مزایای افزایش طول تاج دندان

مزایای افزایش طول تاج دندان

انجام روش افزایش طول تاج دندان به طور معمول به دلیل آماده سازی دهان برای درمان های زیبایی و ترمیمی و همچنین ارتقا دادن سلامت بافت لثه انجام می پذیرد. ما در این مقاله می خواهیم نگاهی دقیق تر به اینکه چگونه می توان عمر تاج را افزایش داد و اینکه مزایای افزایش طول تاج چیست با شما صحبت نماییم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید‌.

تاج دندان چیست؟

تاج دندان قسمتی می باشد که قابل مشاهده است و بقیه زیر خط لثه قرار گرفته است. بعضی از افراد لثه های کوتاه و سطح دندانی قابل رویت دارند، اما برخی هم هستند که دارای لثه های بسیاری بوده که سطح دندان های آنها را می پوشانند. این منجر می گردد دندان ها کوتاه تر به نظر رسیده و لبخند شما به صورت لثه ای دیده شود.

زمانی که طول تاج افزایش پیدا می کند می تواند این زیبایی را اصلاح نماید، البته در صورتی که اگر آسیب ببیند یا پریودنتیت زیر بافت لثه باشد، می تواند درمان منتخبی باشد.

دندانپزشکان با افزایش طول تاج این امکان را دارند تا به قسمت آسیب دیده دندان شما دسترسی داشته باشند و آن را تعمیر نمایند. آنها این کار را با برداشتن بافت اضافی لثه صورت می دهند، که می تواند بالاتر از دندان را نشان دهند و آن را بلندتر نمایند.

در صورتی که برای جایگزینی یک پرکننده بزرگ یا ترمیم  نمودن دندان آسیب دیده به روکش مصنوعی احتیاج دارید، طول تاج امکان دارد اولین قدم به منظور تهیه دندان شما برای دریافت آن باشد، الخصوص که دندان های شما کوتاه باشد.

از دلایل انجام افزایش طول تاج دندان می توان به: ترمیم دندان های آسیب دیده، زیبایی طرح لبخند، روکش دندان و … اشاره نمود.

مزایای افزایش طول تاج

افزایش طول تاج یک کار چند وظیفه ای برای دندان می باشد که مشکلات متفاوتی را می تواند در پی داشته باشد و مزایای آن غیرقابل انکار می باشد. در ادامه با مزایای افزایش طول تاج آشنا خواهیم شد.

یک روش سریع و راحت می باشد.

در صورتی که دندانپزشک شما تشخیص دهد که شما احتیاج به افزایش طول تاج خود دارید، می توانید انتظار این را داشته باشید که حدود 30 تا 60 دقیقه وقت برای انجام آن لازم می باشد.

این روش با کمک یک بی حس موضعی که باعث کاهش درد می گردد به راحتی انجام می شود.

به غیر از این، افزایش طول تاج هم فقط احتیاج به یک نوبت دارد. شما می توانید پس از اتمام کار خود این روش را انجام دهید.

طرح لبخند زیباتر از مزایای افزایش طول تاج

لبخند لثه ای امکان دارد باعث گردد که در زمان باز نمودن دهان خود به منظور صحبت نمودن یا خندیدن احساس راحتی نداشته باشید و همین موضوع اعتماد به نفس و ورود به اجتماع را در افراد کاهش می دهد.

بهتر است بدانید شما مجموعه‌ای از دندان های کاملاً مناسب را دارید، چرا که که زیر لثه ها دندان های شما پنهان گردیده اند، و دندانپزشک می‌تواند بیشتر با بلند نمودن تاج ها و اجازه دادن به سطح طبیعی دندان‌ شما در هنگام لبخند، آن را بوجود آورد. با این روش از افزایش اعتماد به نفسی که به دست می آورید مطمئن باشید شگفت زده خواهید شد.

حذف بافت عفونی از مزایای افزایش طول تاج

بیماری پریودنتال می تواند از طریق جریان خون انتشار پیدا کند و منجر به از دست رفتن دندان و حتی مشکلات سلامت کلی فرد گردد.

بسته به شدت، بهترین راه برای درمان آن این می باشد که اقدام به برداشتن کامل آسیب دیدگی کنیم، که دقیقاً همان کاری می باشد که ما در روش افزایش طول تاج انجام خواهیم داد.

مزایای افزایش طول تاج دندان

استفاده از فناوری لیزر

از دیگر مزایای افزایش طول تاج این می باشد که این روش با کمک فناوری لیزر دندانپزشکی صورت می پذیرد. بهترین بخش در رابطه با افزایش طول تاج این می باشد که دندانپزشک آن را با کمک فناوری پیشرفته لیزر می تواند انجام دهد. دندانپزشک به جای یک اسکالپل قدیمی به منظور بریدن بافت لثه، از یک لیزر پیشرفته به منظور ایجاد نمودن برش های دقیق تر کمک گرفته و استفاده می نماید.

همچنین این مورد را هم اضافه کنیم که دامنه افزایش طول تاج لیزری بسیار بالا می باشد:

 

  • دارای برش های دقیق
  • احتیاجی به بخیه نمی باشد.
  • ناراحتی کمتر دارد.
  • رویه سریعتر
  • بهبودی سریعتر

درمان سریع از مزایای افزایش طول تاج

پس از انجام انجام بلند نمودن تاج، می توان در یک یا دو روز پس از انجام این روش با لبخندی متقارن تر و سالم تر به محل کار یا اجتماع وارد شد.

عوارض

حال که با مزایای افزایش طول تاج آشنا شدیم بد نیست با عوارض افزایش طول تاج هم آشنا گردیم.

انجام روش افزایش طول تاج دندان به طور معمول یک درمان موثری و مفید می باشد و به عنوان درمان کاربردی هم شناخته می گردد اما خوب عوارض محدودی هم دارد که در ادامه به شایع ترین آنها اشاره می نماییم.

  • احتمال عفونت در آن وجود دارد.
  • حساس شدن دندان به گرما یا سرما
  • احتمال بلند گشتن دندان های درمانی با سایر دندان ها وجود داشته باشد.
  • احتمال افتادن دندان وجود دارد. البته به ندرت ممکن است رخ دهد.

هزینه افزایش طول تاج دندان

در رابطه با هزینه درمانی این روش باید بگوییم که ابتدا دندانپزشک اقدام به معاینه دندان ها می نماید و بسته به بزرگی محل درمان و همچنین مقدار بافتی که بایستی برداشته شود بستگی خواهد داشت. البته روش انجام آن هم می تواند روی هزینه تاثیر بگذارد، مثلاً این روش به صورت سنتی انجام می پذیرد یا با کمک لیزر دندانپزشکی.

همچنین این را هم اضافه نماییم که هر چه تعداد دندان ها برای افزایش طول تاج بالا باشد هزینه هم به مراتب افزایش پیدا می کند.

 

در آخر

از عواملی که می تواند روی زیبایی چهره تاثیر بسزایی داشته باشد دندان ها هستند. با داشتن های دندان های سفید یکدست و همچنین با طول تاج دندان ها می توان زیبایی خیره کننده ای را برای خود رقم زد.

به همین دلیل انجام روش افزایش طول تاج دندان در بین مردم و به عنوان ترمیم و زیبایی دندان ها شناخته می شود.

همچنین یک شاخه مهم از دندانپزشکی به همین موضوع اختصاص پیدا کرده است. انجام این روش در دندانپزشکی و در کمترین زمان توسط متخصص دندانپزشکی صورت می پذیرد.

 

کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی ارایه دهنده انواع خدمات دندانپزشکی از قبیل جراحی دندان،دندانپزشکی زیبایی ، پروتز دندان ، بلیچینگ دندان و … با قیمتی مناسب برای مشتریان عزیز خود می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس