مزایای ایمپلنت دیجیتال

مزایای ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟

ایمپلنت دندان دیجیتال چیست؟ آیا نصب این نوع ایمپلنت دردناک می باشد؟ مزایای ایمپلنت دیجیتال دندانی چیست؟ ایا ایمپلنت دیجیتال بهتر از ایمپلنت سنتی می باشد؟ برای رسیدن به سوال این جواب با کلینیک دندانپزشکی  نعمت الهی تا انتهای این مقاله همراه باشید.

از دست رفتن دندان می تواند پیامدهای ناگوار و نامناسبی را بر فرد به همراه داشته باشد که یکی از این پیامدهای ان به خطر افتادن زیبایی می باشد. البته آثار اجتماعی و روانی شکاف های ناخوشایندی هستند که بایستی آنها را جدی گرفت، چرا که نوع نگاه ما می تواند بر احساس ما هم تأثیر بگذارد!

دیگر مشکلات سلامتی هم هستند که می تواند به از دست رفتن دندانها مربوط باشد. مثلاً در صورتی که بعضی از دندان های آسیاب از دست رفته باشد، دندان های جلویی امکان دارد فشرده گردند و بعضی مواقع به جلو رانده گردند. چرا که برای جویدن غذا و حمایت از ارتفاع صورت طراحی نشده اند. در موارد شدید هم، لب ها می توانند آویزان گردند و نازیبا نمایان گردند، چرا که گونه ها و لب ها توسط دندانها و بافت های لثه حمایت نخواهند شد. همچنین از دست رفتن استخوان امکان دارد رخ دهد، در این مواقع لثه ها کوچک شده و ظاهر پیرتر می گردد.

ایمپلنت دندان دیجیتال چیست؟

حال که تا حدودی با مزایای دریافت ایمپلنت دندان آشنا شدیم بهتر است ببینیم نوع دیجیتالی آن به چه صورت است و چه تعریفی برای ایمپلنت دندان دیجیتالی آورده شده است؟

ایمپلنت های دندانی، دندان های شما را در جای خود نگاه خواهند داشت و اساساً همچون ریشه های دندان های طبیعی عمل خواهند نمود و هیچ فرقی با آنها نخواهند داشت. ایمپلنت ها پست های تیتانیومی زیست سازگار کوچکی می باشند که با کمک جراحی در فک بیمار قرار داده شده تا دندان، یا همان پروتز جایگزین گردد.

هنگامی که ایمپلنت دندانی در استخوان فک بیمار قرار داده شده و جاسازی می گردد استئواینتگراسیون آغاز خواهد شد. استخوان اطراف ایمپلنت اقدام به بافتن الیاف در اطراف پست تیتانیوم می نماید و یک پیوند بسیار محکم به منظور حفظ آن در جای خود ایجاد می نماید.

ایمپلنت ها به استخوان فک بیمار متصل می گردند و برای دندان های مصنوعی پایه محکمی ایجاد می نمایند. هنگامی که ایمپلنت ها در جای خود قرار گرفتند و محل بهبودی خود را پیدا نمود، دندانپزشک می تواند دندان های مصنوعی را برای بیمار خود جایگزین نماید.

سیستم ایمپلنت های دندانی DIO از تکنولوژی مدرن بهرمند می گردد تا امکان سیستم ایمپلنت کاملا دیجیتال را فراهم نماید. از اسکن گرفته تا ساخت و برنامه ریزی، سیستم کاملاً دیجیتالی امکان تحلیل دقیق از هر جنبه از رویه برنامه ریزی شده را فراهم می سازد.

در این فناوری ایمپلنت دیجیتالی از مدل های کامپیوتری سه بعدی استخوان فک بیمار  استفاده می گردد تا امکان قرارگیری دقیق ایمپلنت در مکان مناسب فراهم گردد. پروسه ایمپلنت های دندانی DIO می تواند این روش را ساده نماید. کاهش زمان مصرف شده در این عمل جراحی به منظور مقابله با کاهش بوده و منجر به بهبودی سریعتر نسبت به جراحی می گردد و یکی از مهمترین مزایای ایمپلنت دیجیتال همین مورد است.

مزایای ایمپلنت دیجیتال

آیا جراحی دیجیتال دردناکتر از ایمپلنت های سنتی می باشد؟

تصویربرداری CT سه بعدی مورد استفاده در جراحی دیجیتال می تواند اطلاعات دقیق در رابطه با وضعیت استخوان و همچنین موقعیت عصب ارائه نماید. با کمک جراحی کاشت دندان سنتی، دندانپزشک بایستی یک برش بزرگ در امتداد خط لثه بیمار خود تا استخوان ایجاد نماید تا بتواند ایمپلنت را جاساز نماید.

با کمک گرفتن از فناوری ایمپلنت دیجیتالی با هدایت نمودن کامپیوتری در انجام ایمپلنت دندانپزشک بدون آنکه فلپ لثه را بالا ببرد می تواند ایمپلنت را قرار دهد. در نتیجه هم آسیب کمتری به محل وارد خواهد شد و احتیاجی به انجام بخیه وجود نخواهد داشت. همچنین منجر به: کاهش تورم و زمان بهبودی سریع نیز می گردد.

علت انتخاب این نوع ایمپلنت به این منظور است که بیماران مبتلا به شرایطی همچون فشار خون بالا و دیگر بیماری های زمینه ای می توانند بدون هیچ عوارض یا مشکلات عدیده که از جراحی ایمپلنت برای انها ممکن است بوجود آید مصون بمانند.

هنگامی که دندان ها به علت پوسیدگی یا آسیب دیدگی از دست می روند، ایمپلنت های دیجیتال دندان می توانند زیبایی شما را باز گردانند. پس از کاشت نمودن ایمپلنت های دندانی، می توان آن ها را به عنوان دندان های دائمی در نظر گرفت چرا که به گونه ای طراحی گردیده اند که بدون شکستگی و ترک خوردگی دوام داشته باشند و سال ها بتوان از آنها استفاده نمود.

مزایای ایمپلنت دندان دیجیتال

با کمک ایمپلنت های دندانی، دیگر لازم نخواهد بود نگران حفره ها باشیم، همیشه بایستی به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه تا معاینات به ژور دوره ایی انجام پذیرد. با این کار مطمئن می گردید که ایمپلنت ها و لثه های شما تا حد امکان سالم و تمیز هستند.

ایمپلنت های دیجیتال دندانی به نگاه داشتن دندان های دیگر در موقعیت صحیح خود هم می توانند کمک نمایند و اجازه ایجاد فشاری که منجر به جابجایی دندان ها می گردد جلوگیری نماید.

ایمپلنت های دیجیتالی دندان همچون بسیاری از پروتزهای سنتی زمان: خنده، غذا خوردن، عطسه یا سرفه کردن نخواهد افتند و شما را می تواند از شرمندگی نجات دهد.

استحکام و دوام ایمپلنت های دیجیتالی دندان بسیار بیشتر از بریج های ثابت و پروتزهای مصنوعی می باشد. تاج امکان دارد احتیاج به تعویض داشته باشد، اما در صورتی که به درستی از آنها مراقبت گردد، می توان تا یک دهه یا بیشتر هم دوام پیدا کرده و از آنها بهره برد.

در مقایسه با روش های سنتی ایمپلنت این روش به علت پیشرفت های مدرن در اسکن، تصویربرداری و محاسبات، کل روند را می تواند ساده نماید و در نتیجه بازدیدهای کمتری هم مورد احتیاج خواهد بود.

به علت اینکه جراحی بدون برش یا بخیه انجام می گردد، درد کمتری در بافت حساس لثه احساس خواهد شد. این همچنین به یک روش کوتاه تر هم مبدل می گردد.

ایمپلنت دندان مزایای بسیاری داشته که به طور خلاصه شامل این موارد هم می شود:

  • بازیابی عملکرد دندان های خود با بهترین گزینه
  • بهبود زیبایی شناسی کلی لبخند
  • بهبود در سخن گفتن
  • حمایت از استخوان فک و
  • کمک به حفظ ساختار صورت
  • بهبود در جویدن و خوردن غذا

جمع بندی

از دست رفتن یک یا چند دندان می تواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد نماید. روش های مختلفی وجود دارد تا بتوان برای دندان از دست رفته خود یک جایگزین قرار داد. بکی از این روش های دندانپزشکی استفاده از مزایای ایمپلنت دیجیتال دندان می باشد. این روش دندانپزشکی مزایای بسیاری داشته و نسبت به نوع سنتی خود بسیار پرکاربرد، مفید و کارآمد می باشد.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس
جلسه دوم عصب کشی دندان