جراحی لثه

لیفت لثه

گاهی در صورت بی توجهی به بهداشت دهان و دندان و بروز بیماری های مختلف در این ناحیه، ممکن است از جراحی لثه (جراحی پریودنتال) به عنوان راه حل درمانی استفاده گردد. التهاب یا عفونت لثه (Gingivitis)، معمولاً به دلیل تجمع پلاک های باکتری روی دندان ها رخ می دهد. التهاب لثه ی درمان نشده می تواند به پریودنتیت تبدیل شود که شرایط وخیم تری است و در نهایت می تواند منجر به از دست دادن دندان ها  ونیاز به پروتز دندان متحرک شود.

عفونت لثه و یا جراحی فک ارزان یک نوع شایع بیماری پریودنتال است. علائم التهاب لثه شامل لثه های قرمز و پف کرده است که هنگام مسواک زدن به راحتی خونریزی می کند. التهاب لثه اغلب با رعایت بهداشت دهان و دندان مانند مسواک زدن طولانی مدت و مکرر و استفاده مرتب از نخ دندان برطرف می شود. علاوه بر این، استفاده از دهانشویه ضد عفونی کننده نیز ممکن است کمک کننده باشد. در موارد خفیف التهاب لثه، بیماران حتی نمی دانند که به آن مبتلا می باشند؛ زیرا علائم خفیف هستند. با این حال، التهاب باید جدی گرفته شود و فوراً رسیدگی شود.

دندان های بیمار قبل و بعد از کامپوزیت دندان

پروسه‌های زیبایی (cosmetic)

اکثر پریودنتیست‌ها جراحی‌های زیبایی را نیز برای بهبود لبخند بیمار انجام می‌دهند.

درمانهای لیزر پریودنتال

تحقیقات استفاده از لیزر را در جهت بالابردن کارآیی پروسه جرمگیری را تایید می‌کند.

ایمپلنت‌های دندانی

می توانید از ایمپلنت‌های دندانی در جایگزینی دائم دندان استفاده کنید.

جراحی افزایش طول تاج

از مهمتریت پروسه‌های زیبایی انجام جراحی افزایش طول تاج است.

جراحی لثه برای روکش

جراحی لثه برای روکش و تاج دندان یکی از روشهای جراحی لثه است که توسط دندانپزشک متخصص انجام میشود.برای انحام این جراحی قسمتی از لثه یا استخوان و یا هر دوی انها توسط جراج برداشته میشود تا قابلیت دسترسی برای روکش کردن بیشتر باشد.

علاوه بر این، ممکن است پس از جراحی لثه برای روکش دندان فوری،  عمل های دندانپزشکی مانند ترمیم دندان های پوسیده،  مرتب کردن دندان ها نیز توسط دندانپزشک صورت بگیرد.

جراحی لثه برای روکش-نعمت الهی

جراحی لثه تحلیل رفته

تحلیل رفتن لثه تأثیر بدی بر ظاهر افراد ایجاد میکن تحلیل رفتن لثه برای بیماران کار آسانی نیست، زیرا این رود به صورت تدریجی ایجاد میشود و تغیزرات آن نیز به کندی صورت میگیرد.برای تشخصی اینکه آیا لثه تحلیل رفته است به موارد زیر توجه کنید

• بلند به نظر رسیدن دندان‌ها
  • لق شدن دندان‌ها
  • حساس شدن دندان‌ها
  • آشکار شدن ریشه دندان‌ها
  • افزایش پیدا کردن فاصله میان دندان‌ها
  • زبر شدن سطح دندان در خط لثه
  • پوسیدگی دندان در زیر خط لثه
  • قرمز شدن، پف کردن و یا متورم شدن لثه‌ها

جراحی لثه تحلیل رفته-نعمت الهی

جراحی لثه با لیزر

دندانپزشک شما بسته به نوع و شدت بیماری لثه، نوع جراحی لثه مناسب را انتخاب می کند. جراح قبل از عمل، ممکن است دندان و لثه ها را تمیز کند. استفاده از روش جرم گیری عمیق می تواند جرم و باکتری های دندان و لثه را از بین ببرد و انتخابی متداول است.تکمیل اکثر روش های جراحی لثه حدود 2 ساعت طول می کشد. در برخی موارد، جراحی مستلزم آن است که فرد در طول عمل در حالت خواب یا تا حدی خواب باشد. در موارد دیگر جراحی فقط شامل استفاده از بی حسی موضعی برای بی حس شدن لثه است.

جراح برشی کوچک در امتداد خط لثه ایجاد می کند تا دید بهتری به ریشه ها داشته باشد و راحت تر عفونت و آلودگی های جمع شده را تمیز کند. سپس ادامه مراحل درمان مثل روش های بازسازی استخوان، جرمگیری دندان تغییر شکل لثه، یا سایر روش های جراحی پیگیری می شود. پس از اتمام جراحی، دندانپزشک با استفاده از نخ بخیه لثه ها را به جای خود می چسباند. 7 تا 10 روز پس از عمل، لثه ها بهبود می یابند و می توانید بخیه ها را بردارید.

این روش که بیشتر برای جراحی های ترمیمی و زیبایی مانند لمینت دندان کاربرد دارد، از جدیدترین پیشرفت های حوزه جراحی لثه به شمار می آید و برای بیماری ها و اهداف متنوعی کاربرد دارد. جراح در این روش با استفاده از لیزر اقدام به حذف بافت های لثه ای مورد نظر کند. برخی دندانپزشکان از لیزر درمانی برای کاهش اندازه جیب ها و ترمیم بافت همبند آسیب دیده استفاده می کنند.

جراحی لثه با لیزر-نعمت الهی

آمادگی برای جراحی لثه

• پیش از انجام هر جراحی، معاینه عمومی ضروری است. بدین ترتیب پزشک شما از بی خطر بودن جراحی اطمینان حاصل می کند.

در طول این معاینه، دندانپزشک به احتمال زیاد:

• یک بررسی سابقه پزشکی انجام می دهد تا از وضعیت سلامتی عمومی شما مطلع کردد.
    • ثبات و سلامت دندان ها، دهان و فک را بررسی می کند
    • بررسی برای وجود عفونت، آبسه یا ضایعات دیگر که می تواند بهبود عمل جراحی را پیچیده تر کند
    • در مورد خطرات و مزایای عمل صحبت می کند.
    • کسب رضایت بیمار و اجازه برای پیشبرد جراحی.
    • توضیح آنچه در حین عمل جراحی اتفاق خواهد افتاد.

بسته به نوع روش جراحی، ممکن است طیف وسیعی از موارد بالا پیش از شروع درمان انجام شود.

روند بهبودی و مراقبت های بعد از جراحی لثه

پس از هرگونه عمل دندانپزشکی، دندانپزشک دستورالعمل های مفصلی در مورد چگونگی دستیابی به بهترین درمان ممکن به شما ارائه می دهد. زمان بهبودی وابسته به پایداری شما در پیروی از این روش های مراقبتی خواهد بود.

به طور معمول در روزهای بعد از جراحی لثه به داروهای مسکن نیاز خواهید داشت. دندانپزشک تمام داروهای مورد نیاز شامل مسکن، آنتی بیوتیک و... را بر حسب نیاز شما تجویز خواهد کرد.

توصیه های معمول پس از انجام جراحی لثه:

• استفاده از دهانشویه ضد عفونی کننده برای تمیز نگه داشتن ناحیه و جلوگیری از عفونت
  • اجتناب از ورزش های سنگین
  • خوردن غذاهای نرم در روزهای بعد از عمل
  • سیگار نکشیدن

دندانپزشک نوبت بعدی برای بازگشت به مطب را برای 1-2 هفته آینده تعیین می کند. او در طی این نوبت، نحوه بهبود لثه ها را بررسی می کند و در صورت لزوم، بخیه ها را بر می دارد.

قسمت نظر بسته شده است.