سفید کردن دندان ها در خانه-نعمت الهی

6 روش آسان برای سفید کردن دندان ها به صورت طبیعی در خانه

در این مقاله به آموزش 6 روش آسان برای سفید کردن دندان ها به صورت طبیعی در خانه پرداخته ایم. سالانه افراد زیادی برای جرم گیری دندان یا قیمت کامپوزیت دندان اقدام کرده و هزینه های هنگفتی نیز متحمل می شوند. طبق آمار، در سال 2015، آمریکایی ها بیش از 11 میلیارد دلار برای سفید کردن دندان هزینه کردند. برای سفید شدن دندان ها محصولات زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. با این حال به علت اینکه اکثر محصولات سفید کننده از مواد شیمیایی برای سفید کردن دندان های شما استفاده می کنند، عوارض ناشی از آن ها سبب نگرانی افراد می شود.

جرمگیری و  هزینه بلیچینگ دندان  یکی دیگر از روش های سریع و بی خطر برای داشتن دندان هایی سفید و درخشان است. شما می توانید در کنار مراقبت های شخصی و خانگی از این خدمات ویژه از جمله انواع لمینت دندان نیز استفاده کنید. اگر می خواهید دندان های سفیدتری داشته باشید اما از مواد شیمیایی نیز اجتناب می کنید، این مقاله گزینه های زیادی برای سفید کردن دندان ها در خانه را که طبیعی و بی خطر هستند فهرست کرده است.

علت زرد شدن دندان ها چیست؟

عوامل متعددی باعث کدر شدن دندان ها و از بین رفتن درخشش، سفیدی و روشنی آن ها می شوند. رنگ های موجود در برخی از مواد غذایی سبب ایجاد لک و پلاک در مینای دندان می شود.

علت زرد شدن دندان ها-نعمت الهی

روش های سفید کردن دندان ها در خانه یک راه عالی برای مقابله با این تغییر رنگ های ناخوشایند است که به راحتی قابل اجرا هستند. البته این نوع تغییر رنگ را معمولاً می توان با داروهای سفید کننده نیز درمان کرد اما اثرات شیمیایی داروها سبب شده است که روش های خانگی طرفداران بیشتری داشته باشند.

6 روش آسان برای سفید کردن دندان ها به صورت طبیعی در خانه

در اینجا به راه های چگونگی سفید کردن دندان ها در خانه اشاره کرده ایم که می تواند برای شما گره گشا باشد.

استفاده از روغن را امتحان کنید

روغن یک روش قدیمی و سنتی در هند میباشد که برای بهداشت دهان و سفید کردن دندان ها به صورت طبیعی در خانه و دفع سموم از بدن استفاده میشود. در هند اغلب از روغن گل آفتابگردان و کنجد که بسیار مقوی و عالی هستند استفاده می شد اما دیگر روغن ها نیز قابل استفاده اند. روغن نارگیل یک انتخاب پرطرفدار است زیرا طعم دلپذیری نیز دارد و مزایای سلامتی زیادی را ارائه می دهد.

روغن نارگیل همچنین دارای اسید لوریک است که به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب و از بین بردن باکتری ها مشهور است. چند مطالعه نشان داده است که روغن کشیدن روزانه باکتری های دهان، پلاک و التهاب لثه را کاهش می دهد. استرپتوکوک موتانس یک نوع باکتری است که در ایجاد التهاب و پلاک نقش موثری دارد. یک مطالعه نشان داده است که شستشوی روزانه با روغن کنجد به طور قابل توجهی استرپتوکوکوس موتانس موجود در بزاق را در کمتر از 1 هفته کاهش می دهد.

برای رزور وقت در کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران تماس بگیرید

زرد شدن دندان ها-نعمت الهی

برخلاف دیگر راه حل های سفید کردن دندان ها به صورت طبیعی در خانه، استفاده مداوم از روغن نارگیل سبب محافظت دندان ها از مواد مضر و اسیدها می شود. این بدان معناست که انجام آن روزانه ایمن خواهد بود. معاینه دندانپزشکی در غرب تهران یکی از راه های پیشگیری جرم گرفتن دندان ها است. شما می توانید با مراقبت های مداوم و مراجعه به دندانپزشکی در غرب تهران از مشکلات دهان و دندان جلوگیری کنید.

جوش شیرین را فراموش نکنید

جوش شیرین یک سفیدکننده طبیعی و درجه یک و از روش های سفید کردن دندان ها به صورت طبیعی در خانه محسوب می شود. این ماده عالی یک پاک کننده ملایم است که می تواند به پاکسازی لکه های سطحی روی دندان ها کمک کند. در کنار روش های خانگی، خدمات دندان پزشکی در غرب تهران نیز یک راه عالی و کم هزینه است برای رهایی از جرم و پلاک های مضر دندانی است.

از پراکسید هیدروژن استفاده کنید

پراکسید هیدروژن یکی از انواع روش های سفید کردن دندان ها به صورت طبیعی در خانه است که در از بین بردن باکتری ها نقش بالایی دارد. در طول تاریخ مردم همواره از این ماده در جهت ضدعفونی نمودن استفاده کرده اند. یک مطالعه نشان داده است که خمیردندان های حاوی جوش شیرین و 1 درصد پراکسید هیدروژن منجر به سفید شدن چشمگیر دندان ها می شود.

در حالی که غلظت های بسیار رقیق شده از این ماده بی خطر هستند اما غلظت زیاد یا استفاده بیش از حد از آن می تواند باعث تحریک لثه و حساسیت دندان شود. یکی از راه های استفاده از پراکسید هیدروژن، استفاده از آن به صورت دهانشویه قبل از مسواک زدن است.

میوه و سبزیجات بخورید

رژیم های غذایی حاوی سبزیجات و میوه نیز یک روش موثر در حذف پلاک است که با جویدن اتفاق می افتد و یک راه برای سفید کردن دندان ها به صورت طبیعی در خانه هستند. میوه هایی چون توت فرنگی و آناناس از جمله موادی هستند که در حذف جرم و پلاک موثر می باشند و سبب سفیدی دندان ها می شوند.

گفتنی است که توت فرنگی همراه با جوش شیرین که لکه ها را از بین می برد عالی خواهد بود. بهتر است از روش سفید کردن چند بار در هفته استفاده کنید. آناناس نیز در سفیدی دندان نقش موثری دارد. محققان دریافته اند که خمیردندان های حاوی آنزیم های آناناس بسیار بهتر از دیگر خمیردندان ها در سفیدی دندان ها عمل می کنند.

از لکه های دندان قبل از ایجاد شدن جلوگیری کنید

بالا رفتن سن یکی از دلایل اصلی زرد شدن دندان ها است اما با چند عمل می توانید از شدت آن بکاهید.

  • غذاها و نوشیدنی هایی با رنگ های مصنوعی را محدود کنید

قهوه، نوشابه و از این دست مواد غذایی سبب ایجاد پلاک بر روی دندان ها شده و رنگ آن ها را عوض می کنند. البته نیازی به اجتناب همیشگی از مصرف آن ها نیست و می توانید از نی استفاده کرده یا پس از مصرف مسواک بزنید.‌

سفید کردن دندان ها در خانه-نعمت الهی

  • مصرف قند خود را محدود کنید

اگر می خواهید دندان های سفیدتری داشته باشید، مصرف قند خود را کاهش دهید. رژیم غذایی سرشار از قند از رشد استرپتوکوکوس موتانس، نوع اولیه باکتری هایی که باعث ایجاد پلاک و التهاب لثه می شوند، حمایت می کند. وقتی از غذای شیرین استفاده می کنید حتماً بلافاصله بعد از آن مسواک بزنید.

  • مقدار زیادی کلسیم در رژیم غذایی خود داشته باشید

یک روش آسان برای سفید کردن دندان ها  در خانه کلسیم است. مصرف ماده های غذایی که سرشار از کلسیم هستند در سفید شدن دندان ها موثر هستند. شیر، پنیر، بروکلی و دیگر مواد غذایی حاوی کلسیم مانع فرسوده شدن دندان می شوند.‌

ارزش مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را دست کم نگیرید

مسواک و نخ دندان کشیدن را فراموش نکنید. مسواک و کشیدن نخ دندان یک روش عالی در جلوگیری از پوسیدگی دندان و رنگ گرفتن آن ها هستند و یک شیوه خوب برای سفید کردن دندان ها به صورت طبیعی در خانه می باشد. کلینیک دندان پزشکی نعمت اللهی یک مرکز معتبر و شناخته شده در غرب تهران است که دارای سابقه ای طولانی و کیفیتی مثال زدنی است. شما می توانید با مراجعه به این مرکز انواع خدمات مربوط به دهان و دندان را به شکلی حرفه ای دریافت کنید.

برای مشاهده آدرس کلینیک دندان پزشکی نعمت الهی کلیک کنید

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس
جلسه دوم عصب کشی دندان