چگونگی انجام لیفت لثه

چگونگی انجام لیفت لثه و مزایای آن

لثه بافت نرم صورتی رنگی می باشد که ریشه دندان را پوشانده است. ارتفاع لثه ها ممکن است کوتاه یا بلند باشند یا حتی خط لثه در یک خط قرار نگرفته باشند و تاثیر بدی بر روی دندان ها بگذارند و در هنگام خندیدن یا حرف زدن در ذوق بزند. برای اصلاح این مشکل در لثه می توان لیفت لثه انجام داد‌. با لیفت لثه تغییر شکل و طراحی جدید خط لثه امکانپذیر می باشد و طرح لبخندی زیبا ایجاد می کند‌. در این مقاله می خواهیم تعریف لیفت لثه و چگونگی انجام آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

لثه دندان

لثه بافت صورتی رنگی است که بسیار آسیب پذیر می باشد و ریشه دندان را پوشانده است‌ خط لثه به قسمتی گفته می شود که به سطح دندان ها می رسد و باید یک خط صاف باشد که این امر در همه افراد یکنواخت نبست و در برخی افراد ارتفاع لثه کمتر و یا بیشتر است. همچنین امکان ناهمواری لثه نیز وجود دارد که زیبایی دندان ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر وضعیت لثه نرمال نباشد می توان از لیفت لثه برای رفع ناهمواری و کوچک و بزرگ بودن ها استفاده کرد‌.

لیفت لثه

لیفت لثه یا کانتورینگ لثه یکی از روش های تغییر شکل و طراحی خط لثه می باشد که توسط پریودنتیست  زیبایی انجام می شود. انجام لیفت به خود فرد بستگی دارد و از نظر پزشکی نیازی به انجام آن نیست و افرادی که دوست دارند لبخندی زیبا داشته باشند از این روش استفاده می کنند. البته برخی افراد به بیماری پریودنتال مبتلا هستند که برای درمان این بیماری این روش پیشنهاد می شود.

با انجام لیفت لثه چه مشکلاتی برطرف می شوند؟

با انجام لیفت در لثه ها موارد زیر اصلاح می گردند.

لبخند لثه ای

وقتی در هنگام خندیدن بیش از حد طبیعی لثه ها نمایان شوند باید با کمک این روش این مشکل را برطرف نمود.

عقب رفتن لثه ها

وقتی دچار عقب رفتگی لثه شده باشید باید برای جلوگیری از نمایان شدن فضای زیادتری از سطح دندان این عمل را انجام داد.

زیاد بودن بافت لثه

افرادی که بافت لثه آنها زیادتر می باشد بایر برای جلوگیری از بروز بیماری های لثه، لیفت لثه انجام دهند تا مشکل آنها برطرف شود.

چگونگی انجام لیفت لثه

انواع کانتورینگ لثه

همانطور که گفته شد این عمل جنبه زیبایی بیشتر دارد و وظیفه اصلاح خط لثه را برعهده دارد که به دو صورت انجام می گیرد.

جراحی لثه

در جراحی لثه اصلاح خط لثه با بالا و پایین بردن لثه و همچنین تغییر شکل آن صورت می گیرد و ناهمواری ها را از بین برده و لبخندی زیبا برای شما می آفریند‌.

افزایش طول تاج دندان

در این روش لثه اضافی برداشته نی شود و در صورتی که احتیاج باشد بافت استخوانی برای بیشتر نمایان شدن تاج برداشته می شود‌. در صورتی که لثه ها بر روی دندان ها آماده باشند و ارتفاع دندان ها کمتر باشد این روش استفاده می گردد. همچنین برای تراز کردن خط ناهموار لثه نیز مناسب است.

چگونگی انجام لیفت لثه

این روش زیبایی توسط پریودنتیست انجام می گیرد و در ابتدا با اشعه ایکس تصویربرداری انجام می شود و میزان بافت قابل برداشتن مشخص خواهد شد که بسیار اندک است.

در این عمل سرپایی متخصص از بی حسی موضعی استفاده می کند و با بی حس شدن لثه و همچنین سقف دهان(برای راحت لبخند زدن بیمار و مشاهده نتیجه کار)با چاقو جراحی شروع به انجام کار می کنند. در صورتی که لثه عقب نشینی کرده باشد با برداشتن بافت پیوندی از قسمت های دیگر دهان که عمدتا از کام دهان یا لثه مجاور دندان آسیب دیده می باشد به قسمت مورد نظر بخیه می خورد.

با توجه به وسعت لیفت و میزان بازسازی طول زمان عمل متفاوت می باشد و می توان گفت حداقل زمان برای انجام لیفت لثه بین ۱ تا ۲ ساعت می باشد.

کانتورینگ لثه با لیزر

این روند با لیزر نیز انجام می شود که بعد از تزریق بی حسی با کمک لیزر برش های نازکی انجام می گیرد و اصلاح طرح لبخند صورت می گیرد. به دلیل مهر و موم شدن رگ های خونی توسط لیزر خونریزی بسیار جزئی است و حتی ممکن است خونریزی وجود نداشته باشد. به دلیل سریع بودن و مدت زمان کمی که صرف می شود بیشتر از این روش برای کانتورینگ لثه استفاده می گردد. همچنین خطر ابتلا به عفونت نیز در این روش کمتر خواهد بود‌.

بافت لثه رشد مجدد ندارد و نگران رشد آن نباید بود و می توان گفت لیفت لثه ماندگاری دائمی دارد و نیازی به مراجعه های متعدد به دندانپزشک ندارد.

هزینه عمل لثه

برای اصلاح خط لثه هر هزینه ای پرداخت شود به صرفه است و این به صرفه بودن به دلیل ماندگاری دائمی آن است. عواملی که در هزینه لیفت لثه نقس دارند شامل مقدار بافت برداشته شده یا ترمیم شده و تجربه و تخصص دندانپزشک می باشد. به طور کلی زیبایی صورت سرمایه بهتری است که همیشه شما را شاداب نگه می دارد و در غیر اینصورت از اعتماد به نفس شما چیزی باقی نمی ماند.

جمع بندی نهایی

لثه بافت صورتی رنگ و نرمی است که بر روی ریشه دندان قرار گرفته است و ممکن است ارتفاع لثه ها کوچک یا بزرگ باشد و یا حتی هموار نباشد که با انجام لیفت لثه می توان این مشکل را برطرف کرد. لیفت لثه به اصلاح خط لثه کمک خواهد کرد و برای افرادی که دچار بیماری پریودنتال هستند، لبخند لثه ای دارند، لثه آنها به سمت عقب رفته باشد یا بافت لثه زیادی داشته باشند  مناسب است.

کانتورینگ لثه به دو صورت انجام می شود که شامل جراحی لثه و افزایش طول تاج دندان می باشد که برای انجام آن ابتدا بی حسی تزریق می شود و سپس بافت لثه با کمک ابزارهای  مخصوص دندانپزشکی تغییر داده خواهد شد. لیفت با لیزر نیز امکان پذیر می باشد و یک عمل سرپایی و بدون درد و خونریزی می باشد که بیشتر بیماران از آن استفاده می کنند. هزینه انجام این عمل به مقدار بافت برداشته شده یا ترمیم شده بستگی دارد و طرح لبخندی زیبا به چهره شما می بخشد.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس