رژیم غذایی در زمان استفاده بریس

رژیم غذایی در زمان استفاده بریس چیست؟

زمانی که کودک شما برای صاف کردن دندان های خود از بریس استفاده می کند، بهتر است شما هم در این مواقع رژیم غذایی در زمان استفاده بریس برای او داشته باشید. اینگونه شما می توانید به حفظ سلامت دندان ها در زمان استفاده از بریس به کودک خود کمک کنید. برخی از غذاها و خوراکی ها در زمانی که از بریس استفاده می شود مناسب نبوده و تمیز کردن دندان در این مواقع کاری مشکل می باشد. به همین جهت بهتر است رژیم غذایی در زمان استفاده بریس را برنامه ریزی و در برنامه غذایی خود قرار دهیم.

از سبزیجات و میوه های کامل و ترد همچون گلابی، سیب و هویج و باید پرهیز شود، اما در صورتی که به قطعات کوچک بریده شده باشند، مصرف آن ها به هیچ وجه مشکل نبوده و حتی می توان به این صورت به سلامت کلی بدن در زمان استفاده از بریس کمک کرد.

آب نبات های چسبنده همچون کارامل هم می توانند مهم باشند، البته آجیل و ذرت بو داده هم می توانند منجر به ایجاد مشکلاتی گردند.

آیا رژیم غذایی در زمان استفاده بریس لازم است؟

چند تغییر می تواند تفاوت بسیاری در اثربخشی بریس برای کودک شما به همراه داشته باشد. با انتخاب کردن غذای مناسب می توان استفاده از بریس را راحت تر نمود. همچنین با پیشگیری از آسیب دیدن بریس ها، می توان از تعمیرات اضافی بر روی بریس ها جلوگیری کرد. برای آنکه بدانید چرا باید از رژیم غذایی مناسب در زمان استفاده از بریس پیروی کنید، با ما همچنان همراه باشید.

به منظور محافظت از بریس ها از هر گونه آسیب

علت اصلی که باعث نخوردن کودک و تغییر رفتار در طول درمان ارتودنسی می شود، خطر آسیب دیدن بریس می باشد. غذاهای بسیار سفت یا چسبنده این توانایی را دارند تا باعث شکسته شدن سیم قوس شده یا باعث جداسازی براکت از دندان ها شود. زمانی که این اتفاق رخ داد، تا زمانی که ارتودنتسیت بریس ها را تعمیر نکند، بی اثر خواهند بود. پیشگیری از آسیب کمک خواهد کرد تا بریس های شما سریعتر جدا گردند.

 به منظور پیشگیری از ناراحتی پس از تنظیم بریس ها

پس از یک یا دو روز که از تنظیم کردن بریس توسط متخصص ارتودنسی گذشت، به احتمال بسیار کودک در دندان های خود درد را احساس می کند. تا زمانی که دندان ها به شرایط پیش آمده عادت نمایند، این درد وجود خواهد داشت. به همین جهت بهتر است در رژیم غذایی در زمان استفاده بریس غذاهای نرم گنجانده شود.

غذاهایی که احتیاجی به جویدن یا گاز گرفتن نداشته باشند و همچنین می توانند به عنوان تسکین دهنده برای درد دندان و لثه باشند.

از جمله غذاهای نرم که می توان در رژیم غذایی کودک خود گنجاند: سوپ، شیر برنج، اسموتی، ماست و … . زمانی که در بریس در موقعیت خود قرار گرفت و درد ازبین رفت کودک شما می تواند به رژیم غذایی خود باز گردد.

رژیم غذایی در زمان استفاده بریس

رژیم غذایی در زمان استفاده بریس به منظور کاهش خطر لک شدن دندان

نوشیدن و همچنین خوردن غذاهای دارای قند بالا و مسواک نکردن پس از آن باعث لک گردیدن دندان ها خواهد شد. بهتر می باشد از هر گونه نوشیدنی و غذایی که باعث آسیب به دندان ها می شود جلوگیری شود.

 تغییر دادن تکنیک جویدن

از بزرگترین خطراتی که ممکن است بریس را مورد تهدید قرار دهد، با دندان های جلویی غذاهای صاف را کاغذ گرفته و تکه کرد. به جای دندان های جلویی به منظور گرفتن غذا، بهتر است غذا را به قطعات کوچکتر برش داده و همچنین از دندان های عقبی که قوی تر هستند برای جویدن استفاده نمود.

غذایی که می توان با بریس میل کرد.

رژیم غذایی در زمان استفاده بریس برای کودکان بسیار مهم می باشد. کودک شما همچنان می تواند بیشتر غذاهای خود را با بریس میل کند. مهم می باشد که کودک شما پس از خوردن بتواند، دندان های خود را به طرز صحیح تمیز نماید، چرا که غذا به آسانی در بریس های مورد استفاده کودک گیر خواهند کرد. از غذاهایی که می توان با وجود بریس مصرف نمود عبارتند از:

نان: نان های از قبل بریده شده و نرم را کودک می تواند کودک مصرف کند.

لبنیات: پنیر نرم و ماست نرم برای خوردن با بریس مناسب می باشند.

غلات: رشته فرنگی، برنج و انواع پاستاهای پخته شده که نرم هستند برای زمان استفاده از بریس مناسب می باشند.

کیک و کلوچه: کیک و کلوچه هم کودک شما می تواند در رژیم غذایی در زمان استفاده بریس بگنجاند و استفاده نماید که شامل: پنکیک، برش های نرم و بیسکویت می باشد.

گوشت های نرم و مرغ : در صورتی که گوشت یا مرغ به صورت کامل پخته و بافت نرمی داشته باشند، کودک شما نی تواند در زمان بریس مصرف کند.

سبزیجات پخته: از سبزیجات پخته به جای سبزیجات خام می توان استفتاده کرد.

غذاهای دریایی: در صورتی که غذاهای دریایی شما بدون استخوان و پوسته باشند می توانید به برنامه غذایی کودک خود اضافه کنید.

میوه های نرم: میوه های نرم همچون: موز، آناناس، کیوی، توت فرنگی استفاده کنید در ابژه با میوه های هسته دار هم اگر هسته ها جدا گردد، می توان از آن ها استفاده کرد.

خوراکی های شیرین: بستنی، اسموتی، ژله و میلک شیک ها هم می توانند گزینه مناسبی در این مواقع باشند. البته توجه داشته باشید پس از استفاده حتما دهان  خود را شستشو و آبکشی نمایید.

در زمان استفاده از بریس از چه غذاهایی باید پرهیز نمود؟

به هیچ از غذاها هستند که بهتر است در زمان استفاده از بریس از مصرف آنها تا زمان معینی پرهیز شود. از جمله این غذاها می توان به این موارد اشاره داشت.

  • سیب و گلابی به صورت کامل
  • هویج و سایر سبزیجات خام
  • نان سخت یا سفت
  • پاپ کورن
  • آجیل
  • ذرت روی بلال
  • گوشت سخت
  • کارامل
  • شیرین بیان
  • آب نبات چوبی
  • گوشت گاو جرکی
  • جویدن آدامس
  • نوشابه
  • یخ
  • زردچوبه

در آخر

بهتر است در زمانی که فرزند شما از بریس برای صاف کردن دندان های خود استفاده می کند، به فرزند خود فکر کرده و ببینید چه چیزی می تواند میل کند و چه خوراکی های برای او مضر است.

به کودک خود بیاموزید در این زمان بهتر است میان وعده خود همچون سیب، نان و … را به قطعات کوچک تقسیم کرده و سپس آن را میل نماید.

همچنین مهم می باشد که کودک خود را تشویق نمایید تا برای حفظ سلامتی دندان ها در زمان استفاده از بریس دو بار در روز مسواک و یک بار از نخ دندان استفاده کند.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان، جراحی دندان عقل نهفته و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس