ایمپلنت دندان در زمان بارداری

ایمپلنت دندان در زمان بارداری

چرا نباید خانم های باردار در زمان حاملگی روش ایمپلنت دندان را به تاخیر بی اندازیم؟ آیا ایمپلنت دندان در زمان بارداری می تواند برای جنین خطرناک باشد؟

بارداری می تواند یک مرحله شاد از زندگی یک خانم باشد، یعنی بارداری زمانی است که یک زن می تواند بهترین حس در خود تجربه نماید. از طرف دیگر، در زمان بارداری، بدن زن تحت استرس بسیاری هم قرار خواهد گرفت. همچنین بارداری باعث مشکلات غیر منتظره دندانی هم می شود و حتی شاید در این دوره ممکن است یک دندان را هم از دست دهد. در این زمان ممکن است فرد بخواهد شکاف های دندانی را پر کند و یا آن را ترمیم نماید. اما سوالی که وجود دارد این است که می توان در زمان بارداری دندان شکاف خوردن را درمان کرد و آیا ایمپلنت دندان در زمان بارداری امکان پذیر است یا خیر. با ما همراه باشید تا ببینیم آیا ایمپلنت در زمان بارداری خطرناک است یا خیر.

این موضوع کاملاً قابل درک می باشد که باید برای زمان بارداری احتیاط های لازم را انجام داد تا یک زایمان موفق را پشت سر گذاشت. در رابطه با انجام ایمپلنت هم می توانید پس از زایمان و به دنیا  آمدن نوزاد عزیز خود به کاشت ایمپلنت اقدام کنید و حتی تاثیر بهتری را در زیبا سازی لبخند خود ایجاد نمایید.

ایمپلنت دندان چیست؟

در صورتی که یک یا چند دندان را از دست داده باشید، راه های مختلفی برای جایگزینی دندان های ازدست رفته وجود دارد. ایمپلنت به منظور جایگزینی ریشه های از دست رفته و حمایت از دندان های مصنوعی استفاده می شود. با این روش دندان جایگزین مثل دندان طبیعی عمل نموده و راحت می باشد و شبیه دندان های طبیعی عمل خواهد کرد.

ایمپلنت دندان یک ریشه مصنوعی ساخته شده از فلز تیتانیوم می باشد. به منظور جایگزین کردن ریشه دندان، این فلز به استخوان فک وارد می گردد. سپس یک دندان مصنوعی به فلز ایمپلنت شده متصل خواهد شد. ایمپلنت به شکل یک لنگر برای نگه داشتن دندان می تواند عمل کند.

ایمپلنت دندان در زمان بارداری

دلایل به تاخیر انداختن ایمپلنت دندان در زمان بارداری

طبق گفته متخصص زنان و دندانپزشکان بهتر است زنان باردار تا زمانی که نوزاد خود را به دنیا بیاورند بهتر است از انجام ایمپلنت و روش های دندانپزشکی که احتیاج به تزریق بی حس کننده دارند اجتناب نمایند. انجام ایمپلنت دندان می تواند با خطراتی همراه باشد که در ادامه شما را با دلایل به تاخیر انداختن ایمپلنت دندان در دوران بارداری اشاره خواهیم کرد. همچنان با ما همراه باشید.

افزایش خطر عوارض

بارداری یک منع مطلق برای کاشت ایمپلنت دندان در زنان باردار نخواهد بود، اما چون یک روش جراحی است، بهتر می باشد جنین را در معرض خطر قرار ندهید، مگر اینکه نیاز فوری پزشکی برای اینکار وجود داشته باشد.

ایمپلنت دندانی یک پایه تیتانیومی کوچک است که از طریق جراحی در استخوان فک قرار می گیرد تا دندان مصنوعی را نگهداری کند. قبل از کاشت دندان مصنوعی، استخوان فک به زمان نیاز دارد تا ترمیم انجام شود و جوش بخورد. هر گونه جراحی در دوران بارداری می تواند با عوارضی همراه باشد و در صورتی که حق انتخاب داشتید بهتر است از انجام آن خودداری کنید.

بهتر است از قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس پرهیز کنید.

قبل از شروع عمل جراحی، به منظور تعیین موقعیت دقیق ایمپلنت به عکس برداری با اشعه ایکس نیاز دارید. اگر چه اشعه ایکس دندان برای زنان باردار سه ماهه اول و سوم بارداری بی خطر است، اما خطرات مرتبط با قرار گرفتن جنین در معرض مقدار کمی پرتو مورد استفاده در رادیولوژی وجود دارد.

حتی اگر اشعه ایکس برای تشخیصی دندانپزشکی فقط بر روی ناحیه دهان هم تمرکز شود، زنان باردار برای ایمن بودن جنین، ازقرار گرفتن در معرض اشعه ایکس در دوران بارداری اجتناب می کنند.

استفاده از بیهوشی برای انجام ایمپلنت

هر چند تعداد مطالعات نشان می دهد که درمان دندان‌ پزشکی با بی حس های موضعی در دوران بارداری خطری ندارد، اما توصیه می شود از آرام بخش یا بیهوشی عمومی در طول این ۹ ماه، خودداری کنید. داروهای بیهوشی بسیار قدرتمند هستند و باید از آنها اجتناب کرد، بنابراین به طور بالقوه آسیبی به جنین شما وارد نمی کنند.

ایمپلنت دندان در زمان بارداری باعث ایجاد استرس می شود.

میزان بالای اضطراب در مادر باردار مطمئناً بر رشد کودک تأثیر می گذارد. انجام این نوع جراحی به انتخاب شما احتمالاً باعث نگرانی غیر ضروری در یک زمان بارداری و استرس زایی در فرد می شود. هورمون های فرد باردار، در این زمان، می توانند باعث نوسانات خلقی و افسردگی شوند که خارج از کنترل هستند.

سعی کنید آرامش خود را حفظ کرده و روی نوزاد جدید خود تمرکز کنید. بهتر است به نگرانی های خود اضافه نکنید و پس از زایمان برای کاشت دندان خود آماده شوید.

 کاشت ایمپلنت بهتر است بعد از تولد نوزاد شما انجام شود.

به محض اینکه نوزاد عزیز به دنیا آمد، می توانید برای کاشت ایمپلنت دندان به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر حتی دچار افسردگی بعد زایمان شدید، دلیلی برای تأخیر در درمان شما وجود نخواهد داشت. حتی در صورتی گه در دوران شیردهی قرار دارید، دندانپزشک راه حل هایی برای شما خواهد داشت. پس از انجام جراحی و بهبودی کامل، دندان مصنوعی شما توسط تکنسین های ماهر و با کمک تکنولوژی روز ساخته می شود.

رنگ، شکل و اندازه و نحوه همچنین عملکرد دندان جدیدی که جایگزین دندان های طبیعی شما شده اند، بسیار عالی خواهد بود و در اعتماد به نفس شما تاثیر عالی می تواند بگذارد. این کار آنقدر سریع پیش خواهد رفت که با اولین لبخند کودک خود، شما لبخند زیبا خواهید داشت.

در آخر ایمپلنت دندان در زمان بارداری

روش ایمپلنت دندان بهترین راه حل به منظور جایگزین کردن دندان های جدید به جای دندان های از دست رفته است. با این حال، تا حدودی پیچیده است و دندانپزشک باید طیف وسیعی از عوامل بهداشتی را قبل از اینکه شما را برای ایمپلنت تایید کند، در نظر بگیرد.

در صورت بارداری، احتمالاً توصیه می کنند که درمان خود را تا پس از تولد نوزاد خود متوقف کنید. ما در این مقاله ما تمام سعی خود را کردیم تا به شما این موضوع را بفهمانیم برای حفظ سلامت خود و جنین خود بهتر است انجام ایمپلنت دندان را با تعویق بیاندازید.

دسته بندی: ایمپلنت دندان
دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس