هزینه کشیدن دندان

هزینه کشیدن دندان چگونه محاسبه میشود؟

دندان شما درد می کند؟ درمانی برای بهبود آن وجود ندارد و بایستی حتماً آن را بکشید؟ نمی دانید هزینه کشیدن دندان چه قدر است و چه عواملی می تواند روی تعیین قیمت اثر بگذارد. پس با ما در کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی همراه شوید تا در اینباره راهنمایی و مشورت های لازم را بگیرید.

کشیدن دندان یک اتفاقی است که امکان دارد هر فردی در هر سنی اقدام به انجام آن کند. این بسته به نوع دندان، آسیبی که به دندان رسیده، دندان مرده و … دارد.

فرقی نمی کند هر کسی که اقدام به کشیدن دندان می کند دلیلی برای این کار دارد.

مثلاً در کودکان دندان شیری هنوز نیفتاده و بایستی برای آنکه دندان اصلی رشد کند، دندان شیری را کشید.

یا در فرد بزرگسال ممکن است دندان به هر دلیلی شکسته باشد، امیدی برای درمان آن وجود نداشته باشد و به همین دلیل برای آنکه از پیشرفت عفونت و تخریب استخوان و سایر دندان ها جلوگیری نمود مجبور به کشیدن دندان گردند.

فرقی نمی کند دلایل کشیدن دندان متفاوت است و ممکن است هر فردی بسته به دلایلی مجبور به کشیدن دندان خود شود.

چرا باید دندان کشیده شود؟

تا زمانی که دندان سالم باشد و یا راه درمانی برای آن وجود داشته باشد لازم نیست دندان را بکشیم. اما در صورتی که دندان مرده باشد و یا هیچ درمانی کارساز نباشد تنها راه، کشیدن دندان است.

از مشکلاتی که باعث می شود تا اقدام به کشیدن دندان نماییم به این شرح می باشد:

  • انتشار پوسیدگی تا زیر لثه و یا رسیدن به ریشه دندان
  • شکستی طولی دندان
  • وجود عفونت شدید در انتهای ریشه دندان
  • دندان نهفته باشد.
  • فضای کافی برای حرکت دندان ها برای انجام ارتودنسی وجود نداشته باشد.
  • شل شدن دندان به دلیل بیماری پریودنتیت

تعیین قیمت کشیدن دندان

برای تعیین کردن هزینه کشیدن دندان موارد مختلفی همچون: نوع دندان، نحوه خارج کردن دندان و … می تواند دخیل باشد. در ادامه به طور کلی در مورد این موارد صحبت خواهیم کرد.

نوع دندان

در هزینه کشیدن دندان نوع دندان هم بسیار مهم می باشد. نوع دندان مشخص می کند آیا احتیاجی به جراحی وجود دارد یا می توان به راحتی اقدام به کشیدن دندان نمود.

دندان های آسیاب که در پشت دهان قرار دارد و یا نهفته به دلیلی در دسترس نبودن کمی کشیدن آنها دشوار می باشد و گاهی هم احتیاج به جراحی دندان دارند.

استفاده از داروی بی حسی

در برخی از موارد برای کشیدن دندان احتیاج به بی حسی می باشد مثلاً برای کشیدن دندان عقل که بسیار هم کار دشواری است احتیاج به بی حسی است و خوب این مورد همیشه قبل از کشیدن دندان روی هزینه کشیدن دندان گنجانده می شود.

همچنین امکان دارد دندانپزشک برای آسودگی خاطر و در صورت درخواست خود بیمار اقدام به استفاده از بی حسی نماید.

جراحی کردن دندان

گاهی از دندان چیزی به جز ریشه باقی‌ نمی ماند و یا دندان عقل به درستی رشد نکرده است. در این صورت دندانپزشک مجبور است روش جراحی را برای کشیدن دندان آسیب دیده تجویز نماید که البته نسبت به کشیدن معمولی دندان کمی هزینه آن بیشتر می باشد.

عکس برداری

از دیگر مواردی که می تواند روی هزینه کشیدن دندان بیاید عکس برداری با اشعه ایکس می باشد. گاهی دندانپزشک برای آنکه به طور کامل دندان ها را معاینه و از نحوه آسیب دندان باخبر باشد از عکس برداری استفاده کرده و متوجه می شود آیا احتیاجی به کشیدن دندان است یا خیر و می توان از روش های درمانی دیگر برای درمان دندان آسیب دیده استفاده نمود.

استفاده از آنتی بیوتیک و داروها

بسته به نوع کشیدن دندان ممکن است دندانپزشک داروهایی را هم برای مصرف و کاهش درد که پس از تمام شدن بی حسی به سراغ بیمار می آید تجویز نماید. اما خوب این داروها، داروهای ساده مسکن و ضد عفونت بوده و هزینه بالایی را دربر نخواهد گرفت.

مراجعات بعدی

گاهی برای معاینه پس از کشیدن دندان بایستی نزد دندانپزشک رفت و حق ویزیت پرداخت نمود که این مورد هم در برخی موارد می تواند روی هزینه کشیدن دندان اضافه شود.

البته در بیشتر دندانپزشکی ها این هزینه گرفته نخواهد شد.

البته موارد دیگری هم هستند که می توانند روی هزینه دندانپزشکی تاثیر بگذارند این موارد عبارتند از:

  • مکان دندانپزشکی
  • تخصص دندانپزشک
  • نوع دندان

هزینه کشیدن دندان

بیشترین قیمت کشیدن دندان مربوط به کدام است؟

هزینه کشیدن دندان اگر به صورت جراحی باشد می تواند هزینه بالایی نسبت به کشیدن معمولی دارد. در صورتی که دندان نهفته وجود داشته باشد برای خارج کردن آن احتیاج به جراحی است.

البته نوع دندان هم می تواند روی قیمت کشیدن دندان تاثیر بگذارد. دندان های آسیب که در انتهای دهان قرار دارند به دلیل اینکه دسترسی به آنها کمی سخت است می تواند هزینه بالا را به همراه داشته باشد.

 

آیا راه حلی وجود دارد تا با کمترین هزینه اقدام به کشیدن دندان نمود؟

بله شما می توانید با مراجعه به مراکز درمانی که در شهر شما مستقر هستند با کمترین هزینه اقدام به کشیدن دندان خود کنید و هزینه گزافی که ممکن است از طریق کشیدن دندان متحمل شوید برای شما کاسته شود.

البته در صورت نبود دندانپزشکی در مراکز درمانی می توانید از موارد دیگر که دندانپزشکان ارائه می نمایند استفاده نمایید. مثلاً:

از طرح های تخفیفی دندانپزشکی استفاده کنید.

این طرح به شما کمک می کند تا هزینه خارج سازی دندان به کمترین میزان خود برسد.

دندانپزشکان تازه کار

برخی از دندانپزشکان که به تازگی وارد این حیطه کاری شده اند برای جذب مشتری و نام دار کردن خود در این عرصه اقدام به طرح های تخفیفی می کنند که کشیدن، عصب کشی و … جزو این طرح ها به حساب می آید و شما می توانید از این طریق هم اقدام به کشیدن دندان با کمترین هزینه کنید.

آیا به غیر از هزینه نگرانی دیگری هم برای کشیدن دندان وجود دارد؟

در صورتی که کشیدن دندان به درستی انجام نپذیرد می تواند خطرات و عوارضی را به همراه داشته باشد. زمانی که اقدام به کشیدن دندان می کنیم اگر فشار زیادی به حفره دندان وارد گردد امکان دارد باعث آسیب به استخوان شده و شرایط انجام کاشت ایمپلنت وجود نخواهد داشت.

در آخر

هر فردی در هر سنی ممکن است دچار مشکلات دندانی گردد و لازم باشد که دندان خود را بکشد. کشیدن دندان می تواند بسته به نوع دندان، نحوه کشیدن دندان و … متفاوت باشد و گاهی ممکن است هزینه بالایی را هم در بر بگیرد.

در صورتی که دندان شما درد می کند و با نظر دندانپزشک بایستی حتما آن را بکشید می توانید از طرح های مختلفی که دندانپزشکان برای جذب مشتری ارایه می نمایند استفاده کنید. یا برای کاهش هزینه کشیدن دندان به مراکز درمان و بهداشتی منطقه خود رجوع کرده و هزینه را تا حد ممکن پایین بیاورید.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس
جلسه دوم عصب کشی دندان