درمان درد دندان با سیر

دندان درد امکان دارد برای هر کسی اتفاق بیافتد و به دلایل مختلف همچون: سوراخ شدن دندان، لثه های عفونی، پوسیدگی دندان، دندان قروچه یا نخ دندان کشیدن بیش از حد رخ دهد. در مواردی که درد بسیار شدت دارد و با علائمی همراه است باید به دندانپزشک مراجعه نمود. اما می توان تا زمان مراجعه به دندانپزشکی با درمان های خانگی اقدام به کاهش درد دندان نمود. یکی از این روش های خانگی درمان درد دندان با سیر است. ما در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا سیر را انتخاب کنیم و به چه صورت می توان با کمک سیر اقدام به کاهش درد نمود. با ما در کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی تا انتهای این مقاله همراه باشید

درمان درد دندان با سیر

برای آنکه بتوان از سیر برای درمان درد دندان استفاده نمود. شما می توانید از روش های مختلف استفاده نمایید. در ادامه درمان درد دندان با سیر شما را با روش هایی برای درمان درد دندان با سیر آشنا می سازیم. فقط توجه داشته باشید که سیر باید حتما تازه باشد تا بتوان از خواص دارویی آن یعنی آلیسین بهره برد.

جویدن یک حبه سیر

شما می توانید با انجام جویدن سیر از خواص آن برای کاهش درد دندان خود استفاده نمایید. کافی است یک حبه سیر را پوست کنده و به آرامی بجوید. این کار باعث آزاد سازی آلیسین شده و تا حد ممکن به درمان درد دندان کمک می نماید.

با سیر خمیر درست کنید.

با کمک گرفتن از هاون یا یک قاشق سیر را له نمایید و با مقداری نمک ترکیب نمایید. شما یا این کار هم به کاهش درد کمک می کنید و هم باعث ضد عفونی دندان خود خواهید شد.

شما می توانید پس از له کردن سیر آن را با دست یا سواب پنبه روی دندانی که دچار آسیب شده قرار دهید و به این صورت درمان درد دندان صورت پذیرد.

توجه داشته باشید که از انباشتن سیر در دندان به خصوص دندانی که دارای حفره است جلوگیری نمایید.

چه کسانی نباید از سیر استفاده نمایند؟

برخی از افراد نمی توانند برای درمان درد دندان خود از سیر استفاده نمایند. این افراد عبارتنداز:

افرادی که به سیر حساسیت دارند.

برای افراد باردار بی خطر می باشد اما مصرف بیش از اندازه آن باعث سوزش سر دل می شود.

درمان های خانگی برای دندان درد

در صورتی که نمی توانید از سیر برای کاهش درد خود استفاده کنید، می توانید از دیگر روش های درمانی برای کاهش درد دندان استفاده کنید. این درمان های خانگی به این شرح می باشند.

کمپرس سرد یا کیسه یخ

کمپرس یخ می تواند یک کمک کننده خانگی بیشتر مناسب باشد. این روش رگ های خونی را منقبض نموده و می تواند درد را تا حد ممکن کاهش دهد. همچنین باعث کاهش تورم و ورم هم می شود.

دهانشویه آب نمک

آب نمک یک ماده ضد عفونی کننده طبیعی می باشد که به راحتی می توان در خانه آن را آماده و استفاده نمود. با کمک این دهان شویه ذرات غذایی که به دندان و لثه گیر نموده است را جدا می نماید و باعث ضد عفونی دهان و دندان می شود.

مسکن ها

از مسکن های ضد درد و بدون نسخه همچون آسپرین یا ایبوپروفن می توان‌ به کاهش درد و تورم دندان کمک نمود. این داروها نمی توانند به طور موثر برای درمان موثر باشند و فقط برای کاهش درد تا مدت محدودی مناسب خواهند بود.

چای نعنا

در صورتی که درمان درد دندان با سیر امکان پذیر نباشد، می توان از چای نعنا برای کاهش درد استفاده نمود. گیاه نعنا می تواند درد را تا زمان کوتاهی کاهش دهد ولی می تواند باعث کاهش تورم شود.

چرا سیر برای دندان درد مناسب است؟

شاید فکر کنید که سیر تنها برای مصارف خوراکی و به عنوان یک چاشنی برای طبخ غذا مناسب می باشد. اما بهتر است بدانید که قرن ها می باشد که به دلیل خواص دارویی که سیر دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته و حتی امروز در دنیای پیشرفت های علمی و پزشکی باز هم از خواص سیر برای درمان های متفاوت استفاده می گردد.

یکی از آلی ترین ترکیباتی که در سیر موجود بوده و شناخته شده است، دارای ویژگی های متفاوتی می باشد و خواص ضد میکروبی با خود به همراه دارد، آلیسین می باشد. آلیسین می تواند به راحتی برخی از باکتری های مرتبط با درد دندان را ازبین ببرد.

برای بهره بردن از این ماده کافی است سیر برش خورده یا به گردد.

پودر سیر می تواند درد دندان را درمان کند؟

در صورتی که سیر تازه دارید می توانید از خواص درمانی آن استفاده نمایید اما در صورتی که سیر تازه در دسترس نیست، این امکان وجود ندارد تا بتوانید از خواص آلیسین برای کاهش درد استفاده نمایید.

بهتر است بدانید، آلیسین فقط در سیر تازه یافت خواهد شد. آن هم در صورتی که حبه له گردد، جویده شود و یا برش داده شود و آن هم در مدت کوتاه وجود خواهد داشت. به عبارتی پس از برش خوردن سیر آلیسین مدت زمان کمی وجود خواهد داشت و پس از مدت کوتاهی ازبین می رود.

آیا سیر می تواند عوارضی داشته باشد؟

سیر را می توان بخشی سالم از یک رژیم غذایی دانست و امکان دارد به صورت موقت به کاهش درد دندان کمک نماید. با این همه، در صورتی که برای درمان درد دندان با سیر مشتاق هستید بهتر است بدانید مصرف سیر می تواند با عوارضی هم همراه باشد. این عوارض عبارتنداز:

• نفخ
  • بوی بدن
  • ناراحتی معده
  • سوزش سردل
  • احساس سوزش در دهان
  • رفلکس اسید
  • واکنش آلرژیک

چه زمانی به دندانپزشکی مراجعه نماییم؟

زمانی که دچار دندان درد شدیم باید برای درمان به دندانپزشکی مراجعه نماییم. اما تا زمانی که وقت مراجعه به دندانپزشک را پیدا کنیم می توان با کمک درمان های خانگی همچون درمان درد دندان با سیر باعث کاهش درد دندان خود شویم. اما بهتر است بدانید این روش یک درمان موقت می باشد و برای درمان اصولی و ریشه کن نمودن درد باید به دندانپزشکی مراجعه کرد.

در صورت مشاهده موارد زیر فوراً به دندانپزشک مراجعه کنید:

در صورت مواجه مشکلات زیر حتما به دندانپزشک مراجعه نمایید و زمان مراجعه را به وقت دیگر موکول نکنید. این موارد به این شرح می باشد:

• درد مداوم
  • ارائه
  • خون ریزی

در آخر

دندان درد برای همه افراد چه برای بزرگسالان و چه برای کودکان می تواند ناگوار و سخت باشد و در صورت مشاهده این چنین دردی باید برای درمان آن به دندانپزشک مراجعه کرد.

اما شما می توانید تا زمان مراجعه به دندانپزشکی از روش های خانگی برای درمان درد دندان خود همچون: سیر، آویشن، آب نمک و … استفاده نمایید.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان، جراحی دندان عقل نهفته و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.