خطر سفید کردن دندان در دوران بارداری

سفید کردن دندان در دوران بارداری

اگر باردار می باشید، امکان دارد تغییر ناخواسته ایی در شما اتفاق بی افتد. از آنجایی که نمی توان شکم در حال رشد و یا پاهای متورم خود را کنترل نمود، امکان دارد مایل باشید خود را تقویت نمایید. در حالی که سفید نمودن دندان های حرفه ای جزو محبوبترین و سریع ترین راه ها به منظور افزایش اعتماد به نفس لبخند شما می باشد، اما همیشه در دوران بارداری بی خطر نمی باشد. همه درمان های زیبایی دندان خطرناک، اما امکان دارد برای زمانی که نوزاد زیبای شما به دنیا آمد و از خطر خارج شد، آماده سفید نمودن دندانهای خود باشید. ما در این مقاله می خواهیم در مورد سفید کردن دندان در دوران بارداری صحبت کنیم و ببینیم آیا انجام آن در دوران بارداری خطرناک می باشد و یا خیر و می توان این عمل را برای زیبایی خود در زمان بارداری انجام داد.

 

خطر سفید کردن دندان در دوران بارداری

قبل از اینکه بخواهید باردار شوید بایستی تحقیقات لازم برای اینکه دندان های سالمی دارید یا خیر انجام دهید. این مورد بسیار مهم می باشد چرا که در حین بارداری نمی توان برای دندان های آسیب دیده کاری انجام داد و ممکن است در صورت درمان دندان در زمان بارداری باعث مشکل برای جنین خود شویم. اما خوب طبق تحقیقات انجام شده تا کنون چیزی مبنی بر اینکه سعید کردن دندان در زمان بارداری برای جنین خطرناک می باشد وجود نداشته، اما یک نکته وجود دارد و آن هم در اثر جذب سطح بالای پراکسید هیدروژن در بدن در دوران بارداری ممکن است باعث ایجاد اختلال شود.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که این ماده می تواند روی جنین اثر بگذارد. از آنجایی که هیچ روش مطمئنی به منظور نظارت یا اندازه گیری میزان پراکسید هیدروژن جذب شده در بدن آن هم در طول درمان سفید نمودن دندان وجود نداشته، اکثر دندانپزشکان برای خانم های باردار توصیه می نمایند که از این خدمات دندانپزشکی زیبایی در دوران بارداری خودداری نمایند و پس از بدنیا آمدن نوزاد خود اقدام به سفید کردن دندان خود نمایند.

البته این را هم متذکر شویم در حین شیردهی از سفید نمودن دندان خودداری گردد بهتر می باشد.

آیا محصولات سفیدکننده ای که در فروشگاه ها موجود است ایمن می باشند؟

اگر به ویترین فروشگاه نگاه کرده باشید محصولات سفید کننده بی شماره بدون نسخه را مشاهده خواهید کرد. اکثر آنها دارای مقدار بسیار کمی از مواد شیمیایی در سیستم های سفید کننده خود دارا می باشند. دوزهای پایین پراکسید هیدروژن می تواند این محصولات را ایمن تر از یک ژل سفید کننده حرفه ای نماید، اما خوب ممکن است آنها هم همراه خطر باشند. به منظور تعیین اینکه آیا بایستی از تمام محصولات سفید کننده در دوران بارداری جلوگیری گردد، بهتر است با متخصص زنان خود یا دندانپزشک در این باره صحبت و مشورت نمایید.

خطر سفید کردن دندان در دوران بارداری

ژنژیویت مرتبط با بارداری

از دیگر مواردی که بیشتر دندانپزشکان نسبت به سفید نمودن دندان در دوران بارداری به آن تاکید نموده و هشدار می دهند، به لثه های خانم باردار در این ۹ ماه می باشد. متورم بودن و خون بسیار در لثه در دوران بارداری بسیار رایج می باشد، که باعث شده بهداشت دهان و دندان در این زمان به یک وظیفه حیاتی تبدیل گردد، چرا که در صورتی بیماری لثه درمان نگردد می تواند باعث زایمان زود رس گردد.

با این اوصاف، زمانی که صحبت از سفید کردن دندان در دوران بارداری می گردد، مواد شیمیایی می توانند روی لثه تاثیر گذاشته و باعث بدهیم شدن لثه گردند.

پاک کردن لکه دندان برای مادران آینده

نگران نباشید، نباید فقط به دلیل این که باردار می باشید یک لبخند تلخ داشته و زیبایی خود از دست بدهید. شما می توانید در کنار باردار بودن اکثر لکه های سطحی را به آسانی با کمک یک تمیز کننده، دندان های خود پاک نمایید. این پاک کننده ها نه تنها زیبایی لبخند شما را بر گرداننده و تشدید می نمایند، بلکه برای سلامت بدن و دهان شما هم مفید می باشند. تمیز نمودن دندان با کمک دندانپزشک امکان پذیر می باشد.

دندانپزشک می تواند، پلاک های سخت شده و جرم هایی را که مسواک نمی تواند به تنهایی آن را پاکسازی نماید، از بین ببرد. این مورد از پوسیدگی، بوی بد دهان و همچنین از بروز بیماری لثه جلوگیری می نماید و هیچ اتفاقی هم برای جنین در بطن شما پیش نخواهد آمد.

درست است که این روش ها همچون سفید کننده های حرفه ای باعث زیبایی دندان نمی شوند اما مطمئنا می تواند به پاک نمودن لایه کثیف روی دندان های شما کمک نماید و اعتماد به نفس شما که به دلیل نداشتن دندانی زیبا ازبین رفته بود را باز گرداند و سلامت نوزاد شما را تضمین کند.

دندانپزشک برای مادران باردار

دندانپزشک برای سلامت جنین و سلامت خود مادر ارزش بسیاری قائل بوده و بهترین درمان های که می تواند به حال مادر و هم به سلامت نوزاد کمک نماید را پیشنهاد می نماید.

در صورتی که از دندان هایی که دارای جرم هستند و کدر می باشند رنج می برید و روی احساس شما تاثیر منفی گذاشته می توانید از دندانپزشک متخصص و حاذق در این رابطه کمک بگیرید. هر احساسی که در شما ایجاد می گردد به نوزاد شما هم منتقل می گردد. پس بهتر است با علم کافی و با مشورت با افراد با تجربه این دوران را به بهترین دوران زندگی خود تبدیل نمایید.

شما می توانید برای شناسایی روش های سفید کننده دندان پر خطر با دندانپزشک خود صحبت و بهترین روش و امن ترین روشی که برای نوزاد شما مناسب می باشد را پیدا کرده و برای زیبایی خود از آن بهرمند شوید. در کنار سلامت نوزاد خود به سلامت و زیبایی خود نیز اهمیت دهید.

جمع بندی

در دوران بارداری توجه به سلامت جنین مهم می باشد. در کنار توجه به سلامت جنین سلامت جسمی و روحی مادر هم مهم می باشد. یکی از دلایلی که باعث می شود تا خانم های باردار افسرده و اعتماد به نفس خود را از دست بدهند تغییر پیدا کردن اندام آنها و کاهش زیبایی آن ها می باشد. دندان های لکه دار و دارای جرم هم می توانند روی زیبایی طرح لبخند و اعتماد به نفس این افراد تاثیر گذاشته و از نظر روحی باعث تضعیف روحیه آنها می گردد. با کمک دندانپزشک خود می توانید بهترین روش سفید کردن دندان را برای خود انتخاب نمایید و در کنار زیبایی دندان های خود سلامت جنین خود را هم تضمین کنید.

کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی ارایه دهنده انواع خدمات دندانپزشکی از قبیل جراحی دندان،دندانپزشکی زیبایی ، پروتز دندان ، بلیچینگ دندان و … با قیمتی مناسب برای مشتریان عزیز خود می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس