زمان مراجعه به متخصص ارتودنسی

زمان مراجعه به متخصص ارتودنسی 

چه زمانی می توان به متخصص ارتودنسی مراجعه نمود؟ برای آنکه بتوانید زمان مراجعه به متخصص ارتودنسی برای شما چه زمانی است، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها با ما همراه باشید.

در موارد بسیار، افراد خود به تنهایی به دنبال مراقبت های ارتودنسی می باشند که این درست نبوده و بهتر است دندانپزشک فرد، او را به یک متخصص ارتودنسی که واجد شرایط می باشد برای مواردی همچون: فاصله بین دندان ها، لبخند کج یا نیش نامناسب ارجاع نماید.

بهتر است در زمان کودکی و از سن 7 سالگی به منظور ارزیابی به متخصص ارتودنسی مراجعه گردد. این به منظور تعیین اینکه آیا مشکلی وجود خواهد داشت یا قابل اجرا است، انجام می گردد.

 

آیا امکان دارد فردی برای درمان خیلی پیر یا جوان باشد؟

 

توجه داشته باشید که هیچ فردی چه بزرگسال و چه کودک برای دریافت مراقبت های ارتودنسی در تنگنا قرار نمی گیرد و با هر سنی می توان به سلامت و زیبایی دهان خود توجه داشت.

 

از طرف دیگر هم، اولین چیزی که در یک معاینه ارتودنسی قابل ارزش است، رویش دندان های مولر اول دائمی می باشد.

 

در هر صورت برای اینکه بدانید کاندید انجام این روش هستید یا خیر، احتیاج به یک مشاوره دارد که آن هم رایگان است. اولین ملاقات می تواند به عنوان یک راه عالی به منظور تعیین این موضوع که آیا درمان در مدت کوتاهی احتیاج می باشد یا برای مدتی صبر نماییم، بهتر است.

زمان مراجعه به متخصص ارتودنسی

در ادامه مقاله بهتر است ببینیم زمان مراجعه به متخصص ارتودنسی چه زمانی می باشد؟ برای رسیدن به این جواب توجه به این موارد قابل ذکر مهم می باشد.

فرزند شما چند سال دارد؟

طبق گفته دندانپزشکان متخصص و حاذق، معاینه کودکان برای دندان ها بهتر است از سن 7 سالگی شروع گردد و در این زمان بهتر است با کمک دندانپزشک ببینیم آیا فرزند ما احتیاج به انجام ارتودنسی دارد یا خیر؟

برخی از مشکلات ارتودنسی خاصی هستند که در افراد جوان در حالی که دهان آنها هنوز در حال شکل گیری می باشد و فک ها “قابل مقایسه” می باشند، دیده می شود و بهتر است آنها را در این سن برطرف نمود.

اما خوب، اگر هیچ مشکلی تشخیص داده نشد و یا اینکه درمان زودهنگام تاثیر طولانی مدت نداشته، هیچ درمانی برای این کودکان خردسال توصیه نمی گردد. در این موارد، متخصص ارتودنسی توصیه می نماید سالانه به منظور ارزیابی مجدد نحوه رشد دندانها و فک ها مراجعه نماید. به غیر از این، داشتن یک سابقه اولیه از رشد دندانها و فک ها ارزشمند می باشد، به طوری که زمانی کودک دوباره مراجعه می نماید، متخصص ارتودنسی بتواند قضاوت نماید که آیا وضعیت در جهت منفی یا مثبت پیش رفته و توصیه هایی مطابق با آن ارائه نماید.

زمان مراجعه به متخصص ارتودنسی

لبخند

یکی از اولین چیزهایی که بسیاری از مردم در مورد کسی متوجه می شوند، لبخند او است. به دلیل این اصل، یک لبخند صاف و زیبا می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر عزت نفس فرد به همراه داشته باشد.

پس زمان مراجعه به متخصص ارتودنسی می تواند برای اصلاح طرح لبخند هم باشد.

وجود دندان نیش بد فرم

طبق گفته دندانپزشکان حاذق، دندان ها یا فک ها می توانند به دلایل مختلف ناهماهنگ باشند. این شامل:

 

آندربایت: هنگامی که دندان های پایین یا فک در زمان گاز گرفتن از دندان های بالا یا فک جلوتر قرار بگیرند.

اوربایت: هنگامی که فضای افقی بسیاری بین دندان های جلویی یا فک بالا و همچنین دندان های جلویی یا فک پایین وجود داشته باشد.

کراس بایت: هنگامی که فک بالا یا دندان های بالا نسبت به دندان های پایین یا فک پایین خیلی پهن و باریک باشد.

اپن بایت: هنگامی که فضای عمودی بسیاری بین دندان های جلویی پایین بالا در زمان گاز گرفتن وجود داشته باشد.

دیپ بایت: هنگامی که در زمان گاز گرفتن دندان های جلویی پایین و بالا روی هم قرار بگیرند.

تمام این مسائل امکان دارد از طریق مراقبت های ارتودنسی درمان و بهبود پیدا نمایند.

داشتن دندان های کج

سیستم بریس دیمونیکی از رایج ترین مشکلاتی می باشد که در مطب های ارتودنسی و توسط متخصص ارتودنسی به آن توجه می گردد و آن هم کج بودن دندان ها می باشد. این به عنوان اصلی ترین علتی است که مردم به دنبال مراقبت های ارتودنسی می باشند.

دندان های کج امکان دارد با کمک گرفتن از بریس ها یا سایر وسایل ارتودنسی همچون الاینر اصلاح گردند.

مهم می باشد که مسائل زمینه ای (همچون تحلیل استخوان یا لثه) قبل از صاف نمودن دندان ها شناسایی و درمان گردند. اگر این کار صورت نگیرد امکان دارد بعدها مشکلات دندانی دیگری هم بوجود آید، حتی ممکن است منجر به از دست رفتن دندان ها گردد.

همچنین لازم می باشد به این موضوع اشاره نماییم که هیچ مورد مشابهی در این باره وجود ندارد. قبل از اقدام به انجام درمان بایستی یک تشخیص دقیق در مورد مزایا و معایب مربوط به هر گزینه درمانی به بیمار ارائه و توضیح داده شود. به عبارتی، یک بیمار امکان دارد با ترازهای شفاف به بهترین نحو درمان گردد، در حالی که بیمار با بریس می توان  بهترین درمان را داشته باشد. نتایج نه با دستگاه مورد استفاده بلکه پس از درمان مستقیم با تشخیص و همچنین سطح مهارت ارتودنتیست معالج در اجرای درمان مرتبط می باشد.

درمان ارتودنسی یک سرمایه گذاری بزرگ در هزینه و زمان و می باشد. پس دندانپزشک و ارتودنتیست خود را با دقت انتخاب نمایید!

 

آیا شما یا فرزند شما دچار نقص گفتاری هستید؟

اختلالات گفتاری، همچون: لب، علت قرارگیری نامناسب دندان ها می باشد. با انجام مراقبت های ارتودنسی با کیفیت، امکان دارد اختلالات گفتاری بهبود پیدا کند.

در خوردن، جویدن یا گاز گرفتن مشکل دارید؟

در ادامه مقاله زمان مراجعه به متخصص ارتودنسی باید بگوییم که اگر فعالیت های روزانه همچون: غذا خوردن، جویدن و گاز گرفتن مشکل می باشد، امکان دارد زمان مراجعه به متخصص ارتودنسی برای شما فرا رسیده باشد.

فرقی نمی کند مشکل در لثه، فک یا دندان ها باشد، دندانپزشک حاذق یا متخصص ارتودنتیست می توانند به طور ماهرانه ای تشخیص دهند که چه اتفاقی رخ داده و بهترین نوع راه حل و درمان را را تعیین می نمایند.

در بسیاری از شرایط، این نوع مشکلات امکان دارد نشان دهنده احتیاح به مراقبت های ارتودنسی باشد.

ناراحتی دهان

ناراحتی در اطراف و داخل می تواند از شدید تا خفیف باشد. درمان ناراحتی همیشه به راحتی قابل تشخیص نخواهد بود. امکان دارد از مشکلی از نیش ناسازگار ایجاد شده و به موارد بیشتر مربوط باشد.

در صورتی که مشکل ارتودنسی باشد، آن را می توان درمان نمود. اگر غیر ارتودنسی بودت، می تواند بیمار را به منظور مراقبت از متخصص دندانپزشکی مناسب ارجاع نماید.

ناراحتی قابل توجه فک: زمان مراجعه به متخصص ارتودنسی

ناراحتی فک ممکن است مربوط به مشکلات گیجگاهی فکی (TMJ) و همچنین ساختارهای اطراف آن باشد. در حالی که بسیاری از افراد غیر عادی از این درد به عنوان “TMJ” یاد می نمایند، متخصصان دندانپزشکی از آن به عنوان اختلال در گیجگاهی فک، اختلال عملکردی یا TMD یاد می نمایند.

در موارد بسیار، درمان ارتودنسی نه باعث بهبود TMD می شود و نه باعث بدتر آن می شود. ارتودنسی همچنین قادر به درمان کردن TMD نخواهد بود. این مشکلات با درمان با متخصص TMD یا جراح فک و دهان به جای متخصص ارتودنسی به بهترین وجه حل می گردند. ما به بیمارانی که نشانه یا علائم های TMD را تجربه نمایند، توصیه داریم با کمک این متخصصان مراقبت های دیگری نیز انجام دهند.

جمع بندی زمان مراجعه به متخصص ارتودنسی

 

زمان مراجعه به متخصص ارتودنسی می تواند به نوع مشکلی که برای فرد وجود دارد بستگی داشته باشد. اما با مراجعه دوره ایی و معایناتی که دندانپزشک برای مراقبت از دندان های شما انجام می دهد می توانید به این موضوع پی ببرید که آیا زمان مراجعه به متخصص ارتودنسی وجود دارد یا اینکه دندان ها شما احتیاجی به انجام ارتودنسی ندارند.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس