ونیر دندان - نعمت الهی

ونیر دندان چیست؟

ونیر دندان یکی از خدمات دندان پزشکی زیبایی است که محبوبیت بالایی در بین افراد دارد. ونیر دندان یک پوسته نازک است که بر رو دندان قرار گرفته و مشکلاتی مانند شکستگی، فاصله و یا تغییر رنگ را برطرف می کند.‌ روکش دندان یک راه حل عالی است که به شما کمک می کند ظاهر مورد نظر خود را بدست آورید‌. ونیرها روکش های نازکی هستند که به دندان ها می چسبند و ظاهری کلاسیک به دندان می بخشند.

دندانپزشکی در غرب تهران ارائه کننده انواع خدمات دندانی از جمله قیمت کامپوزیت دندان ونیر و لمینیت دندان است. خدمات دندان پزشکی در غرب تهران در کنار کیفیت بالا، از قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار است.

ونیر دندان 

اگر می خواهید لبخند خود را زیباتر کنید و به علت خرابی دندان ها از خندیدن خجالت می کشید، روکش دندان یک گزینه ساده و سریع برای شما است. روکش ها پوشش های نازکی هستند که در قسمت جلویی دندان قرار می گیرند. ونیرها شبیه دندان های طبیعی هستند. قیمت کامپوزیت دندان و هزینه لمینیت دندان که دو نوع شناخته شده و باکیفیت ونیرها هستند با یکدیگر متفاوت است و افراد می توانند با بررسی معایب و مزایای هر کدام، گزینه مناسب را انتخاب کنند. در این مقاله به معرفی ونیر دندان و مزایا و معایب آن پرداخته ایم.

ونیز دندان-نعمت الهی

 

ونیر دندانی چیست

 روکش ها می توانند برای اصلاح طیف وسیعی از مشکلات دندانپزشکی موثر باشند. از جمله این موارد در زیر آورده شده است:

  • دندان هایی که لکه دار شده اند و با بلیچینگ نمی توان آنها را سفید کرد
  • دندان های خرد یا ساییده شده
  • دندان های کج یا خراب
  • فضاهای ناهموار یا فاصله زیاد بین دندان های جلویی و فوقانی

ونیر دندان به صورت لمینیت دندان و کامپوزیت دندان است. معاینه دندانپزشکی در غرب تهران به شما کمک می کند تا موادی را انتخاب کنید که برای شما مناسب تر است. هر نوع روکش مزایای خاص خود را دارد.

روکش پرسلن

روکش پرسلن پوسته ای نازک است که به صورت سفارشی در آزمایشگاه ساخته می شود و روی دندان قرار می گیرد. لمینیت در غرب تهران به صورت حرفه ای و در کوتاهترین زمان برای شما انجام می شود.

مزایای روکش پرسلن

  • این روکش دندان ا قوی و مقام بوده و به شکل طولانی مدت قابل استفاده می باشند.
  • آنها سطحی طبیعی دارند و فرقی با دندان های اصلی شما نخواهند داشت.
  • در جایگذاری این روکش ها نیازی به تراشیدن زیاد دندان نیست و فقط کمی از مینای دندان یا یک تاج باید برداشته شود.
  • آنها به راحتی لکه دار نمی شوند و رنگی ثابت دارند.

روکش پرسلن-نعمت الهی

مراحل قرار دادن ونیر دندان لمینیت

برای آماده کردن ونیر دندان، دندانپزشک متخصص معمولا مقدار مشخصی از مینای دندان ها را برمی دارد. این امر باعث می شود تا روکش ها طبیعی تر به نظر برسند. دندانپزشک دندان های شما را برای قرار دادن روکش آماده می کند. او همچنین در مورد رنگ روکش که برای لبخند شما و رنگ دندان هایتان مناسب تر است تصمیم می گیرد.

رنگ و اطلاعات لازم به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می شود که به شکل سفارشی روکش های لمینیتی را متناسب با دندان های شما می سازد. این کار ممکن است چند روزی طول بکشد. دندانپزشک ممکن است روکش موقت به شما بدهد تا در این فاصله از آن استفاده کنید.

در ویزیت بعدی، دندانپزشک روکش ها را روی دندان ها قرار می دهد تا مناسب بودن و ظاهر آن را مورد بررسی قرار دهد. پس از هرگونه تنظیم، دندان ها تمیز شده و روکش ها به دندان متصل می شوند. تغییرات بعدی ممکن است در جلسات بعدی بعمل آید.

ونیر دندان کامپوزیت

روکش کامپوزیت از یک ماده پر کننده رنگ دندان ساخته شده است که به دندان متصل می شود‌. کامپوزیت دندان در غرب تهران توسط تیمی حرفه ای و با بهترین مواد انجام می شود تا افراد از لبخندی زیبا بهره مند شوند.

ونیر دندان کامپوزیت

مزیت های کامپوزیت دندان

  • از جمله مزیت های کامپوزیت دندان این است که در این روش معمولاً مینای دندان کمتری نسبت به روکش پرسلن باید برداشته شود.
  • نیاز به زمان زیادی ندارد و گاهی اوقات این روکش ها فقط در یک ویزیت انجام می شود.
  • هزینه کمتری نسبت به روکش های پرسلن دارد. در نتیجه برای افرادی که قیمت های بالا مانع از شروع ترمیم دندان هایشان شده است این روش بسیار مناسب است.
  • ونیر دندان کامپوزیت اگر آسیب ببیند به راحتی تعمیر می شود؛ اگرچه روکش های کامپوزیتی عموماً به اندازه روکش های لمینیتی در برابر سایش بادوام و مقاوم نیستند، اما روکش های کامپوزیتی را می توان به راحتی و به سرعت تعمیر کرد.

مراحل قرار دادن روکش های کامپوزیتی

پس از آماده شدن یا تغییر شکل دندان ها، دندانپزشک با استفاده از رنگ مناسب روکشی که برای شما انتخاب کرده است، مواد کامپوزیت را به دقت می چسباند و شکل می دهد. از یک چراغ و پرتو نور مخصوص برای سخت شدن کامپوزیت و چسباندن آن به دندان استفاده می شود. روکش ها صاف و صیقلی می شوند تا شبیه دندان های طبیعی باشند.

 اقدامات پیش از انجام ونیر دندان

  • دندان ها و لثه های شما باید قبل از روکش شدن سالم باشند. دندانپزشک شما می تواند هرگونه بیماری یا پوسیدگی را قبل از قرار دادن روکش های شما درمان کند.
  • گاهی روکش ها برای بیمارانی که دندان های خود را به هم فشار می دهند یا دندان قروچه می کنند انتخاب مناسبی نیست، زیرا روکش های نازک ممکن است تراشیده یا شکسته شوند.

اگر دندان های خود را روی هم فشار می دهید یا دندان قروچه می کنید، ممکن است دندانپزشک به شما پیشنهاد کند هنگام خواب از محافظ پلاستیکی دندان استفاده کنید.

ونیر دندان چیست- نعمت الهی

  • به علت اینکه دندانپزشک مینای دندان را تا حد امکان برای روکش ها برمی دارد، بنابراین پس از برداشتن مینای دندان نمی توان این روند را لغو کرد و باید از روکش ها استفاده کنید. بهتر از پیش از شروع ترمیم به خوبی تصمیم بگیرد.
  • این امکان وجود دارد که روکش ها به مرور زمان شل شوند. در این صورت ممکن است موارد و اقدامات جدیدی مورد نیاز باشد.
  • مانند سایر مراقبت های دندانپزشکی، همه انتظارات و گزینه های درمانی خود را با دندانپزشک خود در میان بگذارید. مراجعه منظم برای معاینه دندان برای حفظ سلامت دندان ها و لثه ها ضروری است.

اقدامات لازم پس از ونیر دندان

ونیر دندان و روکش ها می توانند تحت فشار خرد شده یا شکسته شوند. از جویدن ناخن و جویدن اجسام سفت مانند مداد یا یخ خودداری کنید. ممکن است چند روز طول بکشد تا به داشتن روکش های خود عادت کنید. با مسواک زدن و استفاده از نخ دندان هر روزه، دندان ها و لثه های خود را تمیز نگه دارید. هنوز هم می توانید حفره هایی در زیر یا اطراف روکش ها ایجاد کنید. به دنبال محصولات مراقبت از دندان باشید که دارنده مهر پذیرش انجمن دندانپزشکی است.

کلینیک نعمت اللهی یک مرکز معتبر و باسابقه در زمینه ارائه خدمات دهان و دندان است‌. شما می توانید ونیر دندان خود را با بالاترین کیفیت توسط تیم حرفه ای این کلینیک انجام دهید. همچنین اگر به فکر استفاده از روکش برای دندان های خود هستید، با استفاده از مشاوره کلینیک نعمت اللهی، دندان های خود را بهتر بشناسید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.‌ با معاینه دندان هایتان توسط یک دندانپزشک نه تنها از جنس دندان های خود آگاه می شوید بلکه می توانید با مشاوره یک فرد حرفه ای، روکشی که برای شما مناسب تر است را برگزینید.

برای مشاهده آدرس کلینیک دندان پزشکی نعمت الهی کلیک کنید

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس