آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان عفونت دندان

عفونت‌ در دندان با درد شدید، آبسه‌ و التهاب و تجمع چرک در نواحی اطراف دندان همراه می باشد. به طور معمول آبسه بخاطر یک مشکل باکتریایی ایجاد شده و از آنتی بیوتیک های طبیعی برای جلوگیری از آسیب دیدگی می توان استفاده کرد.با ما همراه شوید تا شما را با بهترین آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان عفونت دندان آشنا سازیم.

انواع مشکلات دندانی

قبل از اینکه بخواهیم با آنتی بیوتیک های طبیعی برای درمان عفونت دندان آشنا شویم بهتر است ابتدا با انواع مشکلات دندانی تا حد ممکن آشنا گردیم.

انواع مشکلات دندانی

پوسیدگی

دندانی که دچار پوسیدگی شده است در صورتی که به موقع درمان نشود، وضعیتی پیدا خواهد کرد که قابل پیشرفت است و تا عمق دندان نفوذ می کند و حتی عصب را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بیماری پریودنتال

اگر بیماری لثه به موقع درمان نشود، می تواند به پریودنتیت تبدیل گردد و حتی در مواردی می تواند به استخوان فک هم رسیده و باعث آسیب آن ناحیه گردد.

تروما

تروما مشکلی است که بر اثر ترک یا سوراخ شدن در دندان می تواند ایجاد شود.

آسیب جسم تیز

وقتی جسم خارجی وارد دهان شود، خلال دندان یا قلم، می تواند باعث ایجاد آسیب گردد و اگر عادات بهداشتی مناسبی رعایت نشود، ممکن است در معرض آسیب های داخل حفره دهانی قرار بگیرد.

همه این مواردی که ذکر شد می توانند باعث ایجاد عفونت در دندانها شوند.

برخی از علائم مشکوک ایجاد عفونت دندانی عبارتند از: درد هنگام جویدن و تغییر دما، گوش درد یا دندان درد، بوی بد دهان، تب، گلودرد، غدد متورم، فک یا گونه متورم.

این عوارض جدی تری هستند و هر یک از علل احتمالی مرتبط با علائم رخ دهد، توصیه می شود با دندانپزشک تماس بگیرید.

نام آنتی بیوتیک طبیعیویژگی ها
ژل آلوئه ورادارای خواص ضد باکتریایی، ضد درد
دم کرده بابونهدرمان کننده طبیعی برای عفونت
روغن طبیعیبهبود درد، التیام بخشی، آرامش بخشی
زنجبیل

بسیار موثر در برابر باکتری های مربوط به ژنژیویت و پریودنتیت (بیماری لثه)
عصاره دانه گریپ فروت

باعث جلوگیری یا باعث مرگ میکروب ها، سرشار از ویتامین C
چای گیاهی شنبلیله

جلوگیری از ابتلا به بیماری
آب نمک

شستن موضع و رفع آبسه های پریودنتال
سرکه

درمان زخم ها و کنترل عوامل بیماری زا

به طور کلی، ترک ها باید با آنتی بیوتیک ها درمان شوند. با این حال، توصیه هایی وجود دارد که ممکن است درد را کم کند و برخی علائم را بهبود ببخشد. همیشه مهم است که توسط دندانپزشک راهنمایی شوید، زیرا آنها می توانند وضعیت را بهتر نمایند برخی از آنتی بیوتیک های طبیعی برای درمان عفونت دندان عبارتند از:

ژل آلوئه ورا

این ژل برای مدیریت سوختگی و بریدگی استفاده می شود. از آنجا که آلوئه ورا دارای خواص ضد باکتریایی است، می توانید برای عفونت دندانی از آن استفاده کنید و علائم را بهبود ببخشید. ژل را می توان به صورت سرد استعمال نمود و از آن نتیجه گرفت و همچنین بعنوان یک ضد درد هم مناسب بوده و می توان استفاده کرد.

دم کرده بابونه

این دمنوش به عنوان یک درمان کننده طبیعی برای عفونت بسیار عالی عمل می کند و اگر به درستی مصرف کنید، اثر بخشی مشابه با کلرهگزیدین دارد.

پیشنهاد می شود برای آماده سازی به اندازه کافی از این محصول برای بهبود مشکل، نتایج حاصل نمایید. دم کرده بابونه به عنوان یک اسانس، اثر ضد باکتریایی و ضد قارچی زیادی دارد. چند قطره را می توان مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده دهان ریخت و به این صورت از خواص درمانی آن بهره برد.

روغن طبیعی

آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان عفونت دندان روغن های طبیعی می باشند. روغن طبیعی را می توان از گیاهان، حیوانات و … استخراج نمود. روغن ها کاربردهای متفاوتی دارند که از جمله آنها می توان به: بهبود درد، التیام بخشی، آرامش بخشی اشاره داشت. شما می توانید روغن ها را در نواحی آسیب دیده حفره دهان با سواب اعمال کنید.

برای استفاده بهتر است همیشه این روغن در یک لیوان کوچک که دارای آب است ریخته و با آب رقیق شود. برخی از این روغن ها به عنوان عوامل ضد باکتری و برای کنترل درد در دندان استفاده شود. مطمئن شوید که از اسانس های خالص دارویی یا درمانی استفاده می کنید. روغن های معطر می توانند سمی باشند. چند نمونه از روغن های طبیعی شامل:

• روغن پونه کوهی: عامل آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی است که می تواند تورم و درد را بهبود بخشد.
  • روغن آویشن: دارای مواد ضد عفونی کننده است که می تواند علائم را بهبود بخشد و کنترل نماید.
  • روغن میخک: دارای خواص ضد عفونی و ضدباکتریایی است، به همین دلیل در درمان دندان درد یا آبسه دندان مناسب بوده و قابل استفاده می باشد.
  • روغن درخت چای: دارای خواص ضد عفونی کننده، ضد قارچی، ضد باکتریایی و درمانی می باشد.
  • روغن اسطوخودوس: با اثر آرام بخشی (ضد درد خفیف) که دارد می تواند به روند درمان کمک کند.

روغن نارگیل فوق بکر

این روغن از دانه های نخل نارگیل به دست می آید و با توجه به ترکیبات بسیاری که دارد، خواص و کاربردهای متفاوت به آن نسبت داده شده است.

اسید لوریک که یکی از اجزای آن است برای مقابله با عفونت و درد دندان مناسب می باشد. این عامل بر سفید شدن مینای دندان و جلوگیری از تارتار هم کمک شایانی می تواند کند. همچنین می توان برای کاهش عفونت آن را چند بار در روز می توان استفاده کرد، صبح برای آبکشی دندان با نگه داشتن (تقریباً 20 ثانیه) و شب برای مسواک زدن با یک لیوان (تقریباً 15 میلی لیتر) کافی می باشد.

سیر آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان عفونت دندان

به دلیل داشتن آلسین در ترکیبات سیر، خاصیت ضد پیری و ضد باکتریایی دارد و باعث کاهش یا از بین رفتن عفونت در لثه و دندان می شود. توصیه می شود سیر را له کرده و به صورت ضماد با پنبه بر روی نواحی آسیب دیده بمالید.

زنجبیل

ریشه زنجبیل به طور خاص به عنوان ادویه استفاده می شود. با این حال از جمله اثرات آنتی بیوتیکی آن می توان به دسته گلیسرول های خاص اشاره کرد. زنجبیل انواع مختلفی دارد.

در واقع، ثابت شده است که زنجبیل در برابر باکتری های مربوط به ژنژیویت و پریودنتیت (بیماری لثه) بسیار موثر است و یکی از ارزان ترین راه ها برای خلاص شدن از شر آنتی بیوتیک ها می باشد. می توان آن را به صورت ضماد، جویدن یا دم کرده استفاده کرد و چهار بار یا بیشتر در روز مصرف آن را مصرف کرد.

عصاره دانه گریپ فروت آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان عفونت دندان

محصول بدست آمده از دانه، سرشار از ویتامین C، فلاونیدی به نام نارینگین است که داشتن خاصیت آنتی بیوتیکی را به آن نسبت می دهد. یعنی با استفاده از آن باعث جلوگیری یا باعث مرگ میکروب ها می شود.

بر اساس برخی مطالعات، این گیاه در برابر 800 گونه باکتری مقاوم است. برای استفاده در آسیب های دندانی، کافیست که فقط 20 قطره از این عصاره غلیظ را با آب مخلوط کرده یا 2 کپسول را در نصف لیوان آب خالی کنید. با انجام غرغره یا دهانشویه و نگه داشتن آن برای چند ثانیه در دهان، با کمک آن به بهبود حال خود کمک نمایید. این عمل را می توانید 4 بار یا بیشتر در روز انجام دهید.

چای گیاهی شنبلیله

دمنوش های گیاهی یا دمنوش های دارویی دارای خواص زیادی هستند و خاصیت درمانی آن باعث افزایش مصرف آنها شده است. شنبلیله معمولاً برای جلوگیری از ابتلا به بیماری شناخته شده است.

شیرین بیان

شیرین بیان به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان عفونت دندان شناخته شده می باشد. زیرا دارای اجزای طبیعی برای مبارزه با باکتری ها می باشد. این آنتی بیوتیک طبیعی عالی و بی نظیر می باشد.

عسل طبیعی آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان عفونت دندان

عسل به عنوان یک محصول طبیعی در رژیم غذایی، کاربردهای متفاوت دارد. این محصول به دلیل خواص آنتی بیوتیکی که دارد گاهی اوقات روی زخم گذاشته می شود و همچنبن برای سلامت دهان و دندان مفید است.

پیاز

پیازچه، پیاز پخته یا آب پیاز به خاطر ترکیبات دارویی و خواص متفاوتی که دارند یکی از موثرترین آنتی بیوتیکی های طبیعی شناخته می شوند. در صورتی که در بهداشت دهان و دندان دچار مشکل و آسیبی شده اید با چند بار مصرف و جویدن پیاز خام در روز یا مصرف روغن پیاز می توانید به طور مستقیم عصاره را به نواحی مورد نظر بمالید، تا با استفاده از خواص گوگردی، همچون یک ضد میکروب عمل کند.

آب نمک آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان عفونت دندان

آب گرم می تواند به تسکین درد، کشتن میکروب های بیماری‌ زا، شستن موضع و رفع آبسه های پریودنتال کمک کند. با بهبود و کاهش سرعت رشد میکروب ها به رفع مشکل شما کمک می کند. برای تهیه آب نمک، ½ قاشق چایخوری نمک آشپزخانه را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. اینکار باعث بهبود زخم و التهاب لثه های سالم می شود.

زردچوبه

این ادویه بخشی از طب سنتی هند به نام آیورا است و به طور خاص برای دندان درد استفاده می شود. چرا که دارای خواص ضد درد و آنتی بیوتیکی می باشد. با مخلوط یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه با دو قاشق غذاخوری آب می توان از آن خمیری تهیه کتید. سپس خمیر را روی لثه دردناک بمالید و چند دقیقه صبر کنید تا درد فروکش کند.

سرکه یا سیب

پس از تخمیر سیب، سرکه اسید استیک  بدست می آید که دارای فعالیت ضد باکتری است. سرکه سیب قادر است برخی از باکتری ها را از بین ببرد و از رشد برخی دیگر جلوگیری کند. سال ها است برای درمان زخم ها و کنترل عوامل بیماری زا، از سرکه سیب استفاده می شود. برای مصرف سرکه آن را در آب رقیق کرده و بنوشید.

دوزهای مورد مصرف معمولاً 5 میلی لیتر تا 10 میلی لیتر لیتر تا 15 میلی لیتر تا 30 میلی لیتر در روز بهترین میزان پیشنهادی می باشد. بهتر است سرکه را با دوزهای کم مصرف کنید. برای بهداشت دهان و دندان، طولانی مدت توصیه نمی شود زیرا ممکن است باعث تغییر رنگ مینای دندان شود.

نظر در"آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان عفونت دندان"

1. زهرا صفایی

چای و نمک برای عفونت دندان خوبه؟

2. سمانه میر

قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان معرفی میکنید؟

• مدیر سایت

آموکسی‌سیلین (Amoxicillin):
      توجه: ممکن است حساسیت پیش آید.

کلیندامایسین (Clindamycin):
      توجه: ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.

مترونیدازول (Metronidazole):
      توجه: ممکن است تداخل با مصرف الکل داشته باشد.

آزیترومایسین (Azithromycin):
      توجه: برای بعضی عفونت‌ها ممکن است مناسب نباشد.