خواب بعد از کشیدن دندان عقل

چگونه خواب بعد از کشیدن دندان عقل خوبی داشته باشیم؟

آیا خواب بعد از کشیدن دندان عقل می تواند به کاهش درد کمک کند؟ نحوه درست خوابیدن پس از کشیدن دندان عقل چگونه است؟ بزرگسالان و نوجوانان غالباً برای کشیدن دندان عقل خود از دندانپزشک کمک می گیرند. به طور معمول باید بگوییم که دندان عقل به هیچ عنوان مشکلی را ایجاد نخواهد کرد، اما خوب بعضی از مواقع دندان عقل باعث اشغال فضای بسیاری شده و منجر به جابجایی دندان های دیگر می شود و می تواند باعث ایجاد درد هم می گردد. کشیدن دندان عقل درست است که به سلامت سایر دندان ها کمک می نماید اما تا زمان بهبودی دارای درد است و یکی از عوارض کوتاهی که به همراه دارد نا آرامی بیمار پس از کشیدن دندان در زمان خواب است.

آرامش بعد از کشیدن دندان عقل

آرامش بعد از کشیدن دندان عقل

سوالی که وجود دارد این است که چگونه خوابی آرام پس از کشیدن دندان داشته باشیم؟ آیا راهی برای تسکین درد دندان وجود دارد؟ ما در این مقاله شما را با چند نکته مفید و کاربردی در این رابطه آشنا خواهیم نمود و شما می توانید به این صورت پس از کشیدن دندان عقل یک خواب آرام را برای خود رقم بزنید.

خواب بعد از کشیدن دندان عقل را جدی بگیرید و خوب بخوابید.

یکی از عوارضی که پس از کشیدن دندان ممکن است فرد با آن روبه رو شود درد در زمان خواب است و می تواند باعث ناراحتی و بی خوابی فرد شود. دندانپزشک یا جراح دهان می تواند به شما در کاهش درد محل آسیب دیده کمک کرده و با نکاتی که ارائه می کند می تواند درد را در شما کاهش دهد. ما در ادامه شما را با نکات مفید در رابطه با کاهش درد و داشتن خوابی آرام آشنا می سازیم. پس همچنان با ما همراه باشید.

برداشتن گاز

پس از اینکه کشیدن دندان عقل توسط دندانپزشک انجام گرفت، دندانپزشک پدهای گازی را بر روی محل برش خورده قرار خواهد داد تا با کمک پد خونریزی متوقف گردد. دندانپزشکان به طور معمول به بیماران خود سفارش می کنند تا نیم ساعت پس از جراحی آن را در دهان خود قرار دهند و پس از نیم ساعت می توانند آن را بردارند.

توجه داشته باشید، به هیچ وجه با پدی که روی زخم قرار دارد نخوابید و حتماً آن را از دهان خود خارج سازید، چرا که ممکن است در زمان خواب باعث خفگی شما شود.

از داروهایی که دندانپزشک تجویز نموده استفاده نمایید.

از آنجا که پس از جراحی درد بین 6 تا 10 ساعت بعد از جراحی کردن هم باقی بماند و حتی به اوج خود برسد، مصرف درست و به موقع داروهای تجویزی دندانپزشک ضروری خواهد بود. به هیچ عنوان برنامه دارویی خود را به تاخیر نیاندازید و با مصرف داروهای مسکن به راحتی استراحت کرده و بخوابید.

از کمپرس یخ استفاده کنید.

در صورتی که دچار تورم و درد شده اید، می‌ توانید از کمپرس یخ بر روی ناحیه متورم خود استفاده نمایید. کمپرس یخ می تواند هر دو هم تورم و هم درد را تا حد ممکن کاهش دهد. می‌ توانید در زمان استراحت کوتاه مدت هم از کمپرس یخ استفاده کنید. اما برای مدت زمان طولانی توصیه نمی گردد.

در یک موقعیت مناسب دراز بکشید.

خواب بعد از کشیدن دندان عقل

برای شما مهم می باشد که در یک وضعیت مناسب دراز بکشید تا درد را از خود دور کرده و باعث تسکین درد خود شوید. در صورتی که بالا ماندن سر برای شما حس آرامش دارد و شما را آرام می سازد، می توانید با کمک یک بالش بلند و قرار دادن آن در زیر سر خود به کاهش درد خود کمک کرده و خواب آرامی را داشته باشید. همچنین این را هم اضافه کنیم شما می توانید برای تسکین درد و داشتن خواب آرام پس از کسی ن دندان عقل به موسیقی که دوست دارید گوش داده تا احساس آرامش داشته باشید.

خواب بعد از کشیدن دندان عقل

نکاتی که ما در بالا برای شما عزیزان ذکر نمودیم به شما اطمینان خواهد داد تا شما بتوانید یک خواب شبانه خوبی داشته باشید و همچنین به شما کمک خواهد کرد تا از درد پس از انجام جراحی بهبود پیدا نمایید، احساس بسیار بهتری هم داشته باشید.

آیا بعد از کشیدن دندان عقل می توان به پهلو خوابید؟

شاید برای شمایی که عادت دارید همیشه به پهلو بخوابید سوال باشد که آیا پس از کشیدن دندان عقل می توانم به پهلو بخوابم؟ باید بگوییم که تا چند روز پس از کشیدن دندان عقل بهتر است از خوابیدن به پهلو خودداری نمایید.

به منظور کنترل خونریزی، خوابیدن در وضعیت عمودی توسط دندانپزشکان توصیه می گردد. همچنین بهتر است سر خود را بالا نگاه داشته تا تورم و خونریزی کاهش پیدا کند.

پس از کشیدن دندان عقل تا چه مدت باید سر خود را روی بالشت بلند قرار داده و بخوابم؟

خواب به این صورت برای روز اول و دوم جراحی سفارش می گردد. حداقل 72 ساعت یا تا هنگامی که خونریزی متوقف گردد، بهتر است سر بالا بخوابید.

خواب بعد از کشیدن دندان عقل چرا مهم است؟

خواب بعد از کشیدن دندان عقل چرا مهم است؟

خواب برای حفظ سلامت بدن و کارکرد بهتر مغز بسیار مهم و حیاتی می باشد. یکی از روش های که دندانپزشکان و متخصصان حاذق به آن اشاره دارند این است که خواب آرام و فراوان داشته باشید.

خواب را می توان جزو یکی از نکات مهم در روند بهبودی بیمار دانست.

چه برای بهبود زخم، بلکه برای بهبود حال روحی و تقویت سیستم ایمنی بدن خواب به اندازه و کافی سفارش می گردد و به همین جهت توصیه می گردد حداقل ۷ ساعت خواب مفید داشته باشید.

بگذارید اینگونه بیان کنیم که داشتن مقدار مناسب خواب می تواند به به بدن شما کمک شایانی نماید. از جمله مزایای خواب کافی عبارتند از:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بازگشت انرژی از دست رفته خود
  • بهبود رشد و بازسازی بافت

جمع بندی خواب بعد از کشیدن دندان عقل

داشتن خواب مناسب پس از کشیدن دندان عقل بسیار مهم و حیاتی است و در صورتی که مایل هستید به بهبودی کامل دست پیدا کنید، پس به اندازه کافی بخوابید. حداقل بهتر است ۷ ساعت را برای خواب در نظر بگیرید. در صورتی که اقدام به جراحی نموده و یا مریض هستید، هر چه بیشتر بخوابید به بهبود حال خود کمک بسیاری خواهید کرد.

پس از آنکه دندان عقل خود را کشیدید بهتر است در زمان خواب و برای کاهش درد کشیدن دندان عقل یا جراحی که انجام داده اید، به صورت سر بالا بخوابید و از یک یا دو بالشت برای زیر سر خود استفاده نمایید و به این صورت باعث کاهش درد خود شوید.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان، جراحی دندان عقل نهفته و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.

نظر در"چگونه خواب بعد از کشیدن دندان عقل خوبی داشته باشیم؟"

  1. علیرضا صفدری

    خوردن بستنی بعد از جراحی دندان عقل توصیه می شود؟

  2. سمیه

    علائم عفونت بعد از کشیدن دندان عقل چیا هستن؟

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره وتعیین وقت:44284234-021