چگونگی انجام ایمپلنت دندان جلو

چگونگی انجام ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت راهی جدید در دندانپزشکی است تا افرادی که دندان های خود را در اثر پوسیدگی، شکستگی و … از دست داده اند بتوانند با این راه دندان های خود را بازیابی کنند‌‌. ایمپلنت دندان به شما لبخندی زیبا هدیه می دهد و شما با کاشت دندان های جدید می توانید اعتماد به نفس از دست رفته خود را بازیابید‌‌ دندان های جلو در معرض مشکلات زیادی ممکن است قرار گیرند و در صورت هر گونه آسیب به دندان ها شما می توانید با مراجعه به دندانپزشک ایمپلنت دندان جلو انجام دهید و ظاهر زیبایی به دندان های خود ببخشید. در این مقاله به چگونگی انجام ایمپلنت دندان جلو خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

تعریف ایمپلنت

همانطور که گفته شد ایمپلنت یک روش دندانپزشکی نوین می باشد و همانند دندان طبیعی است و در زیر خط لثه قرار داده می شود‌. افرادی که دندان های خود را از دست داده اند و از این وضعیت ناراحت هستند می توانند با کمک ایمپلنت،دندان هایی از جنس تیتانیوم داشته باشند که با دندان های طبیعی هیچ فرقی دارد. ایمپلنت در فک جایگذاری می شود و دو نوع ایمپلنت اندوستیال و ساب پریوستیال وجود دارد که نوع اندوستیال آن به دلیل اینکه درون استخوان قرار می گیرد و همچنین ماندگاری بالایی دارد بیشتر مورد استفاده قرار نی گیرد.

ایمپلنت دندان جلو

دندان های جلو به افراد کمک می کنند تا ظاهر زیبایی داشته باشند و در صورت از دست دادن این دندان ها در اثر عوامل مختلف شما می توانید با انجام ایمپلنت دندان جلو طرح لبخند زیبایی داشته باشید. عوامل زیادی منجر به شکستگی دندان های جلو می شوند که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • انجام فعالیت های ورزشی و ضربه خوردن به دندان ها
  • عفونت و پوسیده شدن دندان در اثر بهداشت نامناسب دهان
  • بیماری های التهابی
  • به صورت ارثی دندان های جلو دچار آسیب باشند.

مزایای ایمپلنت دندان

به جای انجام ایمپلنت از روش های دیگر چون بریج و دندان مصنوعی نیز می توان استفاده کرد که هر دو از راه های جایگزین کردن دندان از دست رفته می باشند اما ایمپلنت دندان مزایای بیشتری دارد که آن را از دو روش گفته شده متمایز می می کند. این مزایا عبارتند از:

به دلیل داشتم ظاهری طبیعی که دارد عملکردی چون دندان طبیعی نیز دارد.

با انجام دادن این روش چند دندان را می توانید درست کنید.

دندان مصنوعی لق شده را نیز با این روش می توان درست کرد.

افرادی که می توانند ایمپلنت دندان جلو انجام دهند.

کسانی که سن بلوغ آنها گذشته باشد و دیگر رشد استخوان ندارند می توانند از این روش دندانپزشکی بهره ببرند. لازم به ذکر است که کودکان که در اثر ضربه و … دچار شکستگی دندان شده اند باید تا سن مناسب(۱۸ سالگی) صبر کنند و سپس اقدام به انجام ایمپلنت نمایند. البته در ابتدا دندان پزشک دندان ها را بررسی می کند و در صورتی که اطمینان حاصل شد که استخوان های فک دیگر رشد نمی کنند ایمپلنت صورت می گیرد. در این زمان برای رفع مشکل دندانپزشک پروتز مصنوعی انجام می دهد.

بزرگسالانی که التهاب لثه دارند و دندان های آنها مشکل دارد نمی توانند ایمپلنت دندان جلو انجام دهند.

چگونگی انجام ایمپلنت دندان جلو

چگونگی انجام ایمپلنت دندان جلو

برای انجام ایمپلنت دندان در ابتدا دندان ها مورد بررسی قرار می گیرند و سپس با سوال هایی در مورد مصرف دارو، سابقه بیماری و ..‌. و انجام تست های تشخیصی (خارج کردن دندان آسیب دیده، انجام پیوند استخوان ) شروع به انجام ایمپلنت می کنند.

تست های تشخیصی

همانطور که گفته شد تست های تشخیصی برای انجام ایمپلنت دندان جلو انجام می شود و دندانپزشک در ابتدا سی تی اسکن از دندان ها می گیرد تا تصویر سه بعدی دندان ها را در دست داشته باشد و مورد بررسی قرار دهد. ممکن است دندانپزشک تشخیص عکس برداری دو بعدی نیز بدهد که برای بررسی کیفیت و کمیت استخوان فک انجام می شود و نشان می دهد که شما می توانید ایمپلنت انجام دهید.

نصب ایمپلنت

سپس دندانپزشک با انجام تست های گفته شده شروع به برنامه ریزی در مورد نحوه کاشت و هزینه آن می کند و در صورت نیاز به پیوند استخوان در هنگام انجام کاشت ایمپلنت پیوند استخوان نیز انجام می دهد.

برای انجام ایمپلنت زمان زیادی صرف نمی شود و در یک ساعت با انجام بی حسی موضعی صورت می گیرد. بعد از انجام ایمپلنت دندان جلو، دندان ها به خودی خود ترمیم می شوند یا دندانپزشک از پانسمان های ترمیم کننده استفاده می کند.

ایمپلنت جراحی کاملا بی خطری است که دندان های طبیعی به شما می بخشد و به دلیل پایه های از جنس تیتانیومی که دارد به راحتی به استخوان فک متصل و جوش می خورد و محکم می باشد. فقط توجه داشته باشید برای ماندگاری هر چه بیشتر این ایمپلنت بهتر است از بهداشت دهان و دندان خود غافل نشوید و در زمان مناسب مسواک و نخ دندان بکشید.

نکات مهم بعد از کاشت ایمپلنت

کاشت ایمپلنت خللی در فعالیت های روزانه شما ایجاد نمی کند و می توانید بعد از کاشت سریعا به فعالیت های خود برسید‌.

قرص مسکن به کاهش درد بعد از انجام ایمپلنت کمک می کند‌.

تا یک هفته دهانشویه های آنتی باکتریال استفاده نمایید و مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را فراموش نکنید.

بعد از انجام ایمپلنت و در روزهای ابتدایی بعد از کاشت غذاهای نرم بخورید. همچنین از شکستن تنقلات سفت بپرهیزید.

اگر برای ایمپلنت دندان مشکلی رخ داد سریعا به دندانپزشک مراجعه نمایید.

هر شش ماه برای چکاب کامل دندان ها به دندانپزشکی مراجعه نمایید.

جمع بندی نهایی

دندان ها به مرور دچار پوسیدگی، شکستگی و … می شوند که شما با انجام موارد بهداشتی و مراقبت از دندان ها نی توانید این اتفاقات را به حداقل برسانید. البته ایمپلنت دندان روشی نوین در دندانپزشکی می باشد که دندان های طبیعی به شما هدیه می دهد و شما می توانید طرح لبخندی زیبا داشته باشید. در اثر هرگونه مشکل برای دندان های جلو ایمپلنت دندان جلو گزینه مناسبی می باشد و شما می توانید با مراجعه به دندانپزشکی های معتبر این عمل را در کمترین زمان انجام دهید و اعتماد به نفس از دست رفته خود را بازیابید. بریج و دندان مصنوعی نیز از روش های دندانپزشکی هستند که می توان برای جایگزین دندان از دست رفته استفاده کرد اما روش ایمپلنت به دلیل مزایایی که دارد بیشتر پیشنهاد می شود.

دسته بندی: ایمپلنت دندان

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس