چگونه پروتزهای زیبایی می توانند سلامت دهان و دندان را بهبود بخشند؟

چگونه پروتزهای زیبایی می توانند سلامت دهان و دندان را بهبود بخشند؟

پروتزهای زیبایی می توانند سلامت دندان ها را تضمین نمایند؟ کدام نوع از پروتزهای زیبایی برای من مناسب است؟ ما در اینجا شما را با علت اینکه چرا باید از پروتز زیبایی استفاده نمود آشنا خواهیم کرد و همچنین انواع پروتز زیبایی را به شما معرفی می نماییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

وقتی صحبت از سلامت بدن می شود، دندان ها نقش اساسی را می توانند ایفا کنند. دندان های عاری از بیماری مانند مروارید های سفید و درخشان انکار ناپذیر هستند. هدف اصلی از داشتن دندان ها، خورد و ریز نمودن انواع خوراکی ها و بلع غذا است و در مجموع دندان ها در حفظ سلامت گوارش نقش بسزا و مهمی دارند. البته این را هم اضافه کنیم که دندان ها به طرز صحبت کردن صحیح هم کمک شایانی می توانند نمایند. بعلاوه، دندان های تمیز جذاب به نظر خواهند رسید و اعتماد به نفس فرد را افزایش می دهند. پس اگر می خواهید جذابیت ظاهری خود را افزایش دهید، اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و همچنین سلامت کلی بدن خود را حفظ نمایید داشتن دندان های سالم، یکدست و مرواریدی مهم می باشند.

پروتز های مصنوعی

برخی افراد به دلایل مختلف ممکن است دندان های طبیعی خود را از دست داده باشند. این افراد خورد و خوراک نامناسب داشته، طرز صحبت آنها تغییر کرده و حتی ممکن است افرادی از آنها،  از اعتماد به نفس کمی برخوردار باشند. در این مواقع انتخاب شایسته این است که از پروتزهای مصنوعی برای جایگزین نمودن دندان از دست رفته استفاده نمود.

اکثر مردم بهداشت دهان و دندان را در اولویت برنامه روزانه خود قرار نمی دهند. فقط تعدادی اندک هستند که برای معاینه منظم به دندانپزشک مراجعه می کنند. بر اساس نظرسنجی ها، اکثر مردم زمانی به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنند که در دندان های خود دردی داشته باشند و دیگر توانایی تحمل درد را نداشته باشند. وضعیت ها و بیماری ها روی دندان ها و لثه ها تاثیر می گذارد و منجر به افتادن دندان می شوند. اگر کسی دندانی را از دست بدهد، دیگر نمی تواند برای بازیابی آن کاری انجام دهد. اما راه حلی به نام دندان مصنوعی برای آنها وجود خواهد داشت.

آیا می توان از پروتزهای زیبایی استفاده نمود؟

در صورتی که کسی دندان خود را از دست داده باشد، مشکلات زیادی ممکن است برای او رخ دهد. چرا که در خوردن غذا دچار مشکل خواهد شد و سلامت دندان ضعیف می شود. اگر فردی بیش از یک دندان خود را از دست داده باشد، ممکن است برای غذا خوردن دچار مشکل شود و نتواند غذای مورد علاقه خود را میل نموده و از خوردن آن لذت ببرد.

به منظور رفع این مشکل، استفاده از دندان مصنوعی زیبایی توصیه می شود. با افزایش جویدن غذا بطور طبیعی فرد هر غذایی را می تواند به راحتی مصرف کند. هنگام استفاده از دندان مصنوعی برای اولین بار مراقب باشید تا با عجله غذا نخورید. عادت به  دندان مصنوعی برای غذا خوردن به زمان و تمرین نیاز دارد.

ممکن است هنگام استفاده از دندان ها، برخی کلمات را  به راحتی بیان نکنید و دچار مشکل شوید. مجموع یک دندان‌ مصنوعی به شما کمک می‌ کند تا به وضوح صحبت کنید و تکلم شما دچار مشکل نگردد.

با بدست آوردن اعتماد به نفس و پر شدن جای دندان ها در دهان، عزت نفس  فرد هم بسیار بالا خواهد رفت. با اعتماد به نفس بیشتر، لبخند درخشان فرد باز خواهد گشت.

چگونه پروتزهای زیبایی می توانند سلامت دهان و دندان را بهبود بخشند؟

انواع پروتزهای زیبایی

پروتزهای زیبایی همانطور که گفتیم هم به طرز صحبت کردن کمک کرده و هم می توانند اعتماد به نفس فرد را افزایش دهند. به طور کلی دو نوع اصلی پروتزهای زیبایی وجود داشته که شامل: دندان مصنوعی جزئی و دندان مصنوعی کامل می باشد. در ادامه شما را با این دو نوع دندان مصنوعی زیبایی آشنا می سازیم. همچنان با ما در کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی همراه باشید.

دندان مصنوعی جزئی

پروتز پارسیل یا متحرک روشی مناسب برای کسانی می باشد که تعدادی از دندان های خود را از دست داده اند. پروتزهای جزئی از مواد پلاستیکی یا فلزی ساخته شده اند.

پروتزهایی که دارای فلز هستند به طور معمول یک نوع سنتی از دندان مصنوعی هستند. از پروتزهای پلاستیکی زیبایی می توان به عنوان جایگزین موقت دندان ها نام برد.

پروتزهای کامل زیبایی

کسانی که تمام دندان هاي خود را در يك قوس از دست داده اند، پروتز كامل به آنها پيشنهاد می شود. این نوع دندان ها از یک پایه پلاستیکی به شکل بافت یک فرد قالب گیری و رنگ آمیزی می شود.

چگونه پروتزهای زیبایی خود را از آسیب دور نگه دارید؟

هر چقدر هم وضعیت پروتزهای زیبایی خود را تنظیم کنید، دندانپزشک توصیه می کند که قبل از خواب آن را بردارید. اما هنگام برداشتن یا تمیز کردن پروتزهای مصنوعی نیاز به کمک خواهید داشت.

توصیه می شود از مسواک صاف و یک پاک کننده دندان مصنوعی غیر ساینده استفاده کنید تا دندان های مصنوعی را از لک پاک گردد. علاوه بر این، دندانپزشکان توصیه می کنند که هنگام خواب از پروتزهای زیبایی در یک ظرف آب همراه یک پاک کننده دندانپزشکی نگهداری کنید. اما نباید دندان مصنوعی را در آب داغ قرار دهید زیرا تغییر شکل می دهد.

هنگام داشتن پروتزهای زیبایی باید این انتظارها را داشته باشید.

نگران نباشید شما به دندان جدید عادت می کنید. ممکن است چند روز یا یک هفته پس از گرفتن دندان مصنوعی برخی از مشکلات زیر را تجربه کنید.

  • بیرون آوردن دندان مصنوعی
  • لثه های ناراحت کننده یا دردناک در بعضی از مواقع به خصوص در اوایل استفاده
  • ترک در دندان مصنوعی
  • بوی نامطبوع ناشی از دندان مصنوعی
  • تولید بیش از حد بزاق

در ماه اول استفاده از پروتزهای زیبایی باید مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید چرا که اگر احساس ناراحتی بیش از حد داشتید، مشکل را زودتر حل کند.

قبل از گذاشتن پروتزهای مصنوعی و پس از بیرون آوردن آن از دهان، بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند. توصیه می شود دندان ها را بطور کامل مسواک بزنید و غرغره کنید تا از شر پلاک و باکتری ها خلاص شوید.

در آخر

دندان های طبیعی ممکن است به دلایل مختلف: تصادف، ضربه، پوسیدگی و … از دست بروند و تنها راه خارج نمودن دندان از دهان باشد. در این مواقع پروتزهای مصنوعی برای حفظ لثه، استخوان فک و البته سلامت کلی بدن مهم و ضروری خواهند بود. برای آنکه بتوانید یک انتخاب درست برای خود داشته باشید بهتر است با دندانپزشک خود ابتدا در این باره صحبت و مشاوره بگیرید‌.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس