انتخاب دندانپزشک برای درمان ریشه

انتخاب دندانپزشک برای درمان ریشه

درمان ریشه یکی از روش های درمانی می باشد که توسط دندانپزشک در کلینیک دندانپزشکی قابل اجرا می باشد‌. این روش درمانی برای حفظ دندان ها بسیار مهم بوده و به همین جهت بهتر است توسط یک دندانپزشک مجرب انجام پذیرد. انتخاب دندانپزشک برای درمان ریشه بسیار مهم می باشد و بهتر است قبل از انجام درمان دندانپزشک متخصص و با تجربه را انتخاب نمایید و سپس دندان های خود را به آنها بسپارید. با ما همراه باشید تا ببینیم برای انتخاب دندانپزشک برای درمان ریشه به چه نکاتی باید توجه نمود. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

علت برداشتن پالپ

یک پالپ آسیب دیده به مرور ترک خورده و شکسته می شود. در ادامه، راه برای باکتری ها باز شده و به محفظه دندان ورود پیدا می کنند. این موضوع باعث می شود تا عفونت یا آبسه در لثه و دندان ها ایجاد گردد. عفونت یک پوشش پر از چرک در انتهای ریشه بوجود می آورد. این یک تماس فوری به منظور درمان ریشه می باشد.

عفونت در کانال ریشه ممکن است باعث از دست رفتن استخوان در نوک ریشه دندان‌ شود. تورم و التهاب می تواند به سر، صورت یا گردن سرایت کرده و گسترش پیدا کند. ممکن است به سمت کناره دندان هم کشیده شود. این سوراخ منجر به آزاد گردیدن چرک به لایه داخلی گونه گردد‌

به چه صورت درمان ریشه عفونت عصب دندان را درمان می نماید؟

دندانپزشک به منظور مشاهده نمودن وضعیت کانال های ریشه بیمار خود و همچنین میزان عفونت، یک عکس رادیوگرافی دیجیتالی خواهد گرفت. پس از آن دندانپزشک از بی حس کننده موضعی استفاده می نماید. بی حس کننده موضعی را دندانپزشک به ناحیه نزدیک دندان آسیب دیده تزریق خواهد کرد. در این مرحله از درمان اعصاب از بین خواهد رفت. بعضی از بیماران امکان دارد احتیاجی به انجام بیهوشی نداشته باشند. در رابطه با بیهوشی در دندان پزشکی باید بگوییم، بیهوشی یک روش بدون درد می باشد و تضمین می کند که درمان بدون هیچ دردی انجام پذیرد. همچنین این کار منجر می شود تا بیمار در فرآیند عمل دندان خود آرام باشد.

انتخاب دندانپزشک برای درمان ریشه

نکته

البته این بی حسی تا زمانی که درمان انجام گردد وجود داشته و پس از آن کم کم بی حسی ازبین خواهد رفت و ممکن است درد در ناحیه دندان وجود داشته باشد. که در این مواقع دندان پزشک داروهای مسکن را تجویز می نماید.

در ادامه درمان یک سد لاستیکی دندان را ایزوله نموده و باعث می شود تا محل درمان خشک باقی بماند. پس از آن دندانپزشک یک سوراخ در دندان برای دسترسی به دندان آسیب دیده بوجود می آورد.

این کار به دندانپزشک اجازه خواهد داد تا پالپ عفونی از محل آسیب دیده خارج گردد. فایل های کانال ریشه می توانند به انجام این کار کمک شایانی نمایند. محفظه پالپ را خراش داده میشود و تمیز میشود. در ادامه دندانپزشک از هیپوکلریت سدیم یا آب به منظور شستشوی مواد زائد استفاده می نماید.

پس از اینکه کار ضدعفونی و خشک کردن دندان انجام شد، دندانپزشک دارو را در داخل دندان تزریق می نماید. این کار باعث می شود تا حفره از عفونت پاکسازی شود. بعضی از دندانپزشکان این عقیده را دارند که باید یک هفته از مهر و موم نمودن دندان بگذرد.
بعضی از دندانپزشکان هم درمان ریشه را در همان روز انجام داده و کامل می نمایند. این غالباً احتیاجی به پر نمودن موقت در سوراخ بیرونی نخواهد داشت.

پر کردن حفره باعث می شود تا از ورود آلاینده ها به داخل حفره دندان جلوگیری شود.

آخرین مرحله هم شامل مهر و موم نمودن دندان با گوتاپرکا می باشد. ترمیم دندان هم انجام می پذیرد. دندانپزشک یک تاج دندانی مناسب را بر روی دندان درمان شده خود قرار خواهد داد. ترمیم دندانی می تواند از دندان در برابر آسیب یا عفونت بیشتر محافظت نماید.

انتخاب دندانپزشک برای درمان ریشه

توجه به چند نکته برای انتخاب دندانپزشک برای درمان ریشه می تواند باعث شود تا ما یک درمان موفق برای دندان های آسیب دیده خود داشته باشیم. بسیاری از مردم این عقیده را دارند که دندانپزشک آنها می تواند تمام نیازهای دندانپزشکی آنها را رفع و درمان نمایند. اما این مورد همیشه برای همه دندانپزشکان صادق نمی باشد.

در ادامه شما را با چند نکته ادر رابطه با نتخاب دندانپزشک برای درمان ریشه آشنا می سازیم. همچنان با ما همراه باشید.

با خانواده و دوستان مشورت نمایید.

در انتخاب مناسب شما می توانید برای انتخاب مناسب دندان پزشک برای درمان ریشه از خانواده، دوستان و همکاران خود مشورت بگیرید و ببینید آنها کدام دندانپزشک را برای درمان ریشه خود مناسب دانستند و بهترین خدمات را دریافت نمودند.

در این مواقع در صورتی که این افراد یک درمان موفقیت آمیز داشته باشند، دندانپزشک خود را جزو بهترین دندانپزشکان می دانند. پس قبل از انتخاب دندانپزشک برای درمان ریشه حتما مشورت از افرادی که به تازگی درمان ریشه را انجام داده اند داشته باشید.

پوشش بیمه و طرح پرداخت را مورد بحث قرار دهید.

در صورتی که بسیاری از دندانپزشکان هستند که پوشش های بیمه ای را پذیرا می باشند، اما بهتر است ابتدا شما در این باره با دندانپزشک صحبت نموده و در این باره سوال نمایید.
این مورد برای افرادی که برای آنها پرداخت هزینه کمی دشوار می باشد، می تواند الویت داشته باشد.

توجه به تحصیلات و تجربه لازم دندانپزشک

بیماران بهتر است اطمینان داشته باشند که دندانپزشک ۴ سال دوره دانشکده دندانپزشکی و همچنین ۲ یا چند سال دوره پسا دکتری  در رابطه با روش های کانال ریشه را گذرانده باشند. زمانی که به یک دندانپزشکی مراجعه می کنید که با تجربه باشد، دیگر نگرانی برای درمان کانال ریشه خود نخواهید داشت و با کمترین درد این درمان انجام می پذیرد و خطر عوارض تا حد ممکن کاهش یابد.

توجه به تکنولوژی و تکنیک ها

دندانپزشکان موظف می باشند تا با آخرین فناوری های پیشرفته روش های درمانی خود را انجام دهند. دندانپزشک موفق همیشه با پیشرفت ترین فناوریهای روز دنیا آشنا بوده و در خدمات دندانپزشکی خود آنها را وارد می نمایند. پس حتما قبل از انتخاب دندانپزشک برای درمان ریشه به امکانات و تجهیزاتی که در دندانپزشک وجود دارد توجه نمایید، سپس بسته به تجهیزات مورد نیاز تصمیم درست را بگیرید‌.

متخصصان دندانپزشکی با در دست داشتن تکنولوژی های لازم می توانند آناتومی دندان را از زوایای گوناگون با کمک فناوری سه بعدی مشاهده نمایند.
به عنوان نمونه یک اسکن سه بعدی این توانایی را دارد تا تصویر واضح تری از ویژگی های استخوانی مکان های ریشه همسایه را هم ارائه نماید. همچنین دندانپزشک می تواند با کمک فناوری سه بعدی اقدام به شناسایی کانال ها و شکستگی های ریشه نماید.

آیا درمان ریشه می تواند به نجات دندان کمک کند؟

درمان ریشه را می توان به عنوان آخرین اقدام به منظور نجات دندان آسیب دیده و در حال مرگ دانست. با توجه به شرایط دندان عمدتا یک راه حل مناسب برای نجات دندان خواهد بود.

در آخر

برای انتخاب دندانپزشک برای درمان ریشه نکات مختلفی وجود دارد. مشورت کردن با افرادی که درمان ریشه را انجام داده اند یا مراجعه به دندانپزشکی که تمام امکانات و تجهیزات روز دنیا را در کنار تجربه کافی دارد می تواند یک انتخاب مناسب برای درمان ریشه باشد.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس