لمینت برای دندان های کج مناسب است؟

لمینت برای دندان های کج مناسب است؟

در صورتی که به فکر بهبود دادن دندان های کج خود هستید، می توانید به روش لیمنت دندان که یک روش زیبایی در دندانپزشکی می باشد هم فکر کنید. لمینت برای دندان های کج یک انتخاب ایده آل و مناسب است.  ما در این مقاله شما را با لمینت برای دندان های کج و همچنین دیگر کاربردهایی که این روش دندانپزشکی دارد آشنا می سازیم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

لمینت دندان چیست؟

لمینت یکی از انواع روکش دندان می باشد که دارای جنس به خصوص و به رنگ دندان می باشد. به طور معمول برای دندان های جلویی که دچار لکه، شکستگی و انحراف هستند مناسب می باشد.

از فواید استفاده لمینت می توان به این موارد اشاره نمود:

  • باعث درخشان تر و سفید تر دیده شدن دندان ها می شود.
  • باعث تغییر رنگ پرکردگی‌ های بزرگ دندان می شود.
  • به ترمیم لب پر شدگی ها، ترک خوردگی‌ها و شکستگی‌ های دندانی کمک می نماید.
  • باعث اصلاح اندازه دندان ها می شود.
  • به دندان ها فرم می دهد.
  • باعث برطرف شدن لکه ها بر روی دندان ها می شود.

فرق لمینت دندان با روکش دندان

لمینت ها و ونیرهای دندانی هر دو جزو روش های غیر تهاجمی برای پنهان نمودن عیوب جزئی بر روی دندان ها می باشند. هر دو این ترمیم ها به صورت پوسته های شفاف، نازک و همرنگ دندان می باشند که به سطح دندان ها چسبانده می شوند. امکان دارد به همدیگر شباهت داشته باشند و امکان دارد اهداف یکسانی را محقق نمایند، اما روکش ها و لمینت ها تفاوت های مشخصی با یکدیگر دارند.

در آزمایشگاه های دندانپزشکی پوسته‌ های لمینت را با چیدن لایه های بسیار نازک سرامیک و فشرده نمودن آن ها در یک ترمیم به ضخامت حدود 0.2 میلی متر می سازند.

این پوسته‌ ها درست است که نازک هستند، اما ساختار آنها له گونه ای است که آن ها را به اندازه کافی مقاوم و محکم می‌ نماید تا در برابر نیروهای جویدن و گاز گرفتن مقاومت نمایند.

بهتر است بدانید، لمینت نازک تر از روکش های معمولی می باشد، کیفیت آن به گونه ای است که به دندانپزشکان این اجازه را می دهد تا حداقل مینای دندان را از بین ببرند.

از آنجایی که لمینت نازک تر می باشد، شفافیت بیشتری هم نسبت به روکش‌های سنتی خواهد داشت.

دندانپزشک بسته به وضعیت دندان های بیمار خود کیفیت لمینت را مطابقت خواهد داد.

لمینت برای دندان های کج

برای داشتن یک لبخند ایده آل احتیاج به یک نیش سالم با دندان های صاف و رو به جلو است. همه افراد یکسان نبوده و به اندازه کافی نمی توانند خوش شانس باشند که یک لبخند بی نقص و زیبا را داشته و آن را تجربه نمایند، اما علم دندانپزشکی باعث می شود تا این افرادی که خوش شانس نبوده اند بتوانند با کمک لیمنت برای دندان های کج خود زیبایی بی آفرینند و دارای دندان های یک دست و زیبا شوند.

با کمک لمینت های دندان می توان این نوع از عیوب جزئی را با کمترین مداخله پوشاند و زیبای را به دندان ها و چهره خود هدیه داد. این گزینه نسبت به بریس ها بسیار سریعتر انجام می پذیرد. دندانپزشکان اغلب این روش را هنگامی توصیه می نمایند که دندان های فرد دارای مشکلات دیگری باشند که به این صورت می توانند از قرار دادن لمینت هم سود ببرند.

لمینت برای دندان های کج مناسب است؟

کاربرد لمینت دندان

حال که دانستیم لمینت برای دندان های کج چه مقدار می تواند سودمند باشد، بهتر است با دیگر کاربردهای لمینت دندان هم آشنا گردیم. همچنان با ما همراه باشید.

پوشش دادن شکستگی ها و تراشه های کوچک

لمینت دندان این توانایی را دارد تا دندانی را که دارای تراشه کوچک یا شکستگی سطحی می باشد را بپوشاند. ترمیم به اندازه لازم قوی می باشد تا ساختار دندان هایی را که دارای آسیب های جزئی هستند را، تقویت کند. توجه نمایید که دندانپزشک یک روکش سنتی را برای دندان هایی با شکستگی یا تراشه های بزرگتر سفارش می نماید. این مهم مستلزم برداشتن بخش های بزرگ‌ تری از مینای دندان می باشد.

فاصله جزئی بین دندان ها

دندانپزشکان با کمک لمینت شکاف های کوچک را می پوشانند و فضای بین دندانی به این وسیله پوشش داده می شود.

لکه دندان را پنهان می سازد.

مینای دندان به دلایل گوناگون می تواند دچار فرسایش شود و زرد شدن دندان ها را در پی داشته باشد. برخی از داروهای خاص و فلوراید باعث بوجود آمدن لکه های درونی بر روی دندان ها شوند. این نوع تغییر رنگ امکان دارد با سفید نمودن دندان‌ ها، جایی که روکش ها یا لمینت های دندان وارد می گردند به سختی برطرف می گردند. ترمیم ها این توانایی را دارند تا دندان های تغییر یافته را بهبود بخشند.

 روکش انجام دهیم یا خیر؟

شما دارای مشکلات دندانی همچون دندان های کج و نامیزان هستید و می خواهید آنها را اصلاح نمایید، یکی از روش های سریع برای انجام این مشکل روکش دندان است که در سریعترین زمان ممکن به بهبود وضعیت دندان های شما کمک نماید.

آیا لمینت برای دندان های کج مناسب است؟

درست است که لمینت به پوشش مشکلات دندانی از قبیل لک و شکستگی کمک کرده و باعث پوشش آنها می شود اما زمانی که دندان بسیار انحراف داشته باشند، نمی توانند گزینه مناسبی باشند و فقط پوشاندن عیب می شود و باعث ترمیم دندان های کج نخواهد شد.

برای درمان دندان های کج بهترین گزینه می تواند انجام ارتودنسی باشد. البته در صورتی که انحراف دندان بسیار نباشد لمینت هم می تواند گزینه مناسبی برای ایجاد طرح لبخند زیبا باشد.

در چه سنی می توان از لمینت دندان استفاده نمود؟

ابتدا دندانپزشک شما باید بایت شما را مورد بررسی قرار دهد و تعیین نماید که آیا این روش برای شما قابل استفاده است یا خیر و پس از آن توصیه به انجام آن می نماید. انجام لمینت برای دندان های کج زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود و طبق نظر دندانپزشکان سنین بالای ۱۸ سال برای این روش دندانپزشکی مناسب است.

آیا برای نصب لمینت مینای دندان ازبین می رود؟

در اکثر موارد در زمان نصب نمودن لمینت مینای دندان مقداری تراشیده می شود تا لمینت به آسانی به دندان چسبیده شود.

آیا لمینت باعث ایجاد بوی بد در دهان می شود؟

ساختار لمینت به گونه ای نیست که باعث ایجاد بوی بد در دهان شود، اما زمانی که اقدامی برای تمیز نمودن و رعایت بهداشت دهان و دندان صورت نگیرد بوی بد در دهان ایجاد می گردد.

آیا امکان نصب لمینت بر روی دندان های پوسیده وجود دارد؟

باید بگوییم که خیر امکان ندارد. برای نصب لمینت ابتدا باید پوسیدگی دندان برطرف گردد و پس از آن در صورت تایید دندانپزشک امکان نصب لمینت وجود خواهد داشت.

دسته بندی: لمینیت دندان

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس