مراحل کامپوزیت دندان-نعمت الهی

مراحل کامپوزیت دندان چیست؟

دسته بندی: کامپوزیت دندان

برای کسانی که به فکر کامپوزیت دندان قسطی  و یا لمینیت دندان های خود هستند، اغلب مراحل کامپوزیت دندان و چگونگی انجام آن مهم است. اگر از ظاهر دندان های خود ناراضی هستید، کامپوزیت دندان می تواند گزینه مناسبی باشد. کامپوزیت دندان یکی از انواع روکش است که تاثیر بالایی در زیبایی لبخند شما دارد. هنگامی که صحبت از اصلاح دندان های کج یا بد شکل، دندان های شکسته یا خرد شده و با فاصله زیاد از یکدیگر می شود، کامپوزیت ونیر می تواند موثر باشد.

برای بسیاری از افراد قیمت ترمیم دندان ها دغدغه بزرگی است و حتی گاهی آن ها را از شروع بازسازی دندان ها باز می دارد‌. خبر بود این است که قیمت کامپوزیت دندان  مانند جرمگیری دندان با لیزر بسیار مناسب است؛ بنابراین از آنجا که قیمت این روش ترمیم از سایر روش های مشابه مانند لمینت پایین تر می باشد، اغلب افراد آن را ترجیح می دهند.

مراحل کامپوزیت دندان

در این مقاله به بررسی مراحل کامپوزیت پرداخته ایم تا سبب آشنایی بیشتر شما با این روش عالی شویم‌ و همگان بتوانند با آگاهی کامل برای سلامت بیشتر دندان های خود اقدام کنند.

انتخاب کردن رنگ متناسب

یکی از مهم ترین مراحل کامپوزیت دندان برای اصلاح طرح لبخند انتخاب رنگ متناسب است. یک دندان پزشک برای اینکه بتواند کامپوزیتی مطابق با رنگ سایر دندان های بیمار انتخاب کند از دفترچه راهنما استفاده می کند. دندانپزشک با قرار دادن این دفترچه و نمونه رنگ ها در کنار دندان های بیمار، کامپوزیتی که از لحاظ رنگ و شفافیت مناسب تر است را برمی گزیند.

انتخاب کردن رنگ متناسب-نعمت الهی

اغلب دندان پزشکان از تیم همراه خود، خود بیمار و یا همراهان بیمار نیز در انتخاب این رنگ نظر می خواهد. همچنین تاثیر نور نیز در انتخاب رنگ بسیار مهم است چرا که نورهای مختلف مانند نور طبیعی خورشید و یا نورهای چراغ سبب دیده شدن دندان در رنگ های متعدد می شود. دندان پزشک با داشتن ابزار و نورهای تخصصی می تواند مناسب ترین گزینه را برای رنگ دندان انتخاب کند.

شما می توانید با استفاده از خدمات کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران از داشتن کامپوزیت دندانی باکیفیت که طول عمر بالایی نیز خواهد داشت لذت ببرید. کامپوزیت ها سبب لبخندی زیبا برای شما خواهند شد و دیگر از خندیدن خجالت نخواهید کشید.

تمیز کردن دندان ها و جرم زدایی

در طی مراحل کامپوزیت دندان و روکش دندان فوری ، اگر سطوح دندان ها عاری از جرم نباشد، امکان ساخت یک کامپوزیت مقاوم و سخت ممکن نیست. به همین منظور در این مرحله از کار، دندانپزشک ها سطح دندان را پولیش می کنند تا کاملا جرم زدایی شوند. معاینه دندانپزشکی در غرب تهران به صورت مدام از ایجاد جرم بر روی دندان ها و در نتیجه خرابی و پوسیدگی های ناشی از آن را مانع خواهد شد. مراقبت درست و اصولی از دندان ها شما را از صرف هزینه کامپوزیت دندان نیز معاف خواهد کرد.

آماده سازی، دریل کردن و تمیزکاری دندان ها

مرحله سوم در مراحل کامپوزیت دندان، آماده سازی دندان ها است. دندانپزشک برای جایگذاری روکش کامپوزیت باید کارهایی چون دریل کردن و سپس تمیزکاری دندان را انجام دهد. البته گفتنی است که میزان این دریل کاری در دندان ها و با توجه به میزان خرابی متفاوت است. هرچه خرابی عمیق تر باشد، متاسفانه میزان تراشیدگی دندان ها نیز بیشتر می شود.

بررسی مراحل کامپوزیت-نعمت الهی

شما می توانید برای گذراندن یک دوره درمانی عالی به دندانپزشکی در غرب تهران مراجعه کنید. این مرکز با استفاده از یک تیم حرفه ای و باسابقه کارهایی چون کامپوزیت دندان را به بهترین نحو با دوام بالا انجام می دهد.

سوراخ نمودن سطح دندان

عمل سوراخ کردن دندان از دیگر مراحل کامپوزیت دندان است‌ که توسط یک ماده اسیدی است که به شکل ژل می باشد. این ماده به مدت بسیار کوتاه 15 ثانیه بر روی دندان قرار می گیرد و سپس کاملا تمیز می شود‌. این ماده اسیدی شامل 30 و یا 40 درصد اسید فسفریک می باشد. البته نیازی به نگرانی نیست، در کامپوزیت دندان در غرب تهران این مرحله به هیچ وجه توسط بیمار حس نمی شود‌. سوراخ کردن دندان در کامپوزیت یک مرحله مهم و بدیهی است که پایه و اساس کار را برای روکش آماده سازی می کند.

جایگذاری کامپوزیت

مرحله بعد در مراحل کامپوزیت دندان جای گذاشتن کامپوزیت است. دندانپزشک ها یک نوع از پلاستیک مایع که همان کامپوزیت است را به وسیله اپلیکاتور بر بروی سطح تراشیده شده رنگ می کنند.

پولیش کردن کامپوزیت

پس از اینکه مایع کامپوزیت بر روی دندان شما قرار گرفت، در این مرحله دندانپزشک ها ضمن درمان و پولیش آن، پرتو نوری را به مدت 10 ای 20 ثانیه بر روی کامپوزیت می تابانند. این نور اغلب آبی رنگ است و با فعال نمودن کاتالیزور سبب سفت و سخت شدن مایع می شود‌. در این زمان می توان ادعا کرد که کامپوزیت اولیه ایجاد شده است.

جایگذاری ماده کامپوزیت-نعمت الهی

ترمیم کردن و جایگذاری ماده کامپوزیت

پس از اتمام مراحل اولیه، در این بخش از مراحل کامپوزیت دندان، دندانپزشک ها لایه های کامپوزیت را اضافه می کنند تا حجم و شکل دندان به اندازه مناسب و متناسب برسد. هریک از لایه های کامپوزیتی با دیگر لایه های قبلی، دارای پیوند شیمیایی قوی ای است.

فرم دهی نهایی

در این بخش، در صورتی که دندانپزشک از حجم، شکل و جایگاه کامپوزیت راضی باشد، به کمک پرتو نور و در مدت 10 الی 40 ثانیه آن را فرم دهی می کند. البته نیازی به نگرانی نیست و در صورت نیاز و مناسب نبودن حجم و شکل کامپوزیت، دندانپزشک قادر است لایه های دیگری که معمولا 2 میلی هستند بیافزاید.

کامپوزیت های مناسب برای پر کردن دندان

یکی از خدمات دندان پزشکی در غرب تهران، پر کردن دندان ها است. اگر دندان شما نیاز به پر کردن بزرگی داشته باشد، اغلب دندان پزشک ها از یک لایه کامپوزیت 4 الی 5 میلی متری برای پر کردن استفاده خواهند کرد. این لایه ها دو برابر لایه های معمولی هستند و به مدت ده الی بیست ثانیه در مقابل پرتو نور قرار می گیرند‌.

مراحل کامپوزیت دندان نعمت الهی

شکل دهی ثانویه کامپوزیت دندان

در طی مراحل کامپوزیت دندان، برای جلوگیری از مشکلاتی چون کوتاهی دندان ساخته شده، دندانپزشک ها از کامپوزیتی بزرگ بهره می گیرند. آن ها سپس توسط مته کامپوزیت را فرم داده و به اندازه مناسب می رسانند‌. در حین کار با این مته های پولیش شما حتی بدون استفاده از مواد بی حسی، دردی احساس نخواهید کرد. دندان پزشک با استفاده از آینه از شما درباره ظاهر و اندازه دندان نظرخواهی خواهد کرد‌ تا به شکل دلخواه شما انجام شود.

بررسی اندازه کامپوزیت

برای اینکه در عمل جویدن و استفاده از کامپوزیت دچار مشکل نشوید، دندانپزشک در مراحل کامپوزیت دندان اندازه آن را بررسی کرده و از شما کمک خواهد گرفت. یک کامپوزیت نباید در عملکرد لثه و دندان مشکل ایجاد کند.

دندانپزشکان با استفاده از کاغذ کربن میزان بلندی و اندازه دندان را بررسی می کنند؛ بنابراین گوش دادن به دستورات پزشک و انجام دستورالعمل ها ضروری است‌. در نهایت دندان پزشک کامپوزیت شما را پولیش کرده و رنگ آن را متناسب با دندان های شما می کند.

کلینیک دندانپزشکی نعمت اللهی یکی از مراکز معتبر است که ارائه دهنده خدمات دندان پزشکی در غرب تهران می باشد. برخورداری از تیمی حرفه ای شامل متخصصین برتر، داشتن اخلاق و رفتاری حرفه ای، داشتن بیش از 18 سال سابقه درخشان و شیوه های درمانی نوین تنها بخشی از جنبه های مثبت کلینیک دندان پزشکی نعمت اللهی است. با مراجعه به این مرکز می توانید زیبایی را به لبخند خود بازگردانید.

برای مشاهده آدرس کلینیک دندان پزشکی نعمت الهی کلیک کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس