مزایای کامپوزیت دندان-نعمت الهی

مزایای کامپوزیت دندان برای ترمیم دندان

دسته بندی: کامپوزیت دندان

مزایای کامپوزیت دندان و هزینه های مقرون به صرفه اش مانند قیمت جرمگیری دندان سبب محبوبیت بالای آن در میان افراد شده است‌. در هنگام ترمیم آسیب های ناشی از پوسیدگی و حفره دندان، کامپوزیت دندان بسیار مناسب است. همچنین کامپوزیت ونیر یک انتخاب عالی و مطمئن برای روکش است.

مواد کامپوزیت دندان و هزینه بلیچینگ دندان شباهت بیشتری به رنگ دندان طبیعی دارد و بدین ترتیب می توان از آن برای پر کردن حفره های دندان های جلو و عقب استفاده کرد. دلیل دوم این است که آنها حاوی هیچ جیوه ای نیستند و در نتیجه در طولانی مدت بر روی سلامتی شما نقش منفی نخواهند گذاشت. خدمات کامپوزیت دندان در غرب تهران به وسیله جدیدترین روش ها و با بهترین مواد انجام می شود. پایین بودن قیمت کامپوزیت دندان، کیفیت بالا، دوام تضمینی و بسیاری دیگر از مزیت های کامپوزیت دندان انتخاب آن را قطعی می کنند.

در این مقاله به دیگر مزایای کامپوزیت دندان اشاره کرده ایم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

7 مزیت اصلی کامپوزیت دندان

دندانپزشکان و افراد غالباً به دلایل مختلف کامپوزیت و روکش دندان جلو را انتخاب می کنند. از جمله دلایل این است که مشابه رنگ دندان می باشد، هزینه کامپوزیت دندان پایین تر است و می تواند انواع مسائل زیبایی، از جمله ترک و خردشدگی را برطرف کند. شما می توانید کامپوزیت ها را در دو موقعیت دندان های جلو و دندان های عقب استفاده نمایید.

مزیت اصلی کامپوزیت دندان-نعمت الهی

آسیب کمتری به بافت دندان وارد می شود

یکی از شرایط جایگذاری روکش ها تراشیدن دندان است. دندانپزشک بخش آسیب دیده از دندان شما را و همچنین قسمتی از بافت دندان را مته کاری می کند که سبب ضعیف شدن دندان می شود. از طرف دیگر، پرکردن کامپوزیت نیاز به حذف بافت دندانی بسیار کمتری دارد و در هنگام که به دندان طبیعی متصل شد، باعث ایجاد یک دندان کلی قوی می شود. این یکی از مزایای کامپوزیت دندان است که اغلب افراد را جذب این روش می کند.

برای رزرو وقت در کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران تماس بگیرید.

اگر به شکل مداوم و در بازه های زمانی درستی صورت بگیرد، قادر خواهید بود دندان های خود را پیش از اینکه از بین رفته و مجبور به کشیدن شوید ترمیم نمایید.

مستقیماً به دندان های اصلی متصل می شوند

از جمله مزیت های کامپوزیت دندان می توان به این مورد اشاره کرد که به دندان اصلی وصل می شوند. این روکش های کامپوزیتی در آزمایشگاه آماده شده و مطابق با خواست شما رنگ می گیرند. این روکش های سفارشی در نهایت روی دندان سفت شده و به دندان طبیعی متصل می شوند که به ایجاد استحکام بیشتر کمک می کند.

دندانپزشکی در غرب تهران، روکش کامپوزیت را با بهترین مواد آماده کرده و با استفاده از یک تیم دندانپزشک حرفه ای در کوتاهترین زمان مشکل دندان شما را رفع خواهد کرد.‌ خدمات دندان پزشکی در غرب تهران دارای سابقه طولانی و درخشانی است که در کنار اعتبار و محبوبیت بالا در میان مشتریان، همواره از نازل ترین قیمت ها برخوردار بوده است.

آماده و سخت شدن مواد در کوتاهترین زمان اتفاق می افتد

پس از قرار دادن مواد پر کردن و یا روکش در دندان، نوع خاصی از نور در دهان و روی مواد پر شده تابانده می شود. این نور به کوتاه شدن مدت زمان لازم برای سفت شدن عامل اتصال دهنده کمک می کند. معمولاً پرکردگی در کمتر از یک دقیقه کاملاً سخت و سفت می شود. این کوتاهی زمان از دیگر مزایای کامپوزیت دندان است.

مزایای کامپوزیت دندان-نعمت الهی

می توان از کامپوزیت برای رفع ترک دندان استفاده کرد

از کامپوزیت می توان برای رفع ترک دندان نیز استفاده کرد و این مورد از مزایای کامپوزیت دندان محسوب می شود. چسبندگی سریع، ظاهر مقاوم و همرنگ بودن با دندان، کامپوزیت را به یک روش عالی برای ترمیم ترک های دندان های قابل مشاهده تبدیل می کند. حتی می توان از آنها برای ایجاد روکش استفاده کرد که به ظاهر سفیدتر دندان ها نیز کمک می کند.

حساسیت دندانی کمتری ایجاد می کنند

در مقایسه با دیگر روش های پرکردن، کامپوزیت ها موارد کمتری از حساسیت دندانی را ایجاد می کنند. علت اصلی این اتفاق بافت کامپوزیت است که سبب مقاومت و عایق شدن دندان ها در برابر حساسیت های سرد و گرم می شوند. با این حال توجه به این نکته ضروری است که ممکن است بلافاصله پس از قرار دادن مواد پرکننده، حساسیت خفیف دندانی وجود داشته باشد.

قابلیت تعمیر دارند

اگر از پرکننده های کامپوزیتی استفاده کرده اید، در صورت شروع به تخریب می توان آنها را ترمیم کرد و این یکی از مزایای کامپوزیت دندان است. این بدان معناست که اگر دندانپزشک متوجه تخریب ساختار پرکننده شود یا به طور دندان های پر شده تصادفاً در اثر جویدن زیاد یا دندان قروچه آسیب دیده باشند، دندانپزشک می تواند ناحیه را تمیز کرده و پر کننده را ترمیم کند.

معایب کامپوزیت دندان-نعمت الهی

جایگزین خوبی برای دندان های پر شده قبلی هستند

اگر نگران اثرات احتمالی پرکننده های جیوه دار قدیمی برای سلامتی هستید، دندانپزشکی در غرب تهران می تواند فلزهای قدیمی شما را برداشته و پر کننده کامپوزیتی را جایگزین آنها کند. بدین ترتیب جیوه های مضر از دندان شما خارج شده و پرکننده کامپوزیتی زیبا جایگزین می شود.

هنگامی که پوسیدگی دندان به وجود می آید، پرکردگی دندان مانند قهرمانی است که با پر کردن حفره ها لبخند زیبای شما را نجات می دهد. پرکردن دندان ها از متداول ترین مراقبت های ترمیمی دندان است و به احتمال زیاد شما یک یا چند مورد پرشدگی داشته باشید.

ویژگی های کلیدی کامپوزیت دندان

از جمله ویژگی های اصلی و مهم کامپوزیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به دلیل رنگ سفارشی و مشابه دندان، آنها به طور یکپارچه با دیگر دندان ها ترکیب می شوند. آنها عملا نامرئی به نظر می رسند زیرا برای ترکیب با دندان های طبیعی شما از نظر رنگ هماهنگ هستند.
  • از آنها می توان برای پر کردن حفره های کوچک تا متوسط ​​در دندان های جلو یا عقب استفاده کرد.
  • مواد کامپوزیتی به طور متوسط ​​می توانند پنج تا هفت سال دوام بیاورند. ترکیب کامپوزیت بسیار خوب به مینای دندان متصل می شود و احتمال از بین رفتن مواد پر کننده را کمتر می کند.
  • از آنها می توان برای رفع عیوب جزئی دندان ها استفاده کرد.

ویژگی های کامپوزیت دندان-نعمت الهی

معایب کامپوزیت دندان

در کنار ده ها مزایای کامپوزیت دندان، معایب جزئی ای نیز وجود دارد.

  • طول عمر آنها به طور متوسط ​​پنج تا هفت سال است و تقریباً نیم عمر یک پرکننده جیوه دار می باشد.
  • هزینه آن ها از پرکننده های جیوه دار بیشتر است.
  • جایگذاری کامپوزیت بیشتر طول می کشد و نیازمند زمان بیشتری می باشد.

کامپوزیت بهترین انتخاب است اگر:

  • می خواهید طبیعی ترین حالت ممکن را داشته باشید و دندان های پر شده تان جلب توجه نکنند‌. آنها ممکن است به اندازه پر کننده های جیوه ای دوام نداشته باشند، اما زیبایی بیشتری داشته و برای سلامتی خطر ندارند.
  • نگران ظاهر نیستید و بیشتر به طول عمر اهمیت می دهید، پر کننده های جیوه دار بهترین انتخاب است. پرکردننده های جیوه ای باعث صرفه جویی در هزینه و دوام بالا می شوند، اما دغدغه خطرهای احتمالی جیوه و ظاهر نامناسب آن ها وجود خواهد داشت.

شما می توانید با استفاده از مشاوره های کلینیک نعمت اللهی، یک انتخاب درست برای سلامت دندان های خود داشته باشید. دندانپزشکان حرفه ای این کلینیک با توضیح تمامی مزیت ها و معایب روش های متعدد روکش و پر کردن، شما را راهنمایی خواهند کرد.

برای مشاهده آدرس کلینیک دندان پزشکی نعمت الهی کلیک کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس