مسواک مخصوص ایمپلنت-نعمت الهی

کاربرد مسواک مخصوص ایمپلنت برای مراقبت از ایمپلنت دندان

مراقبت از ایمپلنت دندان و استفاده از مسواک مخصوص ایمپلنت دندان جهت حفظ سلامت دهان و دندان از مهم ترین کار هایی است که پس از جراحی ایمپلنت . عمل زیبایی فک دندان باید به درستی انجام شود. تمیز کردن و مراقبت از ایمپلنت های دندانی، راهی کلیدی برای افزایش طول عمر و عملکرد آنها است. عدم مراقبت صحیح از ایمپلنت های دندانی می تواند خطر ابتلای ایمپلنتیت به عفونت را افزایش دهد.

در صورت عدم رسیدگی به موقع، عفونت ایمپلنتیت می تواند منجر به از دست دادن استخوان و ایمپلنت دندانی شود. با تمیز کردن به موقع و منظم ایمپلنت های دندانی خطر ابتلا به بیماری های عفونی ایمپلنت و لثه مانند پری ایمپلنتیت کاهش یافته و لبخندی درخشان خواهید داشت. در این مقاله نحوه مراقبت از ایمپلنت دندان توسط مسواک مخصوص ایمپلنت دندان و روکش دندان فوری را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مسواک مخصوص ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی و همچنین پروتز دندان مصنوعی با پر کردن جای خالی دندان های طبیعی، زیبایی را به دندان های شما باز می گردانند. از آنجایی که افراد دارای لبخند زیبا بیشتر احتمال دارد موفق باشند و عزت نفس بالاتری دارند، باید کاملا در مورد ایمپلنت های دندانی خود شگفت زده شده باشید اما برای اینکه لبخندی زیبا داشته باشید و از مزایای کامل ایمپلنت های دندانی خود استفاده کنید، باید مطمئن شوید که مراقبت از ایمپلنت دندان خود را به خوبی انجام می دهید.

مسواک مخصوص ایمپلنت-نعمت الهی

با داشتن یک روال عالی و روزانه، می توانید به خوبی از ایمپلنت های خود مراقبت کنید. حتی با انجام درست مراقبت های بهداشتی، از خراب شدن دندان های طبیعی خود جلوگیری کرده و دیگر نیازی به انجام جراحی ایمپلنت دندان و جراحی لثه با لیزر  نداشته باشید.

پایه و اساس مراقبت های بهداشتی دهان و دندان عبارت است از:

  • دو مرتبه مسواک زدن در طول روز
  • استفاده از مسواک های بین دندانی در طول روز
  • کاهش مصرف غذا های شیرین و نوشیدنی های پرکالری
  • مراجعه و ویزیت منظم دندانپزشک متخصص هر شش ماه یکبار

بنابراین شما باید دندان ایمپلنتی خود را مانند یک دندان جدید در کنار دندان های طبیعی خود در نظر بگیرید و تمام مراحل گفته شده را علاوه بر مراحل اختصاصی برای ایمپلنت انجام دهید. باید توجه داشته باشید که اگر دندان های شما سالم و محکم باشد، تاثیر مستقیمی بر روی اندام های داخلی مانند قلب، کبد، مغز و رگ های عروقی می گذارد. مراقبت از ایمپلنت دندان از همان لحظه ای که از مطب دندانپزشک خارج می شوید آغاز می شود. در این بخش نحوه مراقبت از ایمپلنت های دندانی را به شما خواهیم گفت.

برای رزرو وقت در کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران تماس بگیرید

استفاده از مسواک های نایلونی نرم

پس از جراحی ایمپلنت دندان، به احتمال زیاد باید مسواک خود را تغییر دهید. این کار به دلیل این است که مسواک های نایلونی دارای موهای نرم و قابل انعطاف و ملایم بوده که برای ایمپلنت های دندانی کاشته شده بسیار مناسب است. همچنین می توانید از مسواک مخصوص ایمپلنت دندان برای تمیز کردن مناطق دور از دسترس در ایمپلنت های دندانی خود استفاده کنید.

مسواک مخصوص ایمپلنت-نعمت الهی

اطمینان حاصل کنید که از استفاده از مسواک هایی که حاوی موهای سفت هستند اجتناب کنید، زیرا آنها می توانند سطح ایمپلنت دندان شما را خراش دهند. در واقع شما باید از هر نوع ابزار فلزی برای تمیز کردن دهان خود پس از نصب ایمپلنت خودداری کنید. در عوض، باید هر روز دو بار با استفاده از مسواک مخصوص ایمپلنت دندان،

آنها را مسواک بزنید.

اجتناب کردن از استفاده از محصولات ساینده

خواه خمیردندان باشد یا دهانشویه، پس از جراحی ایمپلنت دندان باید تا حد امکان از خرید محصولاتی که خاصیت ساییدگی دارند اجتناب کنید. این کار به دلیل این است که محصولات ساینده می توانند ناراحتی شدیدی در ناحیه اطراف ایمپلنت ایجاد کنند. به طور کلی شما باید از محصولات مراقبت دهان و دندان با طعم های شدید مانند نعناع یا دارچین اجتناب کنید، زیرا این محصولات می توانند باعث ایجاد احساس ناراحتی در دهان شما شوند.

استفاده روزانه از نخ دندان

اگر شما هم جز افرادی هستید که از نخ دندان استفاده نمی کنند، اکنون وقت آن است که پس از جراحی ایمپلنت دندان رویه خود را تغییر دهید و روش های مراقبت از ایمپلنت دندان را جدی بگیرید. در این زمان نخ دندان کشیدن اهمیت فراوانی نسبت به گذشته پیدا می کند. این امر  به دلیل این است که پلاک می تواند به راحتی در اطراف ایمپلنت های شما جمع شود و منجر به به وجود آمدن سایر مسائل مربوط به بیماری دهان و دندان شود.

مراقبت از ایمپلنت دندان-نعمت الهی

اگر استفاده از نخ دندان برای شما سخت و طاقت فرسا است، می توانید از مسواک مخصوص ایمپلنت دندان که مسواک بین دندانی نیز گفته می شود استفاده کنید. این مسواک ها جایگزین خوبی به جای نخ دندان است که با توجه به تحقیقات انجام شده نشان می دهد حتی کارایی بیشتری نسبت به نخ دندان دارد.

خودداری از مصرف غذا های چسبناک

خوردن غذا های سفت و چسبناک می تواند آسیب فراوانی به ایمپلنت شما وارد کند. ناگفته نماند این غذا ها می توانند باعث آسیب به دندان های طبیعی نیز بشوند و تنها مختص دندان های جایگزین نیستند. برخی از غذا هایی که باید بعد از کاشت ایمپلنت از مصرف آنها اجتناب کنید عبارتند از:

  • یخ
  • کارامل
  • میوه خشک شده
  • آب نبات های سخت
  • چیپس سیب زمینی
  • هویج
  • سیب
  • استیک
  • نان ترد مانند نان فرانسوی

با اجتناب از مصرف مداوم این غذاها، ایمپلنت های دندانی شما سالم خواهند ماند و طول عمر مفید آنها افزایش خواهد یافت.

خودداری از کشیدن سیگار و مصرف الکل

بدون شک اجتناب از سیگار کشیدن و مصرف الکل ایده خوبی برای سلامت کلی بدن است. با این حال اگر تاکنون این موارد را رعایت نکرده اید، بسیار مهم است که هنگام کاشت دندان از مصرف این مواد اجتناب کنید.

مسواک مخصوص دندانپزشک-نعمت الهی

این نکته را به خاطر داشته باشید که ناحیه مورد جراحی ایمپلنت های دندانی قرار گرفته شده، مدت زمان زیادی طول می کشد تا بهبود یابد. بنابراین سیگار کشیدن و مصرف مواد الکلی باعث می شود تا مدت زمان بهبودی افزایش پیدا کرده و حتی موجب عفونت لثه می شود. بنابراین در این مدت زمان و حتی پس از بهبود نیز باید از مصرف الکل و سیگار اجتناب کنید.

ویزیت منظم دندانپزشک

عمل کاشت ایمپلنت لبخند و اعتماد به نفس را دوباره به شما باز می گرداند. با این حال، آنها درمان جامعی برای همه مسائل مربوط به بهداشت دهان و دندان نیستند. بسته به سلامت کلی دهان و دندان شما برای مراقبت از ایمپلنت دندان خود، باید حداقل دوبار در سال جهت معاینه و بررسی وضعیت دندان ها به دندانپزشک خود مراجعه کنید. با مراقبت مناسب و مراجعه منظم به دندانپزشک متخصص ایمپلنت های دندانی شما می توانند یک عمر باقی بمانند.

کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی با داشتن کادر درمانی مجرب و متخصصان جراحی دندان، خدمات دندانپزشکی در غرب تهران و ایمپلنت در غرب تهران را به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای به همشهریان عزیز ارائه می دهد.

در کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی، دندانپزشک متخصص با معاینه دندان های شما، وضعیت کلی آنها را به صورت کامل شرح داده و خدمات کاشت دندان در غرب تهران را متناسب با نیاز شما توضیح می دهد. سپس با توجه به نیاز شما جراحی ایمپلنت دندان با استفاده از بهترین و پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا با کمترین عوارض و بالاترین کیفیت انجام می شود و روش های مراقبت از ایمپلنت دندان به صورت کاملا تخصصی شرح داده می شود. همین حالا با ثبت نام در سایت و تماس با کارشناسان کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی، از مشاوره اولیه رایگان بهره مند شوید.

برای مشاهده آدرس کلینیک دندان پزشکی نعمت الهی کلیک کنید

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس