مزایا و معایب پر کردن آمالگام دندان

مزایا و معایب پر کردن آمالگام دندان

پرکننده های آمالگام با استفاده از ترکیبی از فلزات همچون: جیوه، مس، نقره و قلع تولید می گردیده است. این پرکننده با نام پر کننده نقره هم شناخته می شود و مزایای بسیاری با خود می تواند به هنراه داشته باشد که البته باید اشاره داشته باشیم که این روش درمانی بدون عیب هم نخواهد بود و در کنار مزیت معایبی را هم به همراه خواهد داشت. اگر مایل به استفاده نمودن از پر کننده های دندانی آمالگام هستید اما خوب مزایا و معایب پر کردن آمالگام دندان را نمی دانید و دو به شک هستید که این پر کننده را برای حفره های ایجاد شده در دندان های خود استفاده نمایید یا خیر با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی تا حد ممکن در این مقاله شما را در زمینه مزایا و معایب پر کردن آمالگام دندان یاری و رهنمود می سازند.

پر کننده های دندانی

پر نمودن دندان هایی که دارای حفره و در خال پوسیدگی می باشند یک گزینه کم هزینه می باشد و به لطف موادی که در تولید آن استفاده می گردد بسیار هم بادوام می باشند. با این همه، امروزه نگرانی هایی در رابطه با استفاده نمودن از پرکننده های آمالگام وجود خواهد داشت. از آنجایی که در مرکز دندانپزشکی آیکون گزینه های بهتری به منظور پر نمودن دندان وجود داشته، اما خوب باز هم آمالگام بک گزینه همیشگی می باشد.

مزایا و معایب پر کردن آمالگام دندان

به منظور اینکه بتوانیم ایده ای به شما عزیزان دهیم، این راهنمای کوچک را بوجود آوردیم تا شما عزیزان که مزایا و معایب پر کردن آمالگام دندان را نمی دانید در این مقاله بشناسید و یک تصمیم درست برای دندان های خود دلشته باشید‌.

با کمک شناخت مزایا و معایب پر کردن آمالگام دندان به شما این فرصت داده می شود تا تصمیم بگیرید آیا پر نمودن حفره ها با کمک آمالگام مناسب است یا خیر؟

مزایا و معایب پر کردن آمالگام دندان

مزایای پر نمودن آمالگام

در حالتی که بیشتر مردم این را باور دارند که پر نمودن آمالگام هیچگونه مزیت قابل توجهی را به همراه  ندارد، ما معتقد می باشیم که هنوز برای بعضی از بیماران می تواند یک گزینه مناسب باشد. در ادامه شما را با برخی از مزایای پر نمودن دندان با آمالگام آشنا می سازیم. پس همچنان با ما همراه باشید.

بادوام است‌.

آمالگام های دندانی با اجزای قوی تولید و ساخته می شوند که این پرکردگی ها را بسیار می تواند بادوام نماید. قدرت و مقاومت بالایی در برابر پارگی و سایش بسیار دارد. معمولاً این پر نمودن ها ممکن است حدود ۱۰ تا ۱۲ سال قبل از اینکه احتیاج به جایگزینی توسط دندانپزشک وجود داشته باشد، دوام خواهند داشت.

مقرون به صرفه هستند.

از دلایل اصلی که باعث می شود تا بیماران بسیاری آمالگام های دندانی انتخاب نمایند این است که نسبت به دیگر گزینه های پرکننده دندان قیمت مقرون به صرفه ای دارند. این موضوع منجر می گردد تا که برای افرادی که مایل هستند پوسیدگی دندان را به سرعت و با در نظر گرفتن قیمت مناسب ازبین برده و بپوشانند، گزینه ایده آلی خواهد بود.

از ایجاد حفره ها در آینده جلوگیری می کند.

در ادامه مزایا و معایب پر کردن آمالگام دندان باید بگوییم که پر نمودن دندان با آملگام باعث می شود تا از ایجاد خفره حذید در دندان ها حلوگیری گردد.

به این صورت خطر کشیدن دندان بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. نکرانی از بابت شکست وجود نخواهد داشت. توجه به ماهیت بادوامی که پرکننده‌های آمالگام دارند، افراد می توانند در مقایسه با دیگر گزینه ها همچون پرکننده های کامپوزیت یا سرامیکی بیشتر غذاها را بدون هیچ دلهره و ترسی از ایجاد شکست آمالگام بجوند.

ماندگاری بالایی دارد.

یک پر نمودن معمولی آمالگام این توانایی را دارد تا ۱۰ یا ۱۲ سال قبل از اینکه احتیاج به جایگزینی وجود داشته باشد دوام بیاورد و ازبین نرود.

معایب پرکننده های آمالگام: مزایا و معایب پر کردن آمالگام دندان

در صورتی که به دنبال یک راه حل مقرون به صرفه هستید برای حفره یا پوسیدگی دندان احتیاج دارید، به ژور قطع پر نمودن دندان با کمک آمالگام می تواند با ارزش باشد. با این همه، مواد پرکننده دارای معایبی می باشند که امکان دارد شما را به شک و دودلی بی اندازد. با ما همراه باشید در مزایا و معایب پر کردن آمالگام دندان می تواند منجر به تغییر رنگ دندان ها گردد.

پرکننده های آمالگام به طور معمول پرکننده های نقره ای می باشند که با گذشت زمان امکان تیره تر شدن آنها وجود خواهد داشت. به همین جهت می باشد که برخی از بیماران آنها را فقط به منظور استفاده در پشت دهان خود که از خارج به داخل دندان دید ندارد استفاده می نمایند.

ممکن است منجربه ایجاد حساسیت در دندان های شود.

بسیاری از افراد گزارش نموده اند که پس از پر نمودن آمالگام، حساسیت دندانی آنها بسیار افزایش پیدا کرده است. بعضی از شواهد علمی نشان داده که این ممکن است به علت واکنش فلز به دماهای مختلف در دهان بوده باشد.

ضعیف شدن دندان ها: مزایا و معایب پر کردن آمالگام دندان

از دیگر نگرانی های مهمی که در رابطه با پر کردگی های آمالگام وجود دارد این می باشد که می توانند باعث ایجاد تضعیف دندانها گردد. این به طور معمول به این علت رخ خواهد داد که به منظور نصب این پرکننده‌ها، ابتدا بایستی بخشی از بافت دندان را برداریم. این بدین معنا می باشد که دندان های باقی مانده امکان دارد دچار آسیب شده یا ضعیف گردند.

امکان لکه دار شدن دندان ها در استفاده از آمالگام وجود دارد.

پرکننده های آمالگام تنها انواع پرکننده هایی می باشند که ممکن است منحر به ایجاد لکه در اطراف دندان ها گردند و به منظور از بین بردن لکه ها احتیاج به پاک نمودن لکه دندان وجود خواهد داشت. روش از بین بردن لکه هم بسیار سخت می باشد، چرا که دندانپزشک به منظور تمیز نمودن لکه ها ابتدا بایستی پرکننده را جدا نماید.

پس به این شکل در صورتی که به دنبال گزینه های دندانپزشکی ترمیمی همچون سفید نمودن دندان های خود هستید، امکان دارد مجبور گردید در مورد پر نمودن این دندان ها یک تجدید نظر داشته باشید.

کلام آخر

پرکننده های آمالگام به علت اینکه دوام و عمر طولانی دارند بسیار شناخته شده و مناسب می باشند. اما با این همه، آنها در حال حاضر بسیار قدیمی می باشند و گزینه های پرکننده جدید که جایگزین این پرکننده ها هستند می توانند موثر و مفید واقع گردند. در صورتی که مطمئن نیستید که کدام روش از پرنمودن آمالگام یا هر نوع پرکردگی دندان دیگری را انجام دهید، می توانید با کمک دندانپزشک خود این مشکل را به راحتی برای خود یا اطرافیان خود برطرف نمایید و یک انتخاب ایده آل و مناسب را هم برای سلامت دندان های خود و هم برای زیبایی طرح لبخند خود داشته باشید.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس