ایمپلنت زیرکونیا

ایمپلنت زیرکونیا چیست؟

ایمپلنت دندانی زیرکونیا به عنوان ایمپلنت های غیر فلزی و سرامیکی شناخته می شوند. از آنجایی که این ماده هیچگونه ضرر و زیانی برای بدن انسان نداشت، کاشت زیرکونیا برای افرادی که مستعد واکنش های آلرژیک می باشند توصیه می گردد. نسل جدید ایمپلنت های زیرکونیا به عنوان یکی از مطمئن ترین، بادوام ترین و زیبا کننده ترین روش های ترمیم کننده دندان به شمار می رود. ایمپلنت های زیرکونیومی دوام بالایی داشته و طوری ساخته شده اند که طبیعی به نظر برسند. از آنجایی که زیرکونیا هیچگونه ذرات آلرژیکی را در بدن ایجاد نخواهد کرد، این روش کاشت برای بیماران مستعد آلرژی توصیه می گردد.

مطالعات انجام شده در این باره نشان می دهد که بافت های نرم خیلی سریعتر به ایمپلنت های سرامیکی متصل می گردند. روش های مناسب کاشت و استفاده از مواد با کیفیت بالا باعث می گردد تا مراقبت از دندان بسیار آسان تر انجام پذیرد.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.

ویژگی ایمپلنت های دندانی سرامیکی زیرکونیا

از ویژگی های این نوع از ایمپلنت ها می توان به این موارد اشاره داشت:

  • عدم تحرک سیستم ایمنی که منجر به ایجاد واکنش آلرژیک گردد.
  • خواص مواد تغییر نمی نماید و با مراقبت از دهان تداخلی نداشته.
  • از انتقال گرما جلوگیری و احساسات ناخوشایند در دهان جلوگیری می کند.
  • زیرکونیوم هدایت ضعیفی می باشد، پس به طور قابل توجهی کمتر از ایمپلنت های فلزی می باشد.
  • داشتن شباهت بالا به رنگ دندان های طبیعی
  • مناسب برای لثه های نازک و در حال عقب نشینی
  • مراقبت آسان تر، چرا که هیچ شکافی برای تجمعات وجود نخواهد داشت.

مزایای ایمپلنت زیرکونیا

ضد حساسیت

استفاده از ایمپلنت زیرکونیا در افرادی که دارای حساسیت می باشند و حتی برای افراد عادی هم موجب حساسیت می گردد. استفاده نمودن از ایمپلنت تیتانیومی در بعضی از افراد می تواند منحربه حساسیت گردد و همین موضوع منجر می گردد کاشت با مشکل مواجه گردد.

سازگار می باشد.

موادی که در ساخت زیرکونیا استفاده شده زیرکونیوم می باشد. زیرکونیوم سازگار با بافت استخوان فک بوده و به همین جهت با آن هماهنگ گردیده و مشکلی در روند درمان ایجاد نمی سازد.

حالت طبیعی دارد.

ایمپلنت زیرکونیوم به علت اینکه سفید رنگ می باشد می تواند حالت طبیعی داشته و لبخندی زیبا را می تواند برای فرد به ارمغان بی آورد.

مقاوم می باشد.

با ساختاری که ایمپلنت زیرکونیوم دارد در برابر گرما و الکتریسیته مقاومت بالایی دارد. همچنین در برابر مواد شیمیایی واکنش نشان نداده و برای سلامت فرد مشکلی را ایجاد نمی کند.

از دیگر مزایای ایمپلنت زیرکونیا به این موارد هم می توان اشاره داشت:

  • از ایجاد باکتری جلوگیری می کند.
  • به صورت یک تکه و دو تکه وجود داشته و قابل استفاده است.
  • استحکام بالایی دارد.
  • کاشت آن راحت می باشد.
  • موفقیت بالایی دارد.
  • ایمپلنت زیرکونیا

معایب ایمپلنت زیرکونیا

کاشت دندان سرامیکی زیرکونیا به عنوان یک روش بسیار ایمان می باشد، اما خوب در برخی از موارد نادر، بیشتر هنگامی که درمان دندانپزشکی به خوبی رعایت نگردد، این روش ممکن است به عوارض زیر تبدیل گردد:

  • آسیب به بافت های اطراف
  • تغییر در ناحیه اطراف ایمپلنت
  • بافت های اطراف ایمپلنت

چه هنگامی کاشت زیرکونیا ممنوع می باشد؟

افرادی که از بیماری های مزمن رنج می برند، بیماران سیگاری شدیدی که بیش از 20 نخ سیگار در روز می کشند نبایستی ایمپلنت را انجام نمایند، چرا که وضعیت آنها قبول و بهبود ایمپلنت را بسیار سخت تر می نماید، پس امکان دارد این روش بی نظیر باشد، موثر است.

قیمت ایمپلنت زیرکونیا

هزینه ایمپلنت زیرکونیا می تواند بیشتر از کاشت تیتانیوم باشد. اما خوب در رابطه با قیمت آن باید بگوییم به موارد مختلفی بستگی خواهد داشت. این موارد شامل: کیفیت مواد استفاده شده، مکان انجام این روش، تخصص دندانپزشک و … می باشد.

ایمپلنت تیتانیوم بهتر است یا زیر کونیا؟

زیرکونیا برای افرادی که به فلز حساسیت دارند مناسب می باشد. تیتانیوم هم برای کاشت کامل دهان و دندان و برای افرادی که هیچگونه آلرژی و حساسیتی ندارند مناسب می باشد.

اما خوب این دو ماده با هم تفاوت های دارند. این واقعا فقط به شرایط های مختلف بستگی خواهد داشت که کدام یک مناسب می باشد. به عبارت دیگر زیر کونیا از نظر زیبایی و ضد حساسیت بودن پسندیده می باشد و تیتانیوم برای بیمارانی که دندان های خود را به هم می سابند یک پیشنهاد مناسب می باشد.

چرا زیرکونیا بهتر از تیتانیوم است؟

در جواب این سوال باید بگوییم ایمپلنت های فلزی که از تیتانیوم ساخته شده به آرامی در دهان و در فرآیندی همچون زنگ زدگی با گذشت زمان دچار خوردگی می گردد. بالاخره آب زمانی که به تیتانیوم برخورد می کند دچار خوردگی می گردد.

خوردگی می تواند به تیتان ایمپلنت با نام پری ایمپلنتیت تبدیل گردد. علت ریزش تیتانیوم و نشت ذرات زنگ به داخل استخوان فک می باشد. در آخر هم خوردگی می تواند به رد ایمپلنت منجر شود. البته این امر بسیار نادر می باشد و امکان دارد برای اکثر افراد یک نگرانی جزئی ایجاد نماید. افراد مبتلا به آلرژی فلزی استفاده از تیتانیوم پیشنهاد نمی گردد.

آیا زیرکونیا یک فلز می باشد؟

باید بگوییم که خیر زیرکونیا فلز نیست. زیرکونیا عایق عالی برعکس فلز می باشد. عدم رسانایی زیرکونیا دقیقاً همان چیزی می باشد که به آن کمک می نماید تا در سیستم های بیولوژیکی خوب عمل نماید.

کاشت ایمپلنت زیرکونیا به چه صورت است؟

کاشت ایمپلنت زیرکونیا همچون کاشت ایمپلنت می باشد. در داخل استخوان فک ابتدا سوراخی ایجاد می گردد و پایه در داخل آن قرار خواهد گرفت و پس از آن پروتز یا روکش بر روی آن پایه جاگیر شده و نصب می گردد. و در صورتی که ایمپلنت زیرکونیا یک تکه ای بوده باشد دندانپزشک به منظور تنظیم نمودپ آن با مشکل بیشتری مواجه می گردد، چرا که اباتمنت به پایه چسبیده و یک تکه می باشد.

در آخر

ایمپلنت زیرکونیا به عنوان یک روش دندانی غیر فلزی و سرامیکی شناخته می شود. از آنجایی که این ماده هیچ زیانی برای بدن ندارد، کاشت زیرکونیا برای افرادی که دچار واکنش های آلرژیک می باشند مناسب می باشد و توصیه می گردد.یکی از بزرگترین مزیتی که می توان به کاشت زیرکونیا نسبت داد این می باشد که فلز در ساخت آن استفاده نشده و آن را مجموعه ایمپلنت های سرامیکی می دانند.

نسل جدید ایمپلنت های زیرکونیا به عنوان یکی از مطمئن ترین و بادوام ترین روش ترمیمی دندان شناخته می گردد و به عنوان یک روش مدرن دندانپزشکی توانسته کمک شایانی در این زمینه داشته باشد.

 

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس