مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی

مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی امکان دارد؟

آیا این امکان وجود دارد که بدون ارتودنسی دندان ها را مرتب نمود؟ آیا مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی می تواند دائمی باشد؟ چه روش های می توانند جایگزین روش ارتودنسی گردند؟

بی شک داشتن دندان های نامرتب روی اعتماد به نفس شما می توانند تاثیر منفی داشته و اعتماد به نفس شما را کاهش دهند. چرا که زیبایی طرح لبخند شما را تحت شعاع قرار خواهند داد. اما امروزه دندانپزشکی مدرن توانسته بر این مشکل غلبه نماید. چندین روش به منظور صاف نمودن دندان ها وجود دارد که امکان دارد دندانپزشک شما یکی از آن روش ها را برای صاف نمودن دندان ها و زیباتر جلوه دادن لبخند شما توصیه و استفاده نماید. شما می توانید از دیگر روش های دندانپزشکی برای مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی استفاده نمایید.

البته روش ارتودنسی هم بسیار مهم و کاربردی می باشد اما برای مشکلات جزئی، درمان های سریع و یا کاهش هزینه ها انتخاب ارتودنسی شاید به جا نباشد.

به طور کلی بریس ها می توانند دندان ها را صاف نموده و لبخند زیبایی را به شما عزیزان به صورت همیشگی هدیه دهند.

ارتودنسی دندان

بهترین روش برای صاف و مرتب نمودن دندان ها استفاده از روش ارتودنسی می باشد اما خوب در بعضی مواقع و به علل متفاوت انتخاب این روش می تواند تاثیرات منفی به همراه داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است با استفاده از بریس بهداشت دهان و دندان کاهش پیدا کند و پوسیدگی در دندان های دارای بریس رخ دهد. به همین جهت برای مشکلات کوچک که احتیاجی به ارتودنسی نیست می توان از دیگر روش های دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی برای پوشش دندان ها استفاده نمود.

مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی

صاف نمودن لبخند به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله شدت ناهماهنگی دندان و سابقه سلامت دهان شما. دندانپزشک شما به شما در اینباره کمک می کند تا در مورد راه حل مناسب برای نیازهای خود یک تصمیم مناسب بگیرید، و در بعضی موارد، ارتودنسی امکان دارد تنها راه برای به دست آوردن نتایج مناسب برای شما باشد.

در هر حال صاف نمودن دندان ها بدون ارتودنسی هم می‌تواند به شما کمک نماید تا راحت تر غذا بخورید، از یک دوره درمانی کوتاه بهره ببرید و نسبت به ظاهر خود مطمئن باشید.

در ادامه شما را با چند روش درمانی موثری برای مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی آشنا می سازیم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

روکش ها

روکش‌ ها می توانند به دندان ها در ایجاد ظاهری زیبا و صاف تر و البته لبخندی درخشان تر کمک شایانی نمایند. روکش‌ ها پوسته های نازک و محکمی هستند که در جلوی دندان‌ ها قرار می گیرند. به این صورت عیوب جزئی دندان ها پوشیده خواهد شد و ظاهری یکدست‌ و صافی را به دندان ها می بخشد.

مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی

باندینگ دندان

باندینگ دندان فرآیندی می باشد که در آن دندانپزشک رزین را روی دندان های شما که احتیاج به صاف نمودن دارند اعمال می نماید. خوبی که رزین دارد، این است که با رنگ دندان شما مطابقت خواهد داشت. باندینگ دندان باعث بسته شدن شکاف بین دندان‌ ها شده، به تنظیم شکل دندان ها و پوشاندن براده ها و ترک‌ های جزئی کمک می نماید، همچنین به ظاهر دندان های صاف  کمک می کند.

تاج دندان از روش های مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی

روکش های دندانی می توانند انتخاب مناسبی به جای روش ارتودنسی باشند و برای تقویت نمودن دندان های آسیب دیده قابل استفاده می باشند.

روکش های دندان به غیر از اینکه به محافظت از دندان های به شدت پوسیده که کانال ریشه روی آن ها انجام شده و پر گردیده است، کمک می کند، می تواند به صاف نشان دادن لبخند شما هم کمک نماید. روکش‌ ها به خصوص هنگامی مفید واقع می شوند که احتیاجی به تغییر اندازه، رنگ یا شکل دندان به منظور مطابقت با دندان های مجاور وجود داشته باشد.

دندانپزشک می تواند تاج شما را طوری سفارشی نماید که با دندان های طبیعی شما هیچگونه مغایرتی نداشته باشد.  بهتر است بدانید تاج ها اکثراً از چینی یا ترکیبی از چینی و زیرکونیا ساخته می گردند.

گسترش دهنده های کام

به منظور صاف نمودن دندان ها یا برطرف نمودن کراس بایت، یک گشاد کننده کام بین قوس بالایی دندان ها قرار خواهد گرفت. دستگاه گسترش دهنده کام به طور عمده در کودکان استفاده می گردد، چرا که دهان آنها به فضای بیشتری نسبت به دندان های بالغ احتیاج دارد.

چرا از روش ارتودنسی استفاده نکنیم؟

ارتودنسی همانطور که می دانید یکی از روش های دندانپزشکی می باشد و بسیار هم تاثیر گذار و کاربردی است اما به علت زمان بر بودن و هزینه بالایی که نسبت به دیگر روش ها دارد، کاندیدا ها می توانند با نظر دندانپزشک خود از دیگر روش های زیبایی و ترمیمی برای سلامت و زیبایی دندان های خود استفاده نمایند.

چرا از دیگر روش های ترمیمی و زیبایی دندانپزشکی برای صاف کردن دندان استفاده کنیم؟

این شاید سوال بیشتر افراد باشد که چرا از دیگر روش ها برای صاف نمودن دندان ها استفاده کنیم؟

برای دندان های که که دارای مشکلات کمی هستند، لازم نیست از روش ارتودنسی استفاده نمود و با کمک روش های جایگزینی می توان مشکلات پیش آمده را تا حد ممکن برطرف نمود.

در آخر

امروزه با پیشرفت هایی که در علم دندانپزشکی صورت گرفته از روش های متفاوت می توان برای بهبود لبخند خود کمک گرفت و باعث تراز و مرتب شدن دندان های خود شد و احتیاجی نیست از روش زمان بر ارتودنسی برای یکدست نمودن دندان های خود کمک گرفت. البته روش ارتودنسی یک گزینه عالی برای سلامت و زیبایی دندان ها می باشد اما به دلایل مختلف می توان از این روش چشم پوشی نمود و از دیگر روش های زیبایی و ترمیمی دندانپزشکی استفاده نمود.

هر کدام از روش های یاد شده در بالا برای تراز نمودن دندان ها بسته به نوع مواد و نحوه درمان از هزینه های متفاوتی برخوردار می باشند. این مورد را هم اضافه کنیم که ماندگاری این روش ها همچون ارتودنسی نبوده و پس از گذشت مدتی احتیاج به ترمیم پیدا خواهند کرد.

شما می توانید با مراجعه به دندانپزشکی از دندانپزشک خود بخواهید پس از معاینه بهترین روشی که برای شما مناسب است را بیان نموده و برای شما بکار گیرد.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان، جراحی دندان عقل نهفته و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس