ایمپلنت اندوستال

ایمپلنت اندوستال چیست و چه مزایایی دارد؟

چنانچه با دندان های شکسته و لق مواجه شدید یا آن را به هر دلیلی از دست داده اید، ایمپلنت دندانی برای بازیابی لبخند شما می تواند یک انتخاب عالی و ایده آل باشند. با کمک ایمپلنت دندانی می توانید لبخند زیبای خود را دوباره داشته و اعتماد به نفس را به خود بازگردانید. انواع مختلف ایمپلنت وجود دارد. آنها شامل ایمپلنت های ترانس استخوانی، ایمپلنت اندوستال و ایمپلنت های زیر پریوستال می باشند. بر اساس معایناتی که دندانپزشک بر روی بیمار انجام می دهد و بسته به شرایط فرد، دندانپزشک بهترین گزینه دندانی را برای بیمار خود پیشنهاد می نماید.

در این وبلاگ ما تا حدودی به جزئیاتی در مورد ایمپلنت اندوستال پرداخته و می خواهیم ببینیم به عنوان یک بیمار کاندیدا مناسبی برای دریافت این نوع ایمپلنت می باشیم یا خیر.

در بین همه ایمپلنت ها، ایمپلنت اندوستال جزو محبوب ترین و دائمی ترین ایمپلنت ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد. بیایید در مورد این گزینه درمانی بیشتر بدانیم.

قبل از اینکه بخواهیم در مورد ایمپلنت های اندوستال صحبت دهیم، باید در مورد ایمپلنت دندانی و نقش آنها تا حدودی بدانیم. پس با ما همراه شوید تا هم در مورد ایمپلنت های دندانی و هم در رابطه با ایمپلنت اندوستئال بدانیم.

ایمپلنت های دندانی و نقش آنها

ایمپلنت های دندان بر پایه های فلز یا فریم هایی هستند که با جراحی در فک زیر لثه فرد کاشته می شوند. این پایه یا فریم ها با استخوان فک ترکیب می شوند و پایه ای محکم برای ترمیم دندان ایجاد می کنند. پس از قرار گرفتن در محل، دندان جایگزین توسط دندانپزشک بر روی آن نصب می شود. ایمپلنت دندانی یک گزینه جایگزین و ایمن در درمان ریشه دندان از دست رفته هستند. آنها نه تنها مانند یک ریشه عمل می کنند، بلکه ساختار استخوان فرد را نیز حفظ می کند.

به طور معمول ایمپلنت دندان یک تاج است که جایگزین یک دندان می شود، همچنین می تواند یک دندان از دست رفته را با یک بریج و حتی پروتزهای ایمن حمایت کند. در صورتی که طبق آخرین توصیه دندانپزشک از ایمپلنت های دندانی خود به درستی مراقبت کنید، آنها تا سالها قابل استفاده می باشند.

مزایای ایمپلنت اندوستال

ایمپلنت های اندوستئال یک نوع دائمی از ایمپلنت دندانی هستند که جهت جایگزینی دندان از دست رفته بکار می روند. همانطور که گفته شد، ایمپلنت ها در استخوان قرار می گیرند. در این فرآیند، یک ساختار پشتیبانی مانند یک پیچ در استخوان فک زیرین قرار می گیرد.

ایمپلنت اندوستال را می توان برای تاج های تک یا چند تایی استفاده کرد.

در مقایسه با سایر ایمپلنت ها، ایمپلنت های اندوستئال ایمن تر هستند.

ایمپلنت های اندوستال کمتر دچار شکست می شوند.

در صورتی که مراقبت های لازم و مناسب برای این نوع از ایمپلنت انجام شود، ایمپلنت های اندوستال می توانند طول عمر بیشتری نسبت به دیگر ایمپلنت ها داشته باشند.

ایمپلنت های اندوستال رایج ترین نوع ایمپلنت ها هستند، پس احتمالاً تعداد زیادی از دندانپزشکان در نصب و نگهداری این نوع ایمپلنت ها تبهر دارند.

ایمپلنت های اندوستال به استخوان اجازه می دهند تا استخوان در جای خود محکم بماند و از تحلیل استخوان جلوگیری گردد و به این صورت تراکم استخوان افزایش پیدا کند.

ایمپلنت اندوستال

روش کاشت ایمپلنت اندوستال

پروسه ایمپلنت اندوستئال نیاز به برش های عمیق دارد که آن را به یک پروسه نسبتاً تهاجمی تبدیل می کند. این جراحی به طور معمول توسط جراح فک و صورت و با بی حسی موضعی انجام می شود. مراحل کلیدی در روش ایمپلنت اندوستال عبارتند از:

اشعه ایکس

اول از همه، از اشعه ایکس دندان یا از تکنیک تصویربرداری دیگری برای تعیین و تجزیه و تحلیل ناحیه ای که دندان در آن از دست رفته استفاده می شود. پس از آنالیز منطقه، جراح با ایجاد یک برش کوچک در لثه و سوراخ کردن استخوان، عمل را شروع می کنند. پس از آن، یک پیچ یا مخروط تخصصی به عنوان بدنه ایمپلنت در سوراخ قرار می گیرد.

افزودن تاج موقت

جراح اکستنشن معروف را که آباتمنت و یک تاج موقت است را در ناحیه مورد نظر اضافه می کند. این کار یا در طول اولین ملاقات انجام می شود یا در نوبت بعدی بسته به شرایط بیمار انجام می گیرد. پس از قرار دادن تاج موقت، زمان بهبودی به بیمار داده می شود که ممکن است چند هفته تا چند ماه تغییر کند و به ساختار او اجازه دهد تا در اطراف پیچ رشد کند. این فرآیند به عنوان osseointegration شناخته می شود.

رفع تاج دائمی

به طور معمول دو هفته پس از روکش موقت، روکش دائمی بیمار آماده می شود. جراح روند بهبود را بررسی می کند و زمان مناسب به منظور گرفتن تاج دائمی ثابت را پیشنهاد می نماید.

در آخرین مرحله از پروتز ایمپلنت اندوستال، روکشی که به عنوان دندان مصنوعی یا پروتز شناخته می شود، روی اباتمنت قرار می گیرد. برای اینکه این تاج کاملاً روی آباتمنت قرار بگیرد، جراح از فناوری اسکن برای سفارشی کردن پروتز جهت تناسب کامل بهره می برد.

تاج یا دندان مصنوعی را می توان به گونه ای سفارشی کرد که رنگ دندان با بقیه یکدست شده و طبیعی به نظر برسد.

کاندیدای مناسب برای ایمپلنت اندوستال چه کسانی هستند؟

بر خلاف انواع دیگر ایمپلنت ها، ایمپلنت های اندوستال مستقیماً در استخوان قرار می گیرند. همچنین زمان بهبودی در این نوع ایمپلنت در مقایسه با سایر ایمپلنت های دندانی می تواند کمی بیشتر باشد. بنابراین، این ایمپلنت ممکن است برای همه انتخاب مناسبی نباشد. در رابطه با اینکه چه افرادی می توانند از این نوع ایمپلنت دندانی بهره ببرند و برای آنها مناسب می باشد، می توان به افراد زیر اشاره داشت:

  • افرادی که دارای شرایط پزشکی مانند فشار خون بالا و پوکی استخوان هستند.
  • افرادی که استحکام استخوانی ناکافی در فک خود دارند.
  • افرادی که با بیماری های لثه مانند پریودنتیت و بیماری لثه سر و کار دارند.

در این زمان بهترین کار این است که ببینیم دندانپزشک متخصص پس از معاینه چه پیشنهادی را برای سلامت و زیبایی دهان و دندان ما ارایه می نماید.

جمع بندی

ایمپلنت دندانی برای افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند مناسب می باشد. شما برای آنکه بدانید آیا کاندید مناسبی برای انجام انواع ایمپلنت دندانی هستید یا خیر بهتر است با دندانپزشک خود در این با ه صحبت و مشورت های لازم را کسب نمایید.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.

دسته بندی: ایمپلنت دندان
دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس