سیلانت دندان-نعمت الهی

سیلانت دندان چیست و مزیت های استفاده از آن

سیلانت دندان پوشش پلاستیکی نازکی است مانند انواع روکش دندان که سطح جویدن دندان های عقب را می پوشاند. سیلانت ها با ایجاد سطحی صاف و آسان برای تمیز کردن، از رفع پوسیدگی دندان جلوگیری می کنند. سیلانت ها در دهه 1960 توسعه یافتند و از آن زمان به بعد مورد استفاده گسترده قرار گرفتند.

سطوح جویدن دندان های پشتی می تواند دارای شیارهای کوچکی باشد که به شقاق معروف است. غذا به آسانی در این شکاف های کوچک به دام می افتد. این شیارها به حدی کوچک اند که موهای مسواک نمی تواند آلودگی های تجمع یافته را از میان آن ها بزداید؛ در نتیجه پلاک های باکتریایی در این شکاف ها شروع به تشکیل شدن می کنند. فعالیت این باکتری ها موجب بروز پوسیدگی دندان و نیاز به پروتز دندان مصنوعی خواهد شد. استفاده از سیلانت دندان، موجب توقف این دست از اتفاقات می گردد.

سیلانت دندان چیست

کودکان و نوجوانان معمولا نمی توانند دندان هایشان را به خوبی تمیز کنند. به همین دلیل، احتمال ایجاد پوسیدگی در فرورفتگی ها و شیارهای دندان های آن ها بیشتر است. از این رو کودکان و نوجوانان یکی از کاندیداهای بالقوه برای دریافت سیلانت به شمار می آیند و می توانند بین سنین 6 تا 14 سالگی، دندان های خود را از خطر پوسیدگی حفظ کنند. بزرگسالانی که پوسیدگی یا پرشدگی در دندان های خلفی خود ندارند نیز می توانند از مزایای سیلانت بهره ببرند.در ادامه با کلینیک دندان پزشکی در غرب تهران همراه باشید.

چه کسانی به سیلانت دندان نیاز دارند-نعمت الهی

سیلانت دندان چگونه اعمال می شوند؟

استفاده از این روکش یک فرآیند ساده و بدون درد است. فقط چند دقیقه طول می کشد تا دندانپزشک شما آن را بر هر دندان سوار کند. مراحل انجام به شرح زیر است:

  • ابتدا دندان هایی که بسته به صلاحدید دندانپزشکتان باید کاملاً تمیز می شوند.
  • سپس هر دندان خشک می شود و پنبه یا مواد جاذب دیگر در اطراف دندان قرار می گیرد تا خشک بماند.
  • محلول اسیدی روی سطوح جویدن دندان ها قرار می گیرد تا آنها را محکم کند. این کار به اتصال سیلانت به دندان ها کمک می کند.
  • دندان ها مجددا شسته و خشک می شوند.
  • سپس روی مینای دندان جاگذاری می شود.
  • در نهایت سیلانت مستقیماً به دندان می چسبد و سفت می شود. معمولا دندانپزشک از چراغ های اشعه فرابنفش جهت تسریع فرایند سفت شدن استفاده می کند. کامپوزیت دندان چیست

فیشور سیلانت دندان

سیلانت ها می توانند دندان ها را تا 10 سال در برابر پوسیدگی محافظت کنند، اما باید در چکاپ های منظم، دندان از نظر تراشه شدن یا پوشیدن آنها مورد بررسی قرار گیرند. در صورت لزوم می توانید آنها را  مانند قیمت جرمگیری دندان ترمیم کنید.

مزیت ها

با سیلانت کردن دندان، می توانید از هزینه های مادی و معنوی آسیب های دهان و دندان در آینده جلوگیری کنید.

مزیت های سیلانت دندان-نعمت الهی

سپر محافظ در برابر پلاک و مواد غذایی

یکی از مزایای اصلی آن این است که می تواند به طور شبانه روزی از مینای دندان شما محافظت کند. سیلانت های دندان پوشش محافظی را برای جلوگیری از تجمع پلاک و غذا در جاهایی که در دندان های آسیای خلفی شما به سختی قابل دسترسی هستند، ارائه می دهند. با مهر و موم سوراخ ها و شکاف های موجود در دندان ها، از مشکلات جدی تر بهداشت دهان و دندان مانند پوسیدگی، عفونت کانال ریشه یا نیاز به پروتزهای دندانی جلوگیری می کنند.

پروسه ی بدون درد

استفاده از سیلانت های دندان عملاً بدون درد است. هنگام استفاده نیز، دندانپزشک شما به سادگی از یک براش استفاده می کند تا رزین مایع را روی سطح ناهموار هر دندان بمالد. فقط چند ثانیه طول می کشد تا رزین خشک شود و سپس می توان دندان ها را شستشو داد. این روش سریع و بدون درد است و یکی از بزرگترین مزایا دندان به شمار می آید.

پشتیبانی همه جانبه از روتین بهداشت دهان و دندان شما

حتی با دقیق ترین روش های مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، ممکن است نتوانید تمام شکاف ها و حفرات دندان های عقبی خود را تمیز کنید. حذف آلودگی های جمع شده در این نقاط بسیار دشوار است و با مسواک زدن ساده رفع نخواهد شد. این کار برای جلوگیری از تجمع غذاها و تشکیل پلاک های مضر احتمالی بسیار موثر عمل می کند.

سیلانت دندان-نعمت الهی

ماندگار  بودن 

یکی از رایج ترین سوالات مدت زمان کارکرد و اثربخشی آن ها است. سیلانت های دندان می توانند 5 تا 10 سال از دندان ها در برابر ایجاد پوسیدگی محافظت کنند. دندانپزشک شما در طی معاینه های منظم سالانه یا 6 ماهه، وضعیت آنها را بررسی می کند. اگر به مرور زمان سیلانت ها ساییده یا خرد شده باشند، جلسه ی ترمیمی تعیین می شود. پس از ترمیم، سیلانت کارکرد سابق خود را در محافظت از پوسیدگی ها بازیابی خواهد کرد.

تعمیر و نگهداری آسان 

یکی از بزرگترین مزایای سیلانت های دندانی این است که در صورت فرسودگی یا خرد شدن، مشکل به راحتی قابل حل است. در صورت لزوم دندانپزشک شما سیلانت بیشتری اضافه می کند تا از محافظت مناسب در برابر حفره ها و پوسیدگی دندان اطمینان حاصل شود.

محافظت آنی

اثر حفاظتی سیلانت از دندان ها بلافاصله پس از استفاده شروع می شود. تنها چند دقیقه طول می کشد تا تماما در برابر پوسیدگی ها زره پوش شوید.

مقاومت

سیلانت دندان در برابر فشارهای معمولی که بر دندان وارد می شود مثل جویدن و گاز گرفتن، کاملا مقاوم است. تحت

ظاهر مناسب

سیلانت دندان سفید یا بی رنگ است در هنگام صحبت کردن، لبخند زدن یا غذا خوردن تقریباً نامرئی هستند.

برای مشاهده آدرس کلینیک دندان پزشکی نعمت الهی کلیک کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره وتعیین وقت:44284234-021