درمان خانگی درد دندان در دوران بارداری

درمان خانگی درد دندان در دوران بارداری

ما در این مقاله شما را با درمان خانگی درد دندان در دوران بارداری آشنا می سازیم، شما می توانید با کمک این روش های خانگی به تسکین درد دندان کمک نمایید. در رابطه با داروهای گیاهی هم بهتر است حتما قبل از مصرف آنها با دندانپزشک خود مشورت نمایید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.احساس تهوع در صبح گاه، تورم صورت و بدن و … نشانه هایی است که هر خانمی در زمان بارداری با آن مواجه می گردد. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای بیشتر خانم های باردار رخ دهد، درد دندان می باشد. همیشه توصیه می شود قبل از اقدام به حاملگی چکاپ های لازم انجام شود تا در دوران بارداری از بروز مشکلاتی که ممکن است روی سلامت جنین تاثیر بگذارد، جلوگیری گردد‌.یکی از این چکاپ ها، معاینه دندان توسط دندانپزشک می باشد. به علل مختلف ممکن است در دوران حاملگی فرد دچار درد دندان شود. اما مسئله ای که وجود دارد این است که آیا می توان این مشکل را برطرف نمود؟ آیا در دوران حاملگی می توان از داروهای تجویزی داندانپزشک در زمان درد استفاده کرد؟

درمان خانگی درد دندان در دوران بارداری

در صورتی که علائم درد بیش از یک یا دو روز ادامه دار باشد باید سریعا به دندانپزشک مراجعه کرد. به هیچ عنوان درد دندان را شوخی فرض نکنید و به عنوان یک مشکل جدی به آن نگاه کنید. بهتر است در زمان بروز درد به خصوص در دوران بارداری به متخصص دندانپزشک مراجعه کنید.در ادامه شما را با چند درمان خانگی درد دندان در دوران بارداری آشنا می سازیم. با ما همچنان همراه باشید.

محلول آب نمک

برای بیشتر افراد، استفاده از آب نمک به عنوان یک درمان ساده شناخته می شود. بهتر است بدانید آب نمک به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی شناخته شده و می تواند به شل شدن ذرات غذایی که لابه لایه دندان ها گیر نموده کمک نماید.همچنین با کمک این نمک می توان دیگر مشکلات دندانی من جمله زخم دهان و لثه را هم درمان نمود.برای بهره بردن از خواص دارویی این روش، کافی است 1/2 قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم ترکیب نموده و همچون دهان شویه استفاده کرده و در دهان خود غرغره نمایید.

آبکشی هیدروژن پراکسید

درمان با پراکسيد هيدروژن هم می تواند به کاهش درد تا حد ممکن کمک نماید. علاوه بر کشتن باکتری های مضر، پراکسید هیدروژن به کاهش پلاک و بهبود لثه هم کمک شایانی نماید.فقط مطمئن گردید که پراکسید هیدروژن به درستی رقیق شده باشد. به منظور این رقیق نمودن کافی است پراکسید هیدروژن 3 درصد را با مقدار مساوی آب ترکیب نموده و به عنوان دهانشویه استفاده نمایید. توجه نمایید که آن را قورت ندهید. بهتر است قبل از استفاده این ماده با دندانپزشک خود مشورت نمایید.درمان خانگی درد دندان در دوران بارداری

کمپرس سرد از درمان های خانگی درد دندان در دوران بارداری

می توان با کمک کمپرس سرد هر گونه‌ دردی ای را تسکین و التیام بخشید.زمانی که از کمپرس سرد استفاده می نمایید، منجر به انقباض رگ های خونی در ناحیه مورد نظر می شود. این موضوع منجر می گردد تا شدت درد کم و کمتر گردد. این را هم اضافه نماییم که کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم هم کمک نماید.به منظور استفاده از این روش، کافی است مقداری یخ در یک کیسه ریخته و ببنید، سپس با حوله آن را پوشش داده و هر بار به مدت 20 دقیقه در ناحیه ای که دچار آسیب شده است قرار دهید. اینکار را می توانید هر چند ساعت یکبار انجام دهید تا درد به مرور کاهش پیدا کند.

چای کیسه ای نعناع فلفلی

شما می توانید برای کاهش درد دندان در دوران حاملگی از چای کیسه ای نعناع هم استفاده و از خواص درمانی آن بهره ببرید.فقط قبل از اینکه از چای کیسه ای بر روی ناحیه آسیب دیده استفاده نمایید، اجازه دهید که چای کمی خنک گردد. البته نه به طور کامل مقداری گرما اجازه دهید داشته باشد و سپس از آن استفاده نمایید.همچنین می توانید از این روش به منظور خنک نمودن و نه گرم کردن منطقه استفاده نمایید. برای این کار کافی است، یک چای کیسه ای را برای چند دقیقه در فریزر قرار داده تا خنک و سرد شود. پس از آن کیسه را بر روی دندان خود مالش دهید.

سیر، درمان خانگی درد دندان در دوران بارداری

هزاران سال می باشد که سیر به علت خواص دارویی که دارد مورد استفاده اطبا سنتی قرار می گیرد.سیر خاصیت آنتی باکتریالی داشته و به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی شناخته می شود. سیر می تواند به ازبین بردن میکروب و باکتری های مضر کمک شایانی نماید. این ماده به عنوان یک مسکن هم شناخته می شود و می توان به عنوان یک درمان خانگی درد دندان در دوران بارداری آن را استفاده نمود.به منظور استفاده از سیر برای کاهش و تسکین درد دندان، یک حبه سیر را له نموده تا تبدیل به خمیر شود. سپس آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. می توانید برای اثر بخشی بیشتر مقدار کمی نمک هم به آن اضافه کنید. از طرف دیگر هم می توانید به آرامی یک حبه سیر تازه را بجوید تا باعث تسکین درد دندان شود.

عصاره وانیل

عصاره وانیل دارای الکل می باشد و می تواند به کاهش درد کمک شایانی نماید. طبق تحقیقات انجام شده ثابت گردیده است که آنتی اکسیدان موجود در عصاره وانیل باعث شده تا این ماده به یک درمان موفق تبدیل گردد.برای بهره بردن از خاصیت این عصاره، مقدار کمی از عصاره وانیل را روی یک گلوله پنبه ای یا انگشت خود بمالید. سپس روی ناحیه آسیب دیده بمالید، شما می توانید چند بار در روز از عصاره وانیل برای درمان درد دندان استفاده کنید.

میخک

برای درمان درد دندان میخک سال ها است که قابل استفاده می باشد و از نظر طب سنتی هم یک درمان موثر به حساب می آید.میخک دارای اوژنول بوده که خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و به همین جهت یک انتخاب مناسب برای درمان درد دندان است.در صورت تمایل و با نظر دندانپزشک شما می توانید در دوران بارداری خود در صورتی که دچار درد دندان شدید از محصولات میخک همچون میخک خشک شده، روغن میخک و … استفاده و از خواص ضد درد آن بهره ببرید.

چه زمان به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که درد دندان شما با روش های توصیه شده از بین نرفته و تشدید گردید، سریعاً به دندانپزشک خود مراجعه نمایید. مراجعه نمودن به دندانپزشک در زمان بارداری کاملاً بی خطر بوده و توصیه می گردد. بهترین کار این است که قبل از اقدام به بارداری از سلامت دندان های خود مطمئن گردید.شما می توانید قبل از حاملگی پوسیدگی، شکستگی و … دندان را با کمک دندانپزشک شناسایی و برای درمان آن به موقع اقدام نمایید.

در آخر

دندان درد به طور کلی به دردهای خفیف تا شدیدی که در داخل یا اطراف دندان ها و همچنین فک ها رخ می دهد گفته می شود و امکان دارد نشان دهنده مشکل دندان یا لثه باشد.در صورتی که دندان درد دارید، مهم می باشد که بفهمید ناراحتی ایجاد شده از چه موضوعی نشأت دارد. آن زمان می توان تعیین نمود که چگونه باید درد، تورم و یا هر علائم دیگر را به بهترین نحو درمان کرد.در دردهای معمولی با کمک آب نمک گرم و همچنین با استفاده از کمپرس سرد به طور معمول می توان به کاهش درد کمک نمود. اما برای دندان دردهای جدی تر امکان دارد به مداخله دندانپزشک احتیاج باشد.در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان، جراحی دندان عقل نهفته و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.
دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس