فرق لمینت و کامپوزیت چیست

فرق لمینت و کامپوزیت چیست؟

اگر به فکر ترمیم دندان هایتان باشید، احتمالا دانستن تفاوت قیمت کامپوزیت دندان و قیمت لمینیت متحرک دندان برای شما ضروری است. یکی از بخش های صورت که تضمین کننده زیبایی شما است، لبخندی همراه با دندان هایی درخشان می باشد. دندان ها تاثیر مستقیمی بر میزان اعتماد به نفس و زیبایی افراد دارد.

اگر به دلیل شکل نامناسب دندان هایتان با خجالت می خندید، خبر خوب این است که امروزه دیگر مشکلی حل نشدنی وجود ندارد‌‌. خدمات دندان پزشکی در غرب تهران آماده ارائه خدمات دهان و دندان با کیفیتی بالا و قیمتی مقرون به صرفه است. به لطف دندانپزشکی مدرن می توانید از یک لبخند زیبا در حالی که به دیگران سلام می کنید لذت ببرید.

کامپوزیت دندان و لمینیت دندان مانند بلچینگ دندان  و جرمگیری دندان با لیزر دو شیوه جدید و پرطرفدار در دنیای دندانپزشکی است که مشتریان زیادی نیز دارند. این راه حل ها به افراد کمک می کند تا اعتماد به نفس و زیبایی از دست داده خود را بازیابند. کامپوزیت یا لمینیت با وجود اینکه دو روش متفاوت می باشند اما هر دو مواد نازکی که به رنگ دندان هستند که به شکلی سفارشی در آزمایشگاه ساخته شده و سپس توسط دندانپزشک به دندان شما وصل می شوند.

تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان-نعمت الهی

اینکه کدام یک از این دو روش را انتخاب کنید، تنها به معیارهای شما بستگی دارد؛ بنابراین باید با مطالعه کافی مزایا و معایب هر یک و همچنین استفاده از مشاوره های دندانپزشک، درست ترین گزینه را برای دندان هایتان انتخاب کنید. در این مقاله به بررسی فرق کامپوزیت و لمینیت پرداخته ایم تا با آگاهی کامل، انتخاب آسان تری داشته باشید.

آیا کامپوزیت دندان و لمینیت دندان برای شما مناسب است؟

قبل از انتخاب نوع خاصی از روکش و دانستن تفاوت کامپوزیت و لمینیت دندان، ابتدا باید بدانید که این دو روش راه حل مناسبی برای شما هستند یا خیر. روکش ها برای همه یا هر دندان مناسب نیستند.

برای رزرو وقت در کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران تماس بگیرید.

روکش کامپوزیت یا لمینیت در موارد و مشکلات زیر بسیار موثر خواهند:

  • اصلاح دندان های کج یا بد شکل
  • ترمیم دندان های شکسته یا خرد شده
  • دندان های رنگ گرفته شده یا تغییر رنگ یافته هنگامی که سفید کردن دندان جواب نمی دهد
  • دندان هایی که کوتاه شده اند
  • دندان هایی که فاصله زیادی با هم دارند

معاینه دندانپزشکی -نعمت الهی

شما می توانید با مراجعه به دندانپزشکی در غرب تهران خدمات کامپوزیت یا لمینیت را دریافت کنید. معاینه دندانپزشکی در غرب تهران نه تنها مشکلات فعلی دندان های شما را رفع خواهد کرد، بلکه با تشخیص پوسیدگی ها و از بین بردنشان، از مشکلات آتی نیز جلوگیری خواهد نمود.

مهم ترین تفاوت کامپوزیت و لمینیت دندان

برای انتخاب صحیح روکش مناسب شما به مقایسه تفاوت کامپوزیت و لمینیت دندان پرداخته ایم.

  • هزینه

ونیرهای کامپوزیت مزیت هایی بسیار دارند که آن ها را از لمنیت محبوب تر و پرطرفدارتر کرده است. یکی از این مزیت های هزینه های کمتر می باشد. گفتنی است که لمینیت های دندانی اغلب هزینه های دوبرابری دارند. این هزینه ها یک معضل بزرگ برای کسانی است که بیمه درمانی دندان هایشان را پوشش نمی دهد.

  • مدت زمان درمان کوتاه

از دیگر تفاوت کامپوزیت و لمینیت دندان می توان به مدت زمان درمان اشاره کرد. یکی از ویژگی های خوب و محبوب کامپوزیت ها این است که می توان در یک جلسه آن ها را تکمیل کرد. در ابتدا دندانپزشک ها دندان ها را آماده می کنند، سپس روکش ها را مستقیماً در جلوی دندان قرار می دهند. سپس رزین با استفاده از نور آبی سفت شده و در نهایت روکش های شما جلا داده می شود.

ونیر کامپوزیت مستقیم یک نوع از روکش ها هستند که بر خلاف دیگر روش ها مستقیم بر روی دندان ها ایجاد می شوند و نیازی به ساخت سفارشی آن ها در آزمایشگاه نیست. سپس این کامپوزیت ها به وسیله پرتویی از نور مخصوص دندانپزشکی سفت و سخت می شوند. در مرحله بعد دندانپزشک روکش را ترمیم می کند تا به شکل دلخواه دربیاید. درنهایت روکش گزینه ای مشابه با دندان های شما خواهد شد و لبخندی جذاب را به شما هدیه خواهد داد.

تفاوت کامپوزیت و لمینیت دندان - نعمت الهی

روش لمینیت دندان بیشتر طول می کشد زیرا روکش های شما باید در آزمایشگاه دندانپزشکی آماده شده و قبل از جلسه بعدی به دندانپزشک شما تحویل داده شود. البته قابل ذکر است که پیش از قرار گرفتن روکش، دندان های شما نیز باید مته کاری شوند. خدمات کامپوزیت دندان در غرب تهران باکیفیت بالا و مواد درجه یک برای مشتریان ارائه می شود.‌ قیمت مناسب و کار درجه یک از مهم ترین ویژگی های این مرکز است.

  • قابلیت برگشت پذیری

یکی دیگر از مزیت های درجه یک کامپوزیت ها نسبت به روش هایی چون لمینیت قابلیت برگشت پذیری است. همانطور که می دانید در روش کاشت دندان، دندان شما باید مته کاری شود تا روکش بتواند به خوبی روی آن قرار بگیرد؛ اما در شیوه ی کامپوزیت کمترین مته کاری ها در دندان انجام می شود. در نتیجه می توان اینطور گفت که در شیوه کامپوزیت دندان ها به شکل دائمی تغییر نمی کنند‌.

  • برخورداری از دوام بالا

یکی دیگر از تفاوت کامپوزیت و لمینیت دندان که به افراد کمک می کند گزینه مناسب تر را انتخاب کنند، دوام و مقاومت آن ها است. باوجود ویژگی های مثبت بسیاری که کامپوزیت ها دارند، اما ماندگاری آن ها از لیمنت ها پایین تر و کمتر است. لمینیت ها بسیار مقاوم و مستحکم هستند و تا سال های سال ماندگار می باشند. درصورت انتخاب این روکش لمینیتی، می توانید از خدمات درجه یک و منحصر به فرد لمینیت در غرب تهران را امتحان کنید. این مرکز به علت کار حرفه ای خود در میان مشتریان بسیار محبوب است.

مهمترین تفاوت های کامپوزیت و لمینت -نعمت الهی

چه زمانی کامپوزیت یا لمینیت گزینه مناسبی نیستند؟

با وجود تفاوت کامپوزیت و لمینیت دندان و مزایای آن ها، اما گاهی برخی از دندان ها برای روکش دندان مناسب نیستند. این حالن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • دندان های شما دچار پوسیدگی و یا بیماری لثه هستند.
  • دندان های شما در طول سالیان بسیار ضعیف شده اند و بخش بزرگی از دندانتان از بین رفته است یا با پر شدن زیاد جایگزین شده اند. در این حالت دندان های شما به قدری که بتوانند برای روکش آماده شوند قوی نیستند.
  • دندان هایی بسیار نامرتب و ناهمگون را صاحب هستید.
  • محکم کردن و ساییدن معمولی دندان ها به راحتی می تواند روکش دندان را خرد کند. دندان قروچه باید قبل از شروع هرگونه نصب روکش دندان درمان شود.

روش های محافظت از روکش ها

نگهداری از کامپوزیت ونیر و لمینیت نسبتاً ساده است. در کنار تفاوت کامپوزیت و لمینیت دندان اما محافظت از آن ها تقریبا یکسان می باشد. چند پیشنهاد در اینجا وجود دارد:

  • مسواک زدن مداوم و نخ دندان کشیدن را فراموش نکنید. این کارها با وجود سادگی بسیار مهم هستند.
  • رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. از خوردن مواد غذایی سفت پرهیز کنید. هنگامی که لمینیت ها قرار می گیرند بسیار قوی هستند و در برابر بیشتر نیروهایی که با غذاهای معمولی روی آنها قرار می گیرد مقاومت می کنند. با این حال، باز کردن آجیل با دندان، جویدن استخوان یا تافی احتمالاً ایده خوبی نیست.
  • بهتر است پس از مصرف غذاهایی با رنگ پذیری بالا مسواک بزنید.
  • اگر دندان قروچه می کنید لطفاً به دندانپزشک خود اطلاع دهید تا روش های محافظتی لازم مانند محافظ های شب نرم را برای شما تجویز کند.

محافظت اصولی از روکش ها می تواند آن ها را تا سالیان سال برای شما حفظ کند تا از لبخندی زیبا لذت ببرید.

برای مشاهده آدرس کلینیک دندان پزشکی نعمت الهی کلیک کنید.

دسته بندی: لمینیت دندان | کامپوزیت دندان

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس