بهترین زمان ایمپلنت-نعمت الهی

بهترین زمان برای ایمپلنت

بهترین زمان برای ایمپلنت و پروتز دندان ارزان اغلب با توجه به نظر پزشک متفاوت است‌.‌ اگر نیاز به کشیدن دندان دارید، جایگزینی آن با گزینه ای مناسب مانند ایمپلنت بسیار ضروری است. اگر تمام دندان های خود را کشیده باشید، ایمپلنت بر زیبایی چهره شما تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. حتی اگر قصد کشیدن یکی از دندان های خود را داشته باشید، نبود دندان می تواند بر تراز دندان ها و سلامت آن ها تاثیر منفی بگذارد و نیاز به اصلاح طرح لبخند پیدا میکنید.

افراد اغلب تمایل دارند هزینه ایمپلنت را پرداخت کرده و به صورت یک روزه و خیلی سریع کشیدن دندان و ایمپلنت فوری را انجام دهند؛ اما مانند تمامی خدمات دهان و دندان، ایمپلنت نیز نیاز به صبر و زمان دارد.

بهترین زمان ایمپلنت

همانطور که قبلاً گفتیم، میانگین زمان بهبودی برای ایمپلنت های دندانی و بهترین زمان، ممکن است ماه ها طول بکشد. با این حال، هنگام استفاده از تکنیک های مراقبت مناسب، می توانید مدت زمان بهبودی پس از جراحی ایمپلنت دندان و روکش دندان عصب کشی شده را کاهش دهید. بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت به چند فاکتور مهم بستگی دارد که در اینجا به برخی از مهم ترین موارد اشاره کرده ایم.

  • وضعیت حفره استخوانی

بهترین زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان به فاکتوری به نام وضعیت حفره استخوانی مربوط است که دندان های طبیعی شما را احاطه کرده است. شما می توانید با استفاده از اشعه ایکس و سی تی اسکن، وضعیت استخوان فک خود را بررسی کنید. هرچه توده استخوانی سالم بیشتر باشد، کار شما آسان تر خواهد بود.

برای رزور وقت در کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران تماس بگیرید

بهترین زمان ایمپلنت-نعمت الهی

  • نحوه کشیدن دندان

فاصله بین کشیدن دندان تا ایمپلنت به نحوه کشیدن دندان نیز مرتبط می شود‌‌. روشی به نام کشیدن دندان بدون تروما بسیار ملایم تر است و به حفظ حفره استخوانی اطراف دندان کمک می کند.

  • عدم مصرف دخانیات

مصرف دخانیات بر مدت زمان لازم برای ایمپلنت تاثیر منفی می گذارد.

  • تعداد ایمپلنت های دندانی

تعداد ایمپلنت هایی که قصد کاشت دارید نیز در مدت زمان جراحی تاثیر می گذارد.

  • رعایت دستورالعمل های دندانپزشک

هر چه دستورالعمل های دندانپزشک را بهتر رعایت کنید، احتمال اینکه زودتر بتوانید کاشت ایمپلنت را انجام دهید بالاتر است.

همه این عوامل به طور مستقیم بر مدت زمانی که طول می کشد تا شما جراحی ایمپلنت دندان را انجام دهید، تاثیر می گذارد. در طول فرآیند بهبودی، مطمئن شوید که از خوردن غذاهای سفت یا ترد خودداری کنید، زیرا آنها می توانند ایمپلنت های شما را خراب کنند و منجر به مشکلات بیشتری در طول مسیر شوند.

اگر از قبل توده استخوانی کافی برای حمایت از ایمپلنت را نداشته باشید، ممکن است دکتر پیوند استخوان انجام دهد تا که ایمپلنت شما در جای خود باقی بماند. استراحت بیشتر و رژیم غذایی مناسبی را در طول روند بهبودی خود انجام دهید تا سریعتر بهبود بیابید‌. عمل فک چگونه است؟ در این مقاله دنبال کنید.

 بهترین زمان ایمپلنت دندان

وقتی درمورد بهترین زمان برای ایمپلنت دندان صحبت می کنیم باید همه این موارد را در نظر بگیریم تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. به طور کل، چهار زمان مختلف وجود دارد که ممکن است برای شما مناسب باشد.

ایمپلنت های دندانی فوری-نعمت الهی

ایمپلنت های دندانی فوری

اولین راه حل و پیشنهاد، کاشت ایمپلنت دندانی فوری پس از کشیدن دندان است‌. یک ایمپلنت فوری همزمان با برداشتن دندان طبیعی جایگذاری می شود. این کار احتمالا به معنای استفاده از پیوند استخوان باشد زیرا ممکن است فضاهایی در اطراف ایمپلنت دندان وجود داشته باشد. ما تمایل داریم این راه حل را فقط در مواردی پیشنهاد کنیم که سوکت استخوانی تا حد زیادی دست نخورده باشد.

ایمپلنت دندان پس از 1 الی 2 ماه

انتظار 1 تا 2 ماهه پس از کشیدن دندان امکان بهبود اولیه لثه را فراهم می کند و این یک مزیت است زیرا قرار دادن ایمپلنت دندان در این زمان تضمین می کند که توسط بافت لثه محافظت می شود و می تواند نتایج زیبایی را ارائه دهد.

ایمپلنت دندان پس از 2 الی 4 ماه

گزینه سوم این است که بین دو تا چهار ماه قبل از قرار دادن ایمپلنت های دندانی صبر کنید تا مقداری استخوان ترمیم شود. قرار دادن ایمپلنت دندان در این مرحله به یکپارچگی استخوانی کمک می کند و منجر به یک ایمپلنت دندانی پایدار و قوی می شود که به طور کامل با استخوان فک شما پیوند می خورد.

ایمپلنت دندان پس از 4 الی 6 ماه

گزینه چهارم این است که بین چهار تا شش ماه قبل از کاشت ایمپلنت دندان صبر کنید و این کار امکان بهبود کامل استخوان را فراهم می کند و ممکن است به ویژه در صورتی که حفره خالی تحت تأثیر بیماری قرار گرفته است مفید باشد.

بهترین زمان برای ایمپلنت به خود بیمار مرتبط می شود. بدیهی است که اکثر مردم مایلند ایمپلنت های دندانی را در اسرع وقت انجام دهند و ما کاملاً درک می کنیم. با این حال، پریودنتیست های با تجربه می خواهند اطمینان حاصل کنند که هر درمان با موفقیت کامل انجام می شود. به همین دلیل ممکن است گاهی اوقات قبل از انجام جراحی ایمپلنت از شما بخواهند بیشتر صبر کنید.

ایمپلنت دندانی-نعمت الهی

آیا ایمپلنت های دندانی ارزش صبر کردن را دارند؟

با وجود بحث های طولانی در مورد بهترین زمان برای ایمپلنت، اما آیا این روش ارزش صبر کردن دارد؟ پزشکانی که در جراحی ایمپلنت متخصص هستند، معتقدند که ایمپلنت دندان بهترین گزینه جایگزینی دندان برای بیماران است. آن ها می گویند ایمپلنت مزایای متعددی دارد. از جمله مزایای این روش عبارتند از:

  • ایمپلنت های دندانی به گونه ای طراحی شده اند که مادام العمر دوام داشته باشند و برخلاف بریج ها یا پروتزهای مصنوعی، قرار نیست در طول زمان جایگزین شوند.
  • درصد موفقیت ایمپلنت های دندانی بیش از 95 درصد است، به این معنی که اکثریت قریب به اتفاق افرادی که ایمپلنت های دندانی دریافت می کنند، ایمپلنت ها را با موفقیت با استخوان فک خود پیوند می دهند.
  • ایمپلنت ‌های دندانی از ریشه دندان طبیعی تقلید می‌کنند و استخوان فک شما را تحریک می‌کنند.
  • ایمپلنت های دندانی در برابر تحلیل استخوان یا کوچک شدن استخوان فک که در صورت از دست دادن دندان رخ می دهد، مقاومت می کند.
  • ایمپلنت های دندانی طبیعی به نظر می رسند و لبخندی زیبا را برای شما به ارمغان می آورند.
  • هنگام کاشت ایمپلنت دندان می توانید هر چیزی را که می خواهید بخورید، بدون خطر حرکت، سر خوردن یا شکستن آن.

بهترین زمان برای ایمپلنت-نعمت الهی

چرا افراد ایمپلنت دندانی انجام می دهند؟

باوجود موارد گفته شده و بهترین زمان برای ایمپلنت، چرا افراد ایمپلنت دندانی انجام می دهند؟ اکثر افرادی که ایمپلنت دندانی انجام می دهند به دلیل شرایطی مانند آسیب دهان، بیماری پریودنتال و پوسیدگی دندان مجبور به کاشت ایمپلنت می شوند. ایمپلنت های دندانی در هسته خود ریشه های دندان جایگزینی هستند که تا حد امکان شبیه دندان های طبیعی شما عمل می کنند. آنها در دو نوع هستند: ایمپلنت های متحرک و دائمی، نوع ایمپلنتی که دریافت می کنید به شرایط خاص دهان شما بستگی دارد.

ایمپلنت از بهترین روش های جایگزینی دندان است که برای افراد پیشنهاد می شود. شما می توانید با استفاده از خدمات ایمپلنت در یک کلینیک دندانپزشکی معتبر، لذت یک لبخند طبیعی را بچشید. کلینیک دندانپزشک نعمت اللهی با در دست داشتن کادر حرفه ای و با سابقه، آماده خدمت رسانی به مشتریان در تمامی روزها است.‌ قیمت های مقرون به صرفه، محیط آرامش بخش و کارکنانی حرفه ای، تنها بخشی از مزیت های مراجعه به این مرکز است‌.

دسته بندی: ایمپلنت دندان

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس