مزایای استفاده از سیلانت دندان

مزایای استفاده از سیلانت دندان چیست؟

محافظت از دندان در برابر آسیب در آینده بسیار مهم و مفید می باشد. راه های بسیاری وجود داشته که می توان از طریق آنها از دندان های خود در برابر آسیب هایی که به زندگی وارد می گردند، محافظت نمود، یکی از آن راه ها استفاده از سیلانت دندان می باشد. در ادامه همچنان با ما همراه باشید تا با مزایای استفاده از سیلانت دندانی آشنا گردیم.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.

محفاظت از دندان

از بارزترین سیلانت های دندانی این می باشد که از دندان ها در برابر مواردی همچون پوسیدگی محافظت می نمایند. شیارها و فرورفتگی هایی که بر روی سطح هر دندان وجود داشته باعث می گردد تا ذرات غذا به راحتی در لای دندان باقی مانده و منجر به پوسیدگی دندان ها گردد و در نتیجه مینای دندان را از بین ببرد.

سیلانت های دندانی می توانند این شیارها را پوشانده و از فرو رفتن ذرات غذا به داخل شیارها و فرورفتگی ها جلوگیری نماید.

ظاهری طبیعی به دندان های آسیب دیده خواهد داد.

سیلانت های دندانی سفید و شفاف می باشند و به همین جهت قابل دیدن نبوده و می توان با خیالی آسوده از آن برای پوشش دندان های آسیب دیده خود استفاده نمود.

بادوام و قوی می باشد.

هنگامی که سیلانت دندان به طور کامل و درست استفاده گردد، می تواند تا مدت ها دوام داشته و از دندان ها مراقبت نماید.

این پوشش بادوام بوده و بر اثر کارهای معمولی همچون تکه کردن غذا یا جویدن آسیبی نخواهد دید. به طور معمول می توان تا ۱۰ سال از مزایای سیلانت دندانی بهرمند شد.

برای کودکان مناسب است.

هنگامی که دندان های کودک رشد می کند، می توان با کمک استفاده از سیلانت های دندانی بر روی دندان های آسیاب یک روکش ایجاد نمود و از دندان های کودک خود در برابر پوسیدگی محافظت نمود.

البته برای نوجوانان و بزرگسالان هم مناسب و پر استفاده می باشد و این افراد هم می توانند از مزایای استفاده از سیلانت دندان بهرمند گردند.

درد ندارد.

این روش محافظت از دندان در کنار ساده بودن سریع و بدون درد می باشد. سیلانت دندانی سریع وارد حفره و درزهای ایجاد شده در دندان شده و دندان را پوشش خواهد داد.

هزینه سیلانت دندان مناسب است.

از دیگر مزایای سیلانت دندانی می توان به ساده و مقرون به صرفه بودن آن اشاره نمود. شما می توانید با کمترین هزینه از سیلانت دندان استفاده و دندان های آسیاب خود را از پوسیده شدن و نابودی آنها جلوگیری می نماید.

مزایای استفاده از سیلانت دندان

سیلانت دندان چگونه اعمال می گردد؟

استفاده نمودن از سیلانت یک فرآیند ساده و بدون درد می باشد. فقط چند دقیقه طول خواهد کشید تا دندانپزشک یا متخصص بهداشت از سیلانت به منظور آب بندی هر دندان استفاده نماید. مراحل درخواست به شرح زیر می باشد:

ابتدا دندان هایی که قرار می باشد آب بندی گردند کاملا تمیز می گردند.

سپس هر دندان خشک می گردد و پنبه یا ماده جاذب دیگری در اطراف دندان قرار خواهد گرفت تا خشک باقی بماند.

سپس محلول اسیدی بر روی سطوح دندان های عقبی قرار خواهد گرفت تا آنها را زبر نماید، زبری باعث می شود تا چسبندگی سیلانت بر روی دندان به خوبی انجام پذیرد.

پس از آن دندان ها شسته و خشک می گردند.

سپس سیلانت بر روی مینای دندان انجام می پذیرد، مکانی که به طور مستقیم به دندان می چسبد و سفت می گردد. بعضی مواقع از یک چراغ دندانپزشکی مخصوص به منظور کمک به سفت نمودن درزگیر استفاده می گردد.

مدت ماندگاری سیلانت دندان

سیلانت دندان می‌تواند تا حدود 10 سال از دندان ها در برابر پوسیدگی محافظت نمایند، اما بایستی در معاینات منظم دندانپزشکی از نظر پوشش و بریدگی آن‌ را بررسی گردد. در بعضی مواقع و طبق نظر دندانپزشک می تواند در صورت الزامی بودن سیلانت را جایگزین نماید.

در آخر

سیلانت با پوشش پلاستیکی نازکی که دارد به محافظت از دندان و مینای دندان کمک نموده و حفره و درزی که در دندان ها ایجاد شده را می پوشاند. به عبارتی سیلانت دندان به عنوان یک سپر محافظتی برای مراقبت از دندان ها عمل می نماید. از مزایای سیلانت دندانی می توان به: مقرون به صرفه بودن، ساده، بدون درد، سریع و … اشاره داشت. البته برای کودکان و نوجوانان یک انتخاب عالی برای محافظت از دندان های آنها می باشد.

 

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس