بهترین زمان مسواک زدن-نعمت الهی

بهترین زمان برای مسواک زدن

همه می دانند که حداقل دو بار در روز باید دندان های خود را مسواک بزنند، اما بهترین زمان برای مسواک زدن و یا قیمت جرمگیری دندان چه زمانی است؟ یک موسسه تخصصی دندانپزشکی در گلندیل، بیماران خود را تشویق میکنند که قبل از صبحانه، قبل از خواب و بعد از لذت بردن از نوشیدنی ‌های شیرین یا میان ‌وعده مسواک بزنند. در اینجا به برخی فواید مسواک زدن در دندانپزشکی زیبایی در این زمان هایی که ذکر شد، اشاره می کنیم.

مسواک زدن در شب یا صبح

بهترین زمان برای مسواک زدن در صبح زمانی است که برای اولین بار از خواب بیدار می شوید. باکتری ‌ها در دهان شما تجمع می کنند و طعم بدی در دهان شما باقی بگذارند و روی دندان‌ هایتان لایه‌ای از جرم می گذارند. با مسواک زدن اول صبح از شر باکتری ها خلاص می شود و تولید بزاق شما در طول روز را آغاز می کند.

بزاق با شستن بقایای غذا و مبارزه با باکتری ها از دندان ها و لثه های شما محافظت می کند. اگر با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید، قبل از اولین وعده غذایی نیز به دندان های خود یک پوشش محافظ بدهید این بهترین زمان برای مسواک زدن محسوب می شود. از روکش دندان فوری چه میدانید

مسواک زدن در شب یا صبح

مسواک زدن قبل از صبحانه به جای بعد از صبحانه، بسته به آنچه که معمولا می خورید یا می نوشید، می تواند مزایای بیشتری داشته باشد. فواید مسواک زدن بعد از یک وعده غذایی اسیدی بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد. اسیدها مینای دندان را ضعیف می کنند و بسیاری از غذاهای صبحانه مانند قهوه، آب میوه، مرکبات، نان تست بسیار اسیدی هستند. اگر بعد از یک وعده غذایی یا نوشیدنی اسیدی خیلی زود دندان های خود را مسواک بزنید، ناخواسته به مینای دندان خود آسیب برسانید.اطلاح طرح لبخند چیست؟

بهترین زمان برای مسواک زدن در شب زمانی است که برای خواب آماده می شوید. دهان شما در شب بزاق کمتری تولید می کند، بنابراین مسواک زدن قبل از خواب به حذف باکتری های ایجاد کننده حفره که بزاق معمولاً از بین می برد کمک می کند.

به جز آب، بین مسواک زدن شبانه و خوابیدن چیزی نخورید یا ننوشید. نخ دندان کشیدن قبل از خواب، ذرات غذایی را که باعث تغذیه باکتری ها در هنگام خواب می شوند، از بین می برد. شستشو با دهانشویه فلوراید باعث محافظت بیشتر در طول شب می شود.

بهترین زمان برای مسواک زدن در طول روز بعد از نوشیدنی یا میان وعده شیرین است. باکتری ها عاشق خوردن شکر هستند. مسواک زدن بعد از خوردن شیرین از تشکیل پلاک جلوگیری می کند. ایجاد پلاک حداقل 12 ساعت طول می کشد، به همین دلیل است که انجمن دندانپزشکی آمریکا مسواک زدن را حداقل دو دقیقه در روز توصیه می کند. با این حال، مطالعات جدید نشان می دهد که مسواک زدن بیش از دو بار در روز می تواند از پریودنتیت پیشگیری کند. هر زمانی در طول روز که متوجه طعم بد در دهان خود شدید، زمان مناسبی برای مسواک زدن است.

خمیر دندان حاوی فلوراید-نعمت الهی

نکاتی برای حفظ سلامت دهان و دندان

به این نکات توجه کنید تا دندان هایی سالم داشته باشید. بهترین زمان برای مسواک زدن و نکات کلیدی برای حفظ سلامتی دندان و دهان عبارتند از:

  • حداقل دو بار در روز دندان های خود را با یک مسواک نرم مسواک بزنید. حداقل دو دقیقه مسواک بزنید.
  • فراموش نکنید که پشت دندان های آسیاب خود و در امتداد خط لثه مسواک بزنید. اینها برخی از نقاط پنهان مورد علاقه پلاک هستند.
  • حداقل یک بار در روز قبل از رفتن به رختخواب از نخ دندان استفاده کنید.
  • بعد از مسواک زدن از دهانشویه استفاده کنید. از فواید مسواک زدن و دهانشویه می توان به از بین بردن باکتری ها اشاره کرد. شستشو با دهانشویه نیز تولید بزاق را تحریک می کند.
  • مسواک خود را تقریباً هر سه ماه یکبار یا به محض شروع به پخش شدن موها، تعویض کنید.
  • بهترین زمان برای مسواک زدن در اواسط روز است، یک مسواک و نخ دندان در میز یا کمد در محل کار خود نگه دارید. همکاران شما از نفس تازه شما قدردانی خواهند کرد!
  • اگر در یادآوری زمان مسواک زدن مشکل دارید، سعی کنید یک یادآوری روی تلفن خود تنظیم کنید یا یادداشتی را روی آینه بچسبانید. یک روتین روزانه ایجاد کنید و در کمترین زمان عادات بهتری برای نحوه مسواک زدن ایجاد خواهید کرد.
  • قرار ملاقات های منظم برای رفتن به دندانپزشکی تنظیم کنید. معاینه و تمیز کردن به جلوگیری از پوسیدگی و بیماری لثه کمک می کند. لبخند زیبا را از ما هدیه بگیرید!

نکات حفظ سلامت دهان و دندان-نعمت الهی

بهترین زمان برای مسواک زدن در طی شبانه روز

دندان ‌های خود را بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید تا باکتری ‌هایی که در حال رشد هستند را از بین ببرید. با این حال، فورا مسواک نزنید، به خصوص اگر یک وعده غذایی اسیدی یا هر چیز دیگری با مرکبات خورده اید. اسیدها می توانند مینای دندان شما را تضعیف کنند که اگر بلافاصله بعد از غذا مسواک بزنید، ممکن است آسیب ببیند. قبل از اینکه بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید، خوب است یک ساعت بعد از غذا خوردن صبر کنید. نحوه و بهترین زمان برای مسواک زدن را به کودکان خود نیز آموزش دهید.

بعد از صبحانه دندان های خود را مسواک بزنید

وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، به احتمال زیاد نفس اژدها دارید. نفس صبحگاهی می تواند بسیار بوی نامطبوع و خجالت واری داشته باشد. این بهترین زمان برای مسواک زدن است. دندانپزشکان توصیه می کنند قبل از خوردن صبحانه به جای بعد از آن مسواک بزنید. البته نحوه مسواک زدن نیز برای حفظ سلامتی لثه ها و دندان ها اهمیت دارد.برای رزور وقت در کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران تماس بگیرید

بهترین زمان مسواک زدن -نعمت الهی

بهداشت دهان و دندان بعد از ناهار

اگر دوست دارید در طول روز نفس تازه داشته باشید، یا اگر نگران تجمع پلاک هستید، مسواک زدن بعد از غذا ایده خوبی است. لازم است مطمئن شوید که دندان های خود را به مدت دو دقیقه مسواک می زنید. بسیاری از مردم در حالی که با عجله از در بیرون می آیند تمایل دارند مسواک زدن سریع انجام دهند، اما کشیدن سریع مسواک در پیشگیری از پوسیدگی دندان یا بیماری لثه موثر نخواهد بود.

شما باید زمان بگذارید و تمام سطوح دندان های خود را به طور کامل تمیز کنید. نحوه و بهترین زمان برای مسواک زدن از اهمیت بالایی برای تجمع نشدن باکتری ها و پلاک ها در روی دندان دارد.

وقتی مسواک نمی زنید چگونه پلاک ایجاد می شود؟

باکتری هایی در دهان شما که پس از حذف مسواک قبل از خواب در آنجا باقی می مانند، پلاک ایجاد می کنند. پلاک ماده چسبناک و مبهم است که وقتی مدتی مسواک نزده اید در کنار دندان های خود احساس می کنید. حدود 24 ساعت طول می کشد تا پلاکی که باکتری تولید می کند در دهان شما ایجاد و بالغ شود. وقتی مسواک می زنید، این رشد باکتری را که از آخرین بار مسواک زدن ایجاد شده است، از بین می برید.

بهترین زمان برای مسواک زدن -نعمت الهی

هنگامی که پس از عدم مسواک زدن، پلاک روی دندان‌ های شما باقی می ‌ماند، با سخت‌تر، زبرتر و زردتر شدن، کلسیفیه می ‌شود. این ماده جدید به نام تارتار شناخته می شود و هر چه بیشتر از مسواک زدن خودداری کنید به رشد خود ادامه می دهد. در نهایت، رسوب تارتار می‌ تواند باعث ایجاد حفره و از دست دادن دندان شود، زیرا باکتری‌ هایی را که باعث پوسیدگی دندان می ‌شوند تغذیه می ‌کند و فقط توسط دندانپزشک قابل برداشتن است.

سخن پایانی

در طول یک روز طولانی، به احتمال زیاد مقداری ذرات غذا از وعده ‌های غذایی و میان‌ وعده ‌هایی که فقط روی دندان‌ هایتان آویزان هستند، جمع‌آوری کرده‌ اید. اگر باکتری را حذف نکنید، مینای دندان شما شروع به شکستن می کند.

بهترین زمان برای مسواک زدن دندان ها قبل از رفتن به رختخواب است، زیرا برای محافظت از دندان ها و لبخند ضروری است. انجام این کار به شما این امکان را می دهد که با دهانی تمیز و بدون باکتری به رختخواب بروید و از نفس تازه لذت ببرید. فواید مسواک زدن و استفاده از محلول دهانشویه را به کودکان خود بگویید و نحوه مسواک زدن صحیح را به آنها آموزش دهید.برای مشاهده آدرس کلینیک دندان پزشکی نعمت الهی کلیک کنید

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس