هزینه کامپوزیت دندان

هزینه کامپوزیت دندان

آیا کامپوزیت برای دندان ما مناسب است؟ دندان های ما پس از کامپوزیت به چه شکل است؟ هزینه کامپوزیت دندان چه مقدار می باشد؟ و بسیار سوال دیگر که ممکن است در ذهن شما جای گرفته باشد و به دنبال یک جواب قانع کننده برای استفاده از کامپوزیت باشید. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

کاربرد کامپوزیت دندان

وینرهای کامپوزیت از رزین تهیه و تولید شده و در باندینگ به منظور بستن فاصله بین دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

رزین کامپوزیت بسته به درجات متفاوت همچون: ضریب شکست نور، جلا پذیری و استحکام ساخته شده که به شکل یک لایه خمیری بر روی مینای دندان آسیب دیده با کمک متخصص کامپوزیت ثابت می گردد.

از کاربردهای کامپوزیت دندان می توان به این موارد اشاره نمود:

  • ترمیم دندان های شکسته و پرشده
  • اصلاح دندان های زرد
  • اصلاح دندان های تغییر شکل یافته
  • پر نمودن فضای خالی بین دندان ها

کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

کامپوزیت دندان در کنار اینکه یک روش درمانی است، امروزه به عنوان یک روش زیبایی هم شناخته می گردد و توانسته طرفداران بسیاری هم دور خود جمع نماید.

این روش می تواند عیوب ظاهری دندان از جمله: شکستگی، لکه های دائمی، فضاهای خالی دندان و … را برطرف و پنهان سازد و طرح لبخند زیبایی را به دندان های شما هدیه دهد.

این را هم اضافه کنیم، افرادی که دارای دندان های نامنظم دارند، ابتدا در صورتی که پوسیدگی جزئی در دندان ها وجود دارد بایستی اول آن ها درمان شوند و سپس اگر دیگر هیچ پوسیدگی و پرکردگی قبلی وجود نداشت و بهداشت دهان و دندان آنها مناسب بود، می توانند از این روش استفاده نمایند.

البته دندانپزشکان کامپوزیت توصیه دارند در صورتی که دندان های شما نامرتب است می توانید از روش های ارتودنسی به جای کامپوزیت بهره ببرید. این روش نسبت به کامپوزیت کم هزینه تر می باشد.

یا آنهایی که قبلاً دندان خود را پر نموده و یا اینکه پوسیده هستند روکش دندان انتخاب معقولانه تری می باشد.

چه سنی برای کامپوزیت دندان مناسب است؟

همانطور که می دانید ظاهر دندان زیبا روی زیبایی چهره و الخصوص روی اعتماد به نفس اشخاص تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

در رابطه با سن و اینکه آیا درست است در سنین کم  هزینه کامپوزیت دندان را داشته باشیم باید بگوییم که در سنین پایین انجام کامپوزیت به ندرت امکان پذیر بوده و معمولا از سن ۱۷ سال به بالا بهترین موقعیت برای انجام کامپوزیت می باشد.

 

هزینه کامپوزیت دندان

از مهمترین دلایل که افراد در انتخاب کامپوزیت به شک و تردید می افتند این است که فکر می کنند کامپوزیت دندان بسیار گران است و نمی توانند هزینه آن را متقبل گردند.

اما باید بگوییم هزینه کامپوزیت دندان شاید تنها روش کم هزینه و بادوام نسبت به سایر روش های دیگر برای درمان دندان های نامنظم و بد رنگ می باشد.

به اعتقاد ما ابتدا هزینه ها انواع روش ها را بیرون آورده و سپس با هم مقایسه کنید، خواهید دید هزینه کامپوزیت دندان آنچنان که فکر می کنید بالا نخواهد بود.

اما خوب هزینه کامپوزیت دندان بستگی به چند مورد دارد که عبارتند از:

  • میزان تجربه و تخصص دندانپزشک
  • امکانات و تجهیزات مورد استفاده در دندانپزشکی
  • برند و کشور سازنده کامپوزیت
  • تعداد دندان های کامپوزیت
  • مکان و محیط انجام کار

هزینه کامپوزیت دندان

مراحل انجام کامپوزیت

حال که با نحوه برآورد هزینه کامپوزیت دندان تا حدودی اطلاعاتی کسب نمودید بد نیست با مراحل انجام کامپوزیت دندان هم آشنا گردید. پس با ما همچنان همراه باشید.

لیفت لثه و جرم گیری

قبل از اینکه کامپوزیت دندان توسط متخصص نصب گردد ابتدا اقدام به جرم گیری و لیفت لثه خواهد نمود. در این مرحله ابتدا متخصص سطح بیرونی هر پلاک را برای ایجاد پیوند سخت بین مینا و کامپوزیت تمیز می نماید و در صورتی که احتیاج به لیفت لثه وجود داشته باشد آن را برای بیمار خود انجام خواهد داد.

در صورتی که هدف از کامپوزیت دندان رفع فضای بین دندانی، ترمیم شکستگی یا اصلاح نمودن دندان کج می باشد، نیازی به آماده سازی اولیه قبل از نصب کامپوزیت نخواهد بود.

 

 انتخاب برند مورد نظر و طیف رنگی مناسب

حال نوبت آن است که رنگ مورد نظر و برند کامپوزیت مورد نظر خود را انتخاب نمایید. هر برند کامپوزیت دندان دارای طیف رنگی مختص به خود می باشد. هر چه رنگ دندان های شما طبیعی تر به نظر برسند مطمئناً لبخند شما هم زیباتر و طبیعی تر خواهد بود.

شما می توانید با کمک پزشک خود بهترین برند و رنگ را بسته به سلیقه، بودجه و … انتخاب و استفاده نمایید.

توجه داشته باشید همیشه از تجربیات دندانپزشک خود بهره ببرید آنها با تجربه ایی که در این زمینه دارند بهترین پیشنهادات را به شما توصیه خواهند کرد.

برداشتن پوسیدگی

قبل از اینکه کامپوزیت نصب گردد متخصص ابتدا دندان را معاینه و در صورت مشاهده پوسیدگی ابتدا آن را برداشته و ترمیم نموده و سپس عمل کامپوزیت دندان را انجام خواهد داد.

اتصال کامپوزیت به دندان

در این مرحله نوبت به اتصال کامپوزیت به دندان می رسد.

ابتدا سطح دندان توسط دندانپزشک تمیز شده و سپس با استفاده از چسب مخصوص، لایه های کامپوزیت را روی دندان ها قرار می دهند.

توجه داشته باشید کار در اینجا به اتمام نخواهد رسید. چرا که چسب به تنهایی نمی تواند باعث سفت شدن لایه های رزین به روی سطح دندان گردد. پس با تابش نور لیزر پیوند رزین کامپوزیت و مینای دندان قوی تر می گردد.

پس از آنکه لایه بندی به اتمام رسید، دندان کامپوزیت بایستی پولیش گردد. این کار باعث زیباسازی و ایجاد سطحی صاف و شفاف در دندان شده و همچنین ظاهری طبیعی تر به دندان های کامپوزیت شده می دهد.

بهترین کامپوزیت چه برندی می باشد؟

می توان گفت بهترین برند ساخت کامپوزیت دندان متعلق به: ژاپن، سوئیس و آمریکا می باشد. شما می توانید بسته به هزینه کامپوزیت دندان یکی از این بهترین برندهای کامپوزیت دندان را انتخاب نمایید.

مراقبت از کامپوزیت: هزینه کامپوزیت دندان

پس از گذاشتن کامپوزیت دندان برای آنکه بتوانیم تا چند سال از آن استفاده و طول عمر آن را افزایش دهیم توجه به چند نکته بهداشتی و مراقبتی دندان می تواند کارساز و مفید باشد. اگر به طور مناسب از کامپوزیت دندان خود مراقبت نمایید از ۷ تا ۱۰ سال می توان دوام و ماندگاری کامپوزیت را تخمین زد.

حداقل دوبار در روز با کمک خمیر دندان کامپوزیت را مسواک بزنید.

استفاده از دهان شویه هم در زمان های که امکان مسواک زدن وجود ندارد مناسب است.

دوبار در روز از نخ دندان استفاده شود.

از مصرف دخانیات خوداری شود.

از مصرف نوشیدنی های رنگ دار همچون قهوه، شکلات حاوی رنگ خوراکی و … تا حد ممکن خوداری گردد و یا پس از مصرف آنها آب میل شود.

در آخر

در صورتی که دندان های شما هیچ مشکلی ندارند لازم نیست اقدام به کامپوزیت دندان نمایید. کامپوزیت دندان برای افرادی که دندان های آن ها دچار لکه شده است، فاصله بین دندانی دارند، دندان آنها شکسته و … مناسب می باشد و باعث می شود تا ظاهری زیباتر و طبیعی داشته باشند و اعتماد به نفس آنها نیز بازگردانده و تقویت گردد‌. هزینه کامپوزیت دندان هم به چند عوامل بستگی دارد که می توان به نوع برند انتخابی کامپوزیت، تجربه و تخصص دندانپزشک و … اشاره کرد.

در کل کامپوزیت دندان به عنوان به صرفه ترین روش برای داشتن داندان های زیبا و یک دست در بین روش های دیگر دندانپزشکی می باشد و می توان طی ۱ تا ۲ جلسه با کمک کامپوزیت به دندان های ایده آل خود رسید. امیدواریم توانسته باشیم شما عزیزان را در این امر تا حد ممکن یاری نماییم.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس