پل دندانی کنسولی

پل دندان کنسولی چیست؟ آیا بریج است؟

آیا بخاطر تهاجمی بودن ایمپلنت دندان، از کاشت آن خودداری کرده اید؟ جای هیچ نگرانی نیست. شما به جای کاشت ایمپلنت، می توانید از پل دندانی کنسولی استفاده کنید. پل دندانی کنسولی با دیگر بریج ها متفاوت است؟ ما در این مقاله می خواهیم درباره تفاوت پل دندانی کنسولی با دیگر بریج ها صحبت کنیم و ببینیم پل دندان کنسولی یک انتخاب مناسب در دندانپزشکی می باشد یا خیر؟ پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به جواب این سوال برسیم.

پل دندان کنسولی

برای بهره بردن از بریج دندان کافی است فقط یک دندان مجاور در کنار دندان کشیده شده یا از دست رفته داشته باشیم. بریج روی دندان مجاور چسبیده و با کمک دندان مجاور ثابت می ماند.

پل دندانی کنسولی کاملاً طبیعی به نظر می رسد. بنابراین، دندانپزشکان آن را به بیمارانی که دندان جلویی خود را از دست داده اند توصیه می کنند.

این دستگاه از جنس سرامیک، زیرکونیا، تمام چینی یا چینی ترکیب شده با فلز بوده و ساخته شده است. در صورتی که بهداشت دهان و دندان رعایت گردد، می توان حداقل تا هفت سال از آن نگهداری نمود.

نصب بریج دندان

پل کنسولی از نظر زیبایی بسیار جذاب است. چرا که دارای نوارهای فلزی نمی باشد. دستگاه دندانپزشکی با پوشاندن ناهنجاری ها زیباشناسی بیمار، آن را بهبود می بخشد و این را هم اضافه نماییم عملکرد دندان طبیعی را دارا است.

ابتدا جراح قالب های دیجیتال دندان را به منظور تهیه بریج می گیرد. پس از آن، مینای دندان پایه یا عاج را سوهان می کشند تا فضا برای تاج در بالای آن ایجاد شود. سپس دندانپزشک با پر کردن مینای دندان، قالب های دندانی را برای تاج دائمی آماده می‌ سازد. در آخر یک تاج موقت روی دندان گذاشته می شود تا روکش دائمی از آزمایشگاه برسد.

در مرحله دوم تاج موقت به جای تاج دائمی جایگزین می شود و پل کنسولی را دندانپزشک روی آن قرار می دهد. دستگاه دندانی تنظیم شده پس از کامل شدن روی دندان چسبانده می شود.

این درمان نسبتاً با موفقیت انجام می شود و روشی برگشت پذیر می باشد. پس، در صورتی که قصد دارید در مرحله بعد آن را انتخاب کنید، همیشه می توانید پل دندانی را در نظر داشته باشید.

پل دندانی کنسولی

مزایای پل دندانی کنسولی

 زیبایی

از مزایای استفاده از پل دندانی کنسولی می توان به زیبا بودن آن اشاره داشت. پل کنسولی از نظر زیبایی شناسی یک انتخاب ایده آل است چرا که دارای نوارهای فلزی نمی باشد.

احتمال کمتر خرابی دندان اصلی

برای قرار دادن پل کنسولی، دندانپزشک باید دندان را سوهان بکشد تا قسمت هایی از مینای دندان برداشته شود. در این صورت ساختار طبیعی آن دست نخورده باقی نمی ماند و درمانی محافظه کارانه خواهد بود. تنها باید توجه داشته باشید که برای این عملکرد، دندان قدامی پایین یا بالا آن را تحمل نمی کند.

بریج های دندانی کنسولی مانع از جابجایی دندان های مجاور می شوند.

از دست دادن دندان، باعث ایجاد شکاف بین دندان های مجاور و فضای خالی می شود. بریج های کنسولی از قرار گرفتن نامناسب این دندان ها جلوگیری نموده و آنها را در وضعیت طبیعی خود نگهداری می کند. این کار احتمال پوسیدگی، بیماری لثه و شلوغی دندان ها را کاهش می دهد.

احتمال بروز مشکلات گفتاری را کاهش می دهد.

پس از کشیدن دندان، فاصله بین دندان ها باعث ایجاد مشکلات می شود. یکی از این مشکلات، نحوه گفتار است. در حین صحبت کردن ممکن است کمی آب دهان خارج گردد و مشکلات اینگونه ایجاد شود. اما با کمک پل دندان کنسولی این فاصله بین دندانی ازبین رفته و این مشکل برطرف می گردد.

بازیابی جویدن

با ایجاد شکاف دندان در اثر کشیدن تا حدی جویدن فرد تحت تاثیر قرار می گیرد. به علاوه، وقتی غذا می خورید، غذاها در فضای خالی جمع می شوند. اما نگرانی نباشید، بریج دندان نحوه جویدن شما را بازیابی می کند تا یک دندان معمولی داشته باشید.

بازیابی لبخند شما از مزایای انجام پل دندان کنسولی

تحقیقات نشان می دهد از دست رفتن یک دندان طبیعی می تواند بر روی لبخند فرد تأثیر منفی بگذارد. علاوه بر این، به دلیل از دست دادن دندان، فرد احساس خجالت می کند و سعی می کند بدون باز کردن دهان، لبخند بزند.

پل کنسولی با دندان های طبیعی شما مطابقت دارد. نه تنها فضا را می پوشاند بلکه دیگر می توانید با دهان باز لبخند بزنید.

عوامل خطر

همیشه احتمال خرابی پل دندانی وجود دارد. اگر از دندان غیر حیاتی به عنوان آباتمنت استفاده شود، خطر افزایش پیدا می کند. مهمتر از همه، پل فقط از یک سمت دندان پشتیبانی خواهد کرد. احتمال جدا شدن و ترک خوردن دندان بسیار بوده و این دستگاه دندانی فشار زیادی را تحمل نمی تواند کند.

چرا پل کنسولی برای دندان های عقب گزینه ایده آلی نخواهد بود؟

از آنجا که دندان های عقب بزرگتر هستند، بیشترین فشار هنگام جویدن بر آنها وارد می شود.

پل دندانی کنسول تنها از یک دندان پشتیبانی می نماید. بنابراین، در صورتی که در پشت قرار بگیرد، ممکن است فرو بریزد و یا آسیب ببیند. در بهترین حالت می تواند جایگزین دندان ثنایای جانبی یا پرمولر (وسط) شود.

آیا افرادی که از بیماری لثه رنج می برند می توانند بریج دندان را انتخاب کنند؟

دندانپزشکان قبل از قرار دادن بریج اولیه آن را بررسی می کنند. بیمارانی که لثه های سالم و بافت مناسب دارند می توانند بریج را انتخاب و داشته باشند.

بریج دندانپزشکی آیا جایگزین بهتر و ارزان تری برای ایمپلنت است؟

هر دو گزینه جایگزینی مناسبی برای دندان های از دست رفته هستند. اما هزینه ایمپلنت بیشتر است. افرادی که دارای مشکلات استخوانی لثه هستند، نمی توانند ایمپلنت را انتخاب کنند.

بهداشت دهان حیاتی است.

با رعایت بهداشت دهان و دندان، ذرات غذا را باید از روی پل و اطراف آن جمع آوری نمود. با قرار دادن ترمیم دندانی نباید دیگر بهداشت دهان و دندان را نادیده گرفت. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن امری حیاتی است.

دندانپزشکان برای تمیز نگه داشتن پل، دهانشویه، خمیر دندان و همچنین سایر روش های تمیز کردن را توصیه می کنند.

مطمئناً اینها نمی تواند دندان های طبیعی شما را دچار پوسیدگی و بیماری لثه کنند؟ بنابراین، از ابزارهای اضافی توصیه شده توسط دندانپزشک برای تمیز کردن منظم فیکسچر دندان استفاده کنید.

در آخر

برای اینکه بدانید پل دندان کنسولی انتخاب مناسبی برای شما است یا خیر. اجازه دهید دندان پزشک معاینات لازم را انجام دهد و پس از آن تعیین کند که شما کاندید مناسبی برای این روش دندانپزسکی می باشید یا خیر.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس