زمان کشیدن دندان عقل چه هنگام است؟

زمانی که درد در انتهای دهان و آخرین جایی که دندان رویده شده است نمایان می شود، نمایان شدن دندان عقل، یکی از علائمی است که نشان می دهد باید دندان عقل خود را بکشید. البته زمانی هم وجود دارد که دندانپزشک به شما خواهد گفت که وقت کشیدن دندان عقل فرا رسیده، در صورتی که شما هیچگونه دردی را خس نمی کنید. ما در اینجا شما را با زمان کشیدن دندان عقل آشنا می سازیم تا بدانید چه زمانی برای کشیدن دندان عقل مناسب است. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آیا واقعا احتیاج به کشیدن دندان عقل است؟

سؤالات زیادی در ذهن می گذرد که چرا باید دندان عقل خود را بکشیم؟ و اکثر مردم هم تمایل دارند تا در حد ممکن دندان عقل خود را نگاه دارند و از کشیدن آن اجتناب نمایند.

به طور کلی شش نشانه اصلی وجود دارد که می تواند زمان کشیدن دندان عقل را مشخص نماید.

در صورتی که یک یا چند علائمی که در پایین به آنها اشاره خواهیم کرد را تجربه کردید، نشانه آن است که زمان کشیدن دندان عقل شما فرا رسیده است.

شما در حال تجربه درد فک هستید.

وقتی دندان عقل شما شروع به فشار دادن به دندان های جلویی می کند. نتیجه احساس فشار و احتمالاً درد خواهد بود. حتی در صورتی که دندان عقل نهفته دارید، می تواند به دندان های مجاور و همچنین اعصاب فک هم فشار وارد کند. یعنی ممکن است دچار حساسیت در فک و حتی سردرد شوید.

شما درد دندان عقل دارید.

در صورتی که به دلیل پوسیدگی دندان، بیماری لثه یا نهفتگی، درد دندان عقل را تجربه می کنید. بیشتر اوقات، تنها راه حل این است که دندان عقل خود را بکشید.

صورت شما متورم است.

اگر به دلیل فشار روی اعصاب و شلوغی دندان ها، فک شما متورم شود. ممکن است درد فک یا دندان همراه با تورم را تجربه کنید. با این حال، ممکن است به سختی دهان خود را باز کنید، زیرا تورم باعث سفتی فک می شود.

برای تمیز کردن دندان‌های خود مشکل دارید.

مشکل در حفظ بهداشت دهان و دندان یکی از اصلی ترین دلایلی است که دندانپزشکان برای آن، کشیدن دندان عقل را توصیه می کنند. در صورتی که نمی‌ توانید دندان های خود را تمیز کنید، باید بدانید که مدت ها است دچار پوسیدگی دندان و بیماری لثه شده اید.

اگر نتوانید دندان خود را به خوبی تمیز کنید یا وقتی دندان‌ ها خیلی عقب هستند یا با زاویه عجیبی وارد شده‌ اند یا باعث شلوغی و کمی کج شدن دندان شده اند. اینها چیزهایی است که مراقبت از دندان را برای شما دشوار خواهند کرد و ترمیم این دندان ها برای دندانپزشک دشوار است.

بوی بد با مسواک زدن از بین نمی رود.

آیا در دهان خود احساس می کنید، طعم بدی وجود دارد؟ آیا از داشتن بوی بد دهان شکایت دارید؟ عفونت های دندانی، به علت بقایای مواد غذایی که در بین دندان ها گیر کرده و البته وجود بیماری لثه منجر به ایحاد بوی بد در دهان و دندان می شود. متأسفانه، بوی بد دهان چیزی نیست که بتوان از کنار آن به سادگی  و با کمک مسواک کردن رفع کرد پس تا وقتی که علت اصلی برطرف نشود، مشکل همچنان باقی خواهد ماند. و شاید زمان کشیدن دندان عقل شما فرا رسیده باشد.

لثه های شما متورم هستند.

نشانه خوب برای خارج کردن دندان عقل این است که لثه ها متورم شده و دردناک باشند. دندان ها می خواهند لثه ها را برش داده تا خارج گردند و این کار منجر به حساسیت خواد شد، مانند کودکی که می خواهد دندان تازه در بیاورد.

یکی دیگر از علل تورم و یا قرمزی لثه ها، نهفتگی دندان عقل می باشد. به دلیل وجود فضای کم، نمی تواند کاملاً رویش کند پس تجمع ذرات غذا و پلاک آسان شده و حذف آن دشوار می شود.

زمان کشیدن دندان عقل چه هنگام است؟

درد دندان عقل چه حسی دارد؟

درد در دندان عقل شدید می باشد. وجود درد و فشار ضربانی در پشت دهان و مفاصل فک است که می تواند از فک به نواحی دیگر سر مانند چشم و گوش و حتی پایین گردن هم منتقل شود. اما این کار غیر معمول نیست که درد دندان باعث ایجاد سردرد شود.

درد می تواند ناشی از درد لثه باشد.

نشانه های ضربه ای دندان عقل

دندان عقل نهفته همیشه با علائم ظاهر می گردد. برخی از مردم این تفکر را دارند که دندان عقل آنها در نیامده است، در حالی که در حقیقت، دندان‌ها هرگز رویش نمی‌ کنند. آنها به طور دائم در استخوان قرار می گیرند.

هر چند برخی از بیماران علائمی را تجربه می کنند، در ادامه شما را با این علایم آشنا می سازیم. این علایم عبارتنداز:

• لثه های قرمز، متورم، خونریزی
  • درد فک
  • تورم فک
  • مشکل باز کردن دهان
  • دندان عقل تا حدی در معرض بیرون زده شدن

در برخی موارد هم، دندان های نهفته می توانند به سمت جلو حرکت کرده و باعث آسیب به ریشه دندان های مجاور شوند.

آیا کشیدن دندان عقل ضرر دارد؟

در طول مدت قرار جراحی برای کشیدن دندان عقل تقریباً 60-45 دقیقه طول می کشد. ممکن است شما بیهوشی عمومی یا موضعی بگیرید.

پس از عمل، می توانید این موارد را تجربه کنید:

• درد فک
  • تورم فک
  • درد در محل های استخراج

بیشتر افراد درد خفیف تا متوسط ​​دارند و این اتفاق برای آنها رخ می دهد که تا چند روز طول کشیده و باقی بماند. با داروهای ضد التهاب، کیسه های یخ و زمان استراحت، بهبود می یابند و هر گونه ناراحتی به سرعت از بین می رود.

آیا کشیدن دندان عقل هزینه بالایی را شامل می شود؟

برای کشیدن دندان عقل خود باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید. آنها در مورد این فرآیند با شما صحبت خواهند کرد و بر اساس پوشش بیمه شما برآورد هزینه را انجام می دهند.

البته به دلیل نوسانات قیمتی که رخ داده احتمال اینکه روی هزینه درمان های دندان هم آمده باشد وجود خواهد داشت.

در آخر

سلامت دندان ها هم برای سلامت کلی بدن و هم برای زیبایی خود فرد بسیار مهم و حیاتی می باشد. اما در بعضی از مواقع کشیدن دندان به خصوص دندان عقل کار مهمی تلقی می شود و باعث حفظ دیگر دندان های سالم می گردد.برای آنکه بدانید لازم است دندان عقل خود را بکشید یا خیر، بهتر است با دندانپزشک خود در این باره صحبت و مشورت نمایید.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان، جراحی دندان عقل نهفته و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.