مزایای انجام پریوسکوپی

پریوسکوپی و مزایای انجام پریوسکوپی چیست؟

اطلاع رسانی در مورد بیماری پریودنتال می تواند برای افرادی که این بیماری را نمی شناسند بسیار خوب باشد. با کمک پریودنتیست ها ما می توانیم در مورد گزینه های درمانی با آنها مشورت داشته و آنها بسته به معایناتی که انجام می دهند می توانند بهترین درمان انتخابی را به ما پیشنهاد نمایند. یکی از گزینه های درمانی پریوسکوپی می باشد، یک روش غیرتهاجمی به منظور از بین بردن تجمعات ناخواسته از زیر لثه هستند. ما در این مقاله سعی داریم در رابطه با این روش درمانی صحبت نماییم و ببینیم پریوسکوپی چگونه درمانی است و مزایای انجام پریوسکوپی چیست؟ با ما تا انتها همراه باشید.

تعریف پریوسکوپی

پریوسکوپی به عنوان یک روش غیر تهاجمی شناخته شده که به منظور درمان بیماری پریودنتال زیر خط لثه مورد استفاده قرار می گیرد. با این روش درمانی، یک پروب کوچک به آندوس متصل می گردد و در پاکت های پریودنتال به منظور بزرگنمایی بهتر ناحیه درمان می گردد. این درمان برای افرادی که حداقل یک پاکت پریودنتال به اندازه 5 میلی متر یا بالاتر از آنها دارند عالی می باشد.

مزایای انجام پریوسکوپی

حال که با روش پریوسکوپی آشنا شدیم بهتر است به سراغ مزایای انجام پریوسکوپی هم برویم و ببینیم این روش چه فوایدی را به همراه دارد. این مزایا به این شرح می باشد:

این روش احتیاجی به هیچ مرحله جراحی نداشته و نسبتاً راحت در نظر گرفته خواهد شد.

تجهیزات مورد استفاده در این روش امکان بزرگنمایی منطقه درمان را تا 48 برابر و روی صفحه می تواند به نمایش بگذارد.

از آنجا که بیمار می تواند محل درمان را به صورت جدی مشاهده کند، پریودنتیست های متخصص می توانند بدون اینکه بر احساس نتایج خود تکیه نمایند، به سرعت و به طور کلی منطقه درمان را تمیز نمایند.

از آنجایی که این روش به عنوان یک روش جراحی شناخته نمی شود، احتیاجی هم به انجام بخیه وجود نخواند داشت، زمان درمان کمی با آن همراه خواهد بود.

در ادامه مزایای انجام پریوسکوپی باید بگوییم در این روش احساس دردناکی گزارش نشده و لثه ها در طول درمان بی حس می گردند.

استفاده نمودن از این روش در زمانی که هنوز بیماری پریودنتال تشدید نشده ایده آل و مفید می باشد.

مزایای انجام پریوسکوپی

بهبودی پس از انجام پریوسکوپی

امکان دارد پس از انجام پرسکوپی برای چند روزی ناراحتی در لثه های خود احساس نمایید، اما این مشکل با داروهای بدون نسخه قابل درمان می باشد. پس از مدتی دوباره نزد پریودنتیست مراجعه تا پیشرفت بهبودی توسط او هم بررسی جردد. در صورتی که احتیاج به درمان بیشتر وجود داشت، پریودنتیست می تواند شما را یاری نماید.

برای اینکه اطمینان کامل از عدم بازگشت بیماری پریودنتال وجود داشته باشد، رعایت نمودن یک روال بهداشت دهان و دندان پس از انجام درمان بسیار مهم می باشد. این نکات مراقبتی شامل موارد زیر خواهد بود:

  • انجام مسواک زدن آن هم دو بار در روز
  • کشیدن نخ دندان کشیدن به طور منظم و درست
  • استفاده از دهانشویه برای پاکسازی دهان
  • معاینات دوره ایی برای مراقبت از دهان و دندان آن هم سالی ۲ بار
  • داشتن تغذیه و رژیم غذایی مناسب

 

آیا روش پریوسکوپی ایمن است؟

این درمان به منظور کمک نمودن به درمان بیماری پریودنتال شناخته شده و یکی از بهترین و ایمن ترین روش های ممکن می باشد. درد بی وقفه‌ای در این روش وجود نداشته، به همین جهت می توان پس از آن به فعالیت های روزانه خود بازگشت.

روند درمان با روش پریوسکوپی

حال که با مزایای انجام پریوسکوپی تا حدودی آشنا شدیم بهتر است ببینیم روند درمان این روش دندانپزشکی به چه صورت می باشد. در این روش:

  • قبل از انجام عمل از بی حسی موضعی برای بیمار استفاده می گردد.
  • یک نوک کوچک (اندوسکوپ) در پایین لثه قرار خواهد گرفت.
  • آندوس با دقت در امتداد سطح ریشه دندان جاروب می گردد و پلاک ها را با آب خارج از پاکت از بین خواهد برد.
  • از ابزارهای ظریف به منظور حذف رسوبات باکتریایی معدنی پایین خط لثه استفاده می گردد.
  • زمانی که درمان کامل انجام شد روند بهبودی آغاز می گردد و از آسیب بیشتر و از دست رفتن دندان ها جلوگیری می کند.
  • به دلیل ماهیت پیچیده ای که عمل دارد، پریوسکوپی کمی بیشتر از قرار گرفتن استاندارد طول خواهد کشید.

پس از درمان شدن توسط پریوسکوپی هیچ محدودیتی به متظور خوردن وجود نخواهد داشت. متخصص پریودنتیست یا دندانپزشک امکان دارد یک داروی دهانشویه به منظور استفاده در یک هفته اول پس از درمان تجویز نمایند. مسواک کردن منظم و نخ دندان کشیدن به صورت روزانه پس از درمان بسیار توصیه می گردد.

آیا پریوسکوپی درد دارد؟

 

قبل از انجام پریوسکوپی بی‌حسی موضعی انجام می پذیرد پس ناراحتی کمی در طول عمل وجود خواهد داشت. به ندرتپیش می آید پس از درمان ناراحتی آن هم به دلیل روش درمانی کم تهاجمی وجود داشته باشد.

قیمت انجام پریوسکوپی

شاید برای شما سوال باشد که آیا روش پریوسکوپی گران است؟ باید بگوییم که روش پریوسکوپی حدود یک سوم جراحی پریودنتال هزینه به همراه خواهد داشت. این روش یک روش مقرون به صرفه به منظور درمان بیماری پریودنتال می باشد که کل دهان یا چند منطقه پیشرفته را می تواند تحت تأثیر خود قرار دهد.

انجام این عمل چقدر به طول می انجامد؟

در ادامه مزایای انجام پریوسکوپی باید بگوییم که انجام روش پریوسکوپی زمان بر است و یک قرار ملاقات معمولی برای درمان پریوسکوپی می تواند حدوداً 2 ساعت به طول بی انجامد تا یک دهان، بالا و پایین درمان گردد. در صورتی که نقاط جدا شده ای وجود داشته که احتیاج به درمان داشته باشند زمان درمان ممکن است کمتر هم گردد.

با کمک پریوسکوپی می توان از جراحی جلوگیری نمود؟

در بسیاری از موارد احتیاجی به جراحی پریودنتال پس از انجام پریوسکوپی نخواهد بود. نتایج بعد از پریوسکوپی به خوبی یا بهتر از جراحی پریودنتال به منظور درمان بیماری پریودنتال می باشد، پس احتیاج به درمان بیشتر و تهاجمی تر را از بین خواهد برد. در برخی از موارد نادر هم، امکان دارد احتیاج به جراحی پریودنتال به منظور تغییر شکل لثه برای کمک به نگهداری روزانه انجام پذیرد.

جمع بندی مزایای انجام پریوسکوپی

روش پریوسکوپی یک دوربین مینیاتوری با طراحی ویژه بوده که بین دندان و لثه قرار خواهد گرفت تا ریشه را روشن و بزرگ نماید. رسوبات باکتریایی که منجربه بیماری پریودنتال می گردند بر روی یک مانیتور مشاهده خواهند شد و با کمک از ابزار جرمگیری و نکات تمیز کننده اولتراسونیک که رسوبات را ازبین می برد، می گردند.

از مزایای انجام پریوسکوپی هم می توان به: وجود نداشتن درد، نبود بخیه، نبود مراحل جراحی و … اشاره داشت. امیدواریم توانسته باشیم با کمک این مقاله اطلاعات کافی و جامعی درباره این روش درمان دندانپزشکی برای شما داشته باشیم.

دندانپزشکی نعمت الهی ارایه دهنده انواع خدمات دندانپزشکی از قبیل دندانپزشکی زیبایی، انواع جراحی لثه ، جراحی دندان، بلیچینگ ، ایمپلنت و … بوده و می تواند به عنوان یک مشاوره شما عزیزان را با روند دندانپزشکی آشنا سازد.

 

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس