چه داروی گیاهی برای دندان درد

چه داروی گیاهی برای دندان درد مناسب است؟

در صورتی که به دندان درد و یا لثه های متورم مبتلا گشته اید، می‌دانید زمانی که دردی در ناحیه دندان ایجاد می گردد غالباً کاملا غیرقابل تحمل خواهد بود. دندان درد می تواند در هر زمانی از زندگی ما و به دلایل مختلف رخ دهد.  راه های مختلفی برای تسکین درد دندان وجود دارد، اما بهترین کار این است که به سراغ دندانپزشک رفته و مشکل را از پایه درمان نمود. البته تا زمان مراجعه به دندانپزشکی می توان از داروهای مسکن و بدون نسخه به جهت کاهش درد دندان استفاده نمود. شما می توانید به جای داروهای شیمیایی از داروی گیاهی برای دندان درد خود استفاده و باعث کاهش درد و درمان آن گردید.

داروهای گیاهی گوناگونی برای کاهش و درمان دندان درد وجود داشته که اغلب هم به اندازه داروهای شیمیایی می توانند برای درمان درد مؤثر واقع گردند.

دارو گیاهی برای دندان درد

مهم می باشد که توجه کنید که به منظور درمان موثر درد دندان، ابتدا باید علل دندان درد را یافت. زمانی که مطمئن شدید که دندان درد شما نتیجه یک بیماری جدی نبوده، این داروهای گیاهی که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد را می توانید امتحان نمایید تا تورم و التهاب را کاهش دهید و در کوتاه ترین زمان احساس بهتری را داشته باشید.

ریشه زنجبیل

در کنار خواص درمانی بسیاری که ریشه زنجبیل دارد که شامل: درمان کرم حلقوی، سردرد و ناراحتی معده می شود، شما می توانید با کمک ریشه زنجبیل درد دندان دردناک را هم کاهش دهبد. با نظر به خواص ضد باکتریایی که در ریشه زنجبیل موجود است، درد دندان و لثه که ناشی از عفونت، تورم است، یا حتی بریدگی ناخوشایند را هم می توان با کمک ریشه زنجبیل کاهش و درمان نمود.

به منظور تسکین درد به طور موثر،کافی است یک تکه تازه از ریشه زنجبیل را برش و پوست بگیرید. پس از آن، با دندانی که درد می کند ریشه زنجبیل را دندان بزنید و اجازه دهید تا آب ریشه به مناطق دردناک دندان آسیب دیده برسد. به این صورت شما باعث کاهش درد دندان خواهید شد.

آویشن

آویشن را شما می توانید هم به تنهایی و هم همراه با گیاهان دیگر استفاده نمایید، با کمک آویشن می توان با درد دندان مقابله کرد. گیاه آویشن دارای خواص ضد عفونی و ضد قارچی است و به پیشگیری از پوسیدگی دندان و بیماری لثه کمک می نماید. زمانی که از نعناع فلفلی استفاده می گردد هم باعث کاهش تورم لثه می گردد.

زردچوبه داروی گیاهی برای دندان درد

این گیاه معجزه آسا می تواند با سرطان، تسکین درد آرتریت و همچنین محافظت از کبد شما کمک شایانی نماید. به منظور ایجاد این درمان شما می توانید یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با مقداری آب مخلوط نمایید تا یک ترکیب خمیری غلیظ به دست آورید. پس از آن با کمک یک توپ پنبه، خمیر را بر روی دندان آسیب دیده خود بمالید. خواص ضد عفونی کننده گیاه زردچوبه به آرام نمودن درد شما کمک می نماید و منجر به تسکین آن می گردد.

چه داروی گیاهی برای دندان درد

بومادران

از دیگر داروی گیاهی برای دندان درد می توان به گیاه بومادران اشاره نمود. بومادران با نظر به خواص بیهوشی که در ریشه آن موجود است،  یک درمان فوق العاده مناسب برای دندان درد می باشد. به منظور گرفتن بهترین نتیجه، شما می توانیدریشه بومادران یا برگ های تازه آن را به دندان های دردناک خود بمالید. از کاربردهای دیگر این گیاه می توان به توقف خونریزی زخم ها و التیام زخم ها اشاره نمود.

اسپیلانتس

اگرچه امکان دارد تا به حال شما نام اسپیلانت را نشنیده باشید، اما در صورتی که از درد دندان یا درد لثه رنج می برید، می توانید این گیاه را در عطاری ها خریداری نمایید. زمانی که دچار دندان درد شدید، برگ‌های اسپیلانت با خواص بی حس کنندگی که دارد، یک اثر بی‌حس کننده ایجاد می نماید و منجر به تسکین فوری درد دندان خواهد شد.

برگ نعناع، داروی گیاهی برای دندان درد

فرقی نمی کند چه از روغن نعناع استفاده نمایید و چه از برگ نعناع تازه ، محصولات این گیاه می توانند به کاهش و درمان درد دندان کمک بسزایی نمایند.

در صورتی که روغن نعناع را در منزل دارید، می توانید یک تکه پنبه را به روغن نعناع آغشته کرده و آن را روی ناحیه ای از دندان که درد می کند، بمالید. در صورتی که برگ های نعناع تازه هم دارید، می توانید برای تسکین درد از آنها استفاده نمایید، به راحتی می توانید از این گیاه استفتاده کنید. کافی است یک تا دو برگ گیاه نعناع را بجوید و پس از جویدن بر روی ناحیه دردناک دندان خود بمالید. چند دقیقه که گذشت برگ ها را از دهان خارج کرده و دهان خود را بشویید.

بابونه

به منظور پیشگیری از درد لثه متورم و جلوگیری از خونریزی یا عفونت دندان، شما می توانید از گیاه بابونه استفاده کنید.

کافی است آب گرم را در یک لیوان ریخته و یک چای کیسه ای بابونه، عصاره وانیل و همچنین آب لیمو به آن اضافه و ترکیب نمایید. پس از آن بعد از هر مسواک کردن، دهان خود را با این محلول بشویید. این محلول به علت داشتن خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی می تواند به تسکین تورم و همچنین مبارزه با میکروب های دهان کمک نماید.

سیر

سیر هم یکی دیگر از داروهای شفا بخش در طب سنتی می باشد که برای درمان درد دندان و پیشگیری از عفونت بسیار مناسب است.

به منظور استفاده از سیر برای کاهش درد دندان، کافی است یک برش سیر تازه را روی محله آسیب دیده قرار دهید تا به این وسیله باعث کاهش درد گردید.

میخک

میخک هم به علت داشتن خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و همچنین بی حسی، می تواند گزینه درمانی موثری برای کاهش درد دندان باشد.

برای بهره بردن از این خواص می توانید یک میخک را پودر کرده و با روغن نباتی ترکیب نمایید. پس از آن مخلوط به دست آمده را بر روی محل آسیب دیده قرار دهید.

جمع بندی چه داروی گیاهی برای دندان درد

دندان درد ممکن است هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان رخ دهد. مهم این است که در زمانی که دندان شروع به درد کردن نمود، به فکر درمان آن بود. بهترین کار این است که پس از شروع درد به دندانپزشک مراجعه کرده و ببینیم به چه علت دندان ما درد می کند. اما می توان تا زمان مراجعه به دندانپزشکی با داروی گیاهی برای دندان درد همچون: گیاه بابونه، میخک، زردچوبه، سیر و … باعث کاهش و تسکین درد دندان شد.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان، جراحی دندان عقل نهفته و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.