ارتودنسی دندان های جلو آمده

ارتودنسی دندان های جلو آمده چگونه انجام می شود؟

ارتودنسی دندان های جلو آمده به طور معمول زمانی مورد احتیاج می باشد که دندان های جلویی در فک بالا، دچار جلو زدگی شده باشد.

در این زمان دندان های جلویی به نسبت دیگر دندان به سمت بیرون متمایل می گردند و از حالت عادی خود جلوتر دیده می شوند.

به این صورت هم پوشانی دندان های جلوی فک پایین و فک بالا بیش از حد معمول خواهد بود. هنگامی که این مشکل رخ می دهد، مشکلات تنفسی، اختلال در تکلم و همچنین جویدن به مشکل بر می خورد و بهترین روش برای درمان و رفع نمودن این مشکل ارتودنسی می باشد.

چرا مهم است که دندان ها روی هم قرار بگیرند؟

دندان های فک پایین و بالا باید به درستی با هم قرار گیرند. در صورتی که این کار انجام نپذیرد، امکان دارد خطر پوسیدگی دندان در او افزایش پیدا کرده و حتی بیماری لثه رخ دهد. ارتودنسی یکی از روش های دندانپزشکی می باشد که با استفاده از وسایلی همچون بریس ها، چینش دندان ها و فک ها را تشخیص می دهد و باعث بهبود آن می شود.

آیا ارتودنسی برای دندانهای جلو آمده مناسب است؟

برخی از افراد این باور را دارند که ارتودنسی هنگامی قابل استفاده است که اکثر یا همه دندان ها نامرتب بوده باشند. اما اینگونه نبوده و برای درمان متخصص ارتودنسی تجویز به ارتودنسی جلو دندان می نماید.

چه عواملی باعث بیرون زدگی دندان های جلویی می شوند؟

اورجت یا همان بیرون زدگی دندان به طور معمول در اثر کوچک گردیدن استخوان فک پایین ایجاد می شود.

البته مشکلات ژنتیکی هم می تواند علت ایجاد این مشکل در افراد شود.

همچنین برخی از عادات غلط در دوران خردسالی همچون مکیدن انگشت شصت، تکان دادن دندان با زبان و هدایت آن به سمت جلو و … هم امکان دارد منجر به ایجاد این مشکل گردد.

چرا از ارتودنسی دندان های جلو آمده استفاده کنیم؟

این را می دانیم که بیماران بیشتر روش ارتودنسی را به علت زیباتر کردن خود انتخاب می نمایند. به همین جهت برای دندان های جلو آمده روش ارتودنسی دندان های جلو می تواند گزینه مناسبی باشد.

البته عوامل دیگری نیز هستند می توانند ضرورت درمان ارتودنسی دندان های جلو آمده را تشدید نمایند.

ارتودنسی دندان های جلو آمده

نحوه انجام ارتودنسی دندان های جلو آمده

شاید بخواهید بدانید که چگونه می توان از روش ارتودنسی دندان جلو استفاده نمود؟ با اینکه شما می توانید قبل از انجام از دندانپزشک خود در اینباره سوال فرمایید و مشورت های لازم را بگیرید، اما ما تا حدودی شما را با نحوه انجام ارتودنسی دندان های جلو آمده آشنا می سازیم. پس با ما همچنان همراه باشید.

برای اینکه بدانید آیا احتیاج به این روش ارتودنسی دارید یا خیر دندانپزشک با کمک عکس برداری و معاینات دقیقی که انجام می دهد، این مورد را شناسایی می کند که بیمار دارای چند دندان نامرتب است و آیا دندان های جلویی دچار مشکل هستند یا خیر. در صورتی که متخصص ارتودنسی احتیاج به انجام ارتودنسی را شناسایی کند، بسته به تعداد دندان و نواحی دارای نامرتبط روش مناسب ارتودنسی را تجویز می کند.

از عواملی که می تواند در انتخاب روش ارتودنسی چند دندان تأثیر بگذارد به این شرح می باشد:

  • میزان شلوغی و ازدحام دندان ها
  • سن بیمار
  • نحوه قرارگیری فک بالا و پایین نسبت به هم
  • اندازه انحراف دندان هایی که جلو آمده
  • وضعیت عکس رادیولوژی
  • شیب دندان ها و … .

آیا برای درمان فقط تجهیزات ارتودنسی روی دندان های جلویی قرار می گیرند؟

درست است که دندان های جلویی احتیاج به درمان دارند، اما سیم ها و براکت ها روی تمام دندان ها نصب شده و متخصص از دیگر دندان ها برای تراز نمودن دندان های جلویی کمک می گیرد.

برای ارتودنسی دندان های جلو از چه نوع ارتودنسی می توان استفاده کرد؟

شما می توانید با نظر متخصص ارتودنسی خود از ارتودنسی متحرک و یا انواع مختلف براکت های ثابت ارتودنسی استفاده نمایید.

اما در هر حال اگر تعداد دندان های دچار انحراف بسیار باشد روش ارتودنسی معمولی که طول درمان آن بین یک و نیم تا دو سال است، توسط متخصص تجویز می گردد. در صورتی که تعداد دندان انحرافی کمتر باشد، متخصص ارتودنسی، ارتودنسی شش ماهه را تجویز می نماید، که البته بسته به شدت انحراف ممکن است کم یا زیاد شود.

در برخی از موارد هم بسته به توصیه بیمار، متخصص ارتودنسی از ارتودنسی نامرئی برای بهبود دندان ها استفاده می نماید.

هزینه ارتودنسی

یکی از علت های که بیشتر بیماران از انجام ارتودنسی سرباز می زنند به علت هزینه انجام ارتودنسی می باشد و می پندارند که قیمت ارتودنسی بیش از آنچه است که تصور می گردد. ما در ادامه شما را با عوامل تعیین کننده هزینه‌ ارتودنسی دندان آشنا می سازیم.

از مهم‌ ترین عواملی که در تعیین هزینه درمان ارتودنسی می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد به این شرح است: نوع ارتودنسی، نوع براکت: براکت سرامیکی، براکت فلزی و براکت‌های لینگوال (مخفی)، استفاده از حد گیر، مهارت و تخصص دندانپزشک، طول دوره درمان و … اشاره داشت.

آیا طول دوره درمان ارتودنسی دندان های جلو آمده در هزینه های ارتودنسی تاثیر دارد؟

باید بگوییم که بله. هر مقدار درمان پیچیده تر بوده باشد، زمان درمان هم طولانی تر و هزینه هم به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.

در آخر

در صورتی که دندان های جلویی دچار بیرون زدگی شده باشند متخصص ارتودنسی، از روش ارتودنسی دندان های جلو آمده استفاده می کند. این روش به بهبود دندان های جلویی کمک کرده و طرز بیان، طرح لبخند، نحوه جویدن را بهبود می بخشد و از همه مهمتر باعث بهبود اعتماد به نفس فرد می گردد.

پس شما در صورتی که دارای دندان های جلو آمده هستید می توانید با کمک ارتودنسی دندان های جلو آمده به رفع این مشکل بپردازید.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان، جراحی دندان عقل نهفته و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس
جلسه دوم عصب کشی دندان