علت انتخاب پر کننده های کامپوزیت

علت انتخاب پر کننده های کامپوزیت

دسته بندی: کامپوزیت دندان

کامپوزیت چیست؟ چرا کامپوزیت مناسب است و بسیار چراهای دیگر که گنجاندن همه آنها در این مقاله امکان پذیر نبوده و دندانپزشکی نعمت الهی بر این آماده تا شما را با این موضوع که علت انتخاب پر کننده های کامپوزیت چیست آشنا نماید؟ اگر دندانپزشک شما هم کامپوزیت را برای شما انتخاب نموده و شما نمی دانید که چرا این روش مناسب است، پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید، چرا که ما در اینجا به شما ۴ دلیلی که می تواند روی این انتخاب تاثیر داشته باشد را بیان خواهیم نمود.

کامپوزیت دندان چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ علت انتخاب پر کننده های کامپوزیت برویم و ببینیم چرا این در کننده ها مناسب هستند ابتدا بهتر است با خود کامپوزیت کمی آشنا گردیم.

کامپوزیت مخلوطی از جنس پلاستیک و مواد پودری ساخته شده ای می باشد که می تواند یک جایگزین ایده آل برای دندان های طبیعی به حساب بی آید. کامپوزیت شباهت بسیاری به دندان داشته و به همین دلیل توانسته طرفداران بی شماری را سمت خود بکشاند.

افرادی که دارای دندان های زرد و نامتقارن می باشند، می توانند از این روش برای زیبایی چهره، ظاهر دندان ها و طرح لبخند خود کمک بگیرند.

کامپوزیت هم همچون روش های دیگر مزایایی به همراه دارد و بسیار می تواند برای داشتن ظاهری زیبا و … برای افراد کاربردی باشد.

پر کننده های کامپوزیتی

پرکننده های کامپوزیتی پرکننده ای می باشند که از رزین کامپوزیت تهیه شده اند. این ماده به طور معمول به منظور پر نمودن حفره‌های دهان استفاده می گردد و می‌توان از آن به منظور جایگزینی آلیاژهای طلا و یا آمالگام استفاده نمود. از مزایای استفاده از این پرکننده ها همین که همیشه بهتر از سایر مواد پرکننده می باشند، چرا که به راحتی ازبین نمی روند و باعث تخریب بافت لثه نمی گردند. همچنین آنها از نظر ماندگاری نسبت به سایر مواد پرکننده دندان ماندگاری بالاتری داشته و برای افرادی که می خواهند طبیعی تر به نظر برسند مطابقت دارند.

علت انتخاب پر کننده های کامپوزیت

دانستیم که پرکننده های کامپوزیتی چه هستند، حال بیایید در مورد ۴ دلیل که چرا باید پرکننده های کامپوزیت را نسبت به انواع دیگر انتخاب کنید بحث کنیم.

علت انتخاب پر کننده های کامپوزیتعلت انتخاب پر کننده های کامپوزیت

بهبود سلامت

بهبود سلامت ازعلت انتخاب پر کننده های کامپوزیت دندان می تواند باشد. بدون شک پرکننده های کامپوزیت می توانند لبخند ما را از نظر زیبایی شناختی بهبود بخشند. دندانپزشکان بر این عقیده هستند که پر کننده های کامپوزیت برای دندان ها و لثه های بیماران بسیار مناسب می باشند و نسبت به آمالگام یا آلیاژهای طلا ایمن تر می باشند. علت هم این است که کامپوزیت همچون برخی از مواد دیگر یعنی طلا، آمالگام دچار خوردگی نمی گردد و منجر به ایجاد مشکل در بافت لثه نمی شود!

پرکننده های کامپوزیت ها بیشتر از مواد پرکننده که بسیار دوام بالایی دارند تهیه می گردد، به این معنی که شما احتیاجی به تعویض آنها نداشته و در هزینه های شما تا حد ممکن صرفه جویی می گردد، چرا که دیگر لازم نیست آن را تعویض و یا ترمیم نمود. در آخر هم، کامپوزیت را می توان با رنگ های مختلف تهیه نمود. پس هنگامی که با کمک دندانپزشک مجرب مورد استفاده و بر روی دندان ها قرار می گیرد، سطح دندان بیمار را طبیعی تر به نظر می رساند.

ظاهر بهتری دارند.

به عنوان بهترین گزینه برای کامپوزیت بهتر از آمالگام یا آلیاژهای طلا این می باشد که کامپوزیت در برابر لکه مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد و همچنین پرکننده کامپوزیت طبیعی تر نسبت طلا و آمالگام به نظر می‌رسد و باعث شده آنها به یک انتخابی عالی تبدیل گردند. پرکننده های کامپوزیت را دندانپزشکان می توانند به نحوی بسازند که با سایه های دندان های بیمار مطابقت داشته باشند و هر گونه علائم قابل مشاهده از پرکردگی در دندان های بیمار را ازبین ببرند.

عملکرد بهتر، علت انتخاب پر کننده های کامپوزیت

از دیگر علت های انتخاب پر کننده های کامپوزیت عملکرد بهتر آنها است. کامپوزیت می تواند یک انتخاب عالی برای ترمیم نمودن دندان ها باشد، چرا که عملکرد دندان را بهبود بخشیده و نسبت به آمالگام یا آلیاژهای طلا کمتر باعث ایجاد مشکل در جویدن در طول زمان می گردد. به غیر از این، نشان می دهد که کامپوزیت به خوبی با مینای دندان مرتبط می باشد. پس نگرانی های کمتری در مورد بریدگی یا شکستگی هنگامی که به عنوان بخشی از روش های ترمیمی همچون روکش استفاده می گردد، وجود دارد. در آخر هم، کامپوزیت در صورت قرار گیری تصادفی در هنگام مسواک زدن، خوردن و نخ دندان کشیدن واکنش منفی نشان نخواهد داد و همین موضوع کامپوزیت را به یک انتخاب عالی برای افراد تبدیل می نماید.

بادوام و ماندگار

از دیگر علت انتخاب پر کننده های کامپوزیت بادوام و ماندگاری بالای آن می باشد.

کامپوزیت نسبت به آمالگام و آلیاژهای طلا بسیار دوام بالاتری دارد. چرا که به خوبی به مینای دندان چسبیده و به آنها اجازه می دهد تا مدت ها بدون هیچ مشکلی بر جای خود استوار باقی بمانند. حتی اگر زمان خوردن، چیز سختی به دندان برخورد کرد هیچ اتفاقی برای پر کننده ها نخواهد افتاد. در آخر هم، کامپوزیت در اثر جویدن غذا از بین نمی‌رود و در مواقعی که نیاز باشد همچون روکش ها عمل کرده و آنها را به گزینه بهتری تبدیل می نماید.

زمان فکر نمودن به کامپوزیت، گزینه های خود را هم در نظر داشته باشید و با در مورد آنها با دندانپزشک خود مشورت نمایید.

پرکننده های کامپوزیت‌ به رنگ دندان بوده و باعث می شود تا ظاهری طبیعی به دندان ها  داده شود. نسبت به سایر پر کننده ها مقاومت بالا و بهتری دارد و برای ترمیم نمودن دندان ها و کامل نمودن لبخند بیمار می توان از آن استفاده نمود.

در آخر

داندانپزشکی نعمت الهی تمام خدمات خود را همچون: درمان ریشه دندان، کشیدن دندان عقل، عصب کشی و … را نسبت به سایر دندانپزشکی ها با قیمت منصفانه ایی عرضه می نماید. شما همچنین می تواند در رابطه با روش های انتخابی خود همچون انجام کامپوزیت دندان و هر روش دیگر با متخصص دندانپزشکی مشورت نموده و پس از رسیدن به جواب سوال های خود انتخاب مناسبی را با کمک دندانپزشکی نعمت الهی داشته باشید.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس