ssdfsdf دندانپزشکی بدون درد غرب تهران - کلینیک دندانپزشکی نعمت اللهی
دندانپزشکی بدون درد از لیزر برای درمان استفاده می‌کند. این نوع لیزر در دندانپزشکی کاربردهای فراوانی دارد-نعمت اللهی

دندانپزشکی بدون درد غرب تهران

دندانپزشکی بدون درد همیشه برای اکثر افراد تجربه‌ای ناخوشایند است و بیشتر مردم خاطره‌های بدی از دندانپزشکی دارند. همین عامل سبب می‌شود بسیاری از افراد دیگر به دندانپزشکی مراجعه نکنند و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دندان‌های خود وارد کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می‌توانید دندانپزشکی بدون درد را تجربه کنید. در برخی از روش‌های این نوع از دندانپزشکی حتی بی‌حسی نیز تزریق نمی‌شود. برای درک بهتر دندانپزشکی بدون درد در بهترین کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران  در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

دندانپزشکی بدون درد چیست

دندانپزشکی بدون درد از لیزر برای درمان استفاده می‌کند. این نوع لیزر در دندانپزشکی به ویژه دندانپزشکی کودکان کاربردهای فراوانی دارد و می‌تواند پوسیدگی دندان را درمان کند. به وسیله این دستگاه دندانپزشک می‌تواند به سرعت پوسیدگی را تشخیص دهد و آن را درمان کند. در دندانپزشکی بدون درد با لیزر قسمت‌های سالم دندان به هیچ وجه آسیبی نخواهند دید و قسمت‌های پوسیده بدون درد و جراحی درمان می‌شوند.

این نوع لیزر برای درمان بیماری‌های لثه نیز کاربرد دارد و بدون جراحی و درد، پیوند لثه نیز انجام می‌دهد. نامگذاری این لیزر به همین دلیل صورت گرفته است زیرا بدون درد و بدون استفاده از بی‌حسی جراحی‌ها را انجام می‌دهد.

دندانپزشکی بدون درد چیست-نعمت اللهی

کاربرد لیزر در دندانپزشکی بدون درد

همانطور که گفتیم به این نوع درمان دندانپزشکی بدون درد با لیزر می‌گویند. در این روش درمان دندان با استفاده از لیزر صورت می‌گیرد. یکی از دستگاه‌های لیزر پیشرفته موجود برای این نوع درمان Waterlase iPlus می‌باشد. در این نوع درمان، بدون استفاده از وسایل همیشگی مانند مته و همچنین بدون بی‌حسی درمان‌های مختلفی از جمله ترمیم، جراحی، ایمپلنت و … صورت می‌پذیرد.

دستگاه Waterlase iPlus با دارا بودن تکنولوژی اسپری کردن آب توسط لیزر، بسیار دقیق عمل می‌کند. در این دستگاه پرتو لیزر باعث پخش شدن آب و هوا به سمت دندان خواهد شد و زمانی که آب توسط لیزر پخش می‌شود بهتر ب سمت بافت‌های دندان هدایت می‌گردد که همین امر باعث به وجود آمدن دقت بالا در این دستگاه می‌باشد.

این دستگاه به دلیل استفاده نکردن از مته مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. همچنین دندانپزشکان نیز می‌توانند بهتر از این نوع درمان استفاده کنند زیرا دیگر ترسی برای درد در بیمار وجود ندارد و دندانپزشک راحت‌تر می‌تواند درمان را انجام دهد.

یکی از مواردی که این دستگاه را بسیار محبوب کرده است، توانایی آن در تمیز کردن بخش داخلی کانال ریشه می‌باشد، زیرا این دستگاه نسبت به دستگاه‌های  قدیمی‌تر ۱۰ برابر قدرت بیشتری دارد.

این دستگاه در جراحی آسیب کم‌تری به بافت‌های سالم دندان و لثه وارد می‌کند. همچنین باعث بسته شدن رگ‌ها نمی‌شود.  این لیزر بافت آسیب دیده را ضدعفونی و تمیز می‌کند که این امر سبب خونریزی و عفونت کم‌تر قسمت مورد نظر، می‌شود. همچنین خود بیماران بعد از استفاده از این دستگاه راحت‌تر از روش‌های سنتی خواهند بود و همین موضوع باعث می‌شود  تا درمان و دوره نقاهت راحت‌تری را داشته باشند. در ادامه مواردی از کاربردهای لیزر را در دندانپزشکی بدون درد بررسی می‌کنیم.

کاربرد لیزر در دندانپزشکی بدون درد-نعمت اللهی

تشخیص پوسیدگی دندان با لیزر

پوسیدگی یکی از موارد بسیار شایع در دندانپزشکی است. این نوع درمان می‌تواند پوسیدگی دندان را تشخیص داده و آن را درمان کند. شاید بپرسید پوسیدگی چگونه رخ می‌دهد؟ هنگامی که میکروب‌ها بر روی سطح دندان شروع به فعالیت می‌کنند پوسیدگی رخ می‌دهد. زمانی که پوسیدگی در دندان به وجود می‌آید، محصولات قندی نیز بر روی سطح دندان افزایش پیدا می‌کند در نتیجه دندان اسید تولید کرده و ساختمان معدنی خود را خراب می‌کند.

دندانپزشکان معتقدند که عواملی مانند نوع بزاق دهان، شکل دندان‌ها، سلول‌های موجود در بزاق دهان، مرتب یا نامرتب بودن دندان‌ها، ژنتیک و … بر پوسیدگی دندان‌ها تاثیر مستقیم دارد. استفاده از لیزر در درمان پوسیدگی مزایایی را نیز دارد برای مثال تشخیص سریع، دقت زیاد، کاهش خطا و… .

تشخیص پوسیدگی دندان با لیزر-نعمت اللهی

پر کردن دندان با لیزر

ترمیم دندان نیز بعد از پوسیدگی بسیار شایع است. در این روش عمل ترمیم با استفاده از لیزر انجام می‌شود. ترمیم با لیزر با ظرافت‌تر و دقیق‌تر از ترمیم با مته و دیگر روش‌های سنتی است. همچنین عوارض این نوع درمان بسیار کم‌تر از روش‌های دیگر می‌باشد، زیرا تراش لیزر بسیار دقیق است و به قسمت‌های سالم دندان آسیبی وارد نمی‌کند.

بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان) با لیزر

در این نوع درمان لیزر به عنوان سفید‌کننده به کار برده می‌شود. در این روش مواد سفیدکننده بر روی دندان قرار می‌گیرند سپس با کمک لیزر، این مواد دندان‌های فرد را بدون هیچگونه آسیب سفید می‌کند. از مزایای قیمت بلیچینگ دندان با استفاده از لیزر می‌توان به سفید شدن بیشتر دندان‌ها، نفوذ بیشتر مواد سفید‌کننده، ماندگاری و دوام بیشتر، بدون حساسیت و درد بودن آن اشاره کرد.

بلیچینگ دندان با لیزر-نعمت اللهی

کاهش حساسیت دندان با لیزر

ممکن است ندانید اما حساسیت دندان با مواردی مانند تحلیل رفتن لثه، پوسیدگی و دندان قروچه آغاز می‌شود. تحلیل لثه با پیوند آن قابل درمان است که این جراحی با لیزر قابل اجراست. در روش‌های سنتی پیوند لثه ممکن است دندان دچار حساسیت شود که در درمان با لیزر این حساسیت برطرف می‌شود.

عصب کشی دندان با لیزر

عصب‌کشی دندان چیست بکه رای اکثر افراد بسیار دردناک است، تا حدی که افراد ترجیح می‌دهند درد دندان را تحمل کنند و عصب‌کشی را انجام ندهند. خوشبختانه عصب‌کشی با لیزر بدون درد قابل انجام است. در این نوع درمان لیزر به راحتی به قسمت‌های پالپ دندان نفوذ کرده و آن‌ها را با دقت تمیز می‌کند. درمان با لیزر بسیار دقیق‌تر و با کمترین حساسیت صورت می‌گیرد. در این نوع درمان:

• تمامی باکتری‌ها از بین می‌رود
  • دندان در برابر پوسیدگی بیشتر محافظت می‌شود
  • عفونت کمتری را در دندان و لثه بعد از درمان شاهد خواهیم بود
  • قسمت سالم دندان بدون آسیب باقی می‌ماند
  • هیچ دردی را حس نخواهید کرد

عصب کشی دندان با لیزر-نعمت اللهی

جراحی لثه با لیزر

در این نوع درمان همه قسمت‌های آلوده اطراف لثه از بین می‌رود و با این کار لثه شروع به ترمیم خود می‌کند. در این جراحی علاوه بر نداشتن درد و میزان خونریزی، تعداد جلسات درمان نیز بسیار کمتر ازروش‌های سنتی است. همچنین هزینه جراحی لثه با لیزر نیز مناسب‌تر می‌باشد. لازم به ذکر است که بعد از این درمان لثه و دندان عفونتی نخواهد داشت و لثه نیز سریع‌تر ترمیم می‌شود.

جراحی لثه با لیزر-نعمت اللهی

مراقبت‌های بعد از دندانپزشکی بدون درد

در این روش نیز مانند روش‌های درمانی دیگر باید مراقبت‌هایی را بعد از درمان انجام داد. این مراقبت‌ها مطمئنا باعث کاهش هزینه شما برای درمان‌های بعدی خواهد شد. این مراقبت‌ها شامل مصرف داروهای تجویز شده برای مدت مشخص، مصرف کمتر شیرینی و شکلات، مسواک زدن، کشیدن نخ دندان و … می‌باشد.

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم در دندانپزشکی بدون درد از لیزر برای درمان بیماری‌های لثه و دندان استفاده می‌شود. این نوع درمان علاوه بر بدون درد بودن، عوارض کمتری نیز دارد. همچنین این نوع درمان بسیار دقیق است و بافت سالم دندان را از بین نمی‌برد. دندانپزشکی بدون درد با لیزر از روش‌های نوین دندانپزشکی است که امروزه طرفداران بسیاری دارد.