رفع فاصله در دندان ها

3 روش برای رفع فاصله در دندان ها

فاصله دندانی چیست؟ چه زمانی رخ می دهد؟ چگونه برای رفع فاصله در دندان ها اقدام نماییم؟

در صورتی که در طول سال به خوبی توانسته باشید از دندان های خود مراقبت نمایید و نخ دندان کشیدن و مسواک زدن را فراموش نکرده و انجام داده باشید. همچنین برای سلامت و مراقبت از دندان های خود حداقل سالی دو بار نزد دندانپزشک رفته باشید و توصیه های لازم برای سلامت دندان ها را انجام داده باشید، به طور حتم دندان های سالم، سفید و زیبا برای خود خواهید داشت.

البته بگوییم که با تمام مراقبت ها و انجام معاینات دوره ای ممکن است باز هم مشکلاتی برای دندان ها رخ دهد که یکی از آنها ایجاد فاصله دندانی است. ما در این مقاله می خواهیم در رابطه با رفع فاصله دندانی صحبت کرده و بررسی کنیم که آیا فاصله دندانی یک مشکل است و ممکن است روی سلامت و زیبایی دندان ها تاثیر بگذارد؟

اگر اینگونه است چگونه می توان برای درمان این مشکل دندانی اقدام نمود. با ما همراه باشید، تا با این مورد از مشکلات دندانی هم آشنا گردیم.

فاصله بین دندانی چیست؟

فاصله بین دندانی می تواند به علل مختلفی رخ  دهد. این عارضه می تواند یک دلیل به منظور از دست دادن دندان، جابجایی دندان، مکیدن انگشت شست در کودکی، بیماری لثه یا رشد بیش از حد فرنوم (بافت بالای دو دندان جلویی) رخ دهد.

روش هایی برای درمان فاصله دندان ها وجود دارد. اما گزینه های درمانی از نظر هزینه و اثر بخشی با یکدیگر متفاوت هستند، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام روش بهترین است، می تواند کمی مشکل باشد. اما با کمک دندانپزشک حاذق و باتجربه شما می توانید بهترین درمان را برای رفع فاصله در دندان ها داشته باشید.

چرا باید فاصله دندان ها را اصلاح و درمان نمود؟

فاصله بین دندان ها می تواند بر روی اعتماد به نفس و همچنین بهداشت دهان و دندان تاثیر بسزایی بگذارد. شکاف ایجاد شده بین دو دندان غذا را در خود جای خواهد داد که این امر باعث ایجاد باکتری و پلاک در دهان بیمار می شود. در صورتی که این مشکل را کنترل و رفع نکنید، لثه ها و همچنین دندان ها به مرور ضعیف می شوند و عوارضی همچون پریودنتیت، پوسیدگی دندان و بیماری لثه را ایجاد خواهد کرد.

البته اشاره داشته باشیم که فاصله بین دندان ها می تواند موجب ناهماهنگی بایت نیز شود. به این صورت که می تواند مشکل در جویدن ایجاد نماید و همچنین دردناک ترین درد را در فک و گوش ایجاد نماید.وخیم از این موارد این عارضه می تواند، با ایحاد مشکل در جویدن غذا باعث مشکلات گوارشی در فرد نیز شود.

چگونه به رفع فاصله در دندان ها کمک کنیم؟

شما به عنوان یک بیمار برای درمان فاصله بین دندان های خود باید فقط با یک دندانپزشک حاذق صحبت کرده و یک وقت ویزیت بگیرید. دندانپزشک می تواند بسته به وضعیت شما یک روش مناسب را برای رفع فاصله در دندان ها به شما پیشنهاد نماید و آن را برای درمان شما برگزیند. با ما همچنان همراه باشید تا ببینیم روش های درمانی فاصله بین دندان ها که توسط دندانپزشک معرفی می گردند کدام ها هستند.

رفع فاصله در دندان ها

باندینگ دندان

اولین روش پیشنهادی توسط دندانپزشکان باندینگ دندان است. باندینگ دندان جزو سریع ترین، ساده ترین و ارزان ترین روش ها برای رفع فاصله بین دندان ها می باشد. دندانپزشک متخصص یک ماده از جنس رزین همرنگ دندان را شکل داده و بر روی نقطه آسیب دیده قرار می دهد. پس از آن با کمک نور مخصوص آن را در بین دندان ها محکم می کند و با اینکار فاصله بین دو دندان را از بین می برد.

باندینگ دندانی یک روش مناسبی است که در یک مرحله و با کمک دندانپزشک در همان روز انجام و تکمیل می گردد. این کار با برداشتن مینای دندان به یک روش معکوس تبدیل می شود.

درست است که این روش بسیار ساده و مقرون به صرفه می باشد، اما خوب معایبی را هم به همراه دارد. یکی از این معایب این می باشد که مواد کامپوزیت به مرور زمان دچار لک می شوند و می تواند منجر به تغییر رنگ دندان ها نیز گردد. از دیگر معایب انجام باندینگ می توان به این مورد هم اشاره داشت که به اندازه ترمیم های دندانی نمی تواند معمول و بادوام باشد. مواد باندینگ پس از چند سال استفاده، از قسمت خط فاصله دچار شکستگی شده و از بین خواهد رفت.

روکش ها

در صورتی که دندانی تغییر رنگ داد و یا اینکه تراشیده شده‌ شکاف در بین آنها ایجاد می شود، روکش هایی وجود دارد که می توانند برای درمان و رفع فاصله بین دو دندان بهترین گزینه باشند. در انجام این روش درمانی، پوسته های سرامیکی یا چینی دندانپزشکی بر روی دندان ها قرار گرفته و می چسبند تا شکاف و عیوب ها در دندان ها پوشانده شود.

ونیرها  همچنین گزینه درمانی بسیار مناسبی می توانند برای این مشکل باشند، چرا که لک ها را می پوشانند و ماندگاری بالاتری را دارند. همچنین بیمار می تواند با نظر خود رنگ و شکل آن را سفارشی نماید تا طبیعی تر به نظر برسد.

بریس و اینویزیلاین

یکی دیگر از روش های رفع فاصله در دندان ها می توان به بریس و اینویزیلاین اشاره داشت.

این روش درمانی برای دندان ها، می تواند  دندان های شما را ایده آل کند و لبخند شما را هم بهبود بخشد و باعث عملکرد مناسب شود.

بریس ها از براکت های فلزی به منظور بازگرداندن دندان به موقعیت طبیعی خود کمک می کنند در حالی که اینویزیلاین از مجموعه ای از سینی های پلاستیکی شفاف استفاده می کند. شما می توانید با مشورت نمودن با دندانپزشک خود یک انتخاب ایده آل را برای خود رقم بزنید.

 در آخر

خوشبختانه، روش های مناسبی برای رفع فاصله در دندان ها وجود دارد که می توان با کمک آنها فاصله بین  دندان ها را از بین برد و در کنار حفظ زیبایی خود به سلامت دندان ها و همچنین سلامت کلی بدن هم کمک نمود. چرا که با وجود فاصله بین دندانی هضم غذا آنگونه که باید انجام نمی پذیرد و می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

در هر صورت اگر به فکر بازسازی کامل دهان خود هستید و یا می خواهید لبخند خود را جلوه زیباتری ببخشید این روش های درمانی نام برده شده می توانند شما را در رفع و درمان فاصله بین دندانی یاری نمایند.

 

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس