بهترین روش کاشت ایمپلنت

بهترین روش کاشت ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت دندانی یک پیچ کوچک و تیتانیومی می باشد که با کمک جراحی در استخوان فک و در زیر خط لثه قرار می گیرد. این پیچ با استخوان فک بیمار ترکیب شده و پایه ای پایدار به منظور ترمیم دندان ایجاد می نماید. ایمپلنت دندانی یک جایگزینی عالی برای دندان های از دست رفته شما می باشد. ایمپلنت با استخوان فک ترکیب شده و می تواند باعث بهبود استخوان فک شود. البته این را هم اضافه کنیم که ایمپلنت دندانی فقط برای یک دندان از دست رفته مناسب نبوده و این امکان فراهم است تا جایگزین چند دندان از دست رفته هم قرار گیرد. ایمپلنت دندان به روش های مختلف انجام می پذیرد که ما در این مقاله شما را با بهترین روش کاشت ایمپلنت دندان آشنا می سازیم.

اگر شما هم به فکر انجام ایمپلنت دندان هستید و نمی دانید کدام روش ایمپلنت برای شما مناسب است، پیشنهاد می کنیم ما با تا انتهای این مقاله همراه باشید.

طول عمر بهترین روش کاشت ایمپلنت چقدر است؟

فرقی نمی کند کدام روش برای شما توسط دندانپزشک انتخاب شده باشد. در صورتی که مراقبت مناسب و لازم برای ایمپلنت دندانی صورت گرفته باشد، ایمپلنت دندانی می تواند تا آخر عمر برای فرد باقی بماند.

چگونه پی ببریم کاندید مناسب ایمپلنت دندان هستیم؟

سوالی که ممکن است برای بیشتر افرادی که مایل هستند ایمپلنت دندان انجام دهند این است که آیا کاندید انجام ایمپلنت هستند؟ آیا ایمپلنت برای آنها می تواند موفقیت آمیز باشد؟ چگونه بفهمیم که ایمپلنت برای ما مناسب است و با شکست مواجه نمی شود؟

ما در ادامه برای آنکه شما بدانید آیا کاندید مناسب انجام روش کاشت ایمپلنت هستید یا خیر مواردی را بیان خواهیم کرد. شما با کمک این موارد می توانید متوجه کاندید بودن برای این روش دندانپزشکی شوید.

استخوان

زمانی که یک دندان از دست رفت، استخوان اطراف آن ناحیه شروع به تحلیل شدن می کند. شما به مقدار معینی استخوان احتیاج خواهید داشت تا بتوانید از روش ایمپلنت استفاده کنید. در صورتی که مدت کوتاهی است که دندان خود را از دست داده اید، امکان دارد استخوان کافی به منظور انجام جراحی ایمپلنت دندان برای شما وجود داشته باشد.

در صورتی که با نظر متخصص شما استخوان کافی برای انجام این روش ندارید امکان انجام عمل پیوند استخوان برای شما وجود خواهد داشت.

سن

ایمپلنت‌های دندانی در صورتی که برای بزرگسالان انجام پذیرد می تواند موفقیت آمیز باشد. اما برای افراد جوان به علت رشدی که در جوانی دارند این امکان فراهم نیست و ممکن است با شکست مواجه گردد. پس می توان گفت دختران حدود 16 سالگی و پسران در 18 سالگی است.

سلامتی

همچون بسیاری از جراحی های دیگر، برای روش ایمپلنت دندان هم، سلامت عمومی و دهان و دندان بسیار مهم می باشد. در صورتی که از شرایط خاصی همچون دیابت رنج می برید، سیگار می کشید و یا دچار بیماری لثه هستید، ایمپلنت دندان امکان دارد نتیجه مطلوبی را به همراه نداشته باشد.

بهترین روش کاشت ایمپلنت

بهترین روش کاشت ایمپلنت

زمانی که یک یا چند دندان را از دست می دهیم هم در نحو صحبت کردن و نحوه غذا خوردن به مشکل برخواهیم خورد و هم روی زیبایی و اعتماد به نفس ما هم می تواند تاثیر منفی بگذارد.

روش کاشت ایمپلنت دندان یکی از روش های پرطرفدار و موفق در علم دندانپزشکی می باشد.

اگر شما روش کاشت ایمپلنت دندان را به درستی انتخاب کرده، به درستی متخصص ایمپلنت را نصب نماید و همچنین در صورتی که مراقبت های لازم به درستی و به موقع روی ایمپلنت انجام پذیرد، می تواند تا آخر عمر دوام و ماندگاری داشته باشد و جزو بهترین روش کاشت ایمپلنت باشد.

حال به طور مختصر شما را با این سه روش آشنا می سازیم.

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری که با نام ایمپلنت یک روزه هم معروف می باشد، تعداد عمل های جراحی برای کاشت کاهش پیدا کرده و پروسه درمانی آن هم به مراتب کمتر می باشد و به همین جهت جزو روش های محبوب در بین مراجعه کنندگان می باشد.

در این روش پس از اینکه دندان کشیده می شود، پایه ی ایمپلنت نصب می گردد و تا زمانی که پایه جوش بخورد و برای زیبایی از تاج موقت استفاده می گردد.

ایمپلنت تک مرحله ای

دومین روش که می تواند جزو بهترین روش کاشت ایمپلنت باشد می توان به ایمپلنت تک مرحله ای است ه داشت. در این روش کاشت پس از انجام جراحی لثه پایه ایمپلنت برای نصب به درون استخوان قرار داده می شود. سپس لثه به دور تا دور پایه ایمپلنت بخیه می شود. پس از اینکه ۴۸ ساعت گذشت، روکش موقت بر روی پایه قرار خواهد گرفت و در آخر پس از ۲ ماه پایه ایمپلنت به استخوان ترکیب می شود.

ایمپلنت دو مرحله ای

سومین روش ایمپلنت مربوط به روش دو مرحله ای می شود. ایمپلنت دو مرحله همانطور که از نامش بر می آید در دو مرحله انجام می پذیرد. در مرحله اول پس از جراحی لثه پایه لثه داخل استخوان فک قرار داده شده و سپس لثه روی ایمپلنت کشیده شده و پس از آن بخیه زده می شود.

این روش به این دلیل گزینه مناسبی است چون ایمپلنت در زیر لثه بهتر محافظت می شود و خطر ورود آلودگی و فشار کمتر می گردد. پس از گذشت ۳ ماه برای ردیف پایین و ۶ ماه برای دندان های ردیف بالا پایه به خوبی به استخوان فک جوش می خورد.

حال نوبت به مرحله دوم می رسد. در این مرحله دوباره جراحی انجام می پذیرد تا لثه از روی ایمپلنت برداشته شود.

در همین زمان تاج دندان روی پایه ایمپلنت قرار داده شده و لثه در اطراف ایمپلنت بخیه زده می شود.

بهترین روش کاشت ایمپلنت بر اساس جایگاه آن نسبت به استخوان فک

بر اساس جایگاه آن نسبت به استخوان فک هم به ۳ دسته: ایمپلنت فرو رونده، ایمپلنت ساب پریو استیل و ایمپلنت زیگوماتیک تقسیم می شود.

ایمپلنت فرو رونده

ایمپلنت فرو رونده یا اندواستیل جزو رایج ترین و مطمئن ترین روش های کاشت ایمپلنت دندانی است. این روش کاشت هم دارای انواع مختلفی است که شامل: پیچی و استوانه ای می شود.

ایمپلنت ساب پریو استیل

در روش ساب پریو استیل اسکلت فلزی در داخل لثه و بر روی استخوان فک قرار. خواهد گرفت و فقط بخشی از آن برای نگهداری از دندان از لثه بیرون می ماند. این روش برای کاشت تک مرحله ای مناسب است.  این روش برای افرادی که ارتفاع کافی استخوان ندارند و یا علاقه ای به انجام پیوند استخوان ندارند یا نمی توانند از دندان مصنوعی استفاده نمایند، بهترین روش کاشت ایمپلنت دندان می باشد.

ایمپلنت زیگوماتیک

نسبت به دیگر روش های کاشت ایمپلنت دندان رایج نیست. در رابطه با کاشت این روش باید بگوییم کمی پیچیده می باشد. از این روش زمانی که استخوان کافی در فک وجود ندارد، استفاده می گردد و در استخوان گونه اعمال می گردد.

در آخر

ایمپلنت بسته به اندازه، نوع مواد و شکل دارای روش های مختلفی است و هر کدام از آن روش های کاشت ایمپلنت می توانند جایگاه ویژه ای را برای خود داشته باشند.

دسته بندی: ایمپلنت دندان

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره وتعیین وقت:44284234-021