ایمپلنت یک روزه چیست و چگونه انجام می شود؟

ایمپلنت یک روزه چیست و چگونه انجام می شود؟

آیا این امکان فراهم است تا ایمپلنت دندان در یک روز انجام پذیرد؟ آیا ایمپلنت یک روزه بدون عوارض است؟ علاقه به داشتن یک لبخند زیبا و سالم را نمی توان انکار نمود. اما آیا واقعاً می توان در یک روز به بهبود زیبایی و سلامت دندان کمک نمود؟ با کمک پیشرفت هایی که در علم دندانپزشکی رخ داده است اکنون بیشتر از هر زمان دیگری می توان جواب مثبت داد.

امکان دارد بسیاری از مردم با مفهوم کاشت ایمپلنت دندان تا حدودی آشنایی داشته باشند، اما همیشه مشخص نمی کند که این روش می تواند چقدر زمان ببرد و یا حتی آن را در یک روز می توان انجام داد یا خیر.

نحوه نصب ایمپلنت به چه صورت است؟

قبل از اینکه نصب ایمپلنت های دندانی برای بیمار انجام پذیرد، ابتدا بیمار به دندانپزشک خود به منظوره مشاوره گرفتن مراجعه می کند. در این ملاقات دندانپزشک دندان ها و همچنین لثه های بیمار را مورد بررسی قرار می دهد تا از سلامت کافی به منظور دریافت نمودن ایمپلنت مطمئن گردد که آیا مناسب بیمار است و جواب مثبت می دهد یا خیر. سپس برنامه ریزی برای نصب ایمپلنت انجام می پذیرد.

هنگامی که مشخص گردید که بیمار کاندید مناسبی برای انجام ایمپلنت های دندانی می باشد، با ایجاد نمودن یک برش کوچک در لثه، این جراحی را آغاز می نماید. این کار به طور معمول با بی حسی موضعی انجام می پذیرد و به طور نسبی بدون درد می باشد. پس از آن ایمپلنت در استخوان فک قرار خواهد گرفت و اجازه خواهد داد تا بهبودی کامل شود.

پروسه درمان ایمپلنت

فرآیند بهبود ایمپلنت های دندانی می تواند بسته به سلامت کلی فرد بین  تا ۱۲ هفته به طول بیانجامد. در این زمان، ایمپلنت ها بر روی استخوان فک محکم گردیده و اجازه خواهند داد تا به درستی ترمیم گردند. هنگامی که ایمپلنت درمان شد، از یک تاج به منظور محافظت نمودن بیشتر روی آنها قرار خواهد گرفت.

ایمپلنت یک روزه

برای افرادی که به سرعت احتیاج به ایمپلنت دارند، امروزه روش هایی وجود دارد که امکان نصب ایمپلنت را می تواند تنها در یک روز ارائه نماید. این فرآیند به همین جهت به ایمپلنت های همان روز معروف می باشد و با نام ایمپلنت سریع یا ایمپلنت یک روزه معروف می باشد. این روش به چند مرحله دیگر احتیاج دارد.

ابتدا بیمار یک مشاوره با دندانپزشک خود باید داشته باشد تا مطمئن گردد که ایمپلنت برای او بهترین گزینه می باشد. در صورتی که ایمپلنت مناسب تشخیص داده شود، می توان این روش را در همان روز شروع نمود.

دندانپزشک پس از کشیدن دندان ایمپلنت ها را بدون احتیاج به جراحی در استخوان فک قرار خواهد داد. پس از آن یک تاج موقت روی آن قرار می دهد و تا زمان بهبودی جای تاج دایمی باشد. هنگامی که ایمپلنت درمان شد، این امکان فراهم است تا تاج یا پل دائمی به منظور پوشاندن ایمپلنت ها استفاده شود.

امکانات ایمپلنت های یک روزه

نصب ایمپلنت در یک روز مزایای بسیاری به همراه دارد. به عنوان نمونه، این روش دندانپزشکی یک روش کمتر تهاجمی می باشد و احتیاج به زمان بسیار کمی دارد. همچنین مراجعه چند باره به به دندانپزشک را که می تواند بر زمان بر و پرهزینه بودن این روش بیافزاید را کاهش می دهد.

به غیر از این، ایمپلنت هایی که در یک روز قابل نصب می باشند، نسبت به ایمپلنت‌ هایی که قبل از پوشاندن با روکش احتیاج به چند هفته درمان دارند، دوام بسیاری خواهند داشت. این موضوع به این علت است که ایمپلنت ها زمان بیشتری را برای پیوند صحیح با استخوان فک خواهند داشت و پایه های قوی و بادوام برای ایمپلنت های دندانی تشکیل خواهند داد.

ایمپلنت یک روزه چیست و چگونه انجام می شود؟

چه مدت طول می کشد تا ایمپلنت یک روزه  درمان شود؟

فرایند بهبودی ایمپلنت بسته به سلامت کلی خود فرد بستگی داشته و می تواند بین  تا ۱۲ هفته به طول بیانجامد.

چه هنگامی به ایمپلنت دندان احتیاج است؟

در صورتی که یک یا چند دندان خود را از دست داده باشید انتخاب ایمپلنت دندان می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. از دیگر گزینه های که نشان می دهد که شما کاندید انجام ایمپلنت دندان هستید به این شرح می باشد:

  • استخوان فک به طور کامل رشد نموده و سالم باشد.
  • بیماری لثه نداشته باشید.
  • شرایطی وجود نداشته باشد که بر بهبود استخوان تأثیر منفی بگذارد.

برای دانستن این موضوع دندانپزشک شما پس از معاینات و بررسی های لازم با شما صحبت نموده و خواهد گفت که آیا روش کاشت دندان برای شما مناسب می باشد یا خیر.

فواید و خطرات ایمپلنت دندان چیست؟

کاشت ایمپلنت دندان معمولا موفقیت آمیز است. مشکلات نادر هستند. ایمپلنت به علت اینکه به صورت جراحی انجام می شود و احتیاج به مراقبت های دقیق و منظم دارد، به همین جهت ممکن است خطراتی را در پی داشته باشد. از جمله خطراتی که به ایمپلنت دندان می توان نسبت داد عبارتند از:

  • ایجاد عفونت
  • آسیب به دندان های دیگر یا رگ های خونی
  • باعث ایجاد آسیب عصبی
  • ایجاد مشکلات سینوسی

آیا انجام ایمپلنت یک روزه دردناک است؟

روش ایمپلنت به طور کلی با کمک بی حسی موضعی و به طور نسبی بدون درد انجام می پذیرد.

آیا ایمپلنت نسبت به دیگر روش های دندانپزشکی گران تر می باشد؟

باید بگوییم خیر، ایمپلنت ها به طور معمول از نظر قیمت با دیگر روش های دندانپزشکی فرقی ندارند و در صورتی که ایمپلنت ها در همان روز نصب می گردند، می توانند کمتر باشند.

در آخر

شما می توانید ایمپلنت های دندانی را در صورت تمایل تنها در یک روز انجام دهید. شما با کمک ایمپلنت یک روزه یا همان ایمپلنت های سریع یک جایگزین مناسب برای دندان از دست رفته خود داشته باشید.

ایمپلنت هایی که در یک روز قابل نصب هستند نسبت به ایمپلنت‌ هایی که قبل از استفاده توسط روکش احتیاج به بهبودی دارند، دوام بالاتری دارند. این موضوع به این علت است که ایمپلنت ها زمان بسیاری را برای پیوند صحیح با استخوان فک خواهند داشت و پایه ای ماندگار و قوی برای ایمپلنت ها تشکیل می دهند.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان، جراحی دندان عقل نهفته و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس