بهترین زمان کامپوزیت و لمینت-نعمت الهی

بهترین زمان برای انجام کامپوزیت و لمینت

بهترین زمان برای انجام کامپوزیت و لمینت دندان متحرک با توجه به نظر دندانپزشک و درخواست بیمار کاملا متفاوت است. امروزه روکش دندان جلو  ها به خصوص در میان جوانان بسیار محبوب شده اند. افراد دوست دارند لبخندهای زیبا و جذاب داشته باشند.

باتوجه به اینکه در کنار افراد مسن که با خرابی دندان رو به رو شده اند، بسیاری از بیماران داوطلب برای روکش ها، جوانان هستند، زمان مناسب برای کامپوزیت و لمینت چه سنی است؟ آیا کامپوزیت و لمینت و اینکه بلیچینگ دندان  در سن پایین ممکن است؟ اگر شما هم قصد استفاده از روکش و یا جرمگیری دندان ها را دارید، ما در این مقاله به توضیح مفصلی از این شیوه در دندانپزشکی پرداخته ایم.

کامپوزیت و لمینت چیست؟

کامپوزیت ها و لمینت ها از انواع روکش های دندان هستند که تفاوت های کوچکی با یکدیگر دارند. روکش ‌ها قطعه‌ ای از پلاستیک یا چینی هستند که به جلوی دندان‌ ها چسبانده می‌ شوند تا ظاهر دندان‌ هایتان را تغییر داده و ترمیم کنند. از ونیرها می توان برای پوشاندن دندان های تراشیده شده، ناهموار، تغییر رنگ داده شده، کج یا نامنظم استفاده کرد. ونیرها عمدتاً برای بهبود بخشیدن به ظاهر لبخند استفاده می شوند.

بهترین سن کامپوزیت و لمینت -نعمت الهی

جوانان ممکن است به علت شکل نامناسب دندان هایشان از اعتماد به نفس پایینی برخوردار باشند و یا در جمع دوستان خود خجالت بکشند‌. آن ها می خواهند که جذاب بوده و به چشم بیایند. به همین سبب اغلب جوانان به روکش ها روی می آورند و به دنبال بهترین زمان برای انجام کامپوزیت و لمینت هستند. اگر از روکش ها به خوبی مراقبت شود، می توانند بیش از 20 سال دوام بیاورند.‌ روکش ‌ها روی دندان‌ ها مینشینند و مینای فرسوده را می‌ پوشانند، قهوه ‌ای شدن دندان‌ ها را از دید خارج کرده و فاصله بد و بریدگی ها را از بین می برند.

بهترین زمان برای انجام کامپوزیت و لمینت چه سنی است؟

سن مناسب برای کامپوزیت دندان و یا لمینت به هیچ عنوان محدود شده نیست. هیچ سن جادویی و خاصی برای زمانی که یک کودک یا نوجوان بتواند روکش دندان را شروع کند وجود ندارد. بنابراین اگر به دنبال استفاده از کامپوزیت و لمینت در سن پایین هستید، می توانید پس از مشورت با یک دندانپزشک حرفه ای، آن را انجام دهید.

با این حال، گفتنی است که با وجود حساسیت جوانان به ظاهر دندان ها، روکش ها در بیشتر مواقع تنها زمانی مورد نیاز هستند که ضربه آسیب‌ رسانی به دندان ها وارد شده باشد. یعنی زمانی که ضربه ها و یا آسیب ها در حدی باشند که حالت طبیعی دندان قابل تعمیر و ترمیم نباشد. در چنین مواقعی دندانپزشک استفاده از روکش ها را پیشنهاد می دهد.

مهم ترین نکات در انتخاب بهترین زمان برای انجام کامپوزیت و لمینت

پیش از اینکه از روکش های مختلف برای دندان های خود استفاده کنید، بهتر است با لمینت و کامپوزیت و ویژگی های آن ها به خوبی آشنا شوید. شناخت روش های درمان سبب می شود که نه تنها در طی انجام آن ها استرسی نداشته باشید، بلکه از پیشامدها نیز آگاه باشید. از جمله مهم ترین نکات در بررسی بهترین زمان برای انجام کامپوزیت و لمینت به شرح زیر است:

علت انتخاب کامپوزیت و لمینت -نعمت الهی

  • روکش ها دائمی هستند

روکش ها اغلب دائمی هستند. هنگامی که تصمیم به انتخاب این روش گرفتید، ونیرها قابل بازگرداندن نیستند. این به این دلیل است که دندانپزشک باید اساساً دندان (های) طبیعی شما را بتراشد تا مطمئن شود که روکش به درستی جایگذاری می‌ شود و در دهان و لثه قرار می‌ گیرد.برای رزور وقت در کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران تماس بگیرید

  • ایجاد حساسیت به گرما و سرما

پس از جایگذاری روکش ها، اغلب افراد در دندان خود دچار حساسیت به گرمی و سردی می شوند. این حساس شدن دندان آزاردهنده است. اما خبر خوب اینجاست که اغلب این حساسیت ها کوتاه مدت هستند و خیلی زود رفع خواهند شد.

چرا افراد انجام کامپوزیت و لمینت را انتخاب می کنند؟

تمامی افراد می توانند از خدمات روکش استفاده کنند و هیچ سنی به منزله بهترین زمان برای انجام کامپوزیت و لمینت وجود ندارد. اما چرا اغلب مراجعه کنندگان برای روکش ها جوانان و افراد زیر پنجاه سال هستند؟ ما در این بخش به دلایل اصلی این اتفاق پرداخته ایم:

تغییر رنگ

دندان های نوجوان و جوانان ممکن است با گذشت زمان تغییر رنگ دهند. بزرگترین دلیل تغییر رنگ دندان در نوجوانان نوشیدن نوشابه یا سایر نوشیدنی هایی است که دارای رنگ بوده و سبب ایجاد لکه می شوند.

دندان های آسیب دیده

دندان های فرسوده در نتیجه ساییده شدن مداوم ایجاد می شوند. برخی از بزرگسالان و نوجوانان قروچه می کنند و از این اتفاق بی خبر هستند. با گذشت زمان، مینای دندان فرسوده می شود و در صورت عدم درمان فوری باعث پوسیدگی دندان خواهد شد.

فاصله میان دندان ها

شکاف و فاصله میان دندان ها در طول زمان و با شروع به بیرون آمدن دندان‌های جدید اتفاق می‌افتد. در نتیجه جوانان به دنبال بهترین زمان برای انجام کامپوزیت و لمینت هستند تا این شکاف ها را از بین ببرند.

دندان های شکسته

شکستن دندان اغلب زمانی اتفاق می افتد که نوجوان شما درحال ورزش یا فعالیت در فضای باز است. شما می توانید از روکش ها برای پوشاندن نواحی آسیب دیده استفاده کنید.

مراحل انجام کامپوزیت و لمینت

پس از انتخاب بهترین زمان برای انجام کامپوزیت دندان و لمینت، شاید بهتر است با مراحل این روکش ها نیز آشنا شوید. داشتن درک صحیح از این روش می تواند به کاهش اضطراب در نوجوان یا کودک کمک کند.

این روش با برداشتن و تراشیدن مقداری از مینای دندان شروع می شود تا ونیرها به درستی جا بیفتند. سپس قالب دندان گرفته می شود و برای ایجاد روکش به آزمایشگاه فرستاده می شود. پس از آماده شدن روکش ها، دندان ها برای روکش دائمی آماده می شوند. باوجود اینکه اغلب افراد از انجام کارهای دندانپزشکی ترس دارند، گفتنی است که مراحل ساخت و جایگذاری روکش ها کاملا بدون درد است.

مراحل انجام کامپوزیت و لمینت-نعمت الهی

بهترین زمان انجام کامپوزیت و لمینت و مزایا آن ها

اگر هنوز به استفاده از روکش ها مطمئن نیستید، آشنایی با مزایای متعدد آن ها می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. انجام لمینت و کامپوزیت ها در سن های پایینتر دارای مزایای منحصربه فردی است که اغلب جوانان را به سمت آنها سوق می دهند. از جمله این مزایا عبارتند از:

  • نوجوان شما این اعتماد به نفس را خواهد داشت که با افراد جدید صحبت کند. به راحتی لبخند بزند و خجالت نکشد.
  • روکش ها بسیار قوی هستند. اگر به درستی از آنها مراقبت شود، می توانند تا 20 سال یا بیشتر دوام بیاورند. شما می توانید با دانستن اینکه از دندان های نوجوانتان برای سال های آینده مراقبت می شود، احساس اطمینان کنید.
  • مراقبت از روکش ها سخت نیست. می توانید دستورالعمل های کاملی در مورد مراقبت صحیح از آن ها را از پزشک دریافت کنید.

اگر به دنبال جایگزین مناسب برای دندان های آسیب دیده خود هستید، همین امروز اقدام کنید. کلینیک دندانپزشکی نعمت اللهی با تیم متخصصان خود، آماده خدمت رسانی به مشتریان هستند. همچنین اگر از سن فرزند خود برای انجام روکش ها نگران هستید، می توانید از خدمات مشاوره و معاینه رایگان این کلینیک برای تشخیص بهترین زمان برای انجام کامپوزیت و لمینت آگاه شوید‌.

شما می توانید در تمامی روزهای هفته به صورت آنلاین یا حضوری با متخصصان و کادر حرفه ای کلینیک نعمت اللهی تماس گرفته و خود یا فرزندتان را در مسیری قرار دهید که لبخندی مطمئن و زیبا داشته باشد.برای مشاهده آدرس کلینیک دندان پزشکی نعمت الهی کلیک کنید

دسته بندی: لمینیت دندان | کامپوزیت دندان

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس