لاینر دندان مصنوعی

لاینر دندان مصنوعی چیست؟

لاینر دندان مصنوعی چیست؟ مزایا و معایب لاینرها چه می تواند باشد؟ آیا لاینرها می توانند به حفظ اعتماد به نفس ما در زمان صحبت کردن کمک نمایند؟ اگر به فضای مجازی دقت کرده باشید امروزه سر و صدای زیادی را در شبکه های اجتماعی و اینترنت در رابطه با لاینرهای دندان مصنوعی خواهید دید. البته بگوییم که بسیاری از مردم، من جمله افرادی که از دندانپزشکی بهره می برند در اصل هیچ چیزی از آنها نمی فهمند و این را نمی دانند که لاینر دندان مصنوعی چه کاری می تواند انجام دهد و از کجا باید متوجه شد که به آن احتیاج دارند یا خیر؟ به منظور روشن گردیدن اینکه لاینر چیست و چه کاری انجام می دهد، اجازه دهید در ادامه این مقاله شما را روشن سازیم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

لاینر دندان مصنوعی

لاینرهای دندان مصنوعی که با نام مستعار رلاین ها در علم دندانپزشکی هم شناخته می شوند، فرآیندی می باشند که به سطح داخلی دندان مصنوعی اضافه می شوند تا باعث پر شدن شکاف هایی شوند که در آن دندان های مصنوعی روی کام یا بافت لثه قرار نگرفته اند و بتوانند تناسب بهتری را ایجاد نمایند. هدف کلی این لاینرها بهبود یافتن پروتز است.

انواع لاینر دندان مصنوعی

لاینرهای دندان مصنوعی بر اساس کاربرد مورد نظر در انواع مختلف وجود خواهد داشت. این انواع شامل آسترهای موقت در برابر آستر برای استفاده طولانی مدت، ریل های سخت در برابر مواد رلاین نرم، آسترهای کنار در برابر آسترهای آزمایشگاهی پردازش شده می باشند. هدف این لاینرها مشخص بوده و از نام آن بر می آید، مثلا می توان به منظور بهبود تناسب پروتز سریع، یک پروتز نرم افزار موقت روی محل مورد نظر انجام داد.

با این همه، ریل های سخت پردازش شده از رزین دندان مصنوعی و در آزمایشگاه ساخته شده و طولانی ترین طول عمر را هم از آن خود نموده اند. همچنین به راحتی تمیز می شوند، مراقبت آسانی دارند و بیشتر به خود مواد اصلی پروتز شباهت خواهند داشت.

این نوع از لاینر دندان مصنوعی هنگامی قابل استفاده است که پروتز دندان مصنوعی به خوبی عمل نکند.

ریل های نرم افزاری برای بیمارانی که دارای برجستگی ها یا بافت بسیار نازکی هستند انتخاب و مناسب می باشند. هدف این نوع از لاینر دندان مصنوعی کمک به بهبود احتباس، تسکین موقت بافت های خام و همچنین توزیع یکنواخت نیروها در نواحی است که دارای دندان مصنوعی می باشد.

این گزینه ها به منظور کاربردهای کوتاه مدت می توانند مناسب باشند. از آنجایی که آنها به طور مستقیم در دهان بیمار انجام می گردد و با گرما و فشار دچار دگرگونی نخواهند شد و نسبتاً هم سریع انجام می گردد.

لاینر دندان مصنوعی

معایب لاینرهای دندان مصنوعی

در حالی که لاینرهای دندان مصنوعی به منظور کمک به بهبود تناسب دندان مصنوعی طراحی گردیده اند، اما خوب دارای معایبی هم خواهند بود. بیایید در ادامه شما را با چند مورد از معایب لاینر دندان مصنوعی آشنا سازیم. همچنان با ما همراه باشید.

لاینرها برای درمان همه چیز طراحی نشده اند.

لاینرهای دندان مصنوعی به منظور برطرف کردن مشکلات اساسی پروتز طراحی نشده اند. در صورتی که لثه های شما از هنگام ساخت پروتز دچار انقباض چشمگیری بوده است یا در صورتی که از مقدار بسیاری به منظور استفاده از دندان های مصنوعی خود استفاده می نمایید، هیچ اندازه ای از مواد پوششی دندان های مصنوعی نمی توانند مشکل را حل کنند. پس شما به یک پروتز جدید که با وضعیت فعلی شما تداخل و مناسب باشد، احتیاج خواهید داشت.

طول عمر محدود

طول عمر محدود از دیگر معایب لاینرهای دندان مصنوعی می باشد. سوالی که ممکن است برای بیشتر مصرف کنندگان رخ دهد این است که، ماندگاری لاینرهای دندان مصنوعی نرم چقدر می تواند باشد؟ آنها به منظور کاربردهای کوتاه مدت طراحی گردیده اند و به طور کامل می توان گفت برای تعویض فقط یک هفته تا چند ماه دوام خواهند آورد.

بیشتر آسترهای نرم ظریف می باشند و می توانند توسط پاک کننده های جوشان یا برس دندان مصنوعی خراب گردند. البته اشاره داشته باشیم که ایده پوشیدن پروتز بالشتکی برای بسیاری از کسانی که از دندان مصنوعی استفاده خواهند کرد، ممکن است عالی به نظر رسد، مواد نرم آن می توانند محیطی را برای رشد باکتری ها آماده کنند و همچنین به برفک دهان تبدیل گردند.

مزایای لاینر دندان مصنوعی

حال که با معایب لاینر دندان مصنوعی آشنا شدیم بهتر است نگاهی هم به مزایای لاینرهای دندان مصنوعی بیاندازیم و ببینیم مزایای لاینر دندان مصنوعی به معایب آن خواهد چربید یا خیر؟

بیایید حال ببینیم لاینرهای دندان مصنوعی هم در دراز مدت و هم در کوتاه مدت دارای مزایا می باشند یا خیر. با ما همچنان همراه باشید.

باعث افزایش طول عمر دندان مصنوعی می شود.

در صورتی که پروتز شما کمی شل شده باشد، لاینر دندان مصنوعی می تواند کمک کننده باشد. لاینر توسط متخصص دندانپزشکی انجام می پذیرد و در اصل می تواند تناسب را بهبود بخشد و منجر شود تا پروتز بیمار دوام بیشتری را داشته باشد. همچنین با این عمل در دراز مدت در هزینه ها صرفه جوئی می گردد.

امکان خواهد داد تا مراقبت های دندانی بهتر دریافت شود.

در صورتی که در حال حاضر از دندان مصنوعی استفاده می نمایید و کاشت ایمپلنت یا درمان های اضافی استخوان را انجام می دهید، یک سری از روکش های دندان مصنوعی می توانند به شما این اجازه را بدهند تا از پروتز موجود در فرآیند مراحل انتقالی و بهبودی استفاده نمایید.

آیا با استفاده از لاینرها احتیاج به چسب دندان مصنوعی هم خواهد بود؟

پس از اینکه پروتز دندان روکش گردید، احتیاجی به استفاده کردن از چسب دندان مصنوعی نخواهد بود. در عوض، یک لاینر پروتز که به درستی انجام می گردد، فضای بین دندان مصنوعی و لثه را پر می نماید و احتیاج فرد را به چسباندن دندان های مصنوعی از بین خواهد برد.

تمیز نمودن لاینرهای دندان مصنوعی به چه شکل است؟

روکش های دندان مصنوعی را می توان با کمک یک مسواک و خمیر دندان مخصوص دندان مصنوعی تمیز کرده و شستشو داد.

آسترهای نرم احتیاج به مراقبت بیشتر خواهند داشت تا از آسیب دیدن یا پاره شدن مواد آستر پیشگیری گردد. پاک کننده های جوشان به منظور استفاده روی آسترهای نرم افزار توصیه نمی گردد، چرا که خواص شیمیایی منجر به صاف گردیدن بافت نرم لاینرها می گردد.

در آخر

آیا هنوز مطمئن نیستید که در رابطه با دندان مصنوعی لق خود چه باید کنید؟ آیا از چسب و درمان های خانگی برای سفت نمودن دندان مصنوعی خود استفاده می نمایید. پیشنهاد می کنیم به دندانپزشک متخصص مراجعه کرده و این مشکل را با دندانپزشک خود درمیان بگذارید. او می تواند کمک شایانی به شما کند تا احساس خوبی برای استفاده از دندان مصنوعی خود داشته باشید. دندانپزشک پس از معاینه امکان دارد لاینر دندان مصنوعی را به شما پیشنهاد نماید. تا آنجایی که امکان داشت ما شما را با لاینرهای دندان مصنوعی آشنا ساختیم حال نوبت شما است تا ببینید می خواهید از این روش برای محکم نمودن دندان مصنوعی خود استفاده نمایید یا خیر.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس