لمینت متحرک دندان چیست؟

لمینت دندان متحرک

یکی از مهمترین ترندهای زیبایی امروز مربوط به سفید و مرتب بودن دندان است، همچنین لمینت متحرک دندان یا همان اسنپ آن اسمایل با توجه به ویژگی‌های زیادی که دارد یکی از زیرمجموعه‌های مهم و پرطرفدار در این زمینه است. اگر شما هم قصد استفاده از روش لمینت متحرک دندان را دارید بهتر است در ابتدا این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا با تمامی جوانب این موضوع آشنا شوید.

چطور دندان هایی سفید و مرتب داشته باشیم؟

تمامی روش‌های زیبایی دندان با هدف و رسالت اصلاح طرح لبخند انجام می‌شوند، در واقع زیبایی دندان تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره و همچنین اعتماد به نفس افراد دارد. به همین دلیل دندانپزشکان به روش‌های زیادی در زمینه ترمیم، سفید کردن و اصلاح دندان‌های افراد می‌پردازند.
امروزه روش‌های متفاوتی از جمله انواع روکش دندان، کامپوزیت، لمینت، بلیچینگ دندان، جرم گیری دندان و … وجود دارد اما در این مطلب قصد داریم به صورت تخصصی به موضوع لمینت متحرک و موقت دندان بپردازیم.

انواع لمینت دندان

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد لمینت دندان انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند.

  • لمینت متحرک دندان

همانطور که از اسم این لمینت مشخص است، عملکردی دائمی ندارند و می‌توانند به صورت متحرک درآورده شوند.

  • لمینت برلیانس

لمینت برلیانس نوعی جدید از لمینت سرامیکی است. این نوعی ظاهری طبیعی و کیفیت بالایی نیز دارد.

  • لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی یا پرسلن ونیر نوع دیگری از لمینت‌ها هستند، این نوع کاور دندان طول عمر طولانی و کیفیت زیادی دارد و همچنین در مقابل رنگ مقاومت مناسبی دارد.
برای انتخاب هر نوع لمینت باید به این موضوع توجه کنید که با توجه به شرایط شما کدام یک از این لمینت‌ها می‌توانند برای شما مفید باشند.

لمینت متحرک دندان (اسنپ آن اسمایل) چیست؟

در این مطلب قصد داریم به صورت تخصصی در مورد لمینت موقت دندان با هم صحبت کنیم. این روزها اسنپ آن اسمایل به دلیل ویژگی‌هایی که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است.
به زبان ساده این نوع از لمینت از یک لایه‌ی روکشی برای کاور دندان تشکیل می‌شود. در ابتدا دندانپزشک بعد از آماده‌سازی دندان قالبی را متناسب با دندان‌های هر فرد تولید می‌کند.
از ویژگی‌های بارز این نوع لمینت این است که شما هر زمان که دوست داشته باشید می‌توانید آن را از روی دندان‌های خود بردارید.
در واقع این روش یک راه حل فوری و آسان و البته کم هزینه برای رفع عیوب و نقص‌های دندان است. لمینت متحرک دارای دو قسمت جدا از هم لمینت فک بالا و لمینت فک پایین است.

لمینت متحرک دندان (اسنپ آن اسمایل) چیست؟

طرز استفاده از لمینت متحرک دندان

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که از این نوع لمینت چطور باید استفاده کنید؟ در پاسخ باید گفت که در اولین مرحله کاور دندان را به مدت 2 دقیقه در آب جوش قرار دهید. بعد از خنک شدن این کاور آن را با آب سرد بشویید. در مرحله آخر نیز اسنپ آن اسمایل را بر روی دندان‌های خود فشار دهید تا فیکس شود. این موضوع را به خاطر داشته باشید که این نوع کاور دندان با وجود اینکه متحرک است اما از آنجایی که به صورت کامل روی دندان‌ها فیکس می‌شود به شکلی نیست که به صورت عادی و یا در زمان غذا خوردن دربیاید و یا مشکلی ایجاد کند.

نحوه مراقبت از لمینت متحرک دندان

هر روز بر تعداد طرفداران اسنپ آن اسمایل افزوده می‌شود البته این موضوع را به خاطر داشته باشید که این موضوع نیز مثل سایر موضوعات زیبایی نیاز به نگهداری و مراقبت دارد تا عمر این لمینت‌ها بیشتر شود.
واضح است که این لمینت‌ها نیاز به تمیز کردن دارد، در صورت استفاده از این نوع لمینت این را به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان از خمیر دندان برای تمیز کردن لمینت‌های متحرک استفاده نکنید زیرا به سطح کاور دندان آسیب می‌زند.
توصیه می‌شود که این کاورها در طول روز دوبار مسواک شوند، پودرهای تمیزکننده مخصوص به اسنپ آن اسمایل وجود دارد که می‌توانید برای مسواک کردن از آن‌ها استفاده کنید. همچنین بعد از خوردن و یا نوشیدن مواد غذایی رنگ‌دار نیز می‌توانید لمینت را درآورده و آبکشی کنید.

نحوه مراقبت از لمینت متحرک دندان

مزایا، معایب و عوارض لمینت متحرک دندان

این نوع متحرک از کاور دندان مثل سایر انواع لمینت معایب و مزایای مخصوص به خود را دارد، قبل از استفاده از این لمینت‌ها باید با این معایب و مزایا آشنا شوید.

مزایا لمینت متحرک

· هزینه پایین و مقرون به صرفه
· عدم نیاز به هر نوع بیهوشی و تراش دندان
· سریع و آسان بودن
· رفع عیوب و نواقص دندان‌
· جلوگیری از آسیب رسیدن به دندان‌ اصلی

معایب و عوارض لمینت متحرک

· کوتاه مدت بودن
· قابل استفاده نبودن در زمان خواب
· امکان خراب شدن و شکست پلاک در صورت استفاده نادرست
· عدم کارایی برای مشکلات پوسیدگی دندان و یا التهاب لثه

چه کسانی نمی توانند از لمینت متحرک دندان استفاده کنند؟

احتمالا در حال حاضر به این موضوع فکر می‌کنید که چطور و در چه زمانی از این لمینت موقت دندان استفاده کنید. اما وظیفه ما این است که تمامی عوارض، مشکلات و موارد عدم استفاده از این نوع لمینت را در ابتدا برای شما بازگو کنیم. تعدادی از افراد نمی‌توانند و نباید از این نوع لمینت استفاده کنند که در ادامه این موارد را با هم بررسی می‌کنیم.

· افرادی که عفونت لثه و یا بیماری‌های مربوط به لثه دارند.
· افرادی که تعداد زیادی دندان افتاده دارند.
· افرادی که فک پایین آن‌ها زیادی جلو است.
· افرادی که هیچ دندانی ندارند و یا از دندان‌های مصنوعی استفاده می‌کنند.
· افرادی که ناحیه انتهایی دندان‌های آن‌ها زیادی پهن است.

چه کسانی نمی توانند از لمینت متحرک دندان استفاده کنند؟

در صورتی که شما جز آن دسته از افرادی هستید که نمی‌توانید از اسنپ آن اسمایل استفاده کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از سایر روش‌های جایگزین برای درمان و سفید و مرتب شدن دندان‌ها از جمله بلیچینگ دندان، جرم‌گیری، کامپوزیت یا لمینت دائم، انواع روشک دندان و … است.

قیمت لمینت متحرک دندان

یکی از مهمترین سوالاتی که در مورد استفاده از لمینت موقت یا همان متحرک ممکن است پیش بیاید مربوط به قیمت و هزینه آن است.
عدد ثابتی برای این روکش دندان نمی‌توان در نظر گرفت زیرا هزینه آن به موضوع نوع لمینت استفاده شده بستگی دارد. اما قاعدتا از آنجایی که در این روش نیازی به تراشیدن و اصلاح دندان‌ها توسط دندانپزشک وجود ندارد هزینه‌ی بسیار کمتری نسبت به نوع دائمی آن نیاز است.
به این موضوعات توجه کنید که متریال استفاده شده برای ساخت لمینت مثل سایر اجناس دچار تورم و گرانی می‌شوند به همین دلیل عدد ثابتی برای این موضوع وجود ندارد.

فاکتور دیگری که در هزینه اسنپ آن اسمایل تاثیرگذار است، مهارت دندانپزشک مورد نظر و همچنین لابراتور سازنده آن است.
پیشنهاد ما به شما این است که برای موضوعاتی که به صورت مستقیم با سلامتی بدن شما در ارتباط است هزینه‌های معقول را انجام دهید و بیش از اندازه به ارزانی فکر نکنید زیرا در بلند مدت ممکن است هزینه‌های بیشتری برای شما به بار آورد.

طول عمر لمینت متحرک دندان

از آنجایی که در این روش کاور دندان شما به صورت متحرک است، طول عمر آن اهمیت پیدا می‌کند و زمانی که قصد دارید از این روش برای کاور کردن دندان‌ها استفاده کنید طول عمری که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید دارای اهمیت است.
این طول عمر علاوه بر نوع و جنس لمینت به طرز استفاده و نگهداری شما بستگی دارد قاعدتا هر چقدر از آن‌ها بهتر استفاده کنید و تمیز کردن آن‌ها را به صورت مداوم انجام دهید عمر بیشتری خواهند داشت.
اما به صورت کلی و تجربی بازه‌ی 2 تا 5 سال برای آن در نظر می‌گیرند یعنی در صورت استفاه صحیح آن‌ها می‌توانید تا 5 سال از این لمینت بهره ببرید. واضح است که در صورت شکستگی نیز باید تعویض انجام شود.

کلام آخر

به صورتی کلی اگر زیبایی و سالم بودن دندان برای شما اهمیت زیادی دارد نمی‌توانید از موضوعاتی همچون کامپوزیت، لمینت، جرم‌گیری، بلیچینگ دندان، روکش دندان و … به راحتی بگذرید.
با توجه به شرایط و بودجه‌ای که دارید می‌توانید از این روش‌ها اضافه کنید، لمینت متحرک دندان در واقع یک روش آسان، سریع و با هزینه نسبتا پایین است که می‌تواند یک راه حل مناسب برای افرادی باشد که قصد ندارند هزینه و زمان زیادی را برای این موضوع صرف کنند.
اگر در تهران ساکن هستید و به دنبال یک کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران می‌گردید که دوست دارید هم از مهارت و تخصص دندانپزشک آن و هم کیفیت متریال استفاده شده مطمئن باشید می‌توانید از خدمات دندانپزشکی نعمت الهی بهره ببرید.
این دندانپزشکی سابقه و ید طولایی در انواع خدمات درمانی و زیبایی مربوط به دندان و لثه دارد. کافیست یک بار از خدمات ما استفاده کنید تا به مراجعه‌کننده دائمی کلینیک ما تبدیل شوید.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس