دندانپزشکی در ایام تعطیل

دندانپزشکی در ایام تعطیل

دندانپزشکی در ایام تعطیل یکی از مسائل ضروری در زندگی شهروندان است‌. اهمیت ویزیت دندان در روزهای تعطیل هنگامی پررنگ تر می شود که در روزهایی که اغلب کلینیک ها و مراکز مرتبط با دندانپزشکی تعطیل هستند ممکن است افراد دچار مشکلات شدید دندانی مانند درد دندان، جراحی لثه  و عصب کشی دندان شکستگی یا عفونت شوند. بنابراین انتخاب یک کلینیک معتبر که در تمامی روزها و مناسبت ها بتوانید بدون نگرانی از تعطیل بودن به آن مراجعه کنید بسیار مهم است.برای رزور وقت در کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران تماس بگیرید

چرا مراجعه به دندانپزشکی در ایام تعطیل زیاد است؟

خوردن غذاها و نوشیدنی های شیرین برای مدت طولانی احتمال ابتلا به بیماری لثه و پوسیدگی دندان  برای جراحی دندان را افزایش می دهد. هیچ چیز مانند یک دورهمی در تعطیلات نمی تواند سبب شود که افراد با آسودگی و خیال راحت هر چیزی که در مقابلشان است را به مقدار زیاد بخورند.

افراد معمولا در روزهایی عادی برای بالا نرفتن وزنشان از زیاد غذا خوردن و یا مصرف شیرینی جات پرهیز می کنند اما در عوض تعطیلات را زمانی برای استراحت می دانند. به همین سبب در این ایام بدون توجه به مشکلاتی که ممکن است برای دندان هایشان پیش بیاید، در مصرف غذاها و دسرها زیاده روی می کنند.

بنابراین می توان گفت جلوگیری از چنین آسیب هایی تقریبا نشدنی است. با این حال، کمی آمادگی می تواند در مدیریت سلامت دندان و کنترل آسیب کمک زیادی کند. به همین سبب ما در این مقاله به راهکارهایی برای افراد پرداخته ایم که در مواجه با مشکلات دندانی به آن ها کمک خواهد کرد.

مدیریت سلامت دندان و کنترل آسیب

در ادامه چند کار ساده و سریع آورده شده است که می توانید انجام دهید تا به شما کمک کند از فصل تعطیلات بدون خرابی دندان های خود لذت ببرید و نیازی به دندانپزشکی در ایام تعطیل نداشته باشید:

شیرینی و غذا را با یکدیگر بخورید

معمولا افراد شیرینی جات را به عنوان دسر، پس از غذا میل می کنند. یکی از راه های مراقبت از دندان ها در این مواقع ایم است که شیرینی و غذا را با یکدیگر تناول کنید. شیرینی ها را با غذا بخورید. بزاق اضافی تولید شده به شستن و پاک شدن قند کمک می کند تا روی دندان شما باقی نماند.

نوشیدن آب را به حداکثر برسانید

نوشیدن مقدار زیادی آب از دیگر روش هایی است که سبب می شود دندان های شما سالم مانده و دندانپزشکی در ایام تعطیل را فراموش کنید. آب، دهان شما را تمیز کرده و بزاق مورد نیاز را تولید می کند‌‌‌. آب مواد معدنی ضروری را که مینای دندان را می سازد، رسوب می دهد. آب همچنین لثه ها را هیدراته نگه می دارد و ذرات غذا را از روی دندان ها پاک می کند. بنابراین با روشی ساده مانند آب خوردن می توانید زیبایی و سلامت را به دندان های خود هدیه دهید.

استراحت کافی داشته باشید

خواب کافی و باکیفیت بر سلامتی جسم و روح شما اثر زیادی دارد. چه کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند و چه کسانی که به فکر سلامت دندان هستند باید خواب کافی را جدی بگیرند. در تعطیلات استراحت کافی داشته باشید. حداقل 8 ساعت خواب در سلامت کلی شما از جمله سلامت دندان نقش مهمی دارد.

سلامت دندان

از خوردن پنیر غافل نشوید

پنیرها علاوه بر اینکه یک منبع خوب برای کلسیم و پروتئین هستند، در سلامت دندان ها نیز نقش فعالی دارند.

پنیر حاوی عوامل و مواد طبیعی ای است که ضد حفره دندان هستند و همچنین ویتامین هایی را دارا است که دندان ها را تقویت می کند. کلسیم و فسفات موجود در پنیر به تعادل سطح pH در دهان، حفظ مینای دندان، تولید بزاق و از بین بردن باکتری‌هایی که باعث ایجاد حفره و بیماری می‌شوند کمک می‌کند. با مصرف اندازه پنیرها می توانید از رفتن به دندانپزشکی در ایام تعطیل جلوگیری کنید.

میوه های محافظ دندان را مصرف کنید

برخی میوه ها در تمیز کردن دندان های شما بسیار موثر هستند‌. میوه هایی مانند سیب، توت فرنگی و کیوی از جمله ای موارد می باشند که بهتر است هنگام خوردن آن ها دندان های خود را بشویید؛ زیرا هنگامی که الیاف طبیعی میوه ها با بزاق دهان ترکیب می شوند، به شستن ذرات غذا و باکتری های مولد لکه کمک می کنند. در نتیجه دندان های شما تمیز می شوند و همچنین شما لذت خوردن یک میوه خوشمزه را خواهید چشید.

سبزیجات پاک کننده را بشناسید

سبزیجاتی مانند هویج، گل کلم، کلم بروکلی و خیار می توانند با حذف ذرات غذایی که می توانند به پلاک تبدیل شوند، به تمیز کردن دندان ها و لثه ها کمک کنند. همچنین جویدن گیاهان تازه مانند جعفری، گشنیز و نعناع به کاهش بوهای ناشی از تجمع باکتری ها کمک می کند. آنها را در سالاد خود قرار دهید و در کنار حفظ سلامتی و رژیم خود، از دندان های خود نیز محافظت کنید. در کنار تمامی راه های گفته شده، معاینه و مراجعه به دندانپزشکی در ایام تعطیل نیز می تواند یک گزینه عالی برای اطمینان از سلامت دندان ها باشد.

مرکز دندانپزشکی در تعطیلات

کدام مواد غذایی سبب مراجعه شما به دندانپزشکی در ایام تعطیل می شوند؟

جای تعجب نیست که در دندانپزشکی ها و هنگام محافظت از دندان ها، شیرینی ها توصیه نمی شوند، اما برخی از آنها، اگرچه ممکن است طعم بسیار خوبی داشته باشند اما ضرر زیاد و بسیار بیشتری برای دندان های شما دارند. به برخی از این شیرینی جات در زیر اشاره شده است:

  • آب نبات ها

این نوع شیرینی ها برای بچه ها بسیار دلپذیر هستند اما بهتر است مراقب دندان های خود باشید.

  • قندها

قندها اندازه های کوچکی دارند و سبب می شود افراد در حین چای خوردن متوجه میزان استفاده خود نشوند‌. اگر نمی خواهید به دندانپزشکی در ایام تعطیل نیاز پیدا کنید، مصرف قند را محدود کنید.

  • کوکی ها

 کوکی های ترد و شیرین می توانند برای دندان بسیار آسیب زا باشند.

  • پاپ کورن

مراقب هسته های بو داده نشده و سفت آن ها باشید.

دندانپزشکی در ایام تعطیل

اگر نکات بالا را فراموش کردید، فقط این توصیه را به خاطر بسپارید: اگر ماده ای برای بدن شما مفید است، برای دهان شما نیز مفید خواهد بود و بالعکس. رعایت بهداشت دهان و دندان در خانه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری لثه ضروری است. پوسیدگی دندان شایع ترین بیماری مزمن در جهان و پریودنتیت (بیماری لثه) شایع ترین علت از دست دادن دندان در بزرگسالان است.

اما مهم نیست که روال مراقبت از دهان و دندان شما چقدر عالی باشد، شما به معاینات و تمیز کردن منظم دندان نیاز دارید؛ بنابراین چه در ایام تعطیل و چه در روزهای دیگر، مراجعه به یک دندانپزشکی معتبر و حرفه ای را فراموش نکرده و جدی بگیرید. بدین ترتیب می توانید از مشکلات جدی تر، آسیب ها و پوسیدگی های دندان جلوگیری کنید.

به کدام دندانپزشکی در ایام تعطیل مراجعه کنیم؟

انتخاب یک کلینیک که در کنار داشتن ویژگی هایی چون معتبر بودن و برخورداری از کارکنانی حرفه ای، در ایام تعطیل هم فعال باشد، دشوار است. کلینیک دندانپزشکی نعمت اللهی یک مرکز دندانپزشکی در تعطیلات و تمامی روزهای دیگر است و به افراد این امکان را می دهد که در صورت مواجه شدن با هر یک از مشکلات دهان و دندان به آنجا مراجعه کنند. ویزیت رایگان دندانپزشکی در این کلینیک به شهروندان عزیز ارائه می شود تا با خیالی آسوده و فارغ از دغدغه های مالی، به سلامت دندان های خود بپردازند.

همچنین شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان برای درمان دندان های خود با کارشناسان حرفه ای این مجموعه تماس حاصل فرماییدبرای مشاهده آدرس کلینیک دندان پزشکی نعمت الهی کلیک کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس