تغییر دندان مصنوعی به ایمپلنت-نعمت الهی

نحوه تغییر از دندان مصنوعی به ایمپلنت

تغییر دندان مصنوعی و پروتز دندان ارزان به ایمپلنت یکی از تصمیماتی است که ممکن است پس از مدتی برای افراد پیش بیاید. انتخاب میان دندان مصنوعی و ایمپلنت دندان به عوامل متعددی من جمله شرایط هر فرد و همچنین مزایا و معایب این دو خدمات بستگی دارد‌. برای مثال قیمت ایمپلنت دندان و روکش دندان از دندان مصنوعی بالاتر است اما در کنار این مورد دوام بسیار زیادی دارد و همچنین استفاده از آن راحتتر می باشد.

آیا شما نیز به فکر تغییر دندان مصنوعی به ایمپلنت هستید؟ دندان مصنوعی برای همه مناسب نیست و ممکن است در معاینه دندانپزشکی ترمیمی این سوال برای شما نیز پیش بیاید که آیا می توانید آن را با ایمپلنت جایگزین کنید؟

تغییر دندان مصنوعی به ایمپلنت-نعمت الهی

چرا دندان مصنوعی مناسب نیست؟

افراد به دلایل مختلف در زمان کاشت دندان و پر کردن دندان  در غرب تهران، دندان مصنوعی را به جای ایمپلنت دندان انتخاب می کنند. تهیه و استفاده از آنها راحت تر است و معمولاً زمان بهبودی بسیار کمتری نسبت به عمل کاشت دندان نیاز دارند؛ و صادقانه بگوییم هزینه بسیار کمتری نیز دارد. این دلایل به تنهایی آن را برای بیشتر بیماران بسیار جذاب می کند.

اما طولی نمی کشد که از پروتزهای خود اذیت می شوند:

  • آنها می لغزند یا نیاز به چسب اضافی دارند.
  • بیرون آوردن آنها در پایان روز می تواند صدمه زننده باشد.
  • تمیز کردن آنها سخت و دشوار است.
  • ممکن است حتی متوجه شده باشید که شکل صورت شما در حال تغییر است.

 هر چقدر هم که دندان مصنوعی عالی به نظر برسد، آنها مشکلات مشخصی دارند که می توانید در خدمات دندان پزشکی در غرب تهران آن ها را رفع کنید‌.

برای رزور وقت در کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران تماس بگیرید

ضرورت تغییر دندان مصنوعی به ایمپلنت-نعمت الهی

چرا تغییر دندان مصنوعی به ایمپلنت ضروری است؟

تغییر پروتزهای دندانی به ایمپلنت های دندانی در دندانپزشکی در غرب تهران نه تنها سلامت دندان ها بلکه کیفیت زندگی شما را نیز بهبود می بخشد. ایمپلنت های دندانی در دهان شما نمی لغزند و یا احساس نمی کنند که در هر ثانیه ممکن است بیفتند. دیگر نیازی به دندان هایتان چسب مخصوص بزنید تا از افتادن آن ها جلوگیری کنید.

با تغییر دندان مصنوعی به ایمپلنت مواد غذایی در ایمپلنت و یا زیر آن گیر نمی کنند. دیگر نیازی به تحمل دردهای لثه نیست. شما می توانید تمام غذاهایی را که دوست دارید بخورید، حتی غذاهایی که گاز گرفتن آنها دشوار است یا دانه های کم و ربطی ربطی دارند.

ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی شما مراقبت و تمیز می شوند. دیگر با چسب پروتز خود مبارزه نکنید، نیازی نیست دندان های خود را در آخر شب بیرون بکشید یا آنها را در یک لیوان خیس کنید. دندان مصنوعی قطعاً بهتر از نداشتن دندان است اما ایمپلنت دندان بسیار بهتر است. با ایمپلنت ها احساس خواهید کرد که دوباره دندان های دائمی خود را به دست آورده اید.

پیوند استخوان در تغییر دندان مصنوعی به ایمپلنت چیست؟

اگر تصمیم دارید از پروتزهای خود را به ایمپلنت دندان تغییر دهید، باید بدانید که ابتدا به پیوند استخوان نیاز دارید. وقتی دندان های شما از لثه و فک برداشته می شوند و با هیچ چیز جایگزین نمی شوند، اندازه استخوان فک شما شروع به کوچک شدن می کند. این می تواند شکل صورت شما را تغییر داده و انجام ایمپلنت های دندانی را نیز طولانی تر کند.

پیوند استخوان در تغییر دندان مصنوعی به ایمپلنت -نعمت الهی

اگر استخوان کافی برای اتصال ایمپلنت ندارید، روش ایمپلنت مثبتی نخواهید داشت. با دندانپزشک خود صحبت کنید تا او وضعیت شما را ارزیابی کند و به شما اطلاع دهد که آیا پیوند استخوان مورد نیاز است یا خیر. این بدان معناست که استخوان جدید به استخوان موجود شما اضافه می شود. برای اینکه استخوان جدید با استخوان موجود شما جوش بخورد، حدود چهار تا شش ماه زمان نیاز دارید تا بتوانید عمل کاشت دندان را انجام دهید.

بیماران اغلب می پرسند آیا می توان در تغییر دندان مصنوعی به ایمپلنت از پروتزهای قدیمی خود برای ایمپلنت های جدید خود استفاده کرد یا خیر. در موارد نادر میتواند امکان پذیر باشد، اما معمولاً این کار انجام نمی شود. اکثر پروتزهای اولیه از مواد کافی ساخته نشده اند تا بتوانند در صورت ایمپلنت مانند جویدن غذاهای خاص مقاومت کنند. بیشتر بیماران به جای آن تاج یا بریج خواهند داشت، اگرچه پروتزهای ایمپلنت پشتیبانی شده نیز ممکن است یک گزینه باشد.

اگر به دنبال استفاده از پروتزهای ایمپلنت به جای پل یا تاج هستید، چند نکته را باید بدانید:

  • برخی از مزایای ایمپلنت دندان را در درجه اول از دست می دهید.
  • هنوز باید دندان های مصنوعی شما از دهان خارج شوند تا تمیز شوند.
  • وقتی به رختخواب می روید باید آنها را بیرون بیاورید.
  • در حالی که دندان مصنوعی قوی تری خواهید داشت اما استفاده از دندان مصنوعی با ایمپلنت باز هم با ناراحتی هایی همراه است.

اکثر بیماران کاندیدای خوبی برای تغییر وضعیت پروتز به ایمپلنت دندان هستند. حتی اگر به پیوند استخوان نیاز دارید انجام این عمل می تواند پیشرفت بزرگی در کیفیت فعلی زندگی شما باشد.

دلایل تغییر دندان مصنوعی به ایمپلنت-نعمت الهی

دلایل تغییر دندان مصنوعی به ایمپلنت

ما در اینجا به دلایل اصلی افراد برای تغییر دندان مصنوعی به ایمپلنت پرداخته ایم:

  • ایمپلنت های دندانی در استخوان فک قرار می گیرند و مانند دندان های طبیعی عمل می کنند، در حالی که دندان مصنوعی طوری طراحی شده است که در بالای لثه ها قرار می گیرد. تفاوت اصلی این دو روش در این است که ایمپلنت های دندانی دائمی، ثابت و بدون حرکت هستند. برعکس، پروتزهای متحرک قابل جابجایی، مستعد لغزش یا جابجایی هستند و می توانند لثه ها را تحریک کنند.
  • ایمپلنت های دندانی بیشتر شبیه دندان های طبیعی به نظر می رسند و عمل می کنند. در واقع ایمپلنت های دندانی به قدری قوی هستند که می توانند به شما در جویدن غذاهای سخت که با پروتز نمی توانید بخورید کمک کنند.
  • ایمپلنت های دندانی استخوان فک را حفظ کرده و نیازی به تعویض ندارند. پروتزها نمی توانند استخوان فک را حفظ کنند و نیاز به تعویض دارند زیرا استخوان خراب می شود و تغییر شکل می دهد و باعث می شود پروتز دیگر مناسب نباشد.
  • ایمپلنت های دندانی از وقت اضافی در هزینه شما صرفه جویی می کنند زیرا نیازی به تعویض های متعدد مانند دندان مصنوعی ندارند. در واقع ایمپلنت های دندانی به ندرت نیاز به تعویض دارند.

تغییر دندان مصنوعی به ایمپلنت-نعمت الهی

آنچه در طول تغییر دندان مصنوعی به ایمپلنت انتظار می رود؟

هنگامی که توده استخوانی کافی برای حمایت از ایمپلنت دندان دارید، دندانپزشک ایمپلنت را آماده می کند. برای قرار دادن ایمپلنت های دندانی، به یک جراحی کوچک دهان نیاز است. این روش به این صورت است که دندانپزشک یک برش کوچک در لثه ایجاد می کند تا به استخوان فک دسترسی پیدا کند، حفره لازم دندان را شکل دهد و پیچ های ایمپلنت را در جای خود حفر کند.

اگر در حال جایگزینی پروتز با ایمپلنت دندان هستید، دندانپزشک شما احتمالاً یک پروتز با ایمپلنت را توصیه می کند. در بیشتر موارد این نوع پروتز نیاز به قرار دادن حدود 4-6 ایمپلنت دندانی در هر قوس دارد؛ بنابراین تا زمانی که تعداد کل ایمپلنت های دندانی قرار داده نشود، این روند تکرار می شود.

پس از قرار دادن ایمپلنت ها، آنها باید در مدت 3 تا 6 ماه در محل خود جوش بخورند. در این مدت، دندانپزشک پیشرفت شما را به دقت زیر نظر می گیرد و شما را در یک رژیم غذایی موقت با غذاهای نرم قرار می دهد. مهم است که با اعمال فشار زیاد روی ایمپلنت مزاحمتی ایجاد نکنید. هنگامی که ایمپلنت های شما با استخوان فک اطراف خود ادغام می شوند، می توانید به رژیم غذایی معمول خود بازگردید. در بیشتر موارد، محدودیت های موقت رژیم غذایی سخت ترین قسمت برای کاشت ایمپلنت دندان است. با این حال، بسیاری از بیماران توجه دارند که قطعاً ارزش آن را دارد.

کلینیک دندانپزشکی نعمت اللهی یک گزینه عالی برای تغییر دندان مصنوعی به ایمپلنت دندانی است. شما می توانید با استفاده از مرکز مشاوره این کلینیک تصمیم درستی درمورد اینکه چه خدماتی برای شما مناسب تر است بگیرید. همچنین اطلاعات کافی درمورد خدمات دندانپزشکی، مراحل آن و هزینه ها دریافت خواهید کرد.

دسته بندی: ایمپلنت دندان

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس