عوارض لمینت دندان-نعمت الهی

7 عارضه شایع لمینت دندان

امروزه لمینت دندان و همچنین عوارض لمینت دندان یکی از موضوعات پربحث در میان افراد است. در دندانپزشکی، لایه نازکی از مواد که روی دندان قرار می گیرد را لمینت دندان می گویند. یکی از مزایای انواع لمینت دندان و قیمت کامپوزیت دندان سبب جذب افراد به سوی آن می شود، این است که سبب زیبایی لبخند و چهره شده و سطح دندان را از آسیب محافظت می کند. لمینت دندان بسیار شبیه خدمات روکش است. این نوع ترمیم دندان می تواند از جنس کامپوزیت یا پرسلن باشد. اگر به فکر ترمیم و لمینت در غرب تهران هستید، ما در این مقاله به بررسی مزایا و معایب لمینت دندان پرداخته ایم تا بتوانید با دیدی باز تصمیم بگیرید.

7 عارضه شایع لمینت دندان

معایب لمینت دندان یکی از مسائلی است که سبب نگرانی افراد در استفاده از آن می شود. به همین سبب با مطالعه مزایا لمینت دندان و معایب آن در ذیل می توانید انتخاب درستی داشته باشید. همچنین شما می توانید با معاینه در  کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران  در صورت مداوم و در بازه های زمانی مشخص، پیش از عمیق تر شدن آسیب ها اقدام به ترمیم نمایید.

در اینجا به اساسی ترین عوارض لمینت دندان اشاره کرده ایم:

ترمیم پذیر نبودن لمینت های آسیب دیده-نعمت الهی

ترمیم پذیر نبودن لمینت های آسیب دیده

انتخاب لمینت و قیمت جرمگیری دندان یک تصمیم بزرگ است. باوجود مزایا متعدد آن، عوارض لمینت دندان یا بلیچینگ دندان نیز شایع می باشد. داشتن این ترمیم ها به تعهد و مراقبت مادام العمر نیاز دارد. هر پوسته به هر دندان می چسبد تا از آن محافظت کرده و سبب جلوه بهتر شود. اگر پوسته و لمینت دندان خرد شود، تعمیر و ترمیم آن امکان پذیر نیست.

حتی اگر پوسته ها از جنس پرسلن باشند، بیمار همچنان باید مراقب انتخاب نوع غذای خود باشد. بیمار نمی تواند غذاهای ترد یا سفت بخورد. این مواد ممکن است پوسته ها را بشکنند. هنگامی که پوسته ها شکسته یا از بین بروند، راهی برای ترمیم آنها وجود ندارد؛ بنابراین با مراقبت صحیح و معاینه دندانپزشکی در غرب تهران از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید.

حساس بودن به گرما و سرما

از دیگر عوارض لمینت دندان، حساسیت دندان نسبت به دما است. دندانپزشک برای جایگذاری لمینت ها باید برخی از لایه های مینای دندان را بتراشد. این کار می تواند تا حدی ناراحتی ایجاد کند و سبب حساس شدن دندان ها به گرما و سرما شوند. خوشبختانه نیازی به نگرانی نیست و این مشکل پس از مدتی رفع می شود.

پوسیدگی دندان ها

نکته قابل توجه این است که افرادی که لمینت دندان دارند هنوز می توانند در زیر پوسته ها دچار پوسیدگی دندان شوند. به همین دلیل مراقبت مطلوب از دندان ها با این لمینت ها الزامی است. مراجعه به خدمات دندان پزشکی در غرب تهران یک راه عالی برای جلوگیری زود هنگام از آسیب ها و عوارض لمینت دندان است.

قیمت لمینت دندان-نعمت الهی

لمینت دندان برای افرادی که دندان های ضعیف و پوسیده دارند نیز مناسب نمی باشد. این خدمات برای کسانی که مبتلا به پریودنتیت هستند نیز مناسب نیستند. افرادی که دارای یک لایه مینای نازک می باشند نباید لمینت را انتخاب کنند. اگر دندانپزشک برای اتصال پوسته ها به سمت عاج فشار بیاورد، درد بیشتری وجود خواهد داشت.

انتخابی دائمی و برگشت ناپذیر

همانطور که گفته شد، در هنگام استفاده از خدمات لمینت، دکترها باید کمی از دندان را بتراشند. به همین سبب شما نمی توانید پس از مدتی لمینت ها را خارج کنید. استفاده از لمینت یک انتخاب دائمی و برگشت ناپذیر است.

قیمت لمینت دندان

یکی از مزایای لمینت دندان کیفیت بالای مواد آن است که سبب مقاومت آن نیز می شود؛ اما همین مواد درجه یک سبب بالا بودن قیمت آن شده و جزء معایب لمینت دندان محسوب می شود. قیمت لمینت دندان سبب شده است که برخی از افراد از روش های جایگزین استفاده کنند‌.

شکل ثابت و غیرقابل تغییر

پس از ساخت و جایگذاری لمینت ها امکان تغییر شکل آن ها وجود ندارد. این لمینت ها در لابراتوارها ساخته می شوند و بسیار مقاوم هستند.

امکان تغییر رنگ

همان طور که به علت مصرف غذاها و مراقبت نادرست، به مرور زمان رنگ دندان ها تغییر می کند، این اتفاق برای لمینت ها نیز ممکن است رخ بدهد که از عوارض لمینت دندان محسوب می شود.

مزیت های لمینت دندان-نعمت الهی

مزیت های لمینت دندان

مانند هر خدمات دیگری، مزایا و معایب لمینت دندان نیز بسیار منطقی است. در زیر به مزایای اصلی لمینت دندان اشاره کرده ایم:

قابلیت پوشانندگی عالی برای لکه های عمیق

باوجود عوارض لمینت دندان، این خدمات همیشه بهترین گزینه برای زیبایی لبخند بوده اند و مزایای بسیاری نیز به همراه دارند. قرار دادن این پوسته های نازک و سفارشی روی هر دندان می تواند هرگونه لکه یا تغییر رنگ را پنهان کند.

لکه های دندان ناشی از فلوراید بیش از حد و داروهای تجویزی بسیار عمیق هستند. روش های معمولی سفید کردن دندان ها دیگر نمی توانند لکه ها را از بین ببرند. ممکن است ناامید شده باشید، اما لمینت دندان و خدمات دندان پزشکی در غرب تهران می تواند یک راه حل عالی باشد. لمینت های روشن تر می توانند دندان هایی که بیشتر آسیب دیده اند را بپوشانند.

راه حلی سریع برای شکستگی های دندان

برخی از شرایط غیر منتظره منجر به شکستگی، ساییدگی یا خرد شدن دندان ها می شود. اینجاست که لمینت می تواند یک راه حل سریع باشد. لمینت ها می توانند تراش یا هر نوع آسیب را پنهان کنند. این ترمیم ها می تواند یک دندان یا حتی چندین دندان را بهبود ببخشد.

اگر شکستگی دندان سبب کم شدن اعتماد به نفس شما می شود و در زیبایی لبخند شما تاثیر منفی دارد، می توانید با استفاده از خدمات لمینت این مشکل را به شکلی دائمی رفع نمایید.

عوارض لمینت دندان-نعمت الهی

زیبایی بخشیدن به دندان های نامرتب

لمینت دندان همچنین می تواند ناهمواری و نامرتبی دندان ها را برطرف کند. این روش حتی قادر است برآمدگی ها را نیز درمان نماید. کوتاه کردن مقدار کمی مینای دندان به پوسته های نازک کمک می کند تا بهتر روی سطوح دندان بمانند. همچنین از شلوغی زیاد جلوگیری می کند.

لمینت ها همچنین می توانند فاصله بین دندان ها را برطرف کنند. این شکاف ها می تواند منجر به جابجایی دندان و خرابی استخوان فک شود. قرار دادن لمینت روی دندان می تواند این شکاف های کوچک را ببندد و از بروز مشکلات دندانی بیشتر جلوگیری نماید.

مطابقت با رنگ دندان های طبیعی

در کنار عوارض لمینت دندان، از دیگر مزایای آن می توان به رنگ طبیعی آن ها اشاره کرد. این ترمیم های دندانی می توانند با رنگ طبیعی دندان ها مطابقت داشته باشند. همچنین به آنها اجازه می دهد بدون هیچ مشکلی در دهان قرار بگیرند. بیماران حتی می توانند میزان سطح سفیدی را انتخاب کنند. آثار لمینت دندان دائمی است و دیگر نیازی به تغییر شکل آن ها نیست.

کلینیک نعمت اللهی با سابقه ای درخشان و شیوه های درمانی نوین یکی از مراکز معتبر و شناخته شده در زمینه خدمات درمانی و دندانپزشکی است. این کلینیک در کنار قیمت های مقرون به صرفه برای هموطنان، از تیمی حرفه ای نیز بهره مند می باشد.

برای مشاهده آدرس کلینیک دندان پزشکی نعمت الهی کلیک کنید.

دسته بندی: لمینیت دندان

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس