معایب بریج دندان چیست؟

معایب بریج دندان چیست؟

هنگام تصمیم گیری برای انتخاب بهترین روش درمانی، بهتر است که ابتدا با مزایا و معایب آن روش آشنا شده و آن را بررسی کنیم. در رابطه با بریج دندان که یک روش دندانپزشکی است هم این نکته بسیار با اهمئیت می باشد. به همین جهت ما شما را با این روش دندانپزشکی آشنا کرده و می بینیم معایب بریج دندان چه می تواند باشد و است امکان دارد پس از استفاده مشکلی را برای ما ایجاد کند یا خیر. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

برای جایگزین کردن دندان از دست رفته، افراد می توانند از بین گزینه های اصلاحی که کاملا طبیعی به نظر می رسند، یک مورد را انتخاب کنند. یکی از بهترین گزینه ها برای جایگزینی دندان، گرفتن یک بریج دائمی یک انتخاب درمانی ساده و سریع می باشد. معمولاً فقط بریج یک روش دو مرحله ای است.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.

 انواع بریج دندان

به طور کلی 3 نوع بریج دندان وجود داشته که در ادامه شما را با آنها آشنا می سازیم.

بریج دندانی سنتی

رایج ترین پل مورد استفاده، پل سنتی از 2 تاج دندان و تا 3 پانتیک تشکیل شده است. روکش های دندانی به دو دندان سالم در دو طرف شکاف که در آن پانتیک ها آویزان هستند، متصل می شوند.

پل کنسولی

این گزینه فقط از یک دندان و سه تاج دندان ساخته شده است. از این بریج کنسول زمانی استفاده می شود که یک دندان کناری نباشد یا زمانی که تاج لازم داشته باشد. بیمار فقط به یک دندان در کنار دندان از دست رفته نیاز دارد و از نظر زیبایی هم بسیار‌ مفید می باشد.

بریج بر پایه ایمپلنت

به جای استفاده از دندان های سالم برای حمایت از بریج، ایمپلنت های دندانی جایگاه محکمتری دارند. این نوع بادوام ترین گزینه بریج دندانی است.

مزایای بریج دندان

در اینجا قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با معایب بریج دندان صحبت کنیم، انتخاب بریج دندان نسبت به پروتز یا ایمپلنت دندان ارائه شده است که برای شما بازگو می نماییم.

بریج دندان نیازی به جراحی ندارد.

تا زمانی که یک پل با ایمپلنت قرار داده نشود، برای دستیابی به لبخندی زیباتر نیازی به جراحی نیست. پل های سنتی و مریلند، روش های سرپایی سریع و ساده‌ای هستند که می توانند در یک بازدید کامل شوند ولی نیازی به دوره درمان دارند.

بریج ها مقرون به صرفه تر از ایمپلنت هستند.

اکثر مردم در مورد ترمیم دندان معمولاً به بودجه آن توجه می کنند. بریج های دندانی هزینه بسیار کمتری دارند و جراحی یا مراقبت های زیادی مانند ایمپلنت نیاز ندارند.

بریج ایمن تر از پروتز دندان ها است.

بیماران مبتلا به پروتز از حرکت یا افتادن دندان مصنوعی خود در حین غذا خوردن یا صحبت کردن شکایت دارند. بریج های دندانی روی دندان ها یا ایمپلنت های دیگر و نه لثه ها محکم می شوند.

وقتی که دندان مصنوعی یا پروتزها در دهان حرکت می کنند برای بیمار ناراحت کننده خواهند بود و برای اطرافیان قابل توجه است. بریج های دندانی بیشتر شبیه دندان های طبیعی به نظر می‌رسند، بنابراین هیچ کس نخواهد فهمید که دندان طبیعی است یا خیر.

معایب بریج دندان چیست؟

پل دندانی چیست؟

بریج های دندانی همانطور که از نامشان پیداست، شکاف ایجاد شده توسط یک یا چند دندان از دست رفته را پر می کنند. بریج دندانی از دو یا چند روکش برای دندان های دو طرف شکاف ساخته شده است. دندان هایی که در مقابل شکاف قرار دارند به عنوان دندان های لنگر یا آباتم شناخته می‌شوند. دندان های مصنوعی یا پانتیک ها جایگزین شکاف خواهند شد. پانتیک ها را می توان از چینی، طلا، آلیاژ یا مجموعه ای از مواد و فلزات تولید کرد. بریج های دندانی توسط ایمپلنت های دندانی یا دندان های طبیعی پشتیبانی می شوند.

روش قرار دادن بریج دندان در دهان، نسبتاً بدون درد و آسان است. ابتدا موضع دندان بی حس می‌ گردد و شکاف دندان های اطراف را پر می کنند. پس از پر کردن دندان ها، روکش ها روی آنها قرار می گیرد. تاج ها هم تکیه گاه دندان های مصنوعی هستند که جای شکاف را خواهد گرفت. در نهایت، دندان مصنوعی که معمولاً از چینی یا مواد بادوام دیگر ساخته شده است، در شکاف قرار می گیرد. در رابطه با معایب بریج دندان باید بگوییم، بریج های دندانی معایب بسیار کمی دارند. دندان های جدید مانند دندان طبیعی به نظر می رسند و مثل آنها احساس می شود و عمل می کنند.

انواع پل ها این توانایی را دارند تا:

  • گاز گرفتن و جویدن صحیح و راحت را بازیابی نمایند.
  • لبخند را زیباتر کنند.
  • شکل صورت بیمار را حفظ می کنند.
  • کمک به نیروها در یک نیش
  • از جابجایی دندان های باقی مانده جلوگیری می نمایند.

مشکلات یا معایب بریج دندان

در موارد بیشتر، پل ها پس از نصب شدن، ایمن باقی می مانند. با این حال، مانند هر درمان ترمیمی یا اصلاحی دندان، ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد. دندانپزشک می تواند شرح کاملی از درمان و مراقبت های بعدی را به شما ارائه دهد.

برخی از معایب بریج دندان عبارتند از:

سوراخ کردن مورد نیاز دندان همسایه

دندان های لنگر که در نهایت پل را در جای خود نگه می دارند نیاز به آماده سازی تاج دارند. دندانپزشکان همیشه به دنبال محافظه کارانه ترین روش ها هستند. کشیدن دندان های کاملا سالم ممنوع است. زمانی که دندانپزشک گزینه مناسب برای ترمیم دندان بیماران خود در نظر می گیرد، به میزان انجام کارهای قبلی دندانپزشک روی دندان های لنگر می پردازد. اگر این دندان ها از قبل دارای تاج یا پرکردگی های بزرگ باشند، بریج یک گزینه عالی به شمار می رود. اگر بیمار جوان باشد و دندان های لنگر احتمالی کامل باشد، ایمپلنت دندان در نظر گرفته می شود.

ایجاد حساسیت دندانی

استفاده از بریج دندان، مهم‌ترین ایرادی که دارد در غذاها و نوشیدنی‌های سرد است.

این عارضه جزئی هم معمولاً در عرض چند دقیقه فروکش می‌شود و ممکن است برای بعضی ها مدت ها باقی بماند. اگر حساسیت های دندانی دارید یا دندان قرچه می کنید، ابتدا دندانپزشک خود را مطلع کنید تا بررسی های لازم را انجام دهد. زیرا بیمارانی که دندان قروچه می کنند نیاز به محافظ دندان در زمان خواب دارند.

جابجایی

اگر چه ترمیم دندان ها می تواند استرس زا باشد، اما رفع ایراد دندان آسان است. در چنین مواردی، می توانید به دندانپزشک خود اطلاعات مورد نیاز را بدهید و ثبات آینده را تضمین می‌کند.

حس طعم شیرین

برخی از بیماران پس از دریافت جایگزینی دندان جدید، مزه شیرینی را تجربه می کنند. این عیب عادی بریج دندان نیست. معمولاً بخاطر وجود نشت در دندان است یا اینکه به درستی جاگیر نشده است. اگر اینگونه بود با دندانپزشک خود در این باره صحبت نمایید.

شکستگی

دندانهای لنگر نگهدارنده بریج شما باید محکم باشند. دو دندانی که کار بیشتری را انجام می دهند بیشتر به ریشه فشار وارد می کنند. اگر دندان های لنگر به شدت شکسته شود یا قبلاً کانال ریشه داشته اند، آنقدر ضعیف هستند که نمی توانند چیزی را پشتیبانی کنند. پرسلن های ذوب شده به پل های فلزی از انواع چینی قوی تر هستند.

بیماری لثه و تحلیل استخوان

خطر ابتلا به بیماری لثه در بیماران دارای بریج دندان کمی بیشتر است. به این دلیل است که گاهی نگه داشتن آنها سخت است. با مسواک زدن منظم، نخ دندان کشیدن و معاینات سالانه، این ریسک کاهش پیدا می کند.

در آخر

بریج و ایمپلنت می تواند دو انتخاب مهم باشند. اگر مایل هستید در مورد مزایا و معایب بریج دندان بیشتر بدانیم. می توانید با ما در ارتباط بوده و از فواید، مزایا و … روش های درمانی دندانپزشکی مطلع شوید و بهترین انتخاب را برای سلامت و زیبایی دندان های خود داشته باشید.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس