سفید کردن دندان-نعمت الهی

تکنیک های سفید کردن دندان ها

سفید کردن دندان‌ها یکی از کارهایی است که برای زیبایی صورت هر فردی لازم است. برای اینکار روش‌های بسیار زیادی وجود دارد مانند جرمیگیری دندان یا کامپوزیت دندان از لاک سفید کننده گرفته تا روش‌های خانگی متعدد که جزو دندانپزشکی زیبایی به شمار میرود و معمولا انتخاب کردن بین آن‌ها کار بسیار سختی است. از این رو در این مقاله سعی داریم به شما کاربر عزیز در داشتن یک دندان سفید و تمیز تا حد ممکن کمک کنیم. روش‌هایی که در ادامه می‌خواهم با شما در میان بگذارم همگی صد در صد عملی و قابل اجرا هستند و هیچگونه عوارض جانبی نخواهند داشت. پس از شما تقاضا دارم در این مقاله برای سفید کردن دندان خودتان با ما همراه باشید.

سفید کردن دندان چیست؟

شاید بتوان گفت که از بدو تولد دندان یکی از مشکلات اصلی انسان بوده است. داشتن دندان‌های تمیز و سالم می‌تواند هم به لحاظ زیبایی و هم به لحاظ سلامت در انسان تاثیرگذار باشد. شدت این موضوع تا حدی است که در گذشته‌های خیلی دور سلامت افراد را از روی تعداد دندان‌های خراب آن‌ها تشخیص می‌دادند. از این رو همیشه افراد دوست دارند که دندان‌های سالم و تمیزی داشته باشند. سفید کردن دندان مانند لمینیت دندان روشی است که در آن با استفاده از مواد مختلف شیمیایی و غیر شیمیایی سطح روی دندان را تمیز می‌کنند. با این کار شما یک لبخند زیبا  مانند اصلاح طرح لبخند را هدیه خواهید گرفت.

سفید کردن دندان چیست-نعمت الهی

علت تغییر رنگ دندان‌ها:

تغییر رنگ دندان‌ها دلایل بسیار متنوعی دارد. در برخی از موارد علت آن تغذیه نامناسب افراد و مصرف بیش از حد مواد قندی دلیل این موضوع است. همچنین استعمال دخانیات نیز می‌تواند باعث این موضوع شود. تغییر رنگ دندان‌ها دلایل بسیار زیادی دارد که در ادامه به اصلی‌ترین دلایل اصلی تغییر رنگ دندان اشاره خواهیم کرد.

1.استعمال دخانیات:

از جمله دلایل اصلی تغییر رنگ دندان‌ها می‌توان به مصرف سیگار، قلیان، vape و … اشاره کرد.

2.تغذیه نامناسب:

از جمله دلایل دیگر تغییر رنگ دندان‌ها می‌توان به استفاده بیش از حد از مواد قندی مانند نوشابه،‌ دلسترهای صنعتی و دیگر مواد قندی موجود در بازار اشاره کرد.

3.شیمی درمانی:

در حین طی کردن دوره شیمی درمانی به دلیل مصرف داروهایی خاص ممکن است رنگ دندان‌ها تا حد زیادی تغییر پیدا کند.

4.مصرف دارو:

به عنوان مثال مصرف آهن می‌تواند موجب ایجاد لکه‌های تیره بر روی دندان‌های شما شود.

علت تغییر رنگ دندان‌ها-نعمت الهی

روش‌های سفید کردن دندان‌ها:

متاسفانه دندان‌های انسان از جمله قسمت‌هایی هستند که به خودی خود ترمیم نمی‌شوند. اما نگران نباشید برای سفید کردن دندان‌ها نیز راه‌حل‌های بسیار زیادی وجود دارد. در ادامه به مهم‌ترین راه‌حل‌های سفید کردن دندان‌ها خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

روش‌های خانگی سفید کردن دندان‌ها:

برای اینکه بتوانید دندان‌های سفید و تمیزی را داشته باشید روش‌های خانگی بسیار زیادی وجود دارد که امتحان خود را پس داده‌اند.

استفاده از خرما:

 یکی از بهترین روش‌هایی که در تب سنتی اسلامی از آن یاد شده است استفاده از خرما است. بله یک عدد خرما را بسوزانید و خاکستر آن را مانند خمیر دندان بر روی مسواک خودتان بزنید و با استفاده از آن مسواک کنید. خواهید دید که بعد از چند دقیقه دندان شما کاملا سفید شده است.

استفاده از سرکه سیب:

روش دیگری که می‌توانید از آن برای سفید کردن دندان‌های خودتان استفاده کنید استفاده از سرکه سیب است.در این روش سرکه سیب را مانند دهان شوی در دهان خودتان نگه دارید. بعد از یک الی دو دقیقه آن را بیرون ریخته و دوباره با استفاده از سرکه سیب مسواک کنید. همچنین بعد از آن با استفاده از خمیر دندان دوباره مسواک کنید.

روش‌های سفید کردن دندان‌ها-نعمت الهی

لاک سفید کننده دندان:

یکی از بهترین روش‌های برای سفید کردن دندان‌ها استفاده از لاک سفید کننده دندان می‌باشد. مواد تشکیل دهنده این لاک کاربامید پروکساید است. این ماده بعد از اینکه با دندان شما تماس پیدا می‌کند به هیدروژن پروکساید و اوره تجزیه می‌شود. لاک دندان نیز یکی از بهترین روش‌ها برای سفید کردن دندان‌ها می‌باشد که در بسیاری از مقالات علمی تایید شده است.

لاک سفید کننده دندان-نعمت الهی

بلیچینگ:

در روش بلیچینگ دندان که در مطب‌های دندان‌پزشکی استفاده می‌گردد سطح دندان‌ها را به مدت 45 با استفاده از ژل‌های سفیدکننده پروکساید می‌پوشانند. بهتر است در این روش از پرتوهای بنفش برای فعالسازی ژل‌ها استفاده نشود چرا که ممکن است باعث ضعیف شدن مینای دندان‌ها شود.با درمانگاه دندانپزشکی نعمت الهی میتوانید برای انجام این کار تماس بگیرید.

بلیچینگ با لیزر:

اگر تغییر رنگ دندان‌های شما بسیار زیاد باشد در برخی از مطب‌ها برای اینکه ژل کمتری مصرف شود و سفید کردن دندان‌ها سریعتر صورت بگیرد از لیزر برای سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌شود. در این روش زمان بسیار کوتاه‌تری برای سفید کردن دندان‌ها صرف می‌شود و تاثیرگذاری بیشتری را خواهد داشت.

دهان شویه‌ها:

اگر رنگ دندان‌های شما در حد نرمالی است می‌توانید با مسواک روزانه و همچنین استفاده مداوم از دهان‌شویه‌ها دندان‌های خودتان را به رنگ سفید در بیاورید. البته این روش در حالت‌ها مختلف ممکن است عمل نکند.

دهان شویه‌-نعمت الهی

استفاده از تری‌ها:

در این روش که شما می‌توانید حتی در منزل خودتان نیز انجام دهید لازم است یک کیت تری بدون نسخه از داروخانه دریافت کنید. در این کیت‌ها یک دهانه قابل انعطاف وجود دارد که با حالت ژله‌ای فرم می‌تواند در دهان‌های مختلف به راحتی جای بگیرد. همچنین به همان اندازه ژل سفید کننده نیز موجود است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

سخن آخر:

در این مقاله سعی کردیم به روش‌های متعدد سفید کردن دندان در خانه و در مطب دندان‌پزشکی اشاره کرده‌ایم. برای اینکه دندان‌های سفید و سالمی داشته باشید پارامترهای متعددی وجود دارد که باید رعایت کنید. اگر از مطالعه این مقاله لذت بردید در بخش نظرات ما را از انتقادات و پیشنهادات خودتان با خبر کنید..برای مشاهده آدرس کلینیک دندان پزشکی نعمت الهی کلیک کنید

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس